Goedkope Beautytips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Re: Goedkope Beautytips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:06

Ook ik heb een mooie over het afwasmiddel: ik heb van mezelf altijd redelijk vet haar gehad, en in mijn puberteit was dit uiteraard nog een stukje erger Clown Er was toen een reclame over dreft, dat het zo wonderbaarlijk goed ontvet, dus ik kreeg het briljante idee: dat werkt vast ook wel voor mjijn haar. Heb het erg 1 keer mee gewassen, resultaat: gortdroog haar, er begon ontzettend veel haar uit te vallen en uiteindelijk had ik allemaal kale plekken. Uiteindelijk heeft het een jaar geduurd voordat ik weer een beetje normaal haar had...

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:25

Fairytail schreef:
Handige tips! Voor de meiden met een vette huid de groene tea reinigings lotion van the bodyshop is erg fijn en als je hem in combinatie met wat anders gebruikt in prijs goed te doen (een flesje/zeg maar fles kost 14.99)
Heel fijn spul inderdaad! Ja Heb je gegarandeerd een schoon gezicht, ook alle make-up e.d. verdwijnt ermee. Ik gebruik het dan ook savonds en sochtends. Tea Tree heeft o.a. de volgende producten:
- Masker
- Scrub creme
- Reinigingsgel
- Tonic
- Dag & Nachtcreme

Verkrijgbaar bij de Body Shop (voor 10 euro per stuk), maar ook bij de Kruitvat (voor 3 euro per stuk Knipoog ). Verschil merk ik niet.

Edit: typefout Bloos

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:31

ja_nee schreef:
Fairytail schreef:
Handige tips! Voor de meiden met een vette huid de groene tea reinigings lotion van the bodyshop is erg fijn en als je hem in combinatie met wat anders gebruikt in prijs goed te doen (een flesje/zeg maar fles kost 14.99)
Heel fijn spul inderdaad! Ja Heb je gegarandeerd een schoon gezicht, ook alle make-up e.d. verdwijnt ermee. Ik gebruik het dan ook savonds en sochtends. Tea Tree heeft o.a. de volgende producten:
- Masker
- Scrub creme
- Reinigingsgel
- Tonic
- Dag & Nachtcreme

Verkrijgbaar bij de Body Shop (voor 10 euro per stuk), maar ook bij de Kruitvat (voor 3 euro per stuk Knipoog ). Verschil merk ik niet.

Edit: typefout Bloos

Behalve in je portemonnee dan Knipoog

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:18

Lara_Silver schreef:
Super tip: Als je net mascara op hebt gedaan en je ziet dat er 2 haartjes aan elkaar kleven, ga dan niet kammen want dan gaat de mascara korrelen. Je kunt beter een naaldje pakken en de haartjes uit elkaar halen. Zo blijft de mascara mooi en je kunt ongeloofelijk precies werken. wel zorgen dat er niemand in de buurt is die je per ongeluk aan kan stoten Haha!

Ik zie mezelf nog wel met een naald in mn oog prikken. Clown

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:39

Au Huilen van het lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:52

Hier sprong de hond tegen me op, zat ook bijna in mijn oog, in een afgesloten badkamer is het beste. Tong uitsteken

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:22

Marloess_ schreef:
Lara_Silver schreef:
Super tip: Als je net mascara op hebt gedaan en je ziet dat er 2 haartjes aan elkaar kleven, ga dan niet kammen want dan gaat de mascara korrelen. Je kunt beter een naaldje pakken en de haartjes uit elkaar halen. Zo blijft de mascara mooi en je kunt ongeloofelijk precies werken. wel zorgen dat er niemand in de buurt is die je per ongeluk aan kan stoten Haha!

Ik zie mezelf nog wel met een naald in mn oog prikken. Clown

Ik Deeeed dat meestal met een pincet... (een voor een nog wel Ach gut Vork )
maar ga ik nu echt niet meer aan beginnen, zo veel werk Clown

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:24

Tja het ligt ook een beetje aan de mascara, als je mascara heb die klontert is er ook niet aan te beginnen. Ik heb Define-a-lash van Maybeline, en die klontert al niet.

