Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 19:46

Wauw wat mooi Anouk! Je hebt echt een heel mooi figuur nu.

Bij mij is er vooral veel van mijn armen en benen af, mijn taille lijkt nu in de spiegel breder dan mijn heupen, maar die zijn mijn hele leven al recht.
Eten en beweging gaat echt nog wel fijn, al ben ik vanavond bij de Mac geweest. Voor de rest heb ik geen gekke dingen gedaan dus daar ben ik ook niet zo bang voor.
Donderdag moet ik foto’s laten maken van rug en bekken omdat dat stuk nog niet verbetert ondanks alle therapie en oefeningen.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:22

Wauw super Anouk! Die foto's zijn echt wel super ook zo.

Succes alvast met de foto's Tiwi!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:44

Ik hoop dat ik nog mee mag komen kletsen? :o Ben er nog niet comfortabel mee mijn gewicht te delen maar er mag minstens 20 kilo af en het liefste meer. Heb een voedings en trainingscoach die mij helpt maar zou het fijn vinden om mee te praten hier.
Ik ben wel echt nog zoekende met alles. Mijn eet en drink patroon moet echt een enorme ommezwaai maken en daar ben ik nog niet altijd content mee. :') Sporten doe ik graag maar voor nu vooral wandelen, mijn enkel blijkt namelijk gebroken te zijn en verkeerd te zijn terug gegroeid. Maar goed, hopelijk vind ik mijn weg ook, want zo'n resultaat als bij Anouk bijvoorbeeld is toch geweldig om te zien! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 00:27

Welkom Nevica!

Alle begin is lastig en vooral het ineens helemaal omgooien van je voedingspatroon.
De tip die voor mij hielp is om niet alles in één keer radicaal om te gooien, maar bijvoorbeeld iedere week een of twee dingen.
bijvoorbeeld de eerste week geen koek en snoep meer, behalve een plak ontbijtkoek bij de koffie in de ochtend.
In het weekend een klein zakje chips ipv een grote zak.
Dat zijn dingen die meteen een grote impact hebben.
Tweede week: meer eiwit bij het ontbijt en de avondmaaltijd op een kleiner bord en met een kleine vork eten. Zo eet je langzamer waardoor je met minder voedsel toch een verzadigd gevoel krijgt. En niet meer dan een keer opscheppen.

Soms moet je ook wat “ lichtere” producten proberen om erachter te komen wat je lekker vindt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 06:46

Klopt, ik maak ook echt nog wel fouten maar ik ben pas net begonnen en daar leer ik weer van haha. Met een kleine vork is wel een goede, die ga ik gebruiken! :D Qua lichtere producten lust ik gelukkig wel veel, dat scheelt weer.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:17

Wauw Anouk wat een super resultaat zeg!

Nevica kleine veranderingen kunnen ook echt al verschil maken.
Wandelen is ook prima beweging.
Is er misschien iets kwa sport wat vooral op je armen aan komt wat wel lukt? Of zwemmen misschien?

Ik gebruik ook een kleinere vork en lepel dat helpt bij mij wel echt.

Hier nu op -15 kg :)
Voelt toch wel weer een beetje als een mijlpaal.
Ik merk ook dat mijn conditie echt een heel stuk beter is geworden door het sporten dat is in het dagelijks leven ook erg fijn. Niet meer buiten adem bij een trap ofzo oplopen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:37

Ik lees mooie resultaten, wat goed!

Ik ben gestopt met de borstvoeding, dus ik mag officieel weer diëten. Het enige wat ik deze week die is niet snoepen. Dus ontbijt, lunch en avondeten en tussendoortje als het nodig is. Genoeg drinken ook. Eerst dit maar een gewoonte maken.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:19

Welkom Nevica!
Anouk, wat zie je er geweldig uit!!

Ik worstel nog enorm, vooral in de weekenden als er chips/chocola in huis is. Ik druk mn man op t hart niet de dingen te kopen die ik zo lekker vind: ik ben (nog) niet in de modus van een stukje/handje :o Meer in de alles of niets modus :+
Ik weet niet hoe maar ik heb een enorme zoutbehoefte de laatste weken en om te voorkomen dat ik naar chips grijp eet ik dan maar een beschuitje met pindakaas. Niet ideaal maar vast beter dan chips…. We klooien nog even door…

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:34

Pallatin schreef:
Welkom Nevica!
Anouk, wat zie je er geweldig uit!!

