Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:27

Welkom netjuh, naomi, horsii, huni! Leuk weer nieuwe gezichten :)

Ben benieuwd of de verdeling jongens/meisjes nog een beetje dichter bijelkaar komt, veel jongetjes nu al

Ik heb een aantal zwangerschapstopics meegelezen afgelopen jaar/jaren en zag eigenlijk bijna altijd zodra er een whatsapp werd aangemaakt dat het topic een heel stuk stiller werd.. zou ik persoonlijk jammer vinden.
Wellicht op dit moment nog best wel vroeg om al over te stappen op whatsapp?

Morgen toch maar even voor de zekerheid nog een keer bloedprikken op ijzer.. 8 weken geleden was ijzerwaarde nog goed. Maar ik ben nog zo vermoeid en al snel buiten adem van een simpele trap op/af lopen. Afgelopen weken ook meerdere keren van collega’s gehoord dat ik bleek zag.

horsii

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:42

Ik woon tussen Venray en Boxmeer.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:55

Welkom netjuh, Naomi, horsii en huni!

Fijn Marlou! De goede 20 weken echo!

Vervelend Pieneappel! Zou fijn zijn als ze een oorzaak kunnen vinden. Ik heb een beetje hetzelfde, maar bij mij is het helaas niet gelinkt aan ijzer, maar aan lage bloeddruk. Daar kunnen ze helaas niks mee.

Ik zit ook niet te springen om een app groep. Zou het jammer vinden als dit topic leeg loopt daardoor. Ik zit wel in een groepsapp van najaar 2022 en daar spreken we regelmatig wat af met zo goed als iedereen, dat is wel leuk, maar voor nu even intensief genoeg. :o

Hier gaat t goed. Twee hele drukke dagen gehad (Apenheul en dierentuin Amersfoort) en ondertussen nog de babykamer en trap strippen van tapijt (en heel veel krammen). Ben echt gesloopt, maar gelukkig is het klussen na deze week redelijk klaar.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:15

Welkom netjuh6! Heftig zeg, 3 miskramen. Ik ga voor je duimen dat alles goed blijft gaan! Hoe ver ben je nu?

Ook welkom Naomi_Jortje! Het is inderdaad superspannend die eerste paar weken, dus snap helemaal dat je er over wil praten. En dat is even schrikken zeg, dat je zo snel eigenijk onverwachts zwanger bent! Snap dat je dan even moet schakelen.

En fijn Marlou91, een goede 20 weken echo! Dat is dan denk ik voorlopig de laatste echo, toch? Bij mijn zoontje werd ik medisch na mijn 20 weken echo (nadat ze een aandoening bij mijn zoontje hadden ontdekt), waardoor ik iedere 2 weken in het zkh een echo kreeg. De situatie was niet fijn natuurlijk, maar denk dat ik deze zwangerschap even moet wennen dat ik niet zoveel echo’s krijg :D . Succes met de zwangerschapsyoga! Altijd spannend, nieuwe dingen.

Ook welkom horsii en Huni!

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:20

Stelde de app groep meer voor omdat niet iedereen alles open en bloot hier op het forum durft te delen. Tenminste ik heb niet zo’n behoefte om vragen die persoonlijk zijn voor iedereen(Jan en alleman) zichtbaar te stellen.

Dat moet wel intens geweest zijn Eskimo, je vorige zwangerschap. Kan me voorstellen dat het nu wel even wennen is ja

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:14

Hoi allemaal,

Ik wil mij ook graag melden. Vandaag precies 15 weken zwanger en 26 november uitgerekend. Volgende week gaan we horen wat het geslacht is. Ben zo benieuwd.

Ik ben niet super actief met reageren, maar lees al even mee en ga mijn best doen.

Ik ben zelf behoorlijk misselijk geweest en had echt geen energie. Dat begint nu allemaal een beetje te komen gelukkig.

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 20:49

Wat een hoop nieuwe mensen erbij, wat leuk,welkom allemaal!

Hoi Horsii :wave: kletsen we weer in dezelfde groep mee!

Wat betreft een app groep, ik ben zelf ook niet van het online dingen delen, dus uiteindelijk lijkt een app groep me leuk, maar misschien even wachten tot iedereen die wil zich gemeld heeft. Aangezien een topic inderdaad meestal doodbloed zodra er een app komt.

