Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:22

Wat vinden jullie van deze bevindingen?
https://www.artsenauto.nl/de-schijnwere ... ergelijke/

Waarbij niet gezegd wordt, dat e.e.a. totaal niet werkt, alleen werkt het op en bij juiste inzet en gebruik van. In plaats van opzetten in openbare ruimte, dan in broekzak frummelen en opnieuw gebruiken bij volgende supermarkt (het is een voorbeeld).

Mijn collega (gevaccineerd inclusief 4de/booster) heeft nu voor de 3de keer covid. Test positief, alleen wat keelpijn (had afspraak bij tandarts, ging niet door daarmee, verstandig). Maar.. 5 dagen in isolatie...en doet nu na 7 dagen weer kantoor aan en heeft het handenwas protocol weer ingeschakeld. Uhhh... ja, handen wassen en vervolgens de handen aan de ouderwetse handdoek van stof die over de verwarming van de keuken hangt, afdrogen... waar dus meer mensen hun handen aan drogen of e.d. ... met de gedachten.. ja, maar ik heb mijn handen toch gewassen... huh?

Overigens denk ik dat het goed is dat er toch meer wetenschappelijk onderbouwing naar oversterfte komt. Of e.e.a. nu wel of niet te maken heeft met covid, of uitgestelde zorg of vaccinaties. Dat willen 'we' toch weten, zodat we er op kunnen anticiperen in onze inrichting van de gezondheidszorg, etc.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:59

ik denk dat daar weinig van te vinden is, maar dat de onderste link naar wetenschappelijk onderzoek alles zegt. Het heeft in epidemiologische zin weinig nut. Dat ligt niet aan de mondkapjes, dat ligt aan de mensen.

Maar er zou wel meer aandacht mogen zijn voor het zinnetje tussen neus en lippen door: het helpt wel in een stuk bewustwording en je vingers niet in je neus te stoppen. Maar echt effectief zijn mondkapjes niet, zo in je zak gefrommelt naast je vieze zakdoek en maandenlang hetzelfde kapje gebruiken.
En ja, er zijn mensen die wel netjes en volgens de regels de mondkapjes gebruiken (lege artis, zoals hij het noemt), maar dat is echt een grote minderheid.

Je kan je afvragen of het gedragscomponent (dus het "bewust zijn dat er iets is" en het beperken van vingers in en om je neus en mond ed) zinvol genoeg is om deze beperking in te voeren. Dat lijkt me vooral een politiek oordeel. Waar je wat van kan vinden.

Qerty
Berichten: 2025
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:11

Willekes schreef:
Wat vinden jullie van deze bevindingen?
https://www.artsenauto.nl/de-schijnwere ... ergelijke/

Waarbij niet gezegd wordt, dat e.e.a. totaal niet werkt, alleen werkt het op en bij juiste inzet en gebruik van. In plaats van opzetten in openbare ruimte, dan in broekzak frummelen en opnieuw gebruiken bij volgende supermarkt (het is een voorbeeld).


Ja, weinig nieuws aan deze 'bevinding' volgens mij.

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 12:23

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de bokt regels

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 12:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de bokt regels

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:30

OleJon schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht is tegen de boktregels


Wat wil je nou precies zeggen? :')

Als je het artikel leest dan zie je dat er een mogelijkheid is dat het virus in het laboratorium is ontstaan, dat een aantal andere Amerikaanse overheidsinstanties vermoeden dat het virus bij wilde dieren is ontstaan, en nog een andere groep weet het niet. Helemaal niks nieuws dus, het blijft een raadsel.
En dan maak jij er ineens van dat China met opzet het virus heeft gemaakt en losgelaten ofzo? _O-

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:36

OleJon schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht is tegen de boktregels





Nee niets gaat per ongeluk.
Denk dat we nooit zullen gaan weten hoe precies .

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:06

loriene schreef:
OleJon schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht is tegen de boktregels





Nee niets gaat per ongeluk.
Denk dat we nooit zullen gaan weten hoe precies .


Bijzondere stelling is dat :+

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:26

OleJon schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht is tegen de boktregels



Zeg nu indd gewoon eens een keer wat je bedoelt. Steeds die vervelende one liners. Je wilt helemaal geen discussie, je wilt af en toe een vuurtje opstoken. Het virus zal indd ergens zijn begonnen. Een fout in een labo is niet mogelijk, want dan is het meteen opzet? Misschien kun je een post plaatsen met "WEF"? Of wacht.... "elite".

