Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OlimpicDiaz

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:22

@ Mandy, zou het misschien wat langer hebben geduurd omdat je al een hele lang tijd last had gehad van je knieën, ook al voor de operatie? En toen ook nog die stomme schroef die er nog uit moest.....Maar ik ben wel blij dat het nu allemaal beter gaat :).

Alles bij elkaar heeft het bij mij ook ruim 3 jaar geduurd (mei 2006 gevallen). Gelukkig hoef ik niet meer terug naar het ziekenhuis en vindt de chirurg dat het goed gaat. Ik moet alleen wel veel blijven fysio-en, want mijn bovenbenen zijn nog erg zwak en de rest van mijn lijf blijft hypermobiel, dus ik denk dat ik heel mijn leven wel bij de fysio blijf....

Gister weer paardgereden. (Op een manegepaard) en eigenlijk vond ik het niet meer zo leuk als in het begin. Ik wil gewoon dat mijn eigen paard naar Utrecht komt, maar dat mag nog niet van mama en mijn man :(.....nu eerst 2 dagen in de week (op een manegepaard) gaan rijden......

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:42

Ik denk niet dat het feit dat ik al járen met problemen liep meegerekend kan worden. Anders had die arts toch ook niet gezegd dat het gemiddeld 3 maanden duurt?
Die schroef heeft er echter wel mee te maken. Die verhinderde mij er gewoon in om goed te kunnen trainen enzo. Na het verwijderen kon ik natuurlijk ook vrijwel meteen dingen die ik al bijna een jaar niet kon.

Leuk weetje: Voor de operatie zeiden mijn knieen zeer regelmatig "knak" wat dan automatisch een (kleine of grote) auw reactie gaf.
Na de operatie kraken ze niet zo veel meer maar, nog wel af en toe. In het begin zei ik automatisch "auw". Maar weet je wat? Het doet helemaal geen auw meer! Natuurlijk voel ik het wel maar, het is gewoon een gevoel. Alsof je je tanden hard op elkaar zet, je kan het voelen maar meer niet. Het is moeilijk uit te leggen maar, het is in ieder geval geen auw gevoel. :D

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:08

Het is weer stilgevallen hier!
Morgen zit ik op 4 weken en ik loop alweer 2 weken zonder krukken..
Opzich gaat het allemaal erg goed alleen bij sommige oefeningen heb ik vrij veel
pijn.. Moet do naa t ziekenhuis voor controle bij de chirurg en ga dan vragen wanneer
ik weer kan rijden, maar volgens mij al heel snel! Ik heb in de tussentijd ook een paard gekocht!
hij is 2,5 dus eer hij beleerd kan worden kan ik zelf ook weer rijden!

Hoe gaat t met jullie?

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:17

Quicksilver wat goed!!! Hopelijk mag je weer snel rijden!
En wat heb je voor paardje gekocht? Ik ben benieuwd! Zelf heb ik net voor mijn operatie een veulentje gekocht, ook met oog op dat ik dan na 3 jaar echt eindelijk mijn eigen paardje kan gaan doen. Op het moment rijd ik nog 1x per week op de manege (niet echt heel leuk....maar goed, ik rijd weer :)).
We zijn ook bezig om mijn ruin van 13 weer op te pakken. Dus hopelijk is hij er weer snel klaar voor en krijg ik weer groen licht om meer te gaan rijden.
Ik heb vorige week wel een echo gehad en er zit vocht in littekenweefsel ingekapseld en het duurt nog wel een jaar voordat dat geresorbeerd is. Op zich niets ernstigs, maar ik mag nog niet dagelijks gaan rijden nu.....Maar dat komt wel, ik heb gewoon geduld. Ik geniet er nu maar gewoon van dat ik alweer beter kan lopen. Ik lekker met mijn jaarling bezig kan zijn en mijn ruintje weer met wat grondwerk aan het oppakken ben.

Hoe gaat het met de rest??

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:47

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:38

Hallo allemaal,

Ik ben nu 5 maanden geleden geopereerd en sinds deze week weer aan het rijden. Dit gaat echt super en kan gewoon alweer 4 paarden op een dag rijden en ga 1,5 week weer voor het eerst een cross rijden.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:13

Peanutbutter, klinkt goed joh dat je weer zo fanatiek bezig kan zijn! Hoe lang adviseerde de chirurg om niet te gaan paardrijden?

