31 jaar en borstkanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:47

Oh jakkes, da's minder. Die Lucrin heb ik ook gehad maar was er gauw klaar mee, alleen al het telkens zetten van die spuit is niks voor mij. Uiteindelijk heb ik m'n paaseieren laten verwijderen ( :D ) en nu alleen nog anti-hormoon in tabletvorm. Plus de 2 soorten immunotherapie.

Over een paar weken krijg ik m'n 100e kuur. Dat is toch wel een mijlpaal. Ik durf niet te zeggen dat het echt heel goed gaat want die 5 nieuwe uitzaaiingen zitten er wel, maar ik hoop dat het allemaal een beetje in de perken te houden is. Misschien komt er bij kuur 100 weer chemo bij. Ik hoop het niet, maar vrees het wel.

Anyhow: eerst maar eens kijken wat er volgende week uit de scan komt. Zoals ze hier in de familie zeggen: niet janken voordat je geslagen wordt, dus dat doe ik dan maar braaf :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:52

Ja als ik die Lucrin moet blijven gebruiken is dat ook mijn keuze.
Maar ik had van AVL begrepen dat het door chemo kon zijn dat ze dan al volledig plat liggen zeg maar als dat zo is zou ik het niet meer hoeven. Maar in GHZ willen ze het blijven geven. Dus als volledig traject erop zit en er zou blijken dat ze plat liggen dan wil ik gewoon stoppen zo niet dan mogen ze er uit. De letrozole moet ik ook blijven gebruiken.

Jeetje 5 nieuwe??

Ik ben er toch wel stil van Oscar :(:)

Oscar
Forumcoördinator

Re: 31 jaar en borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 18:58

Bij veel vrouwen ligt de boel inderdaad plat vanwege de chemo. 't Is alleen lastig in te schatten of ze weer 'wakker' worden. Best complexe materie en elk mens is anders.

Lief, maar laten we er het beste van maken. Zo'n longontsteking en griep hakt er behoorlijk in, maar dat komt wel weer goed. De rest komt niet meer goed, maar we kunnen wel proberen om er het beste van te maken en het nog heeeeeeel lang te rekken :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:47

En hopelijk blijf je je nog heel lang goed voelen :j

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:57

Wat is het ook een achtbaan zeg. Heerlijk nieuws en vooruitzichten voor de één. Spanning en hopen op goed nieuws voor de ander.

Ik zit er zelf ook middenin en toch weet ik nog niet goed wat te zeggen.

Alleen geniet van het nu en ik duim mee voor allemaal mooie uitslagen...

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 21:58

Wat spannend zeg befunny! Hopelijk goeie uitslag. Volgende week klaar met chemo?

He bah oscar die griep is heel stom! En ook van je uitzaaiingen Hopelijk kunnen ze die nog heel lang koest houden.

Hoe gaat het bij jou lein?

Hier was ik aan het genieten van mijn ziekenhuis loze tijd hahahah nou daar kwam na 5 dagen alweer een einde aan. Ik had een acute allergische reactie op de pleister van de picclijn? Heel gek. Maar de huid helemaal kapot jeuken als een malle. Ziekenhuis gebeld moest meteen komen en hij moest er direct uit de lijn ze waren veel te bang ee een infectie zou ontstaan die in de lijn kan gaan zitten.

Meest ironische was op dat moment mijn moeder haar picclijn geplaats werd. Ze neemt het allemaal wel letterlijk van me over.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:25

Jeetje, dat is schrikken. Gelukkig hebben ze adequaat gereageerd. En dan net dat bij je moeder... Dat moet jullie toch echt een vreemd gevoel geven.

Trekt je moeder het een beetje?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:28

Jeetje Sansa ....zo bizar allemaal...sterkte

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-25 23:56

Ja nouja we grappen er ook inmiddels maar om dat als ze toch alles overnemen wil we dan hopen mijn kanker nu ook echt weg is :))

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:21

Jeetje Sansa wat bizar inderdaad. Mooi dat jullie er wel zo mee om kunnen gaan.

Hier gaat het best goed. Vorige week mijn derde kuur gehad en sinds vandaag weer wat meer energie. Mijn fysieke grenzen worden momenteel regelmatig aangetikt. Ik ben lerende zullen we maar zeggen :')

Ik merk wel dat ik tussen mijn oren wat onzeker ben momenteel. Ik heb geen volledige scan gehad, alleen mijn longen zijn op de foto geweest i.v.m. klachten. Verder gaan ze er van uit dat ik geen uitzaaiingen op afstand heb. Dat eigenlijk geen zekerheid hebben doet momenteel iets met mij. Dit komt ook doordat ik naar aanleiding van het kwart eeuw topic hier op Bokt wat verhalen van bokkers die niet meer onder ons zijn heb teruggelezen. Ik ga het volgende week ook bespreken met de oncologisch verpleegkundige.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 11:28

Snap ik heel erg! Maar bedenk je wel dat het met een hormoongevoelige tumor dat had jij toch? Vaak inderdaad niet nodig is een volledige scan te maken.

Bij triple negatief wel.. en o.a. bokker quera en kitty die helaas er aan zijn overleden hadden triple negatief net als ik heb..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:06

Bij mij is toch een aantal keer een full body scan gemaakt. Dat krijg ik binnenkort ook weer en toch hormoongevoelig.

