[Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wereldhummel

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:16

Mijn vriend had ook wenkbrauw piercing, is alleen bij hem een stukje door de zenuw gepierced, dus met verwisselen had die er erg veel last van.

Maar voor zijn werk heeft ie hem uit moeten doen

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:16

ik moest mijn navelpiercing zo'n 2 jaar lang schoon houden.. dan ging het weer goed en dan weer helemaal fout.. ontstekingen enzo.. wat blijkt.. ze hadden dorr een stukje ader heen gepierced.. aahj lekker slim.. deze er maar uit gehaald.. en dat is echt super lelijk :S en het ligt er ook aan hoelang je de piercing heb.. in het begin hou je hem natuurlijk meer bij .. als je er aan gewend raakt vergeet je wellis schoon te maken..

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:09

nou vergeet dat nooit..

vind t wel zo fris om die dingen gewoon netjes schoon te houden..
Maak ze onder de douche iedere dag schoon en 1 x in de week echt eruit en ontsmetten..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:11

@Myra, neuspiercing kun je ook heel klein doen. Mijn lerares Economie heeft een neuspiercing maar het valt echt niet op, ze heeft een superklein bolletje..

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:11

SuusJa schreef:
Die piercer van mij zei dat je dat ding er maar 1 keer uit kon halen. Want die kon je niet zoals een andere piercing weer makkelijk erin zetten. Weet niet of het waar is, maar kan me dr wel iets bij indenken!

Een vriendin van me die hem ook heeft, was 's nachts haar bolletje verloren en ook de piercing was er dan uitgevallen, en die is er toch in geslaagd om hem er terug in te steken zonder problemen.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:21

Hmm dan weet ik niet waar die het over had! Mss had ie het erover met uithalen tijdens je genezingsperiode???? Valt ie er serieus zo snel uit als het bolletje eraf is??!

Volgens mij word mijn piercing rood van de verzorgingsdruppels. Heb het gisteren nadat ie rood keek schoongemaakt met zoutoplossing, toen was ie weer gewoon. Deed ik er later druppels op begon ie weer rood te worden!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:06

PrinCessRomy schreef:
amberp schreef:
ik maak al mijn piercings nog steeds 1 x in de week schoon

dan gaan ze er allemaal eventjes uit.. vind ik wel zo fris..

doe ik ook, ff lekker een opfrisbeurt geven, behalve me tragus, die kan er namelijk niet uit maar ook die word ff verwend Haha!

wrm kan je tragus er niet uit?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:21

ik heb zo'n dikke monsterlijke ring met een mateloos irritant balletje die je er op een speciale manier af moet draaien Haha! hij zit prima Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:22

hahaha goedzo. Lekker laten zitten dan ;P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:55

Mijn navelpiercing is aan één stuk door ontstoken, terwijl ik hem toch echt goed schoonhoud. Als ik hem heen en weer beweeg (hij gaat vast zitten en dat doet pijn Knipoog ) dan komt er vaak pus o.i.d. mee. Zooo goor. Wil hem er het liefst uit hebben, maar goed, dan moet eerst die ontsteking eruit zijn.
Ik douche elke dag, en dan na het douchen spray ik hem in met antiseptische wondspray, die heb ik er toen bijgekregen. Iemand nog andere tips om hem weer 'gezond' te krijgen?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:05

Berdien schreef:
Mijn navelpiercing is aan één stuk door ontstoken, terwijl ik hem toch echt goed schoonhoud. Als ik hem heen en weer beweeg (hij gaat vast zitten en dat doet pijn Knipoog ) dan komt er vaak pus o.i.d. mee. Zooo goor. Wil hem er het liefst uit hebben, maar goed, dan moet eerst die ontsteking eruit zijn.
Ik douche elke dag, en dan na het douchen spray ik hem in met antiseptische wondspray, die heb ik er toen bijgekregen. Iemand nog andere tips om hem weer 'gezond' te krijgen?

heb je al eens zeezout geprobeerd.
dat hebben ze mij aangeraden als het ging ontsteken. Cool

overgens heb ik mijn navelpiercing eruit, omdat die eruit gezweerd is.
wil nou een andere. Tong uitsteken

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:41

wereldhummel schreef:
Mijn vriend had ook wenkbrauw piercing, is alleen bij hem een stukje door de zenuw gepierced, dus met verwisselen had die er erg veel last van.

Maar voor zijn werk heeft ie hem uit moeten doen

Slechte piercer dan zeg :S

Beetje goede piercer let er op dat juist niet te doen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:40

wereldhummel: deed dat niet pijn bij het piecer zelf?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:26

SuusJa schreef:
Hmm dan weet ik niet waar die het over had! Mss had ie het erover met uithalen tijdens je genezingsperiode???? Valt ie er serieus zo snel uit als het bolletje eraf is??!

