verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shopaholic

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:21

Ik moet vandaag of morgen weer een afspraak maken. Ene kant is 2 weken geleden gedaan ofzo, maar nu moet links dus nog!

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:24

Fluitje van een cent hihi... Ik had dan gelukkig ook een erg vriendelijke meneer... Hij kon mijn bijdehandte opmerkingen gelukkig ook wel waarderen wist hij te melden..

Vond het er wel een beetje ruw aan toe gaan, maar aangezien de verdoving er voor zorgt dat je niets voelt.....vond ik het allemaal wel prima Lachen

Fijn dat alles bij jullie ook zo prettig is verlopen !

Ik ga aan de ibuprofene 600 mg, op recept kunnen halen.

Ik heb trouwens oplosbare hechtingen, waarom bij jou niet racheltjj ?

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 15:30

Ik weet niet waarom ik geen oplosbare hechtingen heb.. Hij heeft gewoon een draadje erin gedaan, en moet over een week terug komen om het eruit te laten knippen Knipoog Gelukkig is het bij jou ook goed gegaan Haha! !

Door_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:40

Nou ik heb vorige week dinsdag mijn linker verstandkiezen eruit laten halen, en iedereen maar zeggen dat het mee viel.. Pff bij de verdoving ging het al fout, zag sterretjes en me mams snel iemand roepen.. Nou na 20 minuten ging die aan de gang, eerst kijken boren en wrikken. Deed nog best zeer, ondanks de verdoving, en toen nog de bovenkant. Verdrietig
Nou gebeurd. Heb veel pijn gehad en nog steeds. Slapenloze nachten, dikke wang, steken naar me oren. Dacht dat ik gek werd. Dus vanmiddag maar terug gegaan naar het ziekenhuis.
En hij uitleggen dat die door een bot moest boren dat er boven zat, en dat het daarom wel 10 dagen kon duren. Had ie dat er nou gelijk bij gezegd. Frusty Maar goed nu antibiotica en moet binnen een paar dagen toch echt minder worden.. Clown
Dus ben erg benieuwd. Mij is het dus echt zeeer tegen gevallen, en nu de andere kant nog.. Verdrietig

@ Les_Fjal, welk ziekenhuis was je geweest? Sint Franciscus?

Les_Fjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:47

Erasmus MC... Nogmaals, ik ben echt zeer tevreden over hoe het daar verliep Lachen

Wat vreselijk naar dat het jou zo zwaar tegen valt ! En logisch als ik zo lees hoe jij je moet voelen...
Welk zh was jij ?

Waarom zat er zoveel tijd tussen de verdoving en voordat hij begon ? Omdat je sterretje zag ?
Hij gaf me twee spuiten en begon gelijk, nadat hij even had getest of de verdoving zijn werk goed deed. Gelukkig was dit het geval !

Hou je taai !

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:58

Oooh wat een verhalen allemaal. Ik heb vanochtend gebeld met de tandarts, omdat ik zoveel pijn heb aan mijn linkerverstandskies boven. Ik kan mijn kaak niet verder dan twee centimeter van elkaar krijgen.

Ik moet nu woensdagochend, ben benieuwd wat hij dan gaat doen. Alleen polshoogte nemen of gelijk trekken....

Door_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:20

Weer een beroerde nacht achter de rug, heb het weer 5 uur zien worden, pff word er echt gek van nu.
Voor me gevoel word me wang alleen maar dikker dan dunner. Verdrietig

Ik was in het Sint Fransicus ziekenhuis.
Hij liet zoveel tijd tussen de verdovingen zitten om ze goed in te laten werken..

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 11:47

Oo das wel gek dat hij zolang wachtte met de verdoving!
Bij mij was het binnen 3 minuten al helemaal verdoofd.
Dat je het door de verdoving heen voelt had ik ook hoor!!
De tandarts maar zeggen dat het niet kon, maar ik voelde het toch echt weg!
Heb je het wel goed gekoeld door_tje?
Dat is namelijk heeeel belangrijk!
Ik ben lekker gaan slapen, zonder pijnstillers nog wel!
En mijn wang is gewoon normaal. Al kan ik niet normaal eten want mn mond krijg k niet zo goed open!
Maandag moet ik naar de tandarts om de hechting eruit te halen..en dat zit het er voormij op Haha! !

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:32

Hij is er uit! Ben blij dat het er maar een was... Duurde het bij jullie ook zo lang? Hij is bij mij 15-20 minuten bezig geweest met het eruit slopen...
Was een aardige chirurg trouwens, ik was in het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda. Ik voelde ook wat door de verdoving heen, toen heeft hij nog wat bijverdoofd.

Ik heb trouwens Paracetamol/Codeïne pijnstillers omdat ik soms last heb van maagzuur, welke hebben jullie? Als deze niet genoeg werkt moet ik alsnog bellen voor Ibuprofen.

Vrijdag moet ik het jodiumgaasje er nog uit laten halen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:41

CharlotteP schreef:
Oooh wat een verhalen allemaal. Ik heb vanochtend gebeld met de tandarts, omdat ik zoveel pijn heb aan mijn linkerverstandskies boven. Ik kan mijn kaak niet verder dan twee centimeter van elkaar krijgen.

Ik moet nu woensdagochend, ben benieuwd wat hij dan gaat doen. Alleen polshoogte nemen of gelijk trekken....

