Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:23

Djoena schreef:
ja erover praten doet echt wonderen, de eerste maanden was dat nog wel een probleem... Bloos

Ja praten is geweldig, ook al zullen er misschien niet echt mensen zijn die 100% weten hoe het voelt. Kan je nog steeds bij iedereen je verhaal kwijt?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 16:36

ja gelukkig wel, heb ook goed kunnen praten bij de meiden van HET MAMMA topic Haha! familie en vrienden hebben ook altijd voor mij klaargestaan, sommige "vrienden" niet, maar in moeilijke tijden leer je altijd je vrienden kennen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:57

Djoena schreef:
ja gelukkig wel, heb ook goed kunnen praten bij de meiden van HET MAMMA topic Haha! familie en vrienden hebben ook altijd voor mij klaargestaan, sommige "vrienden" niet, maar in moeilijke tijden leer je altijd je vrienden kennen Knipoog

Bekend fenomeen.

Geloof dat het hier trouwens een beetje een dialoog wordt, maar we zijn ook een beetje van het onderwerp afgedwaald. Bloos

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 20:25

ow ja, ontopic weer haha, kletsen in het mamma topic wel verder *LOL*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:51

Rock schreef:
Fijn dat het bespreekbaar is. Ik hoop voor je dat er een manier komt waarop je toch nog een kindje zou kunnen krijgen. Veel succes met het gesprek!

Dank je! Lachen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:24

Abortus? Hmm, ik vind het goed dat de optie bestaat MAAR ik vind niet dat iedereen zomaar even een abortus kan laten doen.

Lees; Naieve meiden die het meer als een vervanging van de anticonceptie zien! Hupsakee, dat doe we wel eventjes en daarna verder gaan met hun leven alsof het niets is! Daar maak ik mezelf wel kwaad om! En ik ken ze hoor. Hetzelfde weekend nog lekker gaan feesten en beesten. Alhoewel aan de andere kant.. zou zo'n kindje zo'n moeder willen?

Abortus omdat er medische redenen zijn, zo ook verkrachtingen of omdat mensen weten dat zij hun kindje niet kunnen bieden wat het nodig heeft zie ik als heel anders. Ik kijk er met twee gezichten tegen aan.

Ikzelf ben over 5 weekjes uitgerekend van mijn eerste kindje, maar geen haar op mijn hoofd die aan abortus gedacht heeft! Ik ben trouwens 18 jaar. Kindje was niet gepland maar ABSOLUUT gewenst!

123hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 22:40

vind het goed dat het kan, t wordt nl heel vervelend als je 14/15/16 bent braaf aan de pil bent en je toch nog zwanger raakt. je bent dan in mijn ogen niet onverantwoordelijk bezig. maar als je die kinderen kinderen laat krijgen komt het ook niet goed toch>
ik ben blij dat het bestaat
anders was ik nu ook heel jong mama

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:23

Maar ligt het probleem dan ook niet voor een groter deel van de leeftijds groep van 12/13/14/15 die al sex hebben? Ik vind dat persoonlijk gewoon echt veel te jong Ik vind 17/18 meer een leeftijd voor zoiets... Maargoed, ik zal wel achterhaald zijn want tegenwoordig heb je ze zelfs met 12 al dronken, tja dan ligt de drempel laag en kom je snel bij sex uit. Het een hangt altijd weer samen met het ander. Seks betekent in de ogen van velen helaas nog maar weinig, toch jammer... nu ben ik geen voorstander van geen-seks-voor-het-huwelijk, ik vind dat het ook op dat vlak moet klikken, maar sommige zijn gewoon te jong... of ze zich er nou klaar voor voelen of willen voelen ... op die leeftijd hoor je je eigenlijk voor andere dingen te interesseren.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:04

Jmc schreef:
Hupsakee, dat doe we wel eventjes en daarna verder gaan met hun leven alsof het niets is! Daar maak ik mezelf wel kwaad om! En ik ken ze hoor. Hetzelfde weekend nog lekker gaan feesten en beesten. Alhoewel aan de andere kant.. zou zo'n kindje zo'n moeder willen?

Oh dus na zoiets moet je minimaal een tijdje wegkruipen in een hoekje en je er vooral heel erg ellendig over voelen i.p.v. gewoon weer verder gaan? Ik ben ook gewoon verder gegaan met mijn leven, ik had (en heb) namelijk helemaal nergens spijt van, waarom zou ik me dan anders moeten gedragen? Ik zat trouwens dezelfde avond alweer op een feestje, wat is daar mis mee?

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:31

Supertje schreef:
Jmc schreef:
Hupsakee, dat doe we wel eventjes en daarna verder gaan met hun leven alsof het niets is! Daar maak ik mezelf wel kwaad om! En ik ken ze hoor. Hetzelfde weekend nog lekker gaan feesten en beesten. Alhoewel aan de andere kant.. zou zo'n kindje zo'n moeder willen?

