Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:15

Jammer...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:42

germie schreef:
Vreemd, de antibiotica die ik gehad heb was helemaal geen zgn. 2e lijn en wordt bijna niet meer gegeven en ja, die kan dus ook blijvend voor peesletsel zorgen. Dat was cyprofloflaxine. En dat had ik samen met clindamycine die de ts ook gehad heeft.

https://www.ad.nl/binnenland/risicovol- ... ~afffb031/

Het is bij mij dus niet in de tweede lijn gegeven. Ik heb het niet gemeld bij Lareb, maar misschien moet ik dat nog eens doen. Want ik ben dus iemand die zeg maar niet in die statistieken voorkomt. Maar wel blijvend slachtoffer. En ik kan misschien ook nog een klacht neerleggen bij de huisarts. En ook omdat toen ik dus opeens in het weekend een dikke pijnlijke pees had er via de telefoon gezegd werd dat ik maar moest doorslikken en maandag langs moest komen.

Dus het is geen smoes dat antibiotica uit deze groep blijvend schade kan aanrichten. In mijn geval dus geen tweede lijn, maar men had ook moeten vragen of je al eerder ergens in je lichaam last gehad had van pezen, wat bij mij dus het geval was.

Maar voor de TS geldt dit probleem dus niet. Gelukkig.

Germie dit topic draait niet om jou verhalen! Open dan een eigen topic.

Ciprofloxacine mag gewoon ook door een huisarts voorgeschreven worden. En wordt vaak als 2e keus voorgeschreven. Als een ander middel niet voldoende geholpen heeft. Of bij ernstige infecties.
Het kan inderdaad heel heftige bijwerkingen geven. Maar dit komt gelukkig zelden voor.
Volg die man op insta en hij heeft wel echt hele vervelende klachten er aan overgehouden en hoop voor hem dat er snel een behandeling is.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 09:32

Ik dacht dat de gifbeker voor dit jaar wel leeg zou zijn |o |o |o

Zou vanavond door twee lieve collega's op worden gehaald (lees: mijn werk zit op dik een uur afstand) om de kerstborrel bij te kunnen wonen. Mijn collega's heb ik namelijk ook al dik 3 maanden niet meer gezien.

Heb ik dat griepje wat moeders van het weekend had dus opgepikt. Met koorts, spierpijn, hoofdpijn, keelpijn en oorpijn wakker geworden vanochtend/vannacht _-:(

Baal echt zo erg, had het niet even een dagje kunnen wachten om me dit te gunnen #)

Annick75

Re: Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:51

Hé, verdomme! Volgens mijn wordt het tijd voor een Bokt kaartjes bombardement! Kijken of we een berg klavertjes 4 jouw kant op kunnen sturen ofzo. je lijkt ze nodig te hebben. Hopelijk knap je enorm snel weer op! Flink vitamine bunkeren maar en als je iets met homeapathie hebt, wellicht echinaceaforce bij gaan slikken om je immuunsysteem een handje te helpen.

Die griep had je niet een dagje moeten gunnen, die had gewoon moeten realiseren dat jij je portie wel gehad hebt en een paar deuren verder moeten gaan. :(:)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 09:54

Ah nee meen je! Ik begrijp dat je echt super naar dit uitje had uitgekeken! Wat was dat heerlijk geweest, even weer met collega’s en lekker bijkletsen. Echt zo balen. Heel veel beterschap gewenst.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:17

Oh echt he. Ja, je weerstand zal wel gekelderd zijn. Maar ja, aan de verklaring "waarom" heb je niks, je zit er maar weer mee. Sterkte. Dat is wel een dooddoener, maar ik meen het.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:22

Ach gatver zeg Dide, ik had je zo hard anders gegund! Wat verschrikkelijk balen zeg!

Wil je wel nog even heel veel beterschap wensen, heb je weinig aan, weet ik, maar toch... :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:27

Dat is echt super balen zeg! :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 13:01

Beterschap. :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-25 13:21

Dankjulliewel allemaal! Sorry, ik moest even mijn frustraties kwijt vanochtend :x

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:41

Ahhhhh wat super balen zeg. Had je dat uitje zo gegund. Heel veel beterschap!