Las nog iets over achternamen, onze kind(eren), en ik, hebben mijn man zijn achternaam.

Verder nog wat goede echo's en jongens op komst. Super leuk, de jongens lijken wel een trend in deze groep. Mijn gevoel zegt bij dit kindje ook een jongen, maar we zullen het over een paar maanden pas weten.

Ligt het aan mij of vliegt de tijd echt voorbij :oo ik moet elke keer nadenken hoeveel weken ik ook alweer ben en ben gewoon al bijna op de helft. Misschien komt het doordat ik al een kleine rond heb lopen, of hebben de dames die voor het eerst moeder worden hier ook last van?

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 21:05

Eskimo schreef:
En fijn Marlou91, een goede 20 weken echo! Dat is dan denk ik voorlopig de laatste echo, toch? Bij mijn zoontje werd ik medisch na mijn 20 weken echo (nadat ze een aandoening bij mijn zoontje hadden ontdekt), waardoor ik iedere 2 weken in het zkh een echo kreeg. De situatie was niet fijn natuurlijk, maar denk dat ik deze zwangerschap even moet wennen dat ik niet zoveel echo’s krijg :D . Succes met de zwangerschapsyoga! Altijd spannend, nieuwe dingen.

Ik ben vanaf het begin van mijn zwangerschap ook medisch dus heb heel veel echo’s. Inderdaad nu ook elke twee weken. Kan me voorstellen dat het nu even schakelen is dat je er maar zo weinig hebt vergeleken met toen.

Yoga was wel echt heel fijn! Kwam er echt achter hoeveel spanning ik in mijn lijf had, door bewust bezig te zijn met ontspanning. Nog wel even wennen in de nieuwe groep, hopelijk gaat dat ook vanzelf de komende weken.

Welkom Tucktuck! Fijn dat je energie weer een beetje aan het terugkomen is na het eerste trimester.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 21:09

Welkom tucktucke, leuk bijna het geslacht weten.

Leuk krabburger.
Ik vind de tijd juist langzaam gaan, maar voel mij ook nog niet zwanger.

Marlou, fijn dat de yoga beviel.

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 21:30

Krabburger schreef:
Wat een hoop nieuwe mensen erbij, wat leuk,welkom allemaal!

Hoi Horsii :wave: kletsen we weer in dezelfde groep mee!

Wat betreft een app groep, ik ben zelf ook niet van het online dingen delen, dus uiteindelijk lijkt een app groep me leuk, maar misschien even wachten tot iedereen die wil zich gemeld heeft. Aangezien een topic inderdaad meestal doodbloed zodra er een app komt.

Las nog iets over achternamen, onze kind(eren), en ik, hebben mijn man zijn achternaam.

Verder nog wat goede echo's en jongens op komst. Super leuk, de jongens lijken wel een trend in deze groep. Mijn gevoel zegt bij dit kindje ook een jongen, maar we zullen het over een paar maanden pas weten.

Ligt het aan mij of vliegt de tijd echt voorbij :oo ik moet elke keer nadenken hoeveel weken ik ook alweer ben en ben gewoon al bijna op de helft. Misschien komt het doordat ik al een kleine rond heb lopen, of hebben de dames die voor het eerst moeder worden hier ook last van?

De app groep is gemaakt en kan makkelijk naast dit topic bestaan.
Mocht je een link willen stuur me even pb.

Kan het dat je het kindje al voelt met 16 weken? Kan het verschil met m’n darmen niet echt meer herinneren van de vorige zwangerschap.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 21:52

@horsi hier moet ik helaas ook in het ziekenhuis bevallen ivm mijn ziekte van crohn vind dit zelf ook best jammer en had anders denk ik toch wel graag thuis willen bevallen.

@naomi jortje wat fijn dat je zo’n goede begeleider hebt om even mee te sparren.

@Huni
Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Hier geen voorkeur voor appgroep of topic. Vind beide prima. Ik woon in de omgeving van Emmen, Drenthe.

@Domi94. Oh die aanbieding heb ik gemist haha. Helaas.

@Tucktuck welkom!! Gezellig dat je mee komt praten.

