Gothico schreef:@Zebrastreep. Een fietsmeeting lijkt mij nog steeds leuk. Maar omdat ik zoveel aan mijn hoofd had ben ik er niet meer mee bezig geweest. Ik heb een paar vervelende jaren achter de rug.
Even een update. Afgelopen zaterdag heb ik een mooie maar drukke dag gehad.
Meteen heel vroeg de velomobiel in de bus geladen en naar Dronten.
Toen we bij velomobiel.nl aankwamen stonden er al best veel fietsen buiten. Er was iemand uit Canada om proef te rijden en uiteindelijk zelfs een velomobiel te bestellen. Ook waren er een paar Belgen om hun velomobiel te brengen voor groot onderhoud. En de meest bijzondere velomobiel stond er ook. De DuoQuest, een twee persoons velomobiel waar ook een kind achterin kan.
Ik wist dat ze zeker 3 uur bezig zouden zijn met die van mij dus kon ik mooi even rond in Dronten. Dus eerst naar de grootste fietsenzaak daar voor nieuwe schoenen. En ik een paar mooie Shimano mountainbike schoenen kunnen kopen. Hopelijk kan ik er fijn mee rijden, dat moet ik nog testen.
Daarna doorgereden naar Intercity Bike. De andere velomobiel zaak. Ik was hier nog nooit binnen geweest en hier is het velomobiel museum.
Hier staan een paar velomobielen waar er maar eentje van gemaakt is. En ook wel bijzonder een mens aangedreven vliegtuig. Dus een soort vliegtuig dat om een ligfiets gebouwd is.
Toen ik eenmaal daar klaar was kwam ineens een bekende daar naar binnen. Iemand uit Rotterdam die ik dus niet zo vaak zie.
Hij had twee velomobielen in een bus mee. Eentje moest hier uitgeladen worden voor onderhoud. En de andere moest naar velomobiel.nl. Dus ik heb geholpen uitladen en samen naar velomobiel.nl gereden en daar de andere uitgeladen.
Ondertussen was mijn velomobiel het moeilijkste bijna klaar. Maar moest ook de verlichting in de kap gemaakt worden. Achteraf bleek alweer de koppeling stuk te zijn. Dit was al de 4de keer bij mij met twee verschillende schakelaars. Nu zit er e-bike schakelaar in. Hopelijk werkt het.
Ik heb daar een proefritje gemaakt. Ik werd er zo blij van hoe strak hij nu schakelde en hij reageerde met sturen. Maar wat een enorme wind stond er zeg.
Toen alles klaar was ben ik totaal van 8 uur tot half 5 van huis geweest. Maar heb nu mijn velomobiel helemaal klaar voor de vakantie en de wat langere tochten. Dus ik ben weer helemaal blij. (eindelijk)
Klinkt als een mooie dag! Nu eindelijk weer genieten van mooie ritjes.
Wij hadden gisteren de bruiloft van onze dochter. Was een mooie, maar enorme lange dag met 150 feestgangers. Voor wie twijfelt of je op maandagavond een tent vol krijgt met vrolijk volk dat tot 01.00 staat te feesten; het kan! We waren helemaal stuk, maar omdat we beide vrij waren toch een fijne rit van 73km gemaakt. Even uitfietsen hahaha.