Ik worstel nog enorm, vooral in de weekenden als er chips/chocola in huis is. Ik druk mn man op t hart niet de dingen te kopen die ik zo lekker vind: ik ben (nog) niet in de modus van een stukje/handje :o Meer in de alles of niets modus :+
Ik weet niet hoe maar ik heb een enorme zoutbehoefte de laatste weken en om te voorkomen dat ik naar chips grijp eet ik dan maar een beschuitje met pindakaas. Niet ideaal maar vast beter dan chips…. We klooien nog even door…

En olijven bijvoorbeeld?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:11

bcd94, ik ga beginnen met wat boksen! Heb vroeger kickboksen gedaan maar ik kan weinig kicken nu natuurlijk dus dan beginnen we maar even met de armen haha. :D Ondertussen blijf ik lekker door wandelen en soms thuis een workoutje waarbij mijn enkel niet verkeerd belast word.

Pallatin, ik snap heel goed dat dat lastig is zeg. Ik woon alleen maar merk dat als ik niks ik huis heb ik er ook geen moeite mee heb (logischerwijs?). Ik heb zelf als vervanger voor chips van die snack-a-jacks in huis, zitten weinig kcal in en ik vind het een beetje hetzelfde. :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 22:03

Thanks dames voor de tips, ik ga even kijken idd voor de olijven en snack a jacks… +:)+
Vandaag eigenlijk best een goede dag; geen snoep, veel groente en 2xfruit. Morgen moeten er echt boodschappen worden gedaan dus zal mn man inseinen; geen chips en chocola voor mij :+
Zou mooi zijn als ik nou ook t weekend goed doorkom.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-24 22:18

Eigenlijk kan je alles eten, het gaat er vooral om hoevaak en hoeveel.
Olijven zijn prima maar wel opletten met de marinade waarmee ze zijn ingelegd. Ik lust ze alleen met honing en dan zit je dus gelijk aan een hoop suikers.

Ik heb voor het weekend tomaatjes die ik ga vullen met tonijn (uit blik in water)
Dat vind ik een lekkere snack, door de weeks neem ik een volkoren cracker met 30+ kaas of humus.

Deze week had mijn dochter examens, allemaal gehaald, en had ik oppas dienst en een hoop heen en weer naar school etc. Erg onrustig en dan vind ik het echt lastig om niet wat extra’s te pakken.
Gisteren iets toegegeven en een kop courgettesoep genomen. Gelukkig had ik dat in de vriezer.
Nu ook weer trek maar ga zo maar naar bed, daar heb ik geen eten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:17

Mij hielp het juist het meest om gewoontes te doorbreken en dus niet meer te eten na het avondeten. Merk dat zowel mijn bloedsuikerspiegel als mijn slaap ervan verbeterd zijn. Als je blijft snacken, ook al zijn het van die laag-calorie-dingen, blijft je brein ook zoeken naar die dopamineshotjes van het snacken, en blijf je ook ontspanning koppelen aan snacken. Als ik nu eens een keer een uitzondering wil maken en wel ga snacken savonds (bijv bij een weekendje weg ofzo), dan neem ik het er gewoon van. Merk dat ik nu sneller verzadigd/misselijk ben waar ik vroeger kon blijven door-eten.

Verder probeer ik eten echt voedend te laten zijn. Dus veel vezels, eiwitten, vitaminen en mineralen. Geen "lege" calorieën/koolhydraten zoals een liga of ontbijtkoek of sapjes oid.

Ieder z'n eigen manier natuurlijk maar voor mij werkt dit heel goed :) ik ben nu al een paar jaar stabiel met een gezond gewicht.