Oh dus na zoiets moet je minimaal een tijdje wegkruipen in een hoekje en je er vooral heel erg ellendig over voelen i.p.v. gewoon weer verder gaan? Ik ben ook gewoon verder gegaan met mijn leven, ik had (en heb) namelijk helemaal nergens spijt van, waarom zou ik me dan anders moeten gedragen? Ik zat trouwens dezelfde avond alweer op een feestje, wat is daar mis mee?

Nee, ik zeg niet dat je moet wegkwijnen of iets dergelijks. Natuurlijk moet je je leven na zoiets ingrijpends weer oppakken. Daar alle respect voor hoor

Maar ben jij bent zo'n grietje die lekker feest en beest met allelei jongens, onbeschermd (lees: zonder anticonceptie - die abortus dus als vervanging ziet?) WANT DAAR HAD IK HET OVER Knipoog even naar de dokter gaat en het volgende weekend weer lekker doorgaat? Dan absoluut geen enkel respect.

Ik hoop niet dat jij zo bent, want in mijn ogen heb je dan geen besef van het leven! Nee, dan gooi je juist een heleboel leventjes weg...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:34

Supertje schreef:
Jmc schreef:

Precies en als je nu wel in een hoekje wegkruipt na de tijd ,heb je volgens mij geen juiste keuze gemaakt....Of ze staat er volle 100% achter als je abortus laat plegen en anders moet je het niet doen,das mijn mening natuurlijk maar.

Edit idd zijn er genoeg meisjes die het als vervanging van anticonseptie zien,dat is natuurlijk uit den boze!!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:54

123hoedje schreef:
vind het goed dat het kan, t wordt nl heel vervelend als je 14/15/16 bent braaf aan de pil bent en je toch nog zwanger raakt. je bent dan in mijn ogen niet onverantwoordelijk bezig. maar als je die kinderen kinderen laat krijgen komt het ook niet goed toch>

Nee hoor, het hoeft niet vervelend te worden.
Ik ben bevallen op mijn 17de, ik ben er dan heel goed mee weg gekomen. leuke baan leuk huis en leuke auto..
En ik heb het super hoor!! samen met mijn kleine en mijn partner, wij hebben er gewoon het beste van gemaakt, en zijn daar super sterk uitgekomen.
Ben blij dat ik geen abortus heb gedaan omdat ik nog maar 16 was, geestelijk was ik al een stuk veder heb nooit geen spijt van mijn keuze gehad.. En ik heb het goed, en mijn kind nog vele malen beter!!!! hij word in Nov. al weer 3 jaar.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:17

Dus nu beweer je dat elke 17 jarige dit kan opbrengen? Begrijp ik dat goed?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 10:56

tamorka schreef:

Dat staat er niet, er staat dat zij er goed bij weg gekomen is!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:42

MISTRAL94 schreef:
Dat staat er niet, er staat dat zij er goed bij weg gekomen is!

Maar ze vond het wel nodig om alleen vanuit eigen oogpunt te reageren:
Pascal schreef:
123hoedje schreef:

Nee hoor, het hoeft niet vervelend te worden.Ik ben bevallen op mijn 17de, ik ben er dan heel goed mee weg gekomen. leuke baan leuk huis en leuke auto..
En ik heb het super hoor!! samen met mijn kleine en mijn partner, wij hebben er gewoon het beste van gemaakt, en zijn daar super sterk uitgekomen.
Ben blij dat ik geen abortus heb gedaan omdat ik nog maar 16 was, geestelijk was ik al een stuk veder heb nooit geen spijt van mijn keuze gehad.. En ik heb het goed, en mijn kind nog vele malen beter!!!! hij word in Nov. al weer 3 jaar.

Het is niet voor iedereen goed om zo jong al moeder te worden, AFGEZIEN van de omstandigheden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:44

Sorry hoor maar wat is daar mis mee? Ik denk dat je alleen maar kunt oordelen vanuit je eigen standpunt Knipoog

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:52

Vaak wel maar je kunt je ook inleven in dat van anderen. Iedere mens is verschillend, en ook met verschillende omstandigheden. Sommigen zijn vroeg volwassen, anderen zijn laatbloeiers. Daarnaast hebben sommige fijne ouders die een hoop mee opvangen en andere hebben ouders waarvan ze zich gedistantieerd hebben om allerlei redenen (die je uiteraard zo niet kunt bedenken, totdat je er voor staat). En veruit de meeste jongens zijn er niet van gediend om zo vroeg al vader te worden en nemen afstand.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:54

Go.. iedereen weet het beter dan de tienermoeders zelf"!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:00

Zij veroordeelt helemaal niemand, dat diegene geen abortus mag ondergaan. Ze geeft alleen haar mening, hoe zij het ervaren heeft..

