Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:14

Time2Tri schreef:
Vandaag een ritje van 50 km gedaan , maar man man wat een zomer -O-
Het leek meer herfst , met een pittige wind en best wel frisjes .
Jullie nog wat gedaan ?

Topper!

Ik had gisteren een paar wijntjes teveel op in de ‘oranje’ kroeg hier op het dorp. Vanmorgen brak en last van mijn maag, dus ik heb lekker in huis gekeuveld. Manlief is wel 2 uurtjes op pad geweest en daarna ging het hier weer een regenen, dus die was blij dat hij toch nog wat had kunnen doen.
Dinsdag zijn we allebei vrij, dus dan willen we 100 km proberen te pakken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:42

@Padoertje , heerlijk zo,n hang zondag :j
Ik kwam ook pas laat op gang , moest me er echt toe zetten op de fiets te stappen .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:56

Ik heb vandaag op een rommelmarkt gestaan , dan zal je denken wat heeft dat met fietsen te maken. Maar wat ik heb verdiend gaat ook naar de nieuwe fiets. Dus toch nog een soort van bezig geweest met fietsen.

Maar het weer vindt ik ook nog wel tegenvallen. Ik ga voorzichtig zeggen dat het erop lijkt dat aankomende week in ieder geval warmer gaat worden.

Ik wil actief weer mijn beweeg schema op gaan pakken. Dat houdt in de ene dag paardrijden en de andere dag fietsen. Ik merk toch dat ik een beetje in mijn winterdipje blijf hangen. Maar dat komt ook door het slechte weer en dat het nog niet echt zomer is geweest.

Daarnaast zit ik nog steeds te denken aan een bokt fietsmeeting op de Veluwe ( aangezien dat een beetje centraal ligt) is daar nog animo voor? Liefst mountainbike, maar het is wel leuk als iedereen mee kan zowel mountain , wielren en ligfiets :D Ik hoor graag of er nog liefhebbers zijn! Dan valt er deze zomer vast nog wel het één en ander te regelen.

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:12

Ik ben voor! Mits de datum past natuurlijk maar vind het wel echt een tof idee.

Lekker T2T toch mooi ritje ondanks het weer.

Ff uitbrakken is soms nodig Padoertje. Niets mis mee.

Hier dagje bikepark Holten draaiende gehouden. Eigenaren zijn op vakantie dus ik mocht de honeurs waarnemen. Heen en terug gefietst, dus toch nog 30km. Helaas wel terug in de stromende regen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 21:31

Ik ben na een weekje volle toeren ook weer een beetje geland. En dan merk ik toch wel dat mijn hoofd vorig jaar een tik heeft gehad en dat niet alles helemaal goedgekomen is. Vorige week zondag zijn we in 1 ruk naar huis gereden, tegen middernacht thuis, maandag gelijk om 5.30 op en naar het werk, alle was wegwerken, cavia’s ophalen en dat resulteerde in migraine op dinsdag. En de rest van de week gewoon ontzettend moe en overprikkeld.

Maar ik ben weer een beetje geland! Komende week het fietsen weer wat meer oppikken. Maar het is wel lastig plannen zo. Ik heb een innige relatie met de buienradar, de wind ben ik echt meer dan zat, ik ben zat van mijn fiets schoonmaken en in juli nog altijd met mouwtjes en windbrekers rondrijden is gewoon belachelijk.

Ik heb eigenlijk gewoon weer vakantie nodig _O-

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:53

@Zebrastreep. Een fietsmeeting lijkt mij nog steeds leuk. Maar omdat ik zoveel aan mijn hoofd had ben ik er niet meer mee bezig geweest. Ik heb een paar vervelende jaren achter de rug.

Even een update. Afgelopen zaterdag heb ik een mooie maar drukke dag gehad.
Meteen heel vroeg de velomobiel in de bus geladen en naar Dronten.

Toen we bij velomobiel.nl aankwamen stonden er al best veel fietsen buiten. Er was iemand uit Canada om proef te rijden en uiteindelijk zelfs een velomobiel te bestellen. Ook waren er een paar Belgen om hun velomobiel te brengen voor groot onderhoud. En de meest bijzondere velomobiel stond er ook. De DuoQuest, een twee persoons velomobiel waar ook een kind achterin kan.

Ik wist dat ze zeker 3 uur bezig zouden zijn met die van mij dus kon ik mooi even rond in Dronten. Dus eerst naar de grootste fietsenzaak daar voor nieuwe schoenen. En ik een paar mooie Shimano mountainbike schoenen kunnen kopen. Hopelijk kan ik er fijn mee rijden, dat moet ik nog testen.