Bij de eerste diagnose kreeg ik na de MRI ook een full body pet/ct.

Dus ik vind dat niet zo gek dan het Lein onzeker maakt

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:09

SansaS schreef:
Snap ik heel erg! Maar bedenk je wel dat het met een hormoongevoelige tumor dat had jij toch? Vaak inderdaad niet nodig is een volledige scan te maken.

Bij triple negatief wel.. en o.a. bokker quera en kitty die helaas er aan zijn overleden hadden triple negatief net als ik heb..

Ja, hormoongevoelig, eiwit negatief idd. Dus wat dat betreft de meest gunstige vorm. Ik voel me ook niet topfit en dat werkt bij mij vaak door in piekeren :=

Het is in ieder geval fijn om er hier over te praten. Dat helpt echt.

Nu ga ik wat vitamine P opdoen /3 . Dat helpt ook *\o/*

Eens kijken of mijn merrie lekker druk is met die kou *\%/*

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 14:22

BeFunny schreef:
Bij mij is toch een aantal keer een full body scan gemaakt. Dat krijg ik binnenkort ook weer en toch hormoongevoelig.

Bij de eerste diagnose kreeg ik na de MRI ook een full body pet/ct.

Dus ik vind dat niet zo gek dan het Lein onzeker maakt

Jij hebt toch ook her2 eiwit positief of zit ik mis? Daarvoor is het ook standaard beleid net als triple.

Bij alleen hormoongevoelig inprincipe niet. Daar word niet eens altijd een mri scan gemaakt als het klein is :=

Bedoel dus meer dat het niet heel gek ik lein geen pet scan krijgt. Dat krijg je hier in ziekenhuis met een kleine hormoongevoelige tumor zonder klachten in lichaam ook niet al ga je op je kop staan...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:52

Her 2 negatief

Ik had een tumor van 6 cm.

En nu palliatief.

Hormoongevoelig her 2- kan net zo goed heel slecht zijn. Het positieve is dat het op hormoon therapie kan reageren.

Ik heb twee uitzaaiingen in mijn skelet.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 15:03

Uiteraard kan hormoongevoelig net zo goed slecht zijn.. maar lein heeft wel gelijk dat het de best behandelbare vorm met de hoogste overlevingskansen is.

Dan zal het denk ik door de grote van je tumor geweest zijn je een pet scan kreeg :j

Standaard bij een kleine tumor die hormoongevoelig is doen ze het meestal niet.

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:22

Ik heb ook geen mri gehad. Afgaande op de micro uitzaaiing en tumor gaven ze aan dat ervaring leert dat er dan verderop geen uitzaaiingen gevonden worden.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:42

Heb hetzelfde voor gehad met de picc-lijn, wat een gedoe, rond het insteekpunt had ik niets, maar de lijm van de Tagaderm pleisters zorgde voor heel wat jeuk en uitslag. Ik kon de pleisters op het laatste geen twee dagen meer ophouden. Doordat mijn leverwaarden zo hoog waren, zijn ze gestopt met de Taxol behandelingen en is mijn Picc-lijn verwijderd. Wat een vrijheid erna.

Hier ook HER 2 negatief. Mijn tumor was 8cm, een gelachtige tumor.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 02:54

lein82 schreef:
Ik heb ook geen mri gehad. Afgaande op de micro uitzaaiing en tumor gaven ze aan dat ervaring leert dat er dan verderop geen uitzaaiingen gevonden worden.

Bij mij zeiden ze ook dat micro uitzaaing niks gedaan heeft kwa verspreiding.

Maar ik had al meteen een mri en toen een pet ct. En pas na de operatie werden de micro uitzaaing in poortwachter gevonden.

Het probleem is wel dat kleine cellen slecht gezien worden op scans. Mijn 6cm tumor was op geen enkele scan te zien. Dusja in die zin is het wel lastig idd.

Maar toch vind ik het vreemd dat je geen mri en pet scan hebt gehad. Maarja zo gaat het toch in elk zh weer ietsje anders.

Ja ik ben laat online (klaar wakker door de Dexa)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 08:54

Oh jee krijg jij nog steeds dexa ja? Dat hoefde ik gelukkig bij paclitaxel niet meer te slikken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:11

SansaS schreef:
Oh jee krijg jij nog steeds dexa ja? Dat hoefde ik gelukkig bij paclitaxel niet meer te slikken.

Ja omdat ik de eerste twee keer tijdens infuus misselijk was.
Ik slik nu voorafgaand metoclopramide half uur voor de chemo van start gaat en via infuus krijg ik Dexa en ik slik dagelijks omeprazol tegen maagzuur en zo ben ik niet meer misselijk geweest en geen maagzuur.
Volgende week de laatste en dan ben ik ook van de Dexa af *\o/*

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 10:55

Ooh wat fijn!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 15:47

Nou ik heb een datum gekregen , 5 maart word in geopereerd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:48

Dat is niet lang en wel lang tegelijk. Hoe sta je er tegenover?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 15:49

Ohhh dat is al heel snel!
Fijn, des te eerder is ook die stap genomen!