Ik ben ook van mening, jong moeder zijn heeft voor en nadelen net als oud moeder zijn. Ik zou dus nooit en te nimmer na mijn 35e nog zwanger willen zijn van mijn eerste kind (dan doel ik niet op mensen die ongewenst kinderloos zijn maar op mensen die carriere willen maken en een dure vakantie of wat dan ook). Ik kreeg opmerkingen naar mijn hoofd van, je vergooit je leven en weet ik veel wat. Maar ik denk maar zo als ik straks 40 ben, is mijn dochter 18, dan heb ik alle tijd voor mezelf. Jeetje moet er echt niet aan denken om op mijn 40e nog kinderen in de luiers te hebben

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:04

MISTRAL94 schreef:
Ik zou dus nooit en te nimmer na mijn 35e nog zwanger willen zijn van mijn eerste kind (dan doel ik niet op mensen die ongewenst kinderloos zijn maar op mensen die carriere willen maken en een dure vakantie of wat dan ook).

En was als je de liefde van je leven pas tegen komt op je 35e? Dat overkomt veel vrouwen, wist je dat?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:08

Dat zal best en als je mijn post goed gelezen had, dan had je kunnen lezen dat ik vooral doel op de mensen die eerst carriere willen maken, dan dat ene dure huis willen kopen. Die vakantie er nog achteraan, dan voelen ze het klokje tikken en moeten ze haasje repje zwanger zien te raken. Overigens kleven er een hoop nadelen aan zwanger worden op latere leeftijd, zijn geen kleine dingen om over het hoofd te zien.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:12

tamorka schreef:

Nee dat begrijp je helemaal verkeerd...
Er staat duidelijk het HOEFT NIET vervelend te worden..
Ik geef mijn mening hoe ik het ervaren heb..
Ik heb niet voor abortus gekozen omdat ik de mogenlijkheden had om een kind stabiel op te voeden.
Ik wil nu gene reactie's over hoe stabiel blablabla je op je 17de bent..
Mijn situatie is niet bekend op bokt, en ik heb het prima gered.
Mooit huis, leuke auto, zit financieel zelfs beter dan dat de meeste moeders van 35 of what ever ook zouden willen...
En ik heb het allemaal gedaan met WILLEN.. en in 4 jaar tijd een hele hoop bereikt..
lottehorse schreef:
Go.. iedereen weet het beter dan de tienermoeders zelf"!

Amen Afgod

Iedereen moet voor zich zelf weten of ze abortus ondergaan, ik vind alleen wel dat je er een donders goede rede voor moet hebben.. En niet omdat jij te laks was om een condoom te gebruiken..
Enig idee hoeveel mensen er met verdriet zitten omdat ze al jaren proberen zwanger te worden, en er dan zo laks met abortus word omgegaan..
Totdat je jezelf zoiets van heeel dichtbij meemaakt...
Piep dan nog maar eens dat je blij bent dat je de kans hebt om abortus te ondergaan omdat je 'jong' bent..
Het is mijn mening en het blijft mijn mening.. sommige gevallen vind ik abortus gewoon pure laksheid..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 13:16

tamorka schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik zou dus nooit en te nimmer na mijn 35e nog zwanger willen zijn van mijn eerste kind (dan doel ik niet op mensen die ongewenst kinderloos zijn maar op mensen die carriere willen maken en een dure vakantie of wat dan ook).

En was als je de liefde van je leven pas tegen komt op je 35e? Dat overkomt veel vrouwen, wist je dat?

ik vind zelf dat iedereen dat zelf moet weten, en iedereen heeft er ook zijn eigen redenen voor om wel of niet jong of oud moeder te worden.

ik heb zelf altijd gezegt jong moeder te willen worden (lees rond mijn 20ste) dit omdat ik ook nog een leven na mijn kids wil hebben en niet meteen doorwil naar de garanium's.... dus als ik kan kiezen dan liever jong *LOL*
maar zoals ik al zei, heeft iedereen daar zijn eigen voorkeuren over.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:18

Idd, zo vind ik ook dat vrouwen die carriere willen maken beter niet aan kinderen kunnen beginnen, die worden dan toch maar gedropt in peuterspeel zalen.. kom kids 's avonds een uurtje met papa en mama Nagelbijten / Gniffelen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:21

Pascal schreef:
Idd, zo vind ik ook dat vrouwen die carriere willen maken beter niet aan kinderen kunnen beginnen, die worden dan toch maar gedropt in peuterspeel zalen.. kom kids 's avonds een uurtje met papa en mama Nagelbijten / Gniffelen

Nou moet ik zeggen dat mijn dochter ook veel op de opvang is maar goed als alleenstaande moeder heb je weinig keus. Zeker als de vader wel zijn kl*te achterna kan lopen maar geen trek heeft om de gevolgen te accepteren Vork