Daarna doorgereden naar Intercity Bike. De andere velomobiel zaak. Ik was hier nog nooit binnen geweest en hier is het velomobiel museum.
Hier staan een paar velomobielen waar er maar eentje van gemaakt is. En ook wel bijzonder een mens aangedreven vliegtuig. Dus een soort vliegtuig dat om een ligfiets gebouwd is.

Toen ik eenmaal daar klaar was kwam ineens een bekende daar naar binnen. Iemand uit Rotterdam die ik dus niet zo vaak zie.
Hij had twee velomobielen in een bus mee. Eentje moest hier uitgeladen worden voor onderhoud. En de andere moest naar velomobiel.nl. Dus ik heb geholpen uitladen en samen naar velomobiel.nl gereden en daar de andere uitgeladen.

Ondertussen was mijn velomobiel het moeilijkste bijna klaar. Maar moest ook de verlichting in de kap gemaakt worden. Achteraf bleek alweer de koppeling stuk te zijn. Dit was al de 4de keer bij mij met twee verschillende schakelaars. Nu zit er e-bike schakelaar in. Hopelijk werkt het.

Ik heb daar een proefritje gemaakt. Ik werd er zo blij van hoe strak hij nu schakelde en hij reageerde met sturen. Maar wat een enorme wind stond er zeg.

Toen alles klaar was ben ik totaal van 8 uur tot half 5 van huis geweest. Maar heb nu mijn velomobiel helemaal klaar voor de vakantie en de wat langere tochten. Dus ik ben weer helemaal blij. (eindelijk)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:13

Time2Tri schreef:
Vandaag een ritje van 50 km gedaan , maar man man wat een zomer -O-
Het leek meer herfst , met een pittige wind en best wel frisjes .
Jullie nog wat gedaan ?

Ik keek naar buiten en besloot mijn rustdagje van maandag naar zondag te verplaatsen :')

Vanochtend zag het er beter uit dus voor werk al een kort rondje gefietst. Vanavond long run gepland, komend weekend weer een event dus de long run maar zo vroeg mogelijk in de week. Rest van de week alleen maar easy efforts ook.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:38

Gothico schreef:
@Zebrastreep. Een fietsmeeting lijkt mij nog steeds leuk. Maar omdat ik zoveel aan mijn hoofd had ben ik er niet meer mee bezig geweest. Ik heb een paar vervelende jaren achter de rug.

Even een update. Afgelopen zaterdag heb ik een mooie maar drukke dag gehad.
Meteen heel vroeg de velomobiel in de bus geladen en naar Dronten.

Toen we bij velomobiel.nl aankwamen stonden er al best veel fietsen buiten. Er was iemand uit Canada om proef te rijden en uiteindelijk zelfs een velomobiel te bestellen. Ook waren er een paar Belgen om hun velomobiel te brengen voor groot onderhoud. En de meest bijzondere velomobiel stond er ook. De DuoQuest, een twee persoons velomobiel waar ook een kind achterin kan.

Ik wist dat ze zeker 3 uur bezig zouden zijn met die van mij dus kon ik mooi even rond in Dronten. Dus eerst naar de grootste fietsenzaak daar voor nieuwe schoenen. En ik een paar mooie Shimano mountainbike schoenen kunnen kopen. Hopelijk kan ik er fijn mee rijden, dat moet ik nog testen.

Daarna doorgereden naar Intercity Bike. De andere velomobiel zaak. Ik was hier nog nooit binnen geweest en hier is het velomobiel museum.
Hier staan een paar velomobielen waar er maar eentje van gemaakt is. En ook wel bijzonder een mens aangedreven vliegtuig. Dus een soort vliegtuig dat om een ligfiets gebouwd is.

Toen ik eenmaal daar klaar was kwam ineens een bekende daar naar binnen. Iemand uit Rotterdam die ik dus niet zo vaak zie.
Hij had twee velomobielen in een bus mee. Eentje moest hier uitgeladen worden voor onderhoud. En de andere moest naar velomobiel.nl. Dus ik heb geholpen uitladen en samen naar velomobiel.nl gereden en daar de andere uitgeladen.

Ondertussen was mijn velomobiel het moeilijkste bijna klaar. Maar moest ook de verlichting in de kap gemaakt worden. Achteraf bleek alweer de koppeling stuk te zijn. Dit was al de 4de keer bij mij met twee verschillende schakelaars. Nu zit er e-bike schakelaar in. Hopelijk werkt het.

