Elisa2 schreef:Ailill schreef:Jij bijvoorbeeld.
Eerder vandaag zei je dat er, wat jou betreft, twee opties zijn: man of vrouw.
Het is inmiddels bewezen dat er, vanuit verschillende invalshoeken bekeken, meer opties zijn dan enkel die twee. Inclusief benaming.
Maar, onder andere jij, weigert dat te geloven. Komt in mijn optiek aardig dicht in de buurt van (iets) niet accepteren.
Eerder vandaag zag ik de vraag voorbij komen wat het verschil is tussen tolereren en accepteren. In mijn beleving is die als volgt: tolereren doe je omdat je dat (van hogere hand) moet, je bent het er niet mee eens maar bent je er wel van bewust dat je dit, min of meer, 'moet'.
Acceptatie heeft een intrinsieke kern, je bent het vanuit eigen standpunt ergens over eens, je accepteert het dus, als in een vorm van erkenning.
In mijn optiek een wereld van verschil.
Is niet wat ik gezegd heb en leg me aub geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb.
Dat zeg je hier wel degelijk.
Elisa2 schreef:Brainless:
Nee, als je iemand aanspreekt en zegt dat je een vrouw bent en zo aangesproken wilt worden en degene gaat door dan is het inderdaad pest gedrag.
Het is alleen als iemand aangesproken wil worden met paars, zoals bijv. in dit topic aangehaald werd dat je niet overal in mee hoeft te gaan wat buiten de normen ligt als je daar niet achter staat. En wat ik dan vind dat de normen zijn, is gewoon hij/zij, dames en heren. (hoop dat ik het zo begrijpelijk uit leg)