Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:01

Ik heb een slechte week. Vandaag trakteerde iemand en heb toch een stukje genomen. Spijt van want hij was geen eens lekker :+
Dit weekend wordt ook niks, maar vanaf maandag weer oppakken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:14

Ik had net een slagroomgebakje, ging iemand met pensioen. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:29

Gebakjes sla ik tegenwoordig af. Het is zo’n gewoonte om maar gewoon te pakken. Ik vertel ook aan iedereen waarom, want dan bieden ze het ook niet meer aan en kom ik niet in de verleiding.
Dat vraagt was discipline, maar ik moet dat echt doen. Anders loopt het uit de hand :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:35

Hier 0.1 er vanaf. Voelt als nagenoeg niks maar goed in een paar dagen toch wat. :+

Ben het sporten 's ochtends echt intensiever aan het maken en gisteren zelfs in de ochtend én avond even een half uurtje gesport binnen. Volgens de app zat ik daardoor ook flink in een calorietekort dus dat zou wel moeten helpen natuurlijk. Heb nu wel spierpijn..

Dat calorieën tellen vind ik trouwens leuker dan verwacht. En ook bizar confronterend. Hoeveel er wel niet in 1 pepernoot zit.. Ben nu bijna alles netjes aan het afwegen. :D

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:43

Hier ook gelijk gebleven maar op n keer koekjes na wel gezond gegeten dus we houden maar gewoon vol hè!

Wat vervelend van de ex-werkgever, ik snap dat dat een boel stress oplevert!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-25 19:49

Pieter wilde hamburgers, ik wilde veel groenten.

Dus pieter heeft hamburgers, ik heb een burgerbowl.

Geruld gehakt, aardappelpartjes uit de airfryer, een gebakken groentenmix(wortel, puntpaprika en ui), zoete aardappel uit de airfryer, salami met wat balsamico azijn, een beetje witte kaas, rauwe rode ui en augurk.

Bord helemaal vol en mijn buik ook.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 08:42

Celebi schreef:
Dat calorieën tellen vind ik trouwens leuker dan verwacht. En ook bizar confronterend. Hoeveel er wel niet in 1 pepernoot zit.. Ben nu bijna alles netjes aan het afwegen. :D

Bedankt voor de tip. Schrok me wild _O-
Ik mocht van mezelf 100 calorieën aan chocolate chip kruidnoten. Dus het deze keer netjes afgewogen.

Wil er iemand raden hoeveel kruidnoten dat zijn?
Ik dacht zelf minimaal 10, misschien wel een stuk of 15.

Spoiler:
Het zijn er 6

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 09:01

Ja erg hè? Je vergist je hoe makkelijk je calorieën binnenkrijgt. En dan moet je nu eens opzoeken wat je moet doen aan inspanning om die 6 kruidnoten te verbranden. Dan ben je snel genezen van de inname.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 09:36

Nou precies dat..

Ik had nu gisteravond popcorn gepakt. Zat zelfs met ongegeneerd een hele zak delen met mijn vriend nog ruim in calorie tekort dus ik vond het een mooie beloning voor het harde werk deze week. Zo weer even sporten, maar wel iets minder fanatiek op de benen, mijn kuiten doen flink zeer van alle oefeningen. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:36

+0,2kg sinds vorige week, ik wist dat die ging komen want voor het eerst in jaren weer daadwerkelijk ongesteld. := Ook iets wat de spiraal + slechte conditie onderdrukt.

Ik ben dan ook net zo'n heliumballon, Kay heeft me netjes aan de verwarming gebonden. <3

Daarnaast het hele weekend op de been, +/- 20k stappen, veel lopen, veel staan, dus nog meer vocht. Volgende week ziet het er vast weer anders uit. :7

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 07:40

Lekker veel drinken om het vocht weg te spoelen en rustig doorgaan :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 07:53

Els1984 schreef:
Celebi schreef:

Bedankt voor de tip. Schrok me wild _O-
Ik mocht van mezelf 100 calorieën aan chocolate chip kruidnoten. Dus het deze keer netjes afgewogen.