Er is een epidemie ontstaan. Daarvan heeft iedereen wereldwijd last gehad. Zolang er leven is, zijn er virussen. Virussen muteren. Dat was zo, is zo en blijft zo. Waarom willen sommige mensen toch zo graag dat er iets aan de hand is? Tegenwoordig wordt bij alles meteen een groot vraagteken gezet. Wetenschappers worden niet geloofd, want "MSM". In plaats daarvan worden mensen als een Jensen gelooft of, nog erger, een Willem Engel. Als je hen geloofd, ben je plots een "vrije geest" of zoiets wazigs. Oh nee, wakker ben je dan. Ik vind het voornamelijk gewoon erg zielig dat je zulke mensen als voorbeeld neemt. En "je" is hier algemeen, maar wie de schoen past en mooi vindt...

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:30

loriene schreef:
OleJon schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht is tegen de boktregels





Nee niets gaat per ongeluk.
Denk dat we nooit zullen gaan weten hoe precies .

Niets gaat per ongeluk omdat? Leg die eens uit?

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:24

Ik reageer hier niet meer. Het topic ontaard in onnozelheden. Enkel oneliners lanceren is geen discussie voeren he...
Ik lees in dat artikel niets bijzonders. Het komt erop neer dat niemand weet hoe het virus ontstaan is. Dat wisten we al. Virussen muteren. Dat wisten we ook al.
Trouwens de stelling "niets gaat per ongeluk" vind ik ook nogal bijzonder. :+
@chevax :j _/-\o_

thequeensmum
Berichten: 3607
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:59

sevke schreef:
Ik reageer hier niet meer. Het topic ontaard in onnozelheden. Enkel oneliners lanceren is geen discussie voeren he...
Ik lees in dat artikel niets bijzonders. Het komt erop neer dat niemand weet hoe het virus ontstaan is. Dat wisten we al. Virussen muteren. Dat wisten we ook al.
Trouwens de stelling "niets gaat per ongeluk" vind ik ook nogal bijzonder. :+
@chevax :j _/-\o_


Je hebt helemaal gelijk Sevke, bloedirritant.
Als je uitleg vraagt krijg je een dooddoener als: het heeft geen zin hierop in te gaan, jij hebt je mening toch al klaar.
Grrrrrrrrr

OleJon
Berichten: 2533
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 20:10

sevke schreef:
Ik reageer hier niet meer. Het topic ontaard in onnozelheden. Enkel oneliners lanceren is geen discussie voeren he...
Ik lees in dat artikel niets bijzonders. Het komt erop neer dat niemand weet hoe het virus ontstaan is. Dat wisten we al. Virussen muteren. Dat wisten we ook al.
Trouwens de stelling "niets gaat per ongeluk" vind ik ook nogal bijzonder. :+
@chevax :j _/-\o_


Als je er een probleem mee hebt, scroll dan door >;)

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:14

OleJon schreef:
sevke schreef:
Ik reageer hier niet meer. Het topic ontaard in onnozelheden. Enkel oneliners lanceren is geen discussie voeren he...
Ik lees in dat artikel niets bijzonders. Het komt erop neer dat niemand weet hoe het virus ontstaan is. Dat wisten we al. Virussen muteren. Dat wisten we ook al.
Trouwens de stelling "niets gaat per ongeluk" vind ik ook nogal bijzonder. :+
@chevax :j _/-\o_


Als je er een probleem mee hebt, scroll dan door >;)


Nou to be fair ik vind het wel ontzettend zonde van interessante topics als deze zo verpest worden onzinnige oneliners waarna jullie toch niet in een net gesprek / discussie willen gaan.

Jij wil geen eerlijk/goed gesprek aangaan, waarom scroll jij dan niet gewoon door? Jij bent immers het “probleem” in deze. Niet eens jouw visie, maar jouw manier van handelen en een gesprek voeren (als je het zo kan noemen). Denk dat best duidelijk is dat jouw bijdrage, gebracht op deze manier (!), niet gewaardeerd wordt door het gros wat hier meepost en meeleest.

