Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:05

[quote="Chiqa"

Gevaarlijk dat ze dit in de handel hebben genomen, je zou genoeg mensen hebben die puur op het uiterlijk afgaan van de steen en geen idee hebben wat voor invloed ze kunnen hebben op een mechanisme....[/quote]

Ik heb van degene waar ik mijn stenen vandaan haal (mineralenwinkeltje in veenendaal) gehoord dat een steen dragen voor alleen het "mooi" zijn geen kwaad kan, dat het alleen werkt als jij er wat mee doet.. maargoed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:12

Nou dat is niet het geval....Absoluut niet. Ik ken een verhaal van een kennis van me die had meen bloedkoraal had gekocht, (Kan ook een robijn zijn geweest)voor in een ring. Ze vond het een prachtige steen, verder geen kennis van en niet bewust wat het op een lichaam kon doen.
Sinds de aanschaf van de steen werd ze ziek, dodelijk vermoeid en belandde in het ziekenhuis. Dr bloeddruk was absurt hoog, de artsen konden alleen niet verlaren waarom.
Ze kreeg bloeddruk verlagende middelen maar werd alleen maar beroerder.
Tot ze op een dag de ring afdeed omdat ze moest worden onderzocht dmv een scan.
Ze voelde zich met de minuut opknappen, de ring was de boosdoender, want toen ze hem weer omdeed kreeg ze weer dezelfde klachten. Ze heeft de ring toen maar gelaten voor wat het was en de klachten zijn nooit meer terug gekomen, zelfs de arts gaf toe dat dit wel vaker voorkwam dat mensen extreem op edelstenen reageerden.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:17

wow, ik wist niet dat ze zo een invloed hadden op mensen

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:27

Hoi, ik kom ook even binnenvallen. Haha!
Ik heb een jaar geleden in Naturalis een soort 'buis' met allemaal kleine geslepen edelsteentjes gekocht.
Van de meeste kan ik wel zien wat voor een soort het zijn, maar van een paar weet ik het niet. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Het gaat om witte steentjes, je kan als je ze in het licht houd er doorheen kijken.
En een heel donkergroene steen met kleine rode lijnen/vlekken er doorheen, een klein deel is donkerblauw/grijs.

Zo, ik hoop dat jullie het weten. Lachen

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:44

Ik ben vandaag in Pijnacker in een spiri winkeltje geweest en daar hadden ze ook stenen. Ik heb nu een seleniet bol, echt heel gaaf. Ik liep direct naar de oranje calciet toe. Maar die was vrij prijzig. Toen vroeg ze wat ik van de de seleniet bol vond. En die was nog veel fijner. En hij is echt prachtig.
Ook heb ik een labradoriet, een citrien en een groene calciet. Toen ik de groen calciet pakte, voelde ik direct een rust door me heen gaan. Ik wilde ook een amethist hebben, vind ik zo prachtig. Maar dara kreeg ik echt hartkloppingen van. Zodra ik de steen pakte, ging mijn hartslag omhoog. Erg jammer, maar was ook erg duur. Dus voor mijn portemonnee beter.
Ik ben gelijk verlsaafd. De stenen zijn echt prachtig. Oranje calciet blijft op mijn verlanglijst staan, maar is nu nog even te duur.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:20

wat voor gevoel geeft zo een steen je eigenlijk ???

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:49

Een oranje calciet? Die gaf mij een heel fijn en zacht gevoel. Maar iedere stten voelt voor ieder mens weer anders. Mijn vriendin zweert bij amethist, maar ik voel me er dus niet goed bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:55

Ik ben ook een cacliet verslaafde, heb dus ook de groene, die aardt, daarom zou ej dr ook rustig door zijn geworden Spokie79 Ja ik heb een ruwe vorm.
De gele calciet is nooit zo duur, loop anders eens een reformzakie binnen hebben ze vaak trommelstenen van gele calciet (of honing calciet) ben je met €2 klaar en ze werken prima.
Als ik moe ben neem ik die altijd mee op zak hij geeft me energie.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:00

Ik heb ook een ruwe vorm groene calciet. Dat is trouwens een goed idee om even een reformzaak in te lopen. Wist niet dat ze dat daar ook hadden. Die oranje calciet die ik zag was wel een ronde vol van 8-10 cm doorsnee. Maar die kan je niet meenemen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:02

O dat is de mijne ook, maar vrij plat, althans...de groende die is ruw en vrij langwerpig en puntig, zal morgen een foto maken voor je.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:12

Zo zag de oranje calciet eruit
Afbeelding

Deze maat seleniet heb ik ook, maar het scheelt nogal in prijs met calciet. En seleniet is veel warmer van kleur.

