fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:14

hey cintje: succes morgen he!!! laat je ons iets weten?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:14

ik dacht dat ik de griep kreeg ..die maar niet door wou breken ..had alles inclusief de spierpijn maar zonder koorts ..

naderhand rekenend al eerder last van uitval en op zijn gehad maar nooit onderkend kwam ook niet vaak en nooit zo heftig als nu

de kunst is wel wat doen niet teveel/ver overbelasten
denk dat je dan een hoop kunt "voorkomen"

zelf werkte ik 60 uuur de week minimum +leren + kind + man + huishouden+sporten+boekhouding+ ..etc reken maar uit

cyntje sterkte

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:15

Ja tuurlijk en op dat verhaal van de ziekte van Lyme ben ik toch op terug gekomen en ik heb me er meer in verdiept en het heeft verdacht veel dezelfde klachten als fibro, mocht het zijn dat het duidelijk geen FM is, wil ik me daar wel op testen!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:16

ja dat zou ik wel doen ja!!! altijd fijn om te weten wat je hebt en of je er iets tegen kunt doen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:18

pfoe, momenteel wordt ik gek van trillende ogen.... wordt er gek van!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:19

ja dat geloof ik wel! ik heb ook wel eens een spiertje wat dan trilt, maar dat is altij gauw weer weg. wat niet weg neemt dat het zwaar irri is!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:21

Pfoe ik heb dat meestal meer als een week aan een stuk... wel moet tussenpozen, ook in mijn bovenbenen erg veel!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:21

oei, das wel ff iets anders dan he!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:23

Nou, ik krijg dagbehandeling bij St.Maartenskliniek en dan kijken ze of ze verder kunnen komen,...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:07

krijg je daar ook fysio behandelingen? en zwemmen enz? dat heb ik ook gehad... Ik ga duimen voor je!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:48

Kun je me er meer over vertellen? Ja hij had het over, ergo, fysio, psycholoog etc etc...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:08

Cyntje schreef:
Kun je me er meer over vertellen? Ja hij had het over, ergo, fysio, psycholoog etc etc...

Ik kreeg fysio, ergo en hydrotherapie..

De fysio bestond in het begin bij bij voornamelijk uit massage en oefeningen voor mijn knie.. later ben ik ook gaan sporten in een groep met een sporttherapeut. dit was heel gezellig maar het was voor mij teveel.
TOen kreeg ik hydrotherapie, twee keer per week, zwemmen. Dat was wel heel fijn, maar na een jaar of twee zat er geen verbetering meer in en ben ik gestopt... het kostte me zoveel energie om erheen te gaan en wat ik ervoor terug kreeg was duidelijki minder dan de moeite...

De ergo heb ik twee keer gehad. Daar moest ik schrijven enzo, maar dat vond ik nergens op slaan.. het had ook geennut voor mijvolgens de therapeut.

Maar, als ik je een tip mag geven, ga er met frisse moed tegen aan!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:13

Oh dat zeker!
Ik moet volgens mij een periode doen van 3 maanden,... dan kom ik weer bij de reumatoloog terug.
Ik moet dus kijken alleen met vervoer, ik kan niet helemaal naar nijmegen buiten dat mijn vriend de auto nodig heeft,... en bus is voor mij te duur!
Hoeveel dagen ging jij?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:47

ik ging 3 dagen in de week, met een taxi werd ik opgehaald en thuis gebracht! Misschien voor jou een oplossing? werd geheel vergoed geloof ik!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:48

Ja het moet wel vergoed worden, wij komen amper rond en ik kan niet naar nijmegen in me eentje,... mijn moeder had het daar idd ook al over! Mijn leek 3 dagen in de week idd ook wel wat!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:07

Weet je al welke therapeuten je krijgt?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:09

Ik kreeg zo snel mogelijk bericht voor een afspraak om tot een compromis van dagen en behandelingen te komen,...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:29

