[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:20

Das dan best laat, heb ik nog nooit gehad, vandaar dat ik me wel een beetje druk erover maak. Maar we zullen zien! Met een HA hoef je bij mij niet aan te komen, slechte ervaringen mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:24

jammer dat je slechte ervaringen met je ha hebt, je zou juist een vertrouwensband met zo iemand moeten hebben.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:27

eej, vraagje hier..
Ben afgelopen week ongesteld geweest. maar gestopt midden in een strip omdat het me beter uitkwam nu ongesteld te worden, ipv over 2 weken. Ik weet nu dus niet zeker of ik wel 21 dagen de pil heb geslikt. Ben anders ook altijd beetje van het freelancen zeg maar.
Nu bestaat de kans dat ik morgenavond gemeenschap ga hebben, ik heb vandaag al een pil ingenomen, en morgenvroeg neem ik er ook 1 in.
Sowieso als het al zou gebeuren wil ik met condoom vrijen, maar zou toch graag willen weten of ik nu beschermd ben door mn pil...
Iemand met een verlossend antwoord misschien?

Ik vergeet dus vrijwel nooit *misschien eens in de 3 maanden, amar de laatste tijd zeker niet* een pil. Alleen mijn pil periodes zijn niet altijd 21 dagen..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:43

Ja ach, ik vind zoiezo dat hij naar zijn patienten moet luisteren, ongeacht of het hem tijd kost of niet. Ik was even snel met mijn vriend meegegaan ivm mijn heup, maar ik moest maar een andere afspraak maken, ik heb al zoveel moeite om daarnaartoe te komen en het is bij mij wisselend wanneer ik er last van heb, als ik niks voel kan ik moeilijk een afspraak maken, want dan vind hij nooit iets, dan moet ik terugkomen als ik wel pijn heb. Dan is het vertrouwen snel weg voorzover het er al was, heb het niet zo op doktoren, het enige wat je krijgt voorgeschreven zijn pijnstillers of een of andere oefening om je spieren sterker te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:49

CarpeDiem schreef:
eej, vraagje hier..
Ben afgelopen week ongesteld geweest. maar gestopt midden in een strip omdat het me beter uitkwam nu ongesteld te worden, ipv over 2 weken. Ik weet nu dus niet zeker of ik wel 21 dagen de pil heb geslikt. Ben anders ook altijd beetje van het freelancen zeg maar.
Nu bestaat de kans dat ik morgenavond gemeenschap ga hebben, ik heb vandaag al een pil ingenomen, en morgenvroeg neem ik er ook 1 in.
Sowieso als het al zou gebeuren wil ik met condoom vrijen, maar zou toch graag willen weten of ik nu beschermd ben door mn pil...
Iemand met een verlossend antwoord misschien?

Ik vergeet dus vrijwel nooit *misschien eens in de 3 maanden, amar de laatste tijd zeker niet* een pil. Alleen mijn pil periodes zijn niet altijd 21 dagen..

Als je periodes geen 21 dagen duren dan is de pil niet betrouwbaar. Op geen enkele dag. Begin weer met je pil te slikken op de eerste dag van je ongesteldheid, dan is hij vanaf de eerste dag veilig. Hou altijd 21 dagen aan! Langer mag ook natuurlijk Knipoog

Je kan trouwens ook na je ongesteldheid weer beginnen met de pil maar hou er dan rekening mee dat je een week lang een condoom moet gebruiken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:52

Njen schreef:
Ik had hier laatst ook al iets gepost, over dat ik de pil was vergeten in de derde week en toen met mijn stomme kop hem toch maar ingenomen heb ipv gelijk een stopweek te doen. Toen heb ik er dus 2 op 1 dag op en toen heb ik daarna alsnog stopweek gedaan. Maar normaal zou ik dan nu al ongesteld zijn, maar dat ben ik nog niet. Komt dat daardoor misschien? Meestal zou ik gisteren of vandaag toch alwel ongesteld zijn, of het in elk geval aan voelen komen, maar nu dus niet.