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:31

Ikheb nu ook echt super fijne.. die 'lift' ook echt Clown

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:01

Verband tussen puistjes en suiker

Het meest opvallend is de relatie tussen puistjes en suiker. Hierbij gaat het niet alleen om gewoon kristalsuiker zoals we dat kennen, maar ook om enkelvoudige koolhydraten, wat in principe ook suiker is. We krijgen dit soort koolhydraten in verhouding veel binnen door bijvoorbeeld alle niet-volkoren brood & pasta en witte rijst. Daarnaast worden er veel suikers toegevoegd in diverse producten.

Door het eten van suikers en enkelvoudige koolhydraten stijgt je bloedsuiker spiegel. Je lichaam gaat dit tegen door de aanmaak van insuline, mannelijke hormonen en een stof genaamd IGF-1. Door de grote hoeveelheid van die stoffen moeten je lever en andere organen overuren draaien om je bloed te filteren en weer van goede kwaliteit te maken. Vooral de mannelijke hormonen zorgen er voor dat je huid veel talg aanmaakt. Je poriën raken door de grote hoeveelheid talg verstopt en er ontstaan ontstekingen, en die noemen we puistjes of acne.

Om minder enkelvoudige koolhydraten binnen te krijgen kun je het beste volkoren producten eten, zowel brood als pasta. Eet ook zilvervliesrijst in plaats van witte rijst. Deze producten bestaan uit complexe koolhydraten, en die veroorzaken geen puistjes.

Puistjes en melk

Naast suiker is ook melk een veroorzaker van puistjes. Dit komt niet alleen door een mogelijke allergie voor melk, maar vooral door de hoeveelheid hormonen en pus dat standaard in melk zit. Dat laatste wordt met een mooi woord 'celgetal' genoemd, en geeft de waarde aan van de hoeveelheid pus per liter melk. Per liter wordt een maximum toegelaten door de wet van enkele honderden miljoenen puscellen, maar gezond is het niet. Het blijft pus van ontstekingen in de uiers van koeien. De hormonen en het pus in melk zorgen ook voor een toename van de talgproductie in je huid, en dus ook voor puistjes.

Om puistjes te voorkomen kun je dus beter geen melk of melkproducten zoals kaas en yoghurt eten. Maak je ook niet druk om het calcium: door de grote hoeveelheden eiwitten in melk wordt het calcium nauwelijks opgenomen in je lichaam. Het is zelfs bewezen dat je botten minder sterk worden van melk en dat je beter groene groenten kunt eten om sterke botten te krijgen. Japanners consumeren bijvoorbeeld bijna geen melk en melkproducten, maar hebben geen slechtere botten dan mensen in de Westerse wereld.

Melk en suiker zijn niet de enige oorzaken van puistjes

Door alleen minder melk, melkproducten en enkelvoudige koolhydraten te eten ben je er niet. Het lichaam is erg complex en de vorming van puistjes hangt van veel meer factoren af. Zo is het verstandig om genoeg onverzadigde vetzuren binnen te krijgen in verhouding tot verzadigde vetzuren. Het standaard advies 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag helpt ook zeker als je puistjes wilt voorkomen omdat je lichaam dan goede voedingsstoffen binnen krijgt. Hoe beter de je gehele gezondheid is, hoe beter het ook is voor een mooi huid. (bron)

Puistjes en zweten

Sport is gezond, zeker als je last hebt van puistjes. Door een paar keer per week intensief te sporten ga je flink zweten. Dit helpt om je poriën schoon te maken van het overtollige talg dat er in zit, en daarmee voorkom je verstoppingen en dus puistjes. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat dit erg goed werkt om weer een mooie huid te krijgen! Gebruik geen zout met Jodium (JoZo)
Als je acne hebt is deze tip erg belangrijk. Jodium zorgt er namelijk voor dat acne verergerd. Als je wel zout wilt gebruiken dan kun je beter natuurlijk zeezout kopen.

is ook een goedkope tip om van puistjes aftekomen Clown

melk+ei masker 5 minuutjes laten intrekken en je huid is schoon en helder.