Volgens mij word mijn piercing rood van de verzorgingsdruppels. Heb het gisteren nadat ie rood keek schoongemaakt met zoutoplossing, toen was ie weer gewoon. Deed ik er later druppels op begon ie weer rood te worden!

Tijdens je genezingsperiode lijkt het me inderdaad niet zo'n goed plan om hem eruit te halen, en die genezingsperiode is toch wel redelijk lang bij een surface dus misschien dat hij dat bedoelde...
En bij haar was het 's nachts gebeurd, normaal denk ik inderdaad ook wel dat je heel snel merkt als hij eruit aan het raken is, want daar moet hij toch al rare hoeken voor maken.

Ik zou gewoon een tijdje stoppen met die verzorgingsdruppels en kijken of het echt daar aan ligt... Gewoon water is in principe toch genoeg om het te verzorgen.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:33

en misschien geeft je lichaam juist aan dat hij dat spul niet nodig heeft..

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:36

Ik heb een tong, navel en neuspiercing. Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 01:56

Berdien schreef:

Als je hem er echt uit wilt hebben, dan kun je langs de piercer. Zij spoelen dan het kanaaltje schoon en dan kan het dichtgroeien zonder dat er een ontsteking in blijft Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 07:40

Anjatjeuh schreef:
SuusJa schreef:

Tijdens je genezingsperiode lijkt het me inderdaad niet zo'n goed plan om hem eruit te halen, en die genezingsperiode is toch wel redelijk lang bij een surface dus misschien dat hij dat bedoelde...
En bij haar was het 's nachts gebeurd, normaal denk ik inderdaad ook wel dat je heel snel merkt als hij eruit aan het raken is, want daar moet hij toch al rare hoeken voor maken.

Ik zou gewoon een tijdje stoppen met die verzorgingsdruppels en kijken of het echt daar aan ligt... Gewoon water is in principe toch genoeg om het te verzorgen.

Waarschijnlijk niet, ligt eraan wat voor piercing, en wanneer die is gezet, kan me herinneren niet zo lang en dan heeft ze de verzorging echt nodig, een andere verzorging gebruiken lijkt me dan het beste en niet alleen water.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 09:09

Mij is wel altijd verteld dat je sterilon moet verdunnen, want als je puure sterilon gebruikt heb je grote kans op ontstekkingen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:48

Morgen voor tongpiercing!
en ik ben zenuwachtig!!!
zijn er dingen die ik voordien kan doen? extra tandenpoetsen uiteraard, en mss een kauwgumpje eten zodat ik niet in de beste man zijn gezicht zit te hijgen Haha!

ik heb trouwens wel altijd een wit "beslag" op mijn tong, weet iemand wat dat is en wat er aan te doen valt?
vind het maar vies ...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 11:55

Neuh, de piercder maakt wel schoon wat schoon moet voordat je piercing wordt gezet Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:05

volgens mij heb je dan tekort aan een bepaalde vitamine mr dit weet ik niet ckr.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:05

PrinCessRomy schreef:
Anjatjeuh schreef:

Waarschijnlijk niet, ligt eraan wat voor piercing, en wanneer die is gezet, kan me herinneren niet zo lang en dan heeft ze de verzorging echt nodig, een andere verzorging gebruiken lijkt me dan het beste en niet alleen water.

Maak het nu schoon met zoutoplossing en het ziet er weer rustig uit! Ja Hou dit maar eventjes vol! Ik heb het nu een maand, iets langer!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:21

PrinCessRomy schreef:

Niet waar, ontsmettingsmiddel dient om slechte micro-organismen stuk te maken en dat is natuurlijk compleet overbodig als er geen slecht micro-organisme aanwezig is zoals bij een ontsteking. Sterker nog, genezende open huid is ook een micro-organisme en het ontsmettingsmiddel gaat dit ook aanvallen. Waardoor de genezing dus langer duurt...
Ik snap best dat het angstaanjagend kan zijn dat er in je open wonde stof, vuil, bacterieen,... kunnen komen maar deze kan je ook gewoon weg wassen/spoelen met gewoon water...

Zo lang er dus geen ontsteking is, is het meer dan voldoende om het goed te spoelen met water en gaat oververzorging de genezing alleen maar afremmen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:20

Duhelo schreef:
Morgen voor tongpiercing!
en ik ben zenuwachtig!!!
zijn er dingen die ik voordien kan doen? extra tandenpoetsen uiteraard, en mss een kauwgumpje eten zodat ik niet in de beste man zijn gezicht zit te hijgen Haha!

ik heb trouwens wel altijd een wit "beslag" op mijn tong, weet iemand wat dat is en wat er aan te doen valt?
vind het maar vies ...

Heb je wel eens geprobeerd je tong te poetsen c.q. te schrapen met een tongschraper?

Helpt echt hoor, heb nu een prachtig roze tongetje Haha!

Navelpiercing is yuk.. allemaal pus weer, gadver

waar is de waterkoker en het zout? Clown