Van de groene calciet, citrien en labradoriet zal ik nog even foto's maken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:19

oranje calciet is ook erg mooi,ik heb voor mijn vader een ruwe gekocht een tijdje terug,hij was er blij mee en ondanks dat hij er niet echt in geloofd,neemt hij hem steeds mee,als hij werkt bv.
hij heeft ook een ruwe citrien,en een getrommelde howliet die blauw gekleurd is.

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:10

Ik heb een vraag aan jullie.
Een tijd terug had ik een steen laten pendelen (zwarte tourmalijn had ik toen)
Ik had hem met een leren veter om mijn nek en op een gegeven moment zat hij er niet meer aan.
Terwijl het ringetje gewoon goed was en de veter was ook nog heel.
Kan iemand mij vertellen hoe dat kan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:55

dan had je hem niet meer nodig denk ik.
een steen maakt zichzelf wel los van je als je hem niet meer nodig hebt,ik had hetzelfde bij mijn rozenkwarts.
en maanden later vond ik hem ineens weer,had ik hem toch nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:57

Was hij gelijmt of geboort?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:43

Kan je een amethyst en een rook kwarts goed samen dragen?
Ik heb namelijk een amethyst aan een hangertje voor aan mijn ketting,
een een rook kwarts als knuffelsteen.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:18

Snoevie schreef:
dan had je hem niet meer nodig denk ik.
een steen maakt zichzelf wel los van je als je hem niet meer nodig hebt,ik had hetzelfde bij mijn rozenkwarts.
en maanden later vond ik hem ineens weer,had ik hem toch nodig.

Huilen van het lachen Dit gaat wel heel erg ver. Net alsof een steen een eigen willetje heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:20

Het is echt waar hoor! Haha! Ik verlies ook altijd stenen die ik niet meer nodig heb, hoe goed ik er ook op let... Da's een algemeen bekend gegeven...

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:23

Hoe kan dat nou? Als je een steen gewoon goed opbergt dan raak je zo'n ding echt niet kwijt lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:27

Ik heb het wel eens gehad dat ik er een aan een ketting droeg. 's Avonds ging ik slapen, toen zat hij er nog aan... Volgende ochtend was hij verdwenen. Nooit meer gevonden...

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:42

Vast weggelopen! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:48

Geen flauw idee! Ik snap dat soort dingen ook nooit hoor, hoe dat kan... Maar het schijnt zo te zijn dat als je een steen niet meer nodig hebt, je hem verliest...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:22

Hee bijzonder topic.
Begrijp ik goed dat jullie denken dat een edelsteen iets anders is dan een dood, levenloos stuk steen?
Graag wat uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:28

Ik kan uiteraard alleen maar voor mezelf spreken... Ik denk niet dat een steen een geest heeft, of emoties heeft, of pootjes heeft of wat dan ook...

Wat ik wel geloof is dat een steen (net als elk ander object op deze planeet) een bepaalde trilling heeft, en dat een hele zuivere steen (ofwel een edelsteen) met die trilling een invloed kan hebben op een levend organisme.

Hoe groot het effect van die steen is, als je ook de hele dag wordt blootgesteld aan straling van bijvoorbeeld een televisie, computer, zendmasten, mobiele telefoons etc weet ik niet, maar ik heb wel het idee dat het effect heeft.

Elke edelsteen heeft zijn eigen werking, en kan ook verschillen in werking van persoon tot persoon, hoewel er uiteraard wel richtlijnen zijn, zoals bijvoorbeeld dat een amethist helpt tegen hoofdpijnen...

Ik heb bij sommige stenen baat Ja

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:37

bijzonder topic, ik ga het eventjes volgen. ik ben zelf redelijk bekend met de edelstenen. ik zal eventjes een paar pagina's terug lezen.