Ik heb daar een proefritje gemaakt. Ik werd er zo blij van hoe strak hij nu schakelde en hij reageerde met sturen. Maar wat een enorme wind stond er zeg.

Toen alles klaar was ben ik totaal van 8 uur tot half 5 van huis geweest. Maar heb nu mijn velomobiel helemaal klaar voor de vakantie en de wat langere tochten. Dus ik ben weer helemaal blij. (eindelijk)

Klinkt als een mooie dag! Nu eindelijk weer genieten van mooie ritjes.

Wij hadden gisteren de bruiloft van onze dochter. Was een mooie, maar enorme lange dag met 150 feestgangers. Voor wie twijfelt of je op maandagavond een tent vol krijgt met vrolijk volk dat tot 01.00 staat te feesten; het kan! We waren helemaal stuk, maar omdat we beide vrij waren toch een fijne rit van 73km gemaakt. Even uitfietsen hahaha.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 07:26

Een Bokt fiets meeting is zeer zeker leuk :j
Maar dan wel een rondje voor de racefiets , een MTB heb ik niet .

@Maaike ; even ontspannen /bijkomen na de vakantie +:)+
Zit je alweer in je ritme ?

@Imay ; (rust)dagen schuiven doe ik ook regelmatig

@Padoertje ; gefeliciteerd nog met de bruiloft van je dochter *\o/*

Vandaag ga ik naar Hilversum voor een blessure analyse bij Running solutions .
De klachten zijn nog zeer gering , maar ik wil gewoon weten wat er aan de hand is/was .
Vandaaruit rijd ik door naar België voor werk , even mijn collega's daar ondersteunen in de
operatie . Voor een klant waar ik 6 jaar ervaring mee heb .
De branch geeft een leuke studio geboekt , dus het voelt ook een klein beetje als vakantie :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 08:14

Ik heb dan weer geen racefiets haha. Misschien kunnen we op 1 plek afspreken en in 2 groepen gaan (1 offroad en 1 weg groep) als er genoeg belangstelling is. Kunnen we voor en na die tijd samen wat drinken of zo.

T2T hopelijk vinden ze wat, die sluimerende dingen zijn wel vervelend.
En succes met je werk!

Hier gisteren lekker kalm aan gedaan, ff naar ouders gelopen (5km) en verder thuis de boel een beetje op orde gemaakt. Vanavond met de trainingsgroep een rondje fietsen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:03

@Padoertje, Gefeliciteerd met de bruiloft van jullie dochter. Fijn dat het een mooi feest was.

En ja ik ben echt blij. Mijn nieuwe fietsschoenen heb ik eerst heel wat moeten afstellen, maar gisteren naar het werk gefietst. En het is nu net of alles nieuw is. Dus ik ben echt heel blij met mijn velo nu. Vooral met dat weer gisteravond.

@T2T, Hopelijk vinden ze wat er is met knie. Zelf heb ik mijn knie ook wel eens overbelast gehad, dat kan natuurlijk ook nog. Maar last hebben van je knieën is niet fijn.

Ik kan ook alleen op de weg fietsen als we een meeting zouden doen. Maar als we allemaal rustig aan doen kan het ook gewoon een gezellig relaxed rondje fietsen zijn. Of inderdaad samen komen en ergens een pauze samen afspreken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 11:08

Ik ben inmiddels ook weer een beetje geland. Vakantie, hoe fijn ook, met het reizen, het gebrek aan routine en het weer terugkomen in routine is toch een moment waarop ik met mijn stukje hersenletsel door de mand val. Het wordt op een gegeven moment een grote chaos. Maar ik ben weer terug op aarde en de sport is weer gestart. Sterker nog, ik heb voor het eerst sinds het ongeval geklommmen! Een jaar na de operatie hing ik weer aan de muur. Dat was toch wel een heel blij moment en het ging goed!

Hoe gaat iedereen hier?

Ik ben ook wel in voor een meeting. Ik kan mee op de weg en ik kan mee op de gravel (al doe ik daar geen mountainbike parcours mee).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:08

Leuk dat er mensen zijn die ook een meeting leuk zouden vinden!

Het zou wel leuk zijn als er een clubje wielrenners en mountainbikers zijn zodat we inderdaad mogelijk op kunne splitsen en dan weer samen kunnen komen op een bepaald punt.

Wat vindt iedereen een fijne manier om contact te houden? Ik snap dat niet iedereen het fijn vindt om zijn nummer te geven.

Als iemand ideeën heeft hoe we het een beetje op kunnen starten zou tof zijn!