@Krabburger. Hier zwanger van de eerste. Vond het in het begin heel langzaam gaan, maar nu de laatste weken vind ik het ook best snel gaan.

@Marlou. Fijn dat de yoga zo goed bevallen is en je er dus ook wel echt wat aan lijkt te hebben!
Hier ook echt vaak een echo doordat ik vanaf het begin medisch ben en m’n vriendin verloskundige is. Nu drie weken tussen de echo’s en dat is geloof ik wel het langste tot nu toe vanaf de eerste echo haha. Dus echt heel luxe.

@Huni volgens mij kan dat vanaf een week of 16 toch voelen? En zeker bij een tweede wat ik begreep omdat je het dan meer herkent. Voel de kleine zelf nog niet. Ben nu 17 week, maar het is de eerste en de placenta ligt voor.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 21:59

Ik voel de kleine al vanaf week 14/15, maar dat was echt maar heeeel sporadisch, niet dagelijks. Vanmorgen had ik het wel even benauwd. Gister de kleine bijna niet tot niets gevoeld en vanmorgen dus ook niet. Heb gelukkig een doppler in huis die wel een hartje liet horen en nu na een wat rustigere dag voel ik hem gelukkig wel weer bewegen.

Ik vind deze zwangerschap ook sneller gaan dan m'n eerste, maar ik was echt obsessed bezig toen. Ik wil altijd alles weten tot in de kleinste details (groei, wat kan ik verwachten qua symptomen, hoe werkt borstvoeding, prenataal kolven en ga zo maar door). Nu weet ik voor m'n gevoel alles dus ik kan dat veel meer loslaten en natuurlijk ben je veel meer bezig met je eerste kindje dat de tijd ook meer vliegt..

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 22:31

Krabburger, ik vind het ook ontzettend snel gaan en ik word voor de eerste keer moeder! Vandaag precies op de helft.

@Zira, dan woon je redelijk dichtbij! Plan bij mij is om in zkh in Emmen te bevallen.
Ik werk ook in Emmen maar woon in Stadskanaal.

Met 16 weken voelde ik 2 dagen achterelkaar wat beweging in mn buik, en daarna 3 weken niks.. afgelopen zaterdag ineens veel duidelijker dat mn man het ook nog kon voelen aan de buitenkant en vandaag ook wel wat gevoeld.. zou ik het nu dan echt regelmatiger voelen bewegen? Hoop het zo..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 22:52

Nog meer nieuwe gezichten, leuk en welkom!

Appgroep leuk en fijn (ik blijf ook graag anoniem op bokt dus deel beperkt info hier idd) maar inderdaad misschien wat later in het jaar. Ik woon bovenin Noord-Holland.

Tijd vliegt inderdaad, niet normaal! Maar hier dan dus ook de tweede dus wat minder nieuw alles. En ik ben er ook veel minder mee bezig en met de “wat als” dingen. Vorige keer was ik steeds heel bewust, lukt dit nog, lukt dat nog? Hoe verandert mijn lijf? Mag ik nog wel zus/zo? Niet dat ik me daaraan hield maar was er wel heel veel mee bezig. Nu doe ik alles op gevoel en maak ik me er niet zo druk over. Heb ik in grove lijn ook wat meer in mijn hoofd wat ik kan verwachten.

Baby voelen was hier met 14 weken ook, sinds 18 weken duidelijk dagelijks. Mijn man voelde vorige week de eerste duidelijke schopjes en vanmiddag (nu op 20 weken) ook een klein schopje kunnen filmen van buitenaf zegmaar *\o/*

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:04

Huni,denk dat dat zeker kan. Zeker bij een tweede.

Hier heb ik mijn dochter nooit gevoeld dus geen idee wat me te wachten staat.

Zira1994, vervelend. Maar aan de andere kant fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt. Gaat het goed met je Crohn icm je zwangerschap?

Joanieke, fijn dat je er nu ontspannender in staat.

Xlady, lekkere actieve baby.

Ik sta er lekker ontspannen in. Bij de eerste ook en dat verliep ook prima.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 23:37

Wat schrikken Joanieke gelukkig kon je het hartje vinden met de doppler. En nu de schopjes gelukkig weer voelbaar

Wat toevallig pieneappel. Hier ook het plan om in Emmen te bevallen.

