Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moeder en dochter
Ik ging van 2cm naar 8cm in een uur tijd, dat was niet leuk. Toen in de auto met 8cm en toen kreeg ik al persweeen. Toen ik persweeen had was de pijn gelijk weg. Wat een verademing.
m’n dochter was er al met 38+0. Die vond het wel prima haha
ze zijn prachtig

30 minuten klinkt echt fijn. Ik hoop daar ook op
Hoe gaat het met jullie? Ik ben deze week 33 weken.
Lekker veel ruimte haha
Krijg je het bevalbad vanuit de verloskundige? Lekker nu met verlof denk ik? Fijn dat er een vervanger is. Wat lekker geregeld met de andere kinderen. Dan heb je ook even een beetje rust in de tent
Ik neig toch naar thuis. Ik zal zien waar en welke bedklossen ik moet bestellen dan

Controle bij de vk bleek dat ik al 1 cm ontsluiting heb en de baarmoedermond aan het verstrijken is. Maar ja, dan kan het alsnog eventjes duren voordat madam zich meldt.
Geen goed of fout.

Ben nu vooral dingen aan het poetsen en schoonmaken wat je normaal later doet of niet 
fijn dat alles goed gaat. Wat jammer van de pony, sterkte met de verkoop.
Ik ben er wel wat klaar mee.
Dat is ook zo'n beetje alles wat ik kan, want mag mijn hand nu niet gebruiken natuurlijk. Verder is hier alles rustig en heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. 
). Na alle controles en enige paracetamols zakte het gelukkig en mocht ik rond 12u ‘s nachts weer naar huis. Ik was extreem kortademig/benauwd en koorts. Echt ziek.
Mijn linkerhand kan ik nu nog een soort van goed houden met een brace, dus die zal na de bevalling een keer geopereerd gaan worden. Maar ik moet ook nog een knieoperatie (voorste kruisband, meniscus en kraakbeen
), dus het is allemaal even plannen wat handig is zeg maar en in welke volgorde. Ik hoop eigenlijk dat ik na de bevalling veel minder last heb van mijn hand, want dan kan ik dat mooi uitstellen tot het einde van het jaar of misschien zelfs volgend jaar, als ik de krukken niet meer nodig heb en de baby iets zelfstandiger wordt.
ik wil ook gewoon nu kind hebben en niet meer wachten. Zelf ben ik pas 39 weken en kan dus nog wel 2 weken duren. Mijn dochter is van 4 maart en elke dag is weer een dag dichter bij haar verjaardag.
Komen we ook wel weer uit, maar ik merk wel dat ik het nu lastig vind om plannen te maken met de paarden qua shows, maar ook qua dekplannen. Heb er de mentale capaciteit niet helemaal voor. En ik word ook verdrietig als ik dan bedenk dat ik dit jaar waarschijnlijk helemaal niet op mijn rijpaard stap. Gelukkig heb ik een hele fijne bijrijdster, dus ik probeer er gewoon niet teveel bij stil te staan.