nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:06

Ik heb gelukkig geen eczeem op mijn hoofdhuid.. maar wel op van die kleine plekjes (ongeveer zo groot als een 2 euro munt.. behalve op mn pols van dat contacteczeem) waar je dan ongemerkt aan gaat krabben..
's nachts krab ik er ook aan en onder de douche kan ik mezelf soms echt niet inhouden! lastig lastig.. Lachen

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:32

Maar ik ben nog geen 16 !! Maar,moet je er echt persé 16 voor zijn dan ? Tong uitsteken Kan ik het niet gewoon door m'n mama laten halen ?! Vork

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:35

Ik heb dat psoriasis (ofzo Vork ) volgens mij ook in m'n navel ! Ik heb een navelpiercing (sinds 6 maanden ong.) en hij is 2 maandjes ontstoken geweest, nu is dat weer goed, maar heb ik opeens dezelfde korstjes als op m'n hoofdhuid? Verward

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 22:38

lovertje13 schreef:
Maar ik ben nog geen 16 !! Maar,moet je er echt persé 16 voor zijn dan ? Tong uitsteken Kan ik het niet gewoon door m'n mama laten halen ?! Vork

haha neem aan dat je die zalf bedoelt waar ik het over had....
Ik geloof dat je echt 16 moet zijn ivm de verzekering,
Het is per zoveel gram 70 euro, dus zelf eigenlijk niet te betalen!
Ik ben zoo ongelooflijk blij met die tube, ik had ht dus wel altijd in mn gezicht..

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:20

protopic wordt vergoed vanaf 2 jaar dus moet geen probleem zijn.Mijn dermatoloog wou het niet voorschrijven voor mijn dochtertje omdat het effect bij langdurig gebruik nog niet duidelijk zijn ,zou kankerverwekkend kunnen zijn etc....

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:06

Volgens mij is het niet echt eczeem wat ik in mn oorschelp heb, heb het alleen zomers, dan zijn mijn oorschelpen zó droog, dat ik harde vellen eraf trek, en daaronder is het dan helemaal open!!

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:18

Moniqueedgar schreef:
protopic wordt vergoed vanaf 2 jaar dus moet geen probleem zijn.Mijn dermatoloog wou het niet voorschrijven voor mijn dochtertje omdat het effect bij langdurig gebruik nog niet duidelijk zijn ,zou kankerverwekkend kunnen zijn etc....

haha ht is toch eecht 16 bij ons Clown

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:38

Protopic en Elidel zijn nieuwe middelen voor de behandeling van constitutioneel eczeem. Deze middelen behoren tot de nieuwe klasse van de zogenaamde topicale immuunmodulatoren (TIM). Ze hebben niet de nadelen van de hormoonzalven zoals het dunner worden van de huid doordat ze veel specifieker werken. Daardoor zijn ze ook op gevoeliger plaatsen, bijvoorbeeld het gezicht en de hals/nek, heel goed toepasbaar. TIM's mogen alleen gebruikt worden vanaf de leeftijd van 2 jaar.

Protopic vanaf 1 juli ook voor kinderen vanaf 2 jaar vergoed!

Protopic wordt vanaf 1 juli 2006 vergoed voor patiënten van 2 jaar een ouder. Dit besluit van het ministerie volgt op een nieuw advies van het College voor Zorgverzekeringen dat Protopic opnieuw beoordeeld heeft naar aanleiding van nieuwe studies
De Amerikaanse Food and Drug Adminsitration (FDA) en het Europees Medicijnen Agentschap (EMEA) adviseren om voorzichting te zijn met het gebruik van Protopic en Elidel omdat deze middelen mogelijk de kans op bepaalde vormen van kanker zouden kunnen vergroten. Hoewel beide organisaties niet hebben kunnen vaststellen dat deze middelen ook daadwerkelijk kanker veroorzaken, is een waarschuwing wel op zijn plaats zolang de lange termijn effecten van de middelen nog niet bekend zijn.

van de site kindereczeem en vmce.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:08

LisetCharlot schreef:
Bethametason, het bijt, schrijnt, en op de plekken waar ik het heb gebruikt komen witte haren terug Verward

Bethametason heb ik ook gehad voor een ontstoken/eczeem plek. het hielp heel goed, alleen kon het natuurlijk niet blijven gebruiken. het was iig goed tegen de ontsteking.
Bij mij beet het niet, maar het was dan ook niet op mijn hoofdhuid.
Ik kan me jullie troubles met de kapper goed voorstellen Ach gut

@Kim, ja hoor dat laat ik dan wel weten Lachen in die meeting ben ik ook wel geinteresseerd en mijn vragen stel ik dan wel in het (besloten?) topic @ BM.