(Afvallen is een ander verhaal, die laatste 3-5 kilo zijn hardnekkig := daarvoor moet ik wel echt calorieën tellen)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:45

@vogeltje: dat doe je goed vind ik: kijken naar voeding die ook echt van meerwaarde is voor je lijf! Dat na het avondeten niet nog snacken/eten is voor mij ondoenlijk; ik ga vaak na t eten naar stal en tegen de tijd dat ik dan weer thuis ben na te hebben gereden/stal gedaan is mn maag nagenoeg leeg. Als ik dan zonder wat te eten naar bed ga word ik beroerd en kan ik niet slapen. Maar je hebt wel een goed punt: ‘‘s avonds laat thuis na ‘t rijden zit ik nog vol adrenaline en dan is wat eten voor de tv een ontspanningsmechanisme :o
En Tiwi, ook jij hebt helemaal gelijk: je kan ook alles eten met mate. In dat laatste zit nu voor mij de crux: maat houden… :+
Nou ja, manlief heeft geen chips en chocola gekocht +:)+ dus de boodschap is helder geloof ik (wel gebakjes maar die kan ik vast weerstaan) en verder weer redelijk goede dag gehad

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:14

Ik ben afgelopen nacht teruggekomen van vakantie, ondanks dat we echt niet te gek hebben gedaan daar, hebben we uiteraard wel anders gegeten dan normaal...

De komende dagen weer even back to normal en dan over een paar dagen eens op de weegschaal staan. Nu is het toch vooral vocht van de hoeveelheid koolhydraten en suikers die er de vakantie in zijn gegaan. En de vlucht heeft natuurlijk ook invloed...

Vandaag was in ieder geval gelijk weer een goede dag :j :D op naar morgen!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:38

Topic laatste tijd uit het oog verloren maar we pakken het weer op. Ik heb gemerkt dat de hele dag eten toch ervoor zorgt dat ik stiekem te veel eet en drink en dus teveel binnen krijg. Heb het de laatste tijd laten versloffen en ging vanmorgen eens op de weegschaal staan. Schrok me kapot. 90 kilo. Zwaarste wat ik ooit heb gewogen. Ik samem spraak met de diatiste in overweging te nemen om intermittent fasting te doen. Ik wil het wel een kans geven dus vandaag braaf begonnen met 16:8. Heb van 12 tot 8 gegeten. Merk dat ik vandaag heel bewust met mijn calorieën bezig was en gelukkig geen honger. Eet na mijn avondeten eigelijk al nooit meer. Maar door de dag heen wel veel te veel.
Ernaast wil ik ook minimaal 5 x per week een workout thuis oppakken.
Wie heeft hier ervaring in?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:50

Ik, ik gebruik nu het youtubekanaal van Madfit maar had eerder de betaalde app House of Workouts. Beiden prima :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 18:58

Ik vind Fiton een leuke (app met prima gratis functie) voor allerlei workouts :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 19:11

Mijn broer is echt heel veel afgevallen met intermitted fasting.
Zelf zie ik dat niet zitten, maar doe vooral wat voor jou het beste werkt.
Vandaag met de voetbal vond ik het best lastig om geen chips op tafel te zetten. Na de rust maar een schaal rauwkost gepakt.

Helaas lijkt mijn rug op de foto slechter dan ik dacht. Een afglijdende wervel en niet mijn SI gewrichten. Ik hoop dat het rijden nog gaat lukken .
Maar ook als dat niet meer zo goed gaat dan is het gewichtsverlies pure winst en ik ga dus ook door met sporten en gezond eten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 21:26

tiwi1969 schreef:
Mijn broer is echt heel veel afgevallen met intermitted fasting.
Zelf zie ik dat niet zitten, maar doe vooral wat voor jou het beste werkt.
Vandaag met de voetbal vond ik het best lastig om geen chips op tafel te zetten. Na de rust maar een schaal rauwkost gepakt.

Helaas lijkt mijn rug op de foto slechter dan ik dacht. Een afglijdende wervel en niet mijn SI gewrichten. Ik hoop dat het rijden nog gaat lukken .
Maar ook als dat niet meer zo goed gaat dan is het gewichtsverlies pure winst en ik ga dus ook door met sporten en gezond eten.

Tiwi: :(:) wat rot dat je rug er slechter aan toe is dan gehoopt….misschien dat het rijden uiteindelijk toch nog kan maar idd wat je zegt, anders heeft afvallen altijd een positieve invloed op je lijf.
Ik heb hier een redelijk goed weekend gehad qua eten en heel goed qua bewegen. Alleen ben ik aangereden op de fiets vanmiddag met een flinke smak op het asfalt tot gevolg. Ben nu bont en blauw en vooral m’n elleboog heeft een fikse optater gehad maar denk gekneusd en niet gebroken. Heel stom want had veel erger gekund maar baal ook zo ontzettend dat m’n mooie fiets nu beschadigd is… :x