Wil er iemand raden hoeveel kruidnoten dat zijn?
Ik dacht zelf minimaal 10, misschien wel een stuk of 15.

Spoiler:
Het zijn er 6

Oef.. das wel echt bizar eigenlijk..

Hier een weekend flink actief geweest, nu overal spierpijn. Qua eten ook prima, wel zaterdagavond als beloning 2 biertjes en als toetje een stukje taart.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 12:38

Ik vergeet het afgelopen weekend maar, kreeg geen hap door mijn keel maar wel giga verlangen naar chocolade. En heel weinig gedronken. Vandaag met frisse "tegen" zin :) weer begonnen en dat voelt wel weer goed. Ben nog niets wijzer van bijna ex werkgever.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 12:44

Is de nieuwe werkgever onder de indruk van het gebeuren? Of zien zij ook in dat het gewoon pestgedrag is en willen zij gewoon met je door?

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 13:50

Op dit moment gaan ze met mij door maar niet op de locatie die beloofd was. |(
Het worden lange dagen van 10 uur en naar huis in de file. Dus pas na 18u thuis maar wel om 6.00u al vertrokken van huis. Ben aan het denken hoe dit te gaan doen met eten maar zit (met een nog vol hoofd van deze ellende) nog op een dood spoor. Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 13:54

Mealpreppen.

Ben je alleen? Dan zou ik in het weekend alle maaltijden voorbereiden. Evt dingen in de vriezer bewaren. Zodat je alleen maar hoeft te pakken en meenemen, of thuis in de magnetron of over flikkeren.

Een vriendin van Kim maakt hele mooie (en waarschijnlijk ook lekkere ) lunchjars. Dus een weckpot met alle ingrediënten voor verschillende soorten salade. Op je bord kieperen en eten maar.

Als je dat weet te maken voor ontbijt, lunch en avondeten, kan je de rest van de week stoppen met nadenken.

Lange dagen zijn wel echt moeilijk hoor. Slopend en je krijgt er enorm trek van. Snaaien is in de auto erg makkelijk

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 19:12

Inderdaad mealpreppen, dat is echt makkelijk en ideaal! Daarnaast wel wat meenemen om te knabbelen in de auto, een snackbakje met groente, of rijstwafels of iets dergelijks.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:49

EmptyWords schreef:
Mealpreppen.

Ben je alleen? Dan zou ik in het weekend alle maaltijden voorbereiden. Evt dingen in de vriezer bewaren. Zodat je alleen maar hoeft te pakken en meenemen, of thuis in de magnetron of over flikkeren.

Een vriendin van Kim maakt hele mooie (en waarschijnlijk ook lekkere ) lunchjars. Dus een weckpot met alle ingrediënten voor verschillende soorten salade. Op je bord kieperen en eten maar.

Als je dat weet te maken voor ontbijt, lunch en avondeten, kan je de rest van de week stoppen met nadenken.

Lange dagen zijn wel echt moeilijk hoor. Slopend en je krijgt er enorm trek van. Snaaien is in de auto erg makkelijk

Eten dus voorbereiden en al koken. Aardappelen, groente, vlees, pasta dat kan wel. Maar voor 4 dagen? Kan dat zolang in de koelkast? Pasta kan je invriezen, dat weet ik. Maar aardappelen worden zacht na ontdooien, sommige groentes ook.
Ontbijt en lunch is altijd brood dus dat is niet lastig. Kan wel eens een wrap maken met salade en kip en deze meenemen. Moet ik wel de dag ervoor vrij zijn natuurlijk.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 09:51

KimD schreef:
Inderdaad mealpreppen, dat is echt makkelijk en ideaal! Daarnaast wel wat meenemen om te knabbelen in de auto, een snackbakje met groente, of rijstwafels of iets dergelijks.