Is het je tweede strip achteraan? Dan hoef je je echt geen zorgen te maken namelijk! Omdat je loopt te stressen kan het wel iets langer duren voor je ongesteld wordt Knipoog

Was het in de eerste strip gebeurd dan had het misschien wel kunnen gebeuren, maar nu niet Lachen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:33

ok bedankt voor je antwoord!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:30

Ik vroeg me laatst iets af, de pil en alcohol, kan verder geen kwaad toch?
Ik neem mijn pil altijd voordat ik op stap ga.. En dan drink ik wel es een wijntje.
Stond niks over in de bijsluiter, maar was wel benieuwd of jullie er iets over weten. Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:45

Liek_ schreef:
Njen schreef:
Ik had hier laatst ook al iets gepost, over dat ik de pil was vergeten in de derde week en toen met mijn stomme kop hem toch maar ingenomen heb ipv gelijk een stopweek te doen. Toen heb ik er dus 2 op 1 dag op en toen heb ik daarna alsnog stopweek gedaan. Maar normaal zou ik dan nu al ongesteld zijn, maar dat ben ik nog niet. Komt dat daardoor misschien? Meestal zou ik gisteren of vandaag toch alwel ongesteld zijn, of het in elk geval aan voelen komen, maar nu dus niet.

Is het je tweede strip achteraan? Dan hoef je je echt geen zorgen te maken namelijk! Omdat je loopt te stressen kan het wel iets langer duren voor je ongesteld wordt Knipoog

Was het in de eerste strip gebeurd dan had het misschien wel kunnen gebeuren, maar nu niet Lachen

Okee, dat dacht ik dus ook, maar mijn vriend is er erg goed in om mij aan te steken met zijn ongerustheid Knipoog Maar heb nu last van mijn rug, dus het komt zo te voelen wel goed.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:00

Hee,
ik sliep gisteravond bij m'n vriend en ik ben vergeten de pil in te nemen (ik dacht van wel)
en daar kwam ik 3 uur vanmiddag achter, heb em toch maar ingenomen maar wat kan ik het beste doen??

[edit:] ik heb trouwens aankomende donderdag de laatste pil van de strip

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:32

Gewoon de volgende strip doorslikken en geen stopweek houden zegt je bijsluiter als het goed is..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:21

Noa, je kan ook nu stoppen met je pilstrip en je stopweek inlassen. Als je over een week dan weer met je nieuwe strip gaat beginnen ben je beschermd tegen zwangerschap. Maar je kan ook een strip dooslikken zoals Yessy schreef.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:46

Kan het zijn dat het wat langer duurt voordat ik ongesteld wordt door reizen (ik kom net terug uit Amerika) en doordat ik anderhalve strip heb geslikt (zodat ik niet in de vakantie ongesteld zou worden) ?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:50

Ja dat kan.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:00

*pfoe* gelukkig Nagelbijten / Gniffelen. Als ik aan mijn stopweek begin wordt ik meestal de 4e dag ongesteld, het is nu al m'n 5e dag en er is nog niks te zien...

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:33

Ik had voordat ik de pil slikte ook altijd heel onregelmatige ongesteldheid op vakantie.
Ik zou het een week moeten worden op de camping maar pas de dag dat ikthuiskwam werd ik het Lachen
En ook op de wintersport was ik behoorlijk ontregeld en werd ik het wel 3 weken te laat (ik testen enz.. pff).

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:00

Maar heb je dat ook als je de pil slikt? Als je die niet slikt kan ik het me nog wel voorstellen, maar als je hem wel slikt heb je toch een bepaalde regelmaat.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:32

Jeetje.. ik weet niet, ben net pas aan mn 3e strip begonnen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:42

Door vliegen en andere hoogteveranderingen kan dat best hoor Lachen

Jaren terug ben ik van nederland naar denver (rocky mountains dus ligt hoog) gevlogen, en daarna weer naar zeeniveau, toen werd ik ook spontaan ongesteld, door de drukverschillen.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:03

Maar ik word het juist niet Huilen van het lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:05

Sja dat is toch eigenlijk hetzelfde proces maar dan omgekeerd, ieder lichaam is anders Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:53

Ik hoop echt dat ik het vandaag of morgen nog wordt, want ik zit hem toch wel een beetje te knijpen Nagelbijten / Gniffelen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:20

ik krijg dinsdag mijn spiraal, het word de hormoon spiraal. Hoop dat mn puisjes dan ook nog wat meer weg gaan, dat ik een gaaf huidje krijg. Ik scheit echt 7 kleuren maarja moet maar.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:56

Wil je laten weten hoe je het inbrengen vond? Ik zit er zelf ook steeds meer over na te denken. Niet dat ik de pil vergeet, maar volgens mij worden meer vrouwen door de pil heen zwanger dan door een spiraaltje en als ik iets niet wil is nu een kind Haha!.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:01

ik denk niet dat mijn ervaring helemaal is met normaal een spiraaltje. Er word bij mij ook nog wat anders gedaan en ik krijg een roesje van te voren dus als het goed is merk ik er weinig van.
edit maar mocht ik het meemaken zal ik vertellen hoe het was