Ik mocht toen ook een keer gaan paardijden op de manege daar.. dat was ook echt heel fijn.. therapeutisch rijden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:49

hihi, mijn nichtje zit daar vanuit werkenrode,...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:53

heb daar een jaar stage gelopen! Ja

Wie is haar lievelingspaard?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:49

Ik heb a.s. donderdag weer fysiotherapie, maar nu met de insteek niet mij beter te maken maar het mij makkelijker te maken. Ik hoop echt zo dat dit wel gaat helpen.
Vorige week met de reumaconsulent de opties besproken om een keuring bij het UWV aan te vragen, maar zij is bang dat dat te veel stress op gaat leveren waar ik juist pijn van krijg, en dat moet ik nu afwegen met het feit dat het zeker met de nieuwe regelingen minimale kans is dat ik ook maar 1 % afgekeurd wordt.

Verder ga ik nu met die fysio het hebben over hulpmiddelen hebben, op school hebben wij 2 gebouwen en moet ontzettend vaak wisselen van gebouw, als ik pijn heb kom ik soms 10 minuten te laat omdat ik me nergens aan vast kan houden en dus echt als een slakje vooruit ga Nagelbijten / Gniffelen
Waarschijnlijk ga ik na de fysio naar de st. maartenskliniek, maar eerst maar zo mocht er een wereldwonder gebeuren Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:13

Mijn moeder heeft fibro, we denken allebei dat ikzelf het misschien ook heb.
Klachten:

Regelmatig last van benen, rug, schouders en nek.
Kan ik zomaar mee wakker worden, maar bijvoorbeeld na een basketbaltoernooi op school (dan ben je ongeveer 2 uur bezig, waarvan drie kwartier speeltijd) kon ik 3 dagen niet normaal lopen van de pijn in mijn benen. Op een gegeven moment liep ik en verkrampte een been helemaal, heel raar. Het voelt als spierpijn (en stijfheid) maar toch ook weer niet.

Als ik een trap oploop krijg ik een heel vermoeid gevoel in mijn benen, net alsof er geen bloed doorheen gaat ofzo.

Verder vaak last van hoofdpijn, dagelijks vermoeid, ook al doe ik helemaal niks. Ik verlies snel mijn concentratie, en ik heb regelmatig buikpijn, gepaard met lichte diarree.
Uitval heb ik nog nooit last van gehad.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:32

pff heb vandaag even een rot dag zeg. Het is ontzettend koud en het vriest dus dat heeft al effect op mijn spieren, maar nu heb ik gisteren een rondleiding gehad op mijn werk (de loods in waar ik nog niet geweest was) erg koud natuurlijk lang staan (bijna een uur) en meteen bij binnenkomst op kantoor voelde ik het al in mijn nek; zit nu dan ook met een stijve nek.

Al mijn spieren doen pijn en bewegen maakt het nog erger (maar niet bewegen ook weer dus wat doe je dan?!) Ik moet gewoon door; over 3 dagen is het weekend dus hopelijk kan ik het tot dan uitzingen.

Sorry voor mijn geklaag maar ik moet het even van me afschrijven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:37

_Rianne_ schreef:
heb daar een jaar stage gelopen! Ja

Wie is haar lievelingspaard?

Oh, ik weet het niet, zal het eens aan haar vragen,... ze rijdt sinds 2 maanden pas daar op een donderdag middag geloof ik.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:56

@chans: dat is toch helemaal niet erg dat je een beetje klaagt?
iedereen kan dat wel eens fijn vinden om het lekker van zich af te schrijven! iig veel sterkte en ik hoop dat je voor de kerst weer wat op geknapt bent!

ps: misschien een aanrader om spiroflor van vsm te gebruiken?
dat is een gel die geloof ik een beetje warm word waardoor je sprieren dus lekker ontspannen! ik smeer dat als ik stijf ben altijd op en dan gaat het al een heel stuk beter!!!