Dit klinkt bekend. Heb ik ook gehad. Ik kon een paar dagen niet eens eten.
Na een klein weekje kon ik mijn kaken weer van elkaar krijgen. De tandarts heeft er toen niets aan gedaan omdat de kies in kwestie net aan het dookomen was.
10 september a.s. moet die er wel uit trouwens..... Bloos

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 14:44

Wooow Misser, 15-20 minuten voor 1 kies?
Ik had er 2 en inclu de verdoving duurde het 10 min ofso!
en jij veel succes 10 september Dingetje!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:54

En bij mij was het nog exclusief verdoving Huilen van het lachen.

Heb er nu ook best wel last van, heb een extra pijnstiller genomen maar het bloed ook weer een beetje.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 14:17

Exclusief verdoving ?
Jeetje dan ben je aardig onder handen genomen !!

Ik heb nu ook meer last van mn hechting, ik voelde onbewust in mn slaap iets heel erg pijn doen en sinds ik wakker ben zit er weer een soort 'schaaf' wondje bij mn hechting. Heb waarschijnlijk dus iets in mn slaap uitgespookt.
Dus heb voor de zekerheid nog maar even een advil genomen, want zonder ist niet echt lekker!

Ik ben trouwens wel heel eigenwijs, gister heb ik al vlees gegeten en vandaag ook alweer een krokant kaasbroodje!
Dat komt ook omdat ik heel erg veel honger heb en van alleen soep/vla etc geen vol gevoel krijg Clown

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:19

Jeetje....Sterkte allemaal!
Als ik dit zo lees zakt de moed me in de schoenen....
Nog een dikke week en dan ben ik aan de beurt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:23

Ik heb gisteren tomatensoep op die redelijk gevuld was (moet je gewoon de balletjes pletten Haha!) met een zacht bolletje erbij. Als je dat vlak na een pijnstiller doet gaat het prima!

Vannacht om half 2 laatste pijnstiller genomen en zolang ik m'n hoofd niet teveel beweeg merk ik er niet veel meer van! Eten gaat nog wel lastig en ik ben net een hamster.

Dingetje moet die van jou eruit gesneden worden?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:27

Ja Hoezo?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:28

Omdat trekken volgens mij minder erg is Knipoog.

De operatie zelf doet geen pijn, maar leuk is anders...

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 14:29

dingetje schreef:
Jeetje....Sterkte allemaal!
Als ik dit zo lees zakt de moed me in de schoenen....
Nog een dikke week en dan ben ik aan de beurt.

Het trekken valt opzich best wel mee hoor Knipoog
De verdovingsprikken en de napijn is gewoon niet zo fijn Clown

Misser schreef:
Ik heb gisteren tomatensoep op die redelijk gevuld was (moet je gewoon de balletjes pletten Haha!) met een zacht bolletje erbij. Als je dat vlak na een pijnstiller doet gaat het prima!

Vannacht om half 2 laatste pijnstiller genomen en zolang ik m'n hoofd niet teveel beweeg merk ik er niet veel meer van! Eten gaat nog wel lastig en ik ben net een hamster.

Dingetje moet die van jou eruit gesneden worden?

Heb je ook een hele dikke wang?
Van wat dan soort soep , ik raak er echt niet vol van Clown
Ik heb dat broodje trouwens ook na een pijnstiller genomen ( al was het onbewust hoor )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:30

Van Unox, eenpersoonssoep in zak, zitten ook groentes in. Het vult niet zo veel als normaal eten, maar toch best goed. Ik kan ook niet tegen weinig eten Haha!, maar hierna had ik toch wel het idee wat gegeten te hebben.

Edit: Ik heb bij m'n onderkaak een mooie bult zitten idd Knipoog.
Bij mij zit er ook nog een jodiumgaasje in, die moet ik er vrijdag nog uit laten halen...

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:37

Ik geloof dat ik pas na 10 september hier weer kom kijken. Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:39

Volgens mij moet je niet teveel rondkijken en -vragen idd, want iedereen beleeft het toch anders. Ik ging ook verder op internetsite's zoeken maar je maakt het alleen maar erger voor jezelf.

De een heeft er ontzettend veel last van, de ander staat de volgende avond alweer met iemand te zoenen (dat verhaal heb ik gehoord, daar hield ik me dan maar aan vast Haha!)>

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:27

Ik ben vanochtend geweest en hij heeft een foto gemaakt van de kies en wilde hem er gelijk uit trekken..... dus ik zo van, nou moet dat... het zweet brak me al uit, voelde zelfs een lichte paniek opkomen Bloos

Hij zei dat het makkelijkste was om het gelijk te doen, maar als ik nog niet wilde ik het nog even mocht aankijken en dan gaat hij hem in november trekken haha ik ben gewoon echt bang, niet normaal.

Maarja ik was eerst ook bang voor bloedprikken en ben nu afgelopen week al 4 keer geprikt en moet volgende week weer, en ze zeggen dat de verdoving voor je kiezen minder pijn doet, dus dat hoop ik dan maar.

Sterkte voor iedereen die nog moet of net terug is... Ach gut

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 09:47

Ik heb net de tandarts gebeld.
Ik verga van de pijn Boos!

Was er vorige week en toen zei ze dat ik de kaakchirurg nu echt moest bellen.

Ik eigenwijs natuurlijk maar nu ben ik zo beroerd... Huilen
Heb toch het idee dat het niet van mn verstandkies komt maar ik wacht af..

Zit nu al te bibberen Vork

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:45

Nou het is dus mn verstandskies.

10 September gaat hij eruit Vork

Heb nu antibiotica voorgeschreven gekregen.

Mag je trouwens alcohol als je antibiotica slikt?
Anders wacht ik er nog even mee Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:08

Nou sterkte! Ik moet ook 10 september. Dat is wel toevallig!
En volgens mij mag je geen alcohol op dit moment, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik zou het in elk geval gewoon niet doen.