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-24 21:43

Die rug zorgt echt voor krakende hersen. Mijn rug wil het liefst hol, een diep dressuurzadel kan en kon ik echt niet in zitten en breed zitten is ook niet fijn.
Mijn laatste zadel was een oud model Wintec Pro DR met vrij vlakke zit en smalle twist. Het eerste zadel sinds jaren waar ik geen zere heup had. Helaas ligt deze niet mooi op mijn huidige pony. Hoe dunner mijn billen hoe minder ik naar hol zal kantelen. Dus ook wat dat betreft afvallen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:31

Ik ben ondertussen aan m’n 2e maatzadel bezig, m’n paard heeft geen standaard rug dus dan valt er al veel af ivm niet passen. Ikzelf heb hele lange benen dus wil weinig wrong en niet een te diepe zit. Ik heb nu een Schutte zadel. Het vinden van een goede combi heeft heel lang geduurd :)

Hier na de val enorme spierpijn, heb het gister rustig aan gedaan maar wel gewogen en hoera; de eerste 3 kg zijn eraf! Ik wil er graag nog 3 af. Het lukt me ‘s avonds veel beter om niet teveel te eten na het avondeten. Ik ben verder steeds meer de switch naar vegetarisch aan het maken en probeer ook overdag groenten te eten. Kijken hoe dat gaat :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:34

Helluu, nieuw gezicht in het topic :D Ik vind het soms lastig om drukke topics bij te houden, maar wil graag een poging wagen.
Ik ben 31 jaar oud, en werk als callcenter medewerker 8 uren per dag, 4 dagen per week in normale werkweken. Ik sport niet echt, al vind ik het wel heerlijk om met m'n beide honden wandelingen te maken en krijg voornamelijk op die manier m'n beweging. De kilo's zijn eraan gekomen destijds met mijn ex, en helaas zijn die er niet meer af gegaan. Meerdere pogingen gewaagd, steeds wel het beginnetje kunnen maken maar moeite met doorzetten na 10 kilo.

Ik heb net een voedingschema aangevraagd en ontvangen, zodat ik een leidraad heb om me aan te houden om een begin te maken. Ik hoop vanaf daar de gezonde relatie met voeding tot mijn nieuwe normaal te maken, zodat het fijn vol te houden is. Ik mag nog veel afvallen, en het doel is om genoeg af te vallen zodat ik een borstverkleining kan hebben, en daarmee hopelijk eindelijk van die ellendige smetplekken, spierpijn en rugklachten af te zijn.

Hopelijk helpt dit topic met een extra zetje en inspiratie om straks meer af te wisselen met eten en inspiratie op te doen :D
Ben een redelijk moeilijke eter, dus op de rijst die in het schema staat moet ik een andere optie zoeken. Net als dat ik ook fruit moest kiezen voor het schema omdat ik ook fruit moet eten. Helaas ben ik daar allergisch voor dus moet ik ook daar een andere optie voor bedenken :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 00:41

Pallatin gefeliciteerd met de eerste 3 kg!

Tigress welkom!
Als moeilijke eter en ook nog een fruitallergie (alle fruit?) is het wel lastiger maar zeker niet onmogelijk om af te vallen. Rijst kan je vervangen door pasta, quinoa, bulgur of gewoon door aardappels.

Ik heb me vandaag weer gewogen. In een maand 5 kg eraf, fijn maar iets te veel. Vorige maand minder en toen was het erg warm. Waarschijnlijk ben ik het extra vocht nu ook weer kwijt en is het daarom nu zoveel.
Vandaag gesmuld van taart en sushi omdat mijn dochter geslaagd is. Fysio zei dat ik het er best van mocht nemen met zulke mooie getallen. Dat heb ik dus ook maar gedaan. Morgen nog een stuk taart bij de koffie en dan weer normaal doen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 06:41

Tiwi, ik duim voor je dat rijden nog gaat lukken! :(:)
Pallatin, gefeliciteerd met de eerste 3kg! :D

Ik ben in de eerste 9 dagen 1,9kg kwijt. Zal vooral vocht zijn natuurlijk maar toch fijn. Die 9 dagen zijn omdat ik gewoon weeg wanneer ik me daar naar voel, ik hoef niet elke week op de weegschaal, dat vergeet ik ook. :=