Het is misschien een domme vraag maar wat is nu eigenlijk het verschil zo tussen eczeem en psoriasis?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:29

eczeem is volgens mij minder extreem.. Vork

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:31

Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid. Ik heb een tijdje Bethametason gebruikt, maar vond dat middel niet wat... Nu gebruik ik niks, ik probeer zo min mogelijk te stressen en was mijn haar gewoon als ik heel erg jeuk heb. Gelukkig heb ik lang haar, dus zie je het niet, alleen als het erg is zie je wel de schilfertjes.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:53

Lepeltje21 schreef:
Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid. Ik heb een tijdje Bethametason gebruikt, maar vond dat middel niet wat... Nu gebruik ik niks, ik probeer zo min mogelijk te stressen en was mijn haar gewoon als ik heel erg jeuk heb. Gelukkig heb ik lang haar, dus zie je het niet, alleen als het erg is zie je wel de schilfertjes.

Da's dus mijn grote probleem, ik stress om alles Bloos

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:55

jakary1511 schreef:
Lepeltje21 schreef:

Da's dus mijn grote probleem, ik stress om alles Bloos

Ja, da's vervelend, want dat is echt slecht voor psoriasis/eczeem... Misschien toch een manier vinden om minder te stressen? (Ik ben trouwens ook een stresskip hoor...)

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 17:02

Ik had vroeger ook heel erg eczeem, is nu al veel minder geworden! vroeger had ik het altijd in mijn knieholtes en 'ellebooggolte Clown(weet niet hoe je dat noemt)' moest vroeger altijd shirtjes en het liefts ook truien van katoen dragen. Nu heb ik het ook wel in mijn nek, dat komt dan denk ik doordat ik wel een sjaal draag.. is ook een tijdje heel erg ontstoken geweest Scheve mond Kon mijn nek niet draaien enzo en leek vet smerig.. Allemaal los/omhoogstekend huid en dat kleurde geel van de zalf.. Die zalf werkte trouwens wel erg goed! was binnen 3/4 dagen over!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:01

Laar schreef:
@Kim, ja hoor dat laat ik dan wel weten Lachen in die meeting ben ik ook wel geinteresseerd en mijn vragen stel ik dan wel in het (besloten?) topic @ BM.

Het is misschien een domme vraag maar wat is nu eigenlijk het verschil zo tussen eczeem en psoriasis?

Ik ga nu een besloten topic openen in [BM] - Dan kunnen we daar alle vragen beantwoorden en alles bespreken, want het zou zonde van dit topic zijn als het daardoor gesloten wordt door een mod Knipoog

Het verschil tussen beiden zou ik ook wel willen weten, ik weet het ook niet Lachen

[edit] Dus neem er een kijkje als je interesse hebt! Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:12

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:41

Én natuurlijk voor de mensen met psoriasis Bloos Clown

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:41

aanmelden dus! Knipoog
ik hou niet van dit weer Boos! eczeem wordt weer erger erdoor... en zeker sinds ik weer terug ben in NL Verward

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:25

Ik heb sinds een tijdje rare plekjes erbij. op mijn pols begon het en nu heb ik ook aan binnenkant van mijn bovenarm een plekje.

Het ziet eruit als kappot kippenvel (die bultjes snapezvous?) het is rood en jeukt.
Ik dacht eerst dat het gewoon eczeem was, maar het ziet er meer uit als een soort allergische reactie.
Iemand hetzelfde oid?