Dit heb ik altijd al op in mijn werktijd, moet ik dan nog meer meenemen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 09:58

Boyzone schreef:
KimD schreef:

Je autosnack in de auto laten liggen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 17:02

Boyzone schreef:
KimD schreef:

Dan moet je het óf beter indelen, óf meer indelen. Sowieso zorgen dat je water bij je hebt, water haalt vaak het hongergevoel weg.

Als ik een kantoordag heb dan zorg ik ervoor dat ik precies bij me heb wat ik ga eten, mijn dag is al ingedeeld qua eten.

Bijvoorbeeld, maandag werk ik op kantoor van 7.30 tot 15.30/16u. Ik maak roerei thuis maar eet dit zodra ik opgestart ben op het werk. Ik weet dat ik in aanleiding naar de lunch altijd meer honger heb dan 's middags.

Dus meestal rond 10/10.30u eet ik halve paprika's met daarop Philadelphia met kruiden en komkommer. Dan rond 12u lunch haal ik een soepje en eet mijn lunch. Meestal een salade of iets. Meestal krijg ik pas rond 15/15.30u weer snaaizin, dus dan eet ik een zakje rijstwafels met een smaakje. Na thuiskomst eten we avondeten rond 17u en dat is het sowieso voor de dag.

In die periode van de ochtend tot +/- 18u drink ik ook zo'n twee liter minimaal.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 17:18

Boyzone schreef:
EmptyWords schreef:
Mealpreppen.

Eten dus voorbereiden en al koken. Aardappelen, groente, vlees, pasta dat kan wel. Maar voor 4 dagen? Kan dat zolang in de koelkast? Pasta kan je invriezen, dat weet ik. Maar aardappelen worden zacht na ontdooien, sommige groentes ook.
Ontbijt en lunch is altijd brood dus dat is niet lastig. Kan wel eens een wrap maken met salade en kip en deze meenemen. Moet ik wel de dag ervoor vrij zijn natuurlijk.

In afgesloten bakjes bewaar ik eten maximaal een week in de koelkast.

Verder herken ik je probleem wel van lange dagen en tijd te kort voor je gevoel om fatsoenlijk eten te kunnen maken.
Ik maak ook dagen van 10 uur of meer (afhankelijk van de file). Avondeten kook ik groot en gaat in de koelkast of vriezer. Mijn ontbijt en lunch en snacks plan ik de avond ervoor en maak ik ook de avond ervoor. Dat scheelt weer in de ochtend en eerlijk? Dat kwartiertje kan er in de avond thuis na het werk ook wel bij voor ik op de bank plof.

Ontbijten doe ik vaak pas op het werk. En ik zorg voor een snack voor de terugrit in de auto. Dat is soms een kwestie van streng zijn voor mezelf, maar het lukt wel altijd.

Groot koken doe ik in het weekend en op mn vrije dagen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-25 17:39

Op instagram zijn diverse accounts die één weekenddag per maand spenderen aan het mealpreppen voor de hele maand, er zijn zoveel dingen mogelijk en zoveel variatie.

Het hoeft niet dagelijks tijd te kosten, juist het mealpreppen moet ervoor zorgen dat je de stress van het eten bedenken en maken niet hebt.

Toen ik de eerste keer veel ben afgevallen heb ik hier enorm veel aan gehad omdat ik toen voor het eerst 'leerde eten', en op die manier had ik regelmaat en wist ik wat ik kon verwachten.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 07:25

De weegschaal gaf daarnet -0,4 aan! Hopelijk geen schommeling, maar dat zou betekenen dat ik in week 1 -0,6 heb. Is dat een beetje normaal qua tempo?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 07:54

Dat is heel snel hoor Celebi :j goed bezig! Nu volhouden :D

Ik heb net ook weer op de weegschaal gestaan en bleef steeds hangen op -29, maar nu mag ik officieel zeggen dat ik -30 kilo kwijt ben *\o/*