Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 18:30

Ook al zo'n supersnelle bevalling! Gefeliciteerd met de geboorte van Maud. <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 05:57

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Maud! Lijkt me heftig zo’n vlotte bevalling!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 04:40

Afgelopen zaterdag 26 juli 2025 om 11:33 uur is onze lieve zoon Luuk geboren met een spoedkeizersnede.
Er waren nog wat zorgen, maar sinds gisterenavond lijkt alles goed te gaan met Luuk!
Hopelijk vanaf nu écht genieten! <3

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:31

Gefeliciteerd Claudia, Annefleur en Mandy <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:52

Gefeliciteerd met Luuk!! <3 Geniet van jullie zoon. Hoe kijk je terug op de bevalling? En gaat het met jou ook goed?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:35

Gefeliciteerd dames! <3

Hier is de kleine alweer bijna een week oud, tijd vliegt echt voorbij. Gisteren laatste dag kraamzorg gehad en nu lekker met zn 3tjes ons ritme gaan vinden.
Maeve doet het goed, ze groeit goed en is een (naar mijn idee) makkelijke baby. Herstel bij mij gaat ook goed en de borstvoeding is (iets te) goed op gang :D

Hoe is het hier met alle babys en de laatste loodjes bij de nog zwangeren? :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 15:57

xClaudiaaL gefeliciteerd met de geboorte van Maeve *\o/*
Poeh wat een een lange bevalling. Fijn dat de communicatie zo goed verliep, dan is het niet erg om dingen anders te willen
Fijn dat jullie nu lekker thuis zijn
Heerlijk dat ze zo goed groeit en dat jouw herstel ook goed gaat!

Annefleur gefeliciteerd met de geboorte van Maud, woow jullie hadden haast :)) Logisch dat het heftig is, je hebt geen tijd om het te bevatten op die manier.
En wat leuk dat Maral zo verliefd is <3

Mandy gefeliciteerd met Luuk <3 Wat balen van de zorgen, maar fijn dat nu alles goed lijkt te gaan!

Wij zijn vrijdag ouders (en grote zus) geworden van Hannah <3
Om ongeveer 6 uur begonnen de weeen. Heel relaxt, maar na het voeden van Nola kwam dat al sneller. Uiteindelijk besloten Nola niets vermoedend naar het kinderdagverblijf te brengen (die vindt het daar fantastisch en zo zat ze niet de hele dag in de rats). Toen Jasper terug kwam zaten de weeen nog wel onregelmatig maar om de 4 minuten ongeveer, dus verloskundige gebeld. Die was er rond 845 en toen had ik 4 cm ontsluiting dus op ons gemak naar het kraamhotel. Daar lekker kunnen landen.
En eigenlijk vlak voor de volgende check had ik een hele heftige wee en braken mijn vliezen (1040). Toen bleek ik op 7 cm te zitten en kon het bad aan. Maar dat heb ik nooit gehaald :)) Om 11 uur kreeg ik pers weeen en om 11:13 was Hannah er :+
De navelstreng was nog flink aan het kloppen, dus uiteindelijk zijn we voor een halve lotusgeboorte gegaan. De navelstreng is pas doorgeknipt toen de placenta al naast haar lag.

En toen bleken we opeens een grote baby te hebben die niemand had zien aankomen :)) (4545 gram, 53 cm). Leuk dat we nog een kleiner geboortepakje hadden gekocht.. die kon ze eenmalig aan.... Alle maat 50/56 is al naar boven.
We moesten 12 uur in het ziekenhuis blijven om de glucosespiegel te meten, maar alles was goed.

Hannah doet het heel goed, drinkt eigenlijk vanaf het begin al heel goed. Kreeg wel teveel melk waardoor een deel er weer uit kwam, maar sinds gisteren (dag 3) weer aan het aankomen. Slaapt lekker, is tevreden, laat al het geknuffel en gekus van haar grote zus lekker toe :))
Met mij gaat het ook goed, 2de graad scheur maar voelt allemaal prima, mijn bekken voelen ook een stuk beter dan de vorige keer. Alleen onwijs veel last van naweeën, maar lijkt nu gelukkig wat rustiger en minder intens te worden.

Nola is super trots, maar moeten we een beetje remmen in haar enthousiasme. En ook zoekende naar haar plekje, maar dat is logisch <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:03

Lorette ik ben vooral blij dat alles goedgekomen is maar moet het verder denk ik nog een plek geven.
De bevalling kwam donderdagavond op gang, maar vorderde niet. Ik had wel heel veel pijn.
Vrijdagavond besloot de verloskundige dat ik naar het ziekenhuis moest om onder sedatie bij te slapen. In het ziekenhuis leek dat geen goed idee en moest ik toch bevallen. In Amersfoort waar we waren was daar geen plek voor dus moesten we naar Ede.
Daar aangekomen werd het plan toch weer aangepast naar slapen. Dat lukte onder sedatie alsnog niet goed met de pijn. Ruggenprik gehad.
Ineens ging bij iedere wee de hartslag van Luuk enorm omlaag, ontstond er paniek en stonden er heel veel mensen om ons heen.
Er gebeurde van alles. Er was kort de ruimte om te overleggen maar we voelden het op dat moment al aankomen dat hij een normale bevalling niet zou redden.
Mijn HB is heel laag en ik baal enorm dat ik weinig kan. :o

SplashIsLief gefeliciteerd met de geboorte van Hannah! Hoe is het nu met de naweeën?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Gefeliciteerd Splash!
Mooi hè zo’n halve lotusbevalling, had ik ook. Heel bijzonder hoe lang er nog een hartslag in de navelstreng zit. Mijn man heeft hem na 1,5 uur doorgeknipt, toen was hij helemaal wit geworden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:58

Dat deden ze bij mij ook. Had echt een hele tijd die placenta naast me liggen, haha. Was niet eens een wens van ons, maar ik vond het toch wel mooi dat het zo kon.

Mandy, dat klinkt toch echt wel pittig. En een keizersnee is sowieso heftig voor je lijf. Ik snap dat het moeilijk is als je zo weinig kan. Extra lief zijn voor je lijf. :(:)