Dit weekend wordt ook niks, maar vanaf maandag weer oppakken.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Celebi schreef:Dat calorieën tellen vind ik trouwens leuker dan verwacht. En ook bizar confronterend. Hoeveel er wel niet in 1 pepernoot zit.. Ben nu bijna alles netjes aan het afwegen.
Ook iets wat de spiraal + slechte conditie onderdrukt. 
Els1984 schreef:Celebi schreef:Dat calorieën tellen vind ik trouwens leuker dan verwacht. En ook bizar confronterend. Hoeveel er wel niet in 1 pepernoot zit.. Ben nu bijna alles netjes aan het afwegen.
Bedankt voor de tip. Schrok me wild![]()
Ik mocht van mezelf 100 calorieën aan chocolate chip kruidnoten. Dus het deze keer netjes afgewogen.
Wil er iemand raden hoeveel kruidnoten dat zijn?
Ik dacht zelf minimaal 10, misschien wel een stuk of 15.Spoiler:
Het zijn er 6
EmptyWords schreef:Mealpreppen.
Ben je alleen? Dan zou ik in het weekend alle maaltijden voorbereiden. Evt dingen in de vriezer bewaren. Zodat je alleen maar hoeft te pakken en meenemen, of thuis in de magnetron of over flikkeren.
Een vriendin van Kim maakt hele mooie (en waarschijnlijk ook lekkere ) lunchjars. Dus een weckpot met alle ingrediënten voor verschillende soorten salade. Op je bord kieperen en eten maar.
Als je dat weet te maken voor ontbijt, lunch en avondeten, kan je de rest van de week stoppen met nadenken.
Lange dagen zijn wel echt moeilijk hoor. Slopend en je krijgt er enorm trek van. Snaaien is in de auto erg makkelijk
Boyzone schreef:KimD schreef:Inderdaad mealpreppen, dat is echt makkelijk en ideaal! Daarnaast wel wat meenemen om te knabbelen in de auto, een snackbakje met groente, of rijstwafels of iets dergelijks.
Dit heb ik altijd al op in mijn werktijd, moet ik dan nog meer meenemen?
Boyzone schreef:KimD schreef:Inderdaad mealpreppen, dat is echt makkelijk en ideaal! Daarnaast wel wat meenemen om te knabbelen in de auto, een snackbakje met groente, of rijstwafels of iets dergelijks.
Dit heb ik altijd al op in mijn werktijd, moet ik dan nog meer meenemen?
Boyzone schreef:EmptyWords schreef:Mealpreppen.
Ben je alleen? Dan zou ik in het weekend alle maaltijden voorbereiden. Evt dingen in de vriezer bewaren. Zodat je alleen maar hoeft te pakken en meenemen, of thuis in de magnetron of over flikkeren.
Een vriendin van Kim maakt hele mooie (en waarschijnlijk ook lekkere ) lunchjars. Dus een weckpot met alle ingrediënten voor verschillende soorten salade. Op je bord kieperen en eten maar.
Als je dat weet te maken voor ontbijt, lunch en avondeten, kan je de rest van de week stoppen met nadenken.
Lange dagen zijn wel echt moeilijk hoor. Slopend en je krijgt er enorm trek van. Snaaien is in de auto erg makkelijk
Eten dus voorbereiden en al koken. Aardappelen, groente, vlees, pasta dat kan wel. Maar voor 4 dagen? Kan dat zolang in de koelkast? Pasta kan je invriezen, dat weet ik. Maar aardappelen worden zacht na ontdooien, sommige groentes ook.
Ontbijt en lunch is altijd brood dus dat is niet lastig. Kan wel eens een wrap maken met salade en kip en deze meenemen. Moet ik wel de dag ervoor vrij zijn natuurlijk.