Ik heb de stap nog steeds niet genomen om te bellen.. ik denk dat ik nog ietsje moet afvallen. Maar het lijkt juist wel, hoe meer ik afval, hoe harder ik er door heen ga (??)

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 00:43

Ik heb mijn operatie 2 september gepland staan.
Vorig jaar op de MRI was mijn voorste kruisband deels gescheurd, er is pas een nieuwe MRI gemaakt en nu is ie helemaal gescheurd.
Hoop dat de operatie en de revalidatie daarna een beetje meevalt, want kan niet goed stilzitten :=

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:18

@ Quicksilver, wat een leuk diertje zeg!! Knapperdje hoor :)

@ Madeira, gewoon de telefoon pakken meid, het is vast een opluchting als je achter alles een punt kunt gaan zetten. Als blijft het natuurlijk wel een moeilijke besilssing

@ Peanutbutter, goed zeg! Je gaat echt als een speer! Fijn dat de operatie zo goed gelukt is :)

@ Libertylove, geniet nog even van de zomervakantie en dan straks met een nieuwe kruisband lekker verder gaan. Alles bij elkaar is mijn operatie en revalidatie me wel meegevallen (ik liep al 2.5 jaar met kapotte knieeën) en ben ik heel blij dat alles nu stabiel is. Het is nog geen 100% natuurlijk, maar het begin is gemaakt.

Succes dames!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:39

@ OlimpicDiaz, Ik loop nu ruim 3 jaar met dit probleem. Dus ben wel blij dat er wat aan gedaan gaat worden.
Na hoe lange tijd kan je weer werken?

Paardrijden kan ik voorlopig wel vergeten denk ik .... Wat zal dat afzien worden!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:03

Ik meld me ook weer even en heb geloof ik als enige minder goed nieuws..... Zoals het er nu uitziet moet ik nl weer onder het mes -O- Mijn knieschijf doet raar, of eigenlijk de botgroei/ontwikkeling is op tilt geslagen en dat betekend dat ik nu erg veel bot/kraakbeen om mijn knieschijf aan het ontwikkelen ben. Hierdoor ontstaat een bepreking in het doorstrekken en knie naar mijn kont buigen. Mijn knie zelf hersteld goed van de operatie, dus dat is mooi. Werd mij ook verteld dat deze complicatie ongeveer 1 op de 300 keer voorkomt. Tjah, heb ik weer :=

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:49

@ libertylove. Tjeempie, ook al 3 jaar, nou dan geloof ik dat je wel blij bent dat er iets aan gedaan gaat worden. Het is wel een opluchting hoor als je straks weer stabiel staat.
Tja, wanneer je weer kunt werken, dat hangt denk ik een beetje af van wat voor werk je doet? Ik ben op 8 januari geopereerd en begin pas op 31 augustus weer met het afronden van mijn studie. Dat kon niet eerder omdat dat te zwaar zou zijn met veel bukken, tillen, lopen etc. Maar mijn kantoor-bijbaantje heb ik 4 maanden na de operatie weer opgepakt, zelf dacht ik het na 3 maanden wel weer te kunnen, maar mijn vervanger zat daar nog :)

@ Uthrick, wat naar zeg!!! Wanneer mag je weer onder het mes? Hopelijk kunnen ze er iets aan gaan doen! Heel veel sterkte!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:55

Jeeh Uthrick wat naar.

