Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vallie schreef:nou ik kwam op contgrole vandaag (12weken) en kwam dus eindelijke bij de echte orthopeet op bezoek, zijn oren klapperde toen ik vertelde dat ik alweer te paard zat(heb maar niet gezegd een half uur incl. galop) Als ik dus eerder bij hem was, kreeg steeds co assistenten, had ik er een half jaar niet op gemogen!!!!! Mocht er toch niet zo licht over denken. Naja moet over twee weken fotos van mijn heupn en onderrug maken en bij hem terug komen.
Novice hoe gaat het nu met je?
Benniebang, welkom op deze paginas , veel sterkte!
Vind wel dat er zoveel verschillende meningen van artsen voorbij komen zeg, ik vind soms dat ze doen alsof zoon breuk wel meevalt en de andere keer maken ze je weer een beetje bang.
Ze hadden vandaag wel weer een foto gemaakt, wat ik dus niet verwacht had.
mag schreef:Is idd een botdichtheidsmeting. maar ze zeiden dus dat het een ct-scan was... ach ja....
Die botdichtheidsmeting doen ze uit voorzorg. Om te kijken of ik geen botontkalking heb. Dit komt het meest voor bij oudere mensen (daardoor breken die ook sneller iets) Als ik botontkalking heb moeten er verdere maatregelen genomen worden maar ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Heb een behoorlijke smak gemaakt dus zo raar is het niet dat ik iets gebroken heb.....
ravellie schreef:Bij ons in het ziekenhuis vragen ze altijd of je zwanger bent voor een onderzoek met straling.
En het hangt ook overal in de kleedhokjes.
Denk idd dat iedere arts een andere benadering heeft
Een pasklaar antwoord zullen ze zo ie zo nooit geven
Mijn orthopeed zette wel zijn vraagtekens mijn carriere plannen in de gezondheidszorg.
Zwaar fysiek werk is natuurlijk al een factor voor rugklachten in de zorg.
Dus dat is een punt voor mij om over na te denken.
Paardrijden mocht ik wel weer, als ik zelf het gevoel had een goede rompbalans met een sterke spieren te hebben
Ik rijd nu tweemaal per week een half uurtje op mijn paard en train tweemaal per week met een trainer.
Het is trouwens helemaal niet gezegt dat als je weer eens valt, weer die wervel zult breken
Die hoeft niet per definitie 'zwakker' te zijn ( vlgs de artsen hier dan he![]()
)
ravellie schreef:@Mag: ik herkende de inzakking direct
Zo ziet het er bij mij ook uit, alleen is het bij mij een stukje lager ( 12de wervel)