Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 20:52

Kabayo wat een prachtig paard heb je

Die weeën tussen de 8 en 10 cm vond ik idd behoorlijk pittig. Daarvoor prima te doen.

Hahaha ja ik had mijn andere 2 pas bij 41+0 en 41+1. Verwacht bij de derde niet anders en wil toch in principe niet naar ziekenhuis.

Steeds uit je bubbel is echt heel naar. Ik wilde bij mijn tweede ook niemand in mijn gezichtsveld, omdat ik het idee had dat iedereen op mij aan het wachten was. Gelukkig snapte de kraamzorg en verloskundige dat wel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:15

Lovelys het zijn 2 paarden O:) Moeder en dochter
Die ontsluiting heb ik niet meegemaakt denk ik :+ Ik ging van 2cm naar 8cm in een uur tijd, dat was niet leuk. Toen in de auto met 8cm en toen kreeg ik al persweeen. Toen ik persweeen had was de pijn gelijk weg. Wat een verademing.
Oh je had 2 langzitters :D m’n dochter was er al met 38+0. Die vond het wel prima haha

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 18:11

Hahah oeps :+ ze zijn prachtig

Je had een ware weeën storm :oo

Ik had bij mijn twee kinderen ook inderdaad veel minder pijn bij het persen. Ik ben geen natuurtalent met persen en het ging ook niet vanzelf. Moest echt gecoacht worden met persen. Bij de tweede wel veel sneller doordat ik zelf ging voelen tijdens het persen. Was de eerste wee, heel erg onwennig.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 16:51

Dankje! Ja dat ging even snel toen! Was wel pittig en had geen adem meer over. Ik snapte het puffen ook helemaal niet en was bijna aan het hyperventileren :+
Jammer dat het persen bij jou ook niet vanzelf ging. Ik heb uiteindelijk ook 2 uren moeten persen. En op een gegeven moment had ik wel zoiets van, dit wordt niks. Het lukt niet. Maar toch gelukt O:)

Wij hadden vandaag een hele mooie 3D echo! Wauw. En lijkt zoveel op z’n zus. Hele mooie dikke lippen en we zagen echt al veel hoofdhaar op de echo. Dat zagen we met Nora ook al. Heel bijzonder en ook leuk om te weten dat ook deze niet kaal zal zijn. Kleine man had zelfs al wimpers, volgens de vrouw die de echo deed uitzonderlijk op deze leeftijd. Ook hele dikke volle wangetjes. Hij lijkt echt al af. De vrouw en ik zelf verwacht eigenlijk niet dat hij lang blijft zitten omdat hij al zo ver ontwikkeld is. Ik ga dus eerst maar gewoon van 38 weken uit denk ik. Dan zijn we rond 5 maart. Ook prima haha
Handje neusje en lippen
Afbeelding