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:21

harde eeltplekken op je voet.

meng 5 asprines en doe er 1/2 theeleper citroensap en water bij. doe dit mengels op je eeltplek. wikkel je voet in een warme handdoek, doe je voet in een plasticzak en laat 10 minuten intrekken. en schuur de eelt plek weg.

voetenbadje 1x per week met paar druppels amandelolie, worden ze zacht. of met olijfolie en smeer daarna je voeten in met uiercreme Vingers aflikken

citroensap is heel goed voor je nagels, zowel in een badje als door te drinken. worden ze sterker en schoon van.

wassen met koffiedik, helpt tegen ruwe handen Sigaar je handen scrubben met citroensap en suiker, worden ze heel zacht van.

grover prorien wassen met warme karnemelk helpt.

aardappel over je huid *schijfje tegen puistjes. (duurt paar dagen)

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:36

Niet goed voor je portomonnee, wel goed voor je haar: de producten van Toni&Guy...
Mousse, shampoo, conditioner. Bij de Etos geloof ik?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:03

ik heb ook nog een tip om de mascara te "scheiden" en deze is niet zo link Knipoog ik heb gewoon een oud mascaraborsteltje goed schoongemaakt en hiermee borstel ik mn wimpers nadat ik mascara heb op gedaan, super handig!! Je kamt/borstelt je wimpers ahw weer uit elkaar Lachen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 00:05

Ik heb trouwens best vaak afgebroken wimpers.. (nog een klein wimpertje dus)
terwijl ik helemaal niet gek veel mascara op heb, slaap met mascara of zoiets...
Iemand enig idee hoe dat kan?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:50

Diamante schreef:
Ik heb trouwens best vaak afgebroken wimpers.. (nog een klein wimpertje dus)
terwijl ik helemaal niet gek veel mascara op heb, slaap met mascara of zoiets...
Iemand enig idee hoe dat kan?

Voor je gaat slapen insmeren met vaseline worden ze sterk van Vork

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:07

Corelli schreef:
ik heb ook nog een tip om de mascara te "scheiden" en deze is niet zo link Knipoog ik heb gewoon een oud mascaraborsteltje goed schoongemaakt en hiermee borstel ik mn wimpers nadat ik mascara heb op gedaan, super handig!! Je kamt/borstelt je wimpers ahw weer uit elkaar Lachen

Dat gaat ook ja. Ja
Maar daar riskeer je dan weer wel brokkelen mee als je te lang wacht.

@Diamante: Als je je make up er af gaat halen smeer eerst een dikke laag remover op je ogen en laat het er even op zitten, zo lost de make up al voor een deel op, en al je daarna de rest er af haalt niet wrijven (dat is de vuistregel voor bij je ogen) maar deppen, zo raken je wimpers al veel minder beschadigt. (en de huid wordt minder geirriteerd)
En inderdaad wat Miemserik zegt, insmeren met vaseline of olie, zo voed je ze en dan worden ze sterker.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:06

studentje1 schreef:
Lenneke_ schreef:
Iemand leuke kapsel creaties?
M'n haar komt een stukje over m'n shouders en heeft wat slag (kan het makkelijk stijl maken, maar kan ook krullen maken)
Ik ben de laatste tijd nogal inpiratieloos.
Ik bedoel niet knippen of verven ofzo, maar een manier van opsteken ofzo. Gewoon iets anders, zodat ik wat meer kan variëren

Ik heb ook haar tot iets over mijn schouders, en ik was die paardenstaart ook meer dan zat! Dus toen heb ik een heel simpel dingetje gekocht, bij de Kruidvat denk ik, maar Etos etc heeft ze ook wel. Ik kon geen plaatje vinden dus heb het even in paint getekend! Ze zijn echt 2 euro ofzo..