Ik zal het topic even teruglezen met wie er tot nu toe heeft aangegeven interesse te hebben.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 17:40

Het lijkt mij ook wel leuk om mee te gaan, race of mtb maakt mij niet uit.
Waar komt iedereen vandaan ? Denk dat je vandaar uit een beetje moet gaan kijken wat handig is.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 22:13

Hier randje Salland/Twente

Misschien een apart topic aanmaken voor de mensen die mee willen en dan vanuit daar een datum prikker of zo?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 23:11

Ik ben ook in voor een meeting! Op race of gravel.
Ik woon in de buurt van Nijmegen ( en bij t2t om de hoek)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:04

Thami schreef:

Leuk :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 09:23

Ik woon in Almere, met als thuisbasis het Gooische Natuurreservaat op de gravel (racefiets gewoon alles wat fietsbaar is). Maar ik ben mobiel en ga vaak op reis met een fiets.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:01

Nou , ik ben weer thuis na meer dan 500 km auto rijden 2 dagen in België te zijn geweest .
Vanuit de branch in België hadden ze echt een leuke studio geregeld voor twee nachten .
Daar was niks mis mee .

Dan mijn blessure onderzoek .
Jorin heeft allerlei testjes gedaan o.a. voor de meniscus .Op de rug liggend was deze
positief , op de buik liggend echter niet .
Vandaar dat hij vermoed dat ik toch door het onverhard lopen in Giesbeek mijn bovenbeen spier
heb overbelast .En dit zich uitwerkt aan de meniscus .
Hij heeft de bovenbeenspier losgemaakt , auw !! -O-
En heb een aantal oefeningen gekregen , en mag de trainingen opbouwen en goed voelen of het beter/slechter word .
Mocht het niet verbeteren /slechter worden dan adviseert hij een MRI .

Verder , de zon schijnt 8-) dus ik stap zo op mijn fiets .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 11:32

Thami schreef:

:wave: :wave: Het kwartje viel nu pas :D
Je woont idd bij mij om de hoek :=

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:36

Hahaha T2T, dat duurde ff! Maar heb ook nog niet zoveel gepost hier en bokt naam heel anders dan mijn echte naam, dus ook wel logisch.
Heb inmiddels ook een ‘echte’ racefiets, keer samen weer?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 06:30

Thami schreef:
Hahaha T2T, dat duurde ff! Maar heb ook nog niet zoveel gepost hier en bokt naam heel anders dan mijn echte naam, dus ook wel logisch.
Heb inmiddels ook een ‘echte’ racefiets, keer samen weer?

De verwarring was idd de Boktnaam .
En toen ging in nog eens je post op Strava nalezen :j
Ja hoor , kunnen graag weer eens een rondje samen fietsen :D

Ik heb trouwens gisteren een rondje van 1,5 uur gedaan , maar man man wat een wind weer .
Waar komt die iedere keer vandaan?
En een korte loop test erachteraan , ben voorzichtig optimistisch .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 07:08

Fijn dat je geen last had nu met fietsen en lopen, hopelijk kan je nu weer rustig opbouwen.

Die wind was heftig ja! Zaterdag heb ik een gehandicapten driewieler overgefietst langs de oude IJsel, echt pal tegenwind.
Dat was echt mega zwaar, dan voelt het op een racefiets weer als vakantie!
Ik stuur je even een berichtje voor een rondje Time, gezellig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:15

Was idd veel wind. Gelukkig ligt de mtb route Rijssen volledig in het bos dus dat was een fijn rondje.

Had eerst in de ochtend nog een bunny hop sessie voor een examen van iemand. Geslaagd dus niet voor niets vroeg uit bed haha.

Vanavond rondje heenweg over de Toeristenweg van Nijverdal naar Holten en terug over een gravel route in de planning. Het is te mooi weer om binnen te blijven!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:50

@Thami , dat geloof ik meteen .
Als je de Carbon fietsen qua gewicht gewend bent , dan is zo,n drie wielen natuurlijk zwaar .

@marlies ; een bunny hop sessie . Klinkt leuk maar ik heb geen idee wat het is ha ha .
Ik heb net ook nog een uurtje gefietst , het was heerlijk . Ik had warm up en 6 X 5 min blokjes .
De eerste 5 min was hennetjes gedrag :=
Er fietste iemand ver voor me , maar ik kwam langzaam steeds dichterbij . Zo,n jonge gast , draaide zich op een gegeven moment om . Zag me en ging sneller fietsen .
Ik , ja doei … ik krijg je wel ha ha .
Ietsje over powerd dan gepland .