Stoppen met roken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 19:16

Wat goed mensen!! Zelf inmiddels 5,5 jaar rookvrij nadat ik 16 jaar lang 1 a 2 pakjes per dag rookte.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 19:23

Ik ben nu twee jaar rookvrij. En pakjes shag, stank en stress vrij wat dat betreft. Ik mis het niet meer.
Heel af en toe wel het besef altijd maar 1 sigaret verwijderd te zijn van opnieuw verslaafd. Maar ik begin er niet meer aan, voornamelijk omdat ik niet nóg eens door de afkick periode heen wil.
Kan me ook niet meer voorstellen dat ik elke x €20 ofzo ging aftikken voor een pakje tabak.

Het is moeilijk, en des te stoerder is het als je het volhoudt. Je kan er een statement mee maken en je wilskracht tonen.
Heel veel succes, wees goed voorbereid op wat er komt. En weet dat elke vlaag van ongemak voorbij gaat!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 19:40

Ik ben na mijn hypnotherapie van 22 september een niet roker geworden.
Ik vind het nu ook stinken.

Ben zo blij dat dit heeft geholpen na de 22 pogingen met van alles.

Heb energie, hoest mijn longen er niet meer uit. Ben zo blij.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 19:47

Ook ik ben inmiddels ruim drie, bijna vier maanden gestopt na 16 jaar meer dan een pakje per dag gerookt te hebben. Moeiteloos eigenlijk… de eerste dagen was ik moe, heeeeel moe. Verder nergens last van gehad!

Geen kilo aangekomen, wel extra gaan sporten en op mijn eten gelet. Mijn vriend rookt nog wel en ik vind het echt ontzettend stinken nu.

Super knap van jullie ook en hou vol *\o/*

als beloning voor mijzelf heb ik een kast vol nieuwe kleding, een weekend weg in Nederland, een weekend naar Sevilla en een paar dure sneakers al binnen. Absurd eigenlijk. := vanaf volgende maand ga ik het sparen, maar ik mocht er zeker in het begin wat leuks van doen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:10

Wat een toppers zijn we ook allemaal! Ik vind het echt zo knap van ons. :j Volgens mij rookten er veel Bokkers ook best wel een aantal sigaretten per dag, niet? Ik rookte zelf ongeveer 20 sigaretten per dag. En ik ben cold turkey gestopt.

Mando, van jou vind ik het in het bijzonder knap. Ik lees al lang in dit topic mee en ik heb je worstelingen met het rookmonster met je meegevoeld. :(:) Wat ontzettend fijn voor je dat je sinds 22 september een niet-roker bent, echt geweldig! Ook die blijdschap en opluchting voel ik met je mee. :j

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 20:17

Ik rookte echt ruim een pakje per dag… en had ook een heel vast ritme. Heel erg gewoon.

En daar ben ik het me eens! Zo enorm knap! De aanhouder wint!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:06

Ach wat lief dat je dat zegt Steentje. <3
Ik wordt helemaal emotioneel van je lieve woorden.

Dat heb je goed gezien het was echt geen leuk gevecht.

Ben nu ook zo blij.
Die 3 kilo extra neem ik even voor lief _O-