Madeira. Ik kreeg eerst te horen dat ik na 2 weken wel weer zou kunnen zitten en wat stappen en na 6 weken weer rijden. Maar dat viel toch tegen en werd toen gezegt 3 maanden niet rijden. Dus toen ben ik met mijn vriend maar Tanzania gaan doorreizen en het echt goed te tijd gegund. En nu ben ik maar gewoon weer opgestapt.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:59

Libertylove ik kon na een week of 3 wel weer werken, alleen wordt het wel wat dikker nog na belasting..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:24

Meiden! Mama heeft gebeld naar het ziekenhuis gisteren!! Ik kan 6 augustus terecht voor gesprek met de chirurg die mij in die tijd toch ook heeft behandeld! Toch EINDELIJK de stap genomen. :)

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:33

Goedzoo! Ik ben do bij de chirurg geweest want gaat sinds een week ofzo niet zo goed veel pijn en beperkingen.. Nu moet ik 3 weken aan de pijnstillers en ontstekingsremmers en als t niet beter wordt moet ik nog een keer geopereerd :( Wat ze denken dta ik heb komt echt maar bij 1% voor en normaal pas na 3 maanden en ik zit nu op 5 weken.. Hopen dat de medicijnen aanslaan maar als die band verkeerd zit moet het toch echt open.. :( Is er bij jullie ook iemand die nog een 3e keer geopereerd moest worden?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:23

Ik ben wel 3 keer geopereerd aan mijn knie maar, dat is vast niet wat je bedoeld. :D
De eerste keer was een (poging tot) kruisband reparatie. De tweede keer een reconstructie en de derde keer was om de niet opgeloste zelfoplosbare schroef te verwijderen.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:44

bij mij was de eerste keer om de kruisband te verwijderen 2e keer reconstructie en nu dan miss 3e keer omdat ie niet goed zit. Maar die schroeven zijn toch niet oplosbaar?!?! nog nooit van gehoord bij mij blijven ze gewoon zitten..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:32

Bij mij had die ook moeten blijven zitten en in verloop van tijd uit zichzelf moeten verdwijnen maar, als je al 10 maanden aan het revalideren bent en je kan nog steeds niet veel is er dus iets mis. Volgens de chirurg kwamen mijn klachten bij de schroef vandaan dus daarom moest hij er weer uit.
Die schroef had met een jaar weg moeten zijn, na 11 maanden is hij er dus uitgehaald en er is helemaal niets aan te zien.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:11

ow echt wat vreemd zeg volgens mij blijven die van mij de rest van mn leven zitten als ik er geen last van krijg..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:41

Het komt ook niet zo vaak voor hoor. Mijn chirurg heeft ontelbare reconstructies uitgevoerd maar, het aantal verwijderde schroeven is maar een handje vol.
Er zijn wel meer mensen die wat langer last hadden van dit merk schroef en daarom wordt die ook niet meer gebruikt. Maar, daar had ik vorig jaar dus niets aan.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:04

okey das wel balen.. toen ik in t ziekenhuis lag werd er ook een schroef bij iemand uitgehaald die kreeg er ook last van.. Heb mn naam trouwens veranderd was eerst quicksilver ;)

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:18

@ Madeira, goedzo dat je terecht kan! Hopelijk komt het allemaal snel goed met je knie!

@ Showtime, balen zeg....een 3e keer :(

Ik ben zelf net een weekje naar Rome geweest, maarre, het was toch wel zwaar daar dat wandelen, had de 3e dag een dikke voetbal als knie en het is nu toch allemaal nog wat pijnlijk...

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:14

Hoe is t met iedereen? Madeira hoe was t vandaag in t ziekenhuis?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:02

Showtime, wat super dat je dat onthouden hebt :D

Nou… ik ben naar ’t ziekenhuis geweest. Hij vroeg nog ‘’heb je een operatie ervoor over met 9 maanden herstel?’’ ik zei, ‘’ja, ik word er gek van om door mijn knie te gaan en mezelf beperkingen op te leggen’’. Hij heeft gezegd dat ik een MRI scan moet, hij vermoedt namelijk (omdat ik zei dat mijn knie soms ook op slot schiet als ik er doorheen zak) dat mijn meniscus nu aan de binnenkant/buitenkant een scheur ofzo zit. Dus, papier enz. ingeleverd, naar Madeira gegaan. Toen belde mama. ‘’Je mag morgen al om 13.20 een MRI scan maken’’ pff, ik baalde in mezelf even, vorige week geen les gehad en nu ook niet, dacht ik. Zegt ze ‘’heb al Monique (is mijn instructrice) gebeld, je kan morgen om half 4 rijden.’’ Dat vind ik wel fijn :D en volgende week donderdag ga ik terug naar de chirurg, en dan gaan we even verder overleggen.