Ik heb de laatste tijd minder last van het echte droge eczeem, maar bij mijn hals en over mijn borst (ik bedoel niet mn 'tiet') heel veel uitslag.. Scheve mond

Even een stukje van een site gekopieerd:

Psoriasis is een chronische huidziekte die wordt gekenmerkt door dikke rode schilferende plekken op de huid. De aandoening wordt veroorzaakt door een stoornis in de huidgroei. Ongeveer 250.000 mensen in Nederland hebben psoriasis.
Normaal gesproken wordt de huid geleidelijk vernieuwd: oude huidcellen worden aan de buitenkant losgelaten en er groeien aan de onderzijde van de opperhuid weer aan. Bij psoriasis is de aanmaak van huidcellen versneld en worden de teveel gemaakte cellagen niet afgestoten. Hierdoor ontstaan plakken huid met een dikke laag onrijpe huidcellen die moeilijk afschilferen.
De oorzaak van deze verstoorde huidaanmaak is nog niet bekend.

Bron: http://www.huidinfo.nl/psoriasis.htm

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:37

ja ! ik heb dit heel erg gehad op aruba, over mn hele armen, in mn nek en op mn borst
arts daar wist niet wat t was Verward en hij wilde een hormoonzalf geven ervoor, klasse 1 Vork ik zei al dat zal veel nut hebben... geef dan maar 1 die k normaal ook gebruik, nouhja efin, ik ben met lange mouwen aan te paard gegaan (en das pretty warm als je 8 uur per dag te paard mensen begeleid) want 't zou misschien wel een allergische reactie op de zon kunnen zijn' zou kunnen zijn Verward de zalf hielp, maar daarna veranderde ik in een dalmatiër Verward en dat is nu nog steeds zo.... best wel k*t

maar met andere woorden, ik heb geen idee wat t is.. vandaar dat ik nog maar een keertje t umc ga bezoeken Knipoog

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:21

het lijkt idd wel een beetje op zonne-allergie.
Alleen heb ik op die plekken geen zon 'gevangen' en ziet zonne-allergie er toch net wel wat anders uit.
Ik zou er wel hormoonzalf op kunnen smeren, maar idd.. het dalmatiers-effect daar heb ik niet zo'n zin in.

Wat is het Umc?

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 01:17

t was geen zonne allergie Tong uitsteken t kwam namelijk ook op plekken waar geen zon kwam... alleen de arts vond het 'slim' om even lange mouwen aan te trekken (ivm hormoonzalf)
Umc is universitair medisch centrum, tis in utrecht en ze hebben een hele grote poli dermatologie (leuk! dagje uit! Vork )

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 10:23

Ik heb er inderdaad ook wel eens last van gehad nu je erover begint. Het leek inderdaad erg op een allergische reactie en heb dat toen helemaal kapot zitten krabben... Het zag er echt vreselijk uit.
En dan nu vooral dit weer! Om te huilen Boos! Erg zere handen, erg droge huid en maar smeren en smeren, maar helpen? Ho maar...
Het UMC ligt naast mn school, ben er regelmatig binnen geweest voor een praktijkles. Stiekem even binnengespiekt op afdeling dermatologie en die is HUGE! Nagelbijten / Gniffelen

Heb nu alweer genoeg van de nieuwe dag, blijf maar krabben, alles jeukt en alles doet zeer. Ga even thuis mn neus drukken en ga naar de paarden Lachen

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:29

Ik ben allergisch voor hooistof, huismuit,honden,katten, berk, lariks en els. Ik heb vaak last van mijn eczeem, het breid zich ook meer uit. Eerst was het alleen mijn knieholtes en ellebogen. Nu heb ik ook boven mijn ogen (schilfers),in mijn nek en op heel mijn benen. ik gebruik cultivate creme, het helpt aardig maar ik moet het altijd gebruiken, anders gaat het weer mis Boos!

Aangezien ik allergisch ben voor huisstofmijt heb ik speciale hoezen om mijn dekens en matras en kussen, Dit scheelt enorm aangezien ik ook astma heb.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 13:04

Welkom Mitnait Lachen Erg balen dat het eczeem zich steeds verder uitbreidt. Dat heeft het bij mij ook gedaan. Het begon klein, maar ondertussen is het steeds groter geworden en kom ik het tegen op de raarste plekken. Heel vervelend allemaal Boos! Jammer, dat je er verder niets tegen kan doen. Ze moeten gewoon 'even' een wondermiddel uitvinden Ja