Ik maak dan eerst een paardenstaart, niet té strak aangetrokken, en een paar cm hoger dan waar ik hem normaal zou doen. Dan steek ik het steeltje van dat zwarte dingetje van boven tussen mijn hoofd en het elastiekje in. Dan doe ik het haar van mijn staart ín de lus van dat apparaartje, en trek ik vervolgens aan het steeltje. Die heb ik dan gewoon in mijn hand, en mijn paardenstaart is een keer 'omgedraaid'... Leuk voor de verandering, en staat nog best alsof je er werk van gemaakt hebt! Knipoog [wordt misschien ook wel allemaal uitgelegd op de verpakking?]

ps. als ik een feestje op chique heb, dan trek ik mijn paardenstaart er niet hélemaal doorheen. Als ik dan de plukjes netjes wegwerk heb ik ook een mooie opgestoken knot!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TDZPXCCP.jpg

Hihi mijn mama gebruikte dit ding vroeger ook altijd als ze mijn haren ging doen, eerst mijn staartjes met dat ding omdraaien en daarna met speltjes er een knotje van maken. Clown
Ik moest altijd huilen, want het deed zeer haha. Vork

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:11

Lara_Silver schreef:
Corelli schreef:

Dat gaat ook ja. Ja
Maar daar riskeer je dan weer wel brokkelen mee als je te lang wacht.

@Diamante: Als je je make up er af gaat halen smeer eerst een dikke laag remover op je ogen en laat het er even op zitten, zo lost de make up al voor een deel op, en al je daarna de rest er af haalt niet wrijven (dat is de vuistregel voor bij je ogen) maar deppen, zo raken je wimpers al veel minder beschadigt. (en de huid wordt minder geirriteerd)
En inderdaad wat Miemserik zegt, insmeren met vaseline of olie, zo voed je ze en dan worden ze sterker.

Hoe moet ik dat doen dan? ik kan niet van die vette cream gebruiken ivm me lenzen dus heb een lotion.. die kan ik niet erop smeren en in laten trekken... en deppen werkt niet.. Schijnheilig

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:22

Goed uitspoelen met water! Dan loopt je make up uit en kun je het wel goed verwijderen met lotion zonder je wimpers te beschadigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:46

Ik heb gewoon de mascara van Loréal , dat is zowiezo al een mini kammetje dus bij mij gaat het echt niet klonten , heel erg handig .
Het zijn 2 in een, eerst moet je met een normale borsteltje mascara [ grijzig ] op brengen om het sterk te maken, en dan moet je met het kammetje gewoon met zwart derover heen.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:29

Lara_Silver schreef:

wij doen het altijd zo:

Een watje uit elkaar halen de 1e helft dubbel vouwen klein beetje lotion op en onder de wimpers leggen dan ogen dicht en met de andere helft waar ook wat lotion op zit soort vegen maken van boven naar beneden dus met de wimpers mee.
Ook kan je het doen met een wattenstaafje met wat lotion erop en over de wimpers rollen met ook weer een watje onder de wimpers. Dit vind ik 1 van de beste manieren.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:03

Ik zag net bij life & cooking: Verwarm je oogpotlood, zo blijft hij langer zitten!!! (Even door het vuurtje van je aansteker halen)

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:34

Jmc schreef:
Ik zag net bij life & cooking: Verwarm je oogpotlood, zo blijft hij langer zitten!!! (Even door het vuurtje van je aansteker halen)

eh, mijn oogpotloot is van hout, gaat dat niet branden? Vork

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:36

Le_onie schreef:
Jmc schreef:

eh, mijn oogpotloot is van hout, gaat dat niet branden? Vork

Alleeen het puntje Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:42

Bij mij bleef mijn zwarte oogpotlood ook nooit goed zitten, heb nu eyeliner Vork