Horsii ach het is inderdaad jammer maar ook geen groot drama. Vind het inderdaad veel belangrijker dat het goed gaat en dat de kleine goed in de gaten wordt gehouden. Mijn crohn is al jaren rustig en tot nu toe nog steeds. Dus dat geeft vertrouwen en maakt ook dat ik me op dat vlak weinig zorgen maak. Ik weet dat het een verhoogde kans geeft, maar zo lang het zo goed gaat heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 04:54

Ik vind het snel en traag gaan tegelijkertijd hahaha. Aan de ene kant tikken de dagen rustig weg, maar aan de andere kant voelt het als twee weken geleden dat ik hier voor het eerst postte een paar dagen na mijn positieve test en morgen ben ik alweer twaalf weken zwanger haha.

Ik merk dat ik dit wel een moeilijke periode vind. Ik voel natuurlijk nog niks, alle klachten zijn met tien weken als sneeuw voor de zon verdwenen na een soort voedselvergiftiging en ik voel me dus ook gewoon niet meer echt zwanger.

Natuurlijk is er wel iets van de symptomen aanwezig (veel honger maar als ik eet na een 1/2 portie vol, cravings net als mijn vorige zwangerschap, opgezette buik/darmen), maar de echte heftige symptomen zijn weg. En dat voelt fijn en angstig tegelijk. 8)7

Ik zie trouwens dat mensen hun locatie delen. Ik woon in Zuid-Gelderland, regio Nijmegen.

En welkom aan alle nieuwe mama’s to be (again)! Leuk dat dit zo’n grote groep is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 07:32

Oh oh oh, ik schaam mij diep.
Ik blijf maar achterlopen in dit topic :=

Heel leuk dat er nog meer aanstaande moeders zijn bijgekomen.
Gefeliciteerd allen!

Fijn dat het met iedereen goed gaat.
Een dikke knuffel voor jullie allemaal!

Aan de ene kant kan ik niet wachten om onze twee krummeltjes te verwelkomen maar aan de andere kant gaat het me allemaal veel te snel.
Ik zit deze week alweer op de helft en ben heel benieuwd of we de 37 weken gaan halen of dat ze zich al eerder aandienen.
Ik ben wel heel blij dat ik er nu meer van kan genieten dan in het begin en daar niet mee heb gewacht tot de 20 wekenecho.
Die hebben we volgende week, ook wel weer spannend maar ik heb er vooral zin in om ze weer te kunnen zien.

Een appgroep sta ik niet om te springen, de sfeer in dit topic vind ik heel fijn en ik zou het jammer vinden als die verwatert.
Vooral omdat we met een aantal meiden hier toch alweer een aardige poos contact hebben.

Ik zal trouwens het lijstje even bijwerken, wij krijgen een jongen en een meisje! <3 *\o/*
We weten nu dus ook zeker dat ze 2-eiig zijn en dat dus beide eitjes tijdens de behandeling zijn bevrucht.

Lijstje:
J0anieke - uitgerekend 17 oktober - jongen
XladyX - uitgerekend 20 oktober - jongen
Pieneappel - Uitgerekende datum: 22 oktober - Jongen
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Marlou91 - Uitgerekende datum: 26 oktober - Jongen
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Zebraatje - uitgerekende datum: 27 oktober - geslacht nog onbekend
Domi_94 - uitgerekende datum: 28 oktober - geslacht nog onbekend
Jolien87 - uitgerekende datum: oktober - Tweeling: jongen & meisje
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Krabburger- uitgerekende datum 7 november- geslacht bijft onbekend
Zira 1994 -Uitgerekende datum: 11 november - Meisje
xLeoniee - uitgerekende datum: 19 november - Jongen
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Sannens - Uitgerekende datum: 18 december
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Netjuh6- Uitgerekende datum 29 januari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:35

Lijstje:
Equitation - Uitgerekende datum 26 oktober - geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober. Geslacht nog ongekend, willen het wel weten, maar gaan het niet delen.
Sweetgirl1- uitgerekende datum 2 november ( eerst schatte ze het 30 okt ) - geslacht nog onbekend, mn vriend wil graag een jochie
Inwonderland - uitgerekende datum 4 november - Er is nog discussie over geslacht weten
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Eskimo - Uitgerekende datum: 17 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Hennos -Uitgerekende datum: 22 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
Netjuh6- Uitgerekende datum 29 januari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Solleke_Noah - Uitgerekende datum: 3 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:48

Zo knap zeg nog zo sportief horsii, dat lukt mij nog niet als ik fit ben :')

@J0anieke verschrikkelijk hè zo'n trap... Ga je 'm schilderen of opnieuw bekleden? Wij hebben die van ons toevallig vorige maand gedaan, m'n vader en broertje hebben zich erop uitgeleefd. Gelukkig waren het alleen krammen en geen lijm, dus hij kwam er redelijk goed onder vandaan. Toen heeft m'n vriend alle slechte plekken opgevuld en 'm geschuurd en mocht ik daarna aan de slag. Hij is best goed gelukt :D Hier was ie nog nat van het schilderen, hij glanst nu wat minder gelukkig.

Afbeelding

@Eskimo kan me voorstellen dat het nu dan wat weinig is als je toen zo veel echo's gehad hebt. Ik ben vol spanning aan het wachten op bericht van de verloskundige want zou het liefst nu al een echo hebben :Y)

@Tucktuck welkom!

@Jolien leuk een jongen en meisje! :D

Ik heb weinig klachten trouwens, merk dat ik wat sneller moe ben maar verder gaat het eigenlijk wel prima.

Lijstje:
Horsii - Uitgerekende datum: 16 december - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten.
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:17

Jeetje, niet te doen zo snel gaat het en op iedereen reageren!

Welkom nieuwe meepraters!

Fijn om te lezen dat het overal goed gaat!

Las nog iemand die het geslacht geheim houdt voor de buitenwereld. Weet nog dat wat mensen hier vroegen of ik dat niet lastig vond, maar het gaat ons tot nu toe eigenlijk heel makkelijk af.

Mooi die trap Naomi!

En zo fijn voor iedereen die weinig of geen klachten heeft. Ik ben nog steeds wel dagelijks misselijk en begin wat bandenpijn te krijgen. Maar met mijn balans en activiteiten nu gaat het best goed zo. (Behalve dat ik er soms eventjes heel zat van ben als ik misselijk ben.)

San4nie - Uitgerekende datum: 26 oktober -wij houden het geslacht een verrassing
Naomi_Jortje - Uitgerekende datum: 9 februari - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:29

San4nie, vervelend nog steeds de misselijkheid.

Naomi jortje, mooi geworden de trap.
Die moet hier ook ooit nog, zitten nog in een mega verbouwing.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:24

Naomi_Jortje schreef:
@J0anieke verschrikkelijk hè zo'n trap... Ga je 'm schilderen of opnieuw bekleden? Wij hebben die van ons toevallig vorige maand gedaan, m'n vader en broertje hebben zich erop uitgeleefd. Gelukkig waren het alleen krammen en geen lijm, dus hij kwam er redelijk goed onder vandaan. Toen heeft m'n vriend alle slechte plekken opgevuld en 'm geschuurd en mocht ik daarna aan de slag. Hij is best goed gelukt :D Hier was ie nog nat van het schilderen, hij glanst nu wat minder gelukkig.

Ik ben denk ik wel 12 uur bezig geweest met alleen de krammen.. := hier wel lijm tegen de stootwanden, maar laten zitten. Ik hoop dat dat niet erg is..
We laten hem opnieuw stofferen. Ze komen binnen nu en 3 uur. En de babykamer doen ze dus ook, kan niet wachten tot ze klaar zijn.. :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:26

J0anieke schreef:
Naomi_Jortje schreef:

Ik ben denk ik wel 12 uur bezig geweest met alleen de krammen.. := hier wel lijm tegen de stootwanden, maar laten zitten. Ik hoop dat dat niet erg is..
We laten hem opnieuw stofferen. Ze komen binnen nu en 3 uur. En de babykamer doen ze dus ook, kan niet wachten tot ze klaar zijn.. :D

Leuk! Laat je een fotootje zien als het af is? Altijd leuk voor inspiratie om andere babykamers even te zien :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:36

Benieuwd naar alle babykamers. Wij zitten nog in een mega verbouwing, dus waarschijnlijk niet op tijd een babykamer. Co sleeper op onze kamer wordt het dan.