Beetje flauw om dan naar andere te roepen dat ze dan maar door moeten scrollen, terwijl zij dit soort bijdrage mét goede discussie/gesprek wellicht wél kunnen waarderen.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:16

OleJon schreef:
sevke schreef:
Ik reageer hier niet meer. Het topic ontaard in onnozelheden. Enkel oneliners lanceren is geen discussie voeren he...
Ik lees in dat artikel niets bijzonders. Het komt erop neer dat niemand weet hoe het virus ontstaan is. Dat wisten we al. Virussen muteren. Dat wisten we ook al.
Trouwens de stelling "niets gaat per ongeluk" vind ik ook nogal bijzonder. :+
@chevax :j _/-\o_


Als je er een probleem mee hebt, scroll dan door >;)



Precies.
Waarom reageer je dan?
Ontstip je dit topic toch gewoon?

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 20:47

OleJon schreef:
sevke schreef:
Ik reageer hier niet meer. Het topic ontaard in onnozelheden. Enkel oneliners lanceren is geen discussie voeren he...
Ik lees in dat artikel niets bijzonders. Het komt erop neer dat niemand weet hoe het virus ontstaan is. Dat wisten we al. Virussen muteren. Dat wisten we ook al.
Trouwens de stelling "niets gaat per ongeluk" vind ik ook nogal bijzonder. :+
@chevax :j _/-\o_


Als je er een probleem mee hebt, scroll dan door >;)


Sprak ze met de zoveelste oneliner

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:03

Moderatoropmerking:
ik heb net een aantal berichten verwijderd n.a.v. wat linkdumps. Graag volgens de regels van CV bij het delen van een link een samenvatting schrijven van wat er te zien is. Oneliners en linkdumps werken niet mee aan een goede sfeer. Graag nu weer op de bal spelen ipv op de man

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:06

IMANDRA schreef:
En dat is dus het gekke! Mensen zoals hahahatsjoe zijn zó ontzettend kritisch op overheid, ziekenhuizen en vaccin-fabrikanten. Maar kritisch op hun eigen bronnen, zoals een random uitvaartondernemer zonder enige kennis over virussen of vaccins? Of een random persoon in NY wie ze niet eens kennen? Nee dat is dan weer te veel gevraagd, en als je het aangeeft schieten die mensen in de verdediging en is het ineens huilen omdat “pro-vaxxers zo gemeen zijn en mij de mond willen snoeren” 8)7

Ik vind het echt fascinerend dat ze zo selectief kritisch zijn. Triest, maar fascinerend.


O ja ? Dit bedenk je allemaal ter plekke en heb ik nooit gezegd. Ik heb geen bronnen, alleen mijn eigen mening gebaseerd op wat ik om me heen zie. Niemand hoeft mij iets te bewijzen, ik hoef niemand iets te bewijzen, ik ga slechts af op wat ik mee maak. Ik ben ook geen anti vaxxer, ik heb alleen dit vaccin niet genomen omdat ik van mening was dat mijn eigen weerstand zijn werk moest doen (en opeens was daar een vaccin, normaal wordt dat jaren getest en nu niet, dus ik hoef het niet, ik wachtte af). En mijn weerstand heeft zijn werk gedaan, ik ben 2 dagen ziek geweest van corona, meer niet. En dan dat krankzinnige gedoe met het uitsluiten van mensen als ze geen spuitje wilden, een spuitje nemen omdat ze op vakantie wilden, het stond me zwaar tegen. En mensen als Imandra die de wijsheid in pacht menen te hebben en alles zeggen te weten, het altijd beter weten... zeggen dat anderen dingen zeggen die dat nooit gezegd hebben.. Gestoord die hele ellende rondom corona.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:20

chevax schreef:
Er komen hier interessante zaken voorbij die ook goed worden onderbouwd. Ik vind het jammer dat “de anderen” niet deelnemen aan dit gesprek/discussie. Want zolang aan beide kanten er respect is voor het feit dat de mening van een ander niet de jouw hoeft te zijn, is er ruimte voor een zinnige discussie. Wel een discussie zonder termen als “ziende blind” enzo. Ik denk dat dit voor mensen als Olejon en Hahatsjoe een gemiste kans is.


Er is geen ruimte voor een zinnige discussie, dat is het nu juist. "Jullie" hebben gelijk en wat "wij" ook zeggen, wij hebben altijd ongelijk.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:31

hahahatsjoe schreef:
chevax schreef:
Er komen hier interessante zaken voorbij die ook goed worden onderbouwd. Ik vind het jammer dat “de anderen” niet deelnemen aan dit gesprek/discussie. Want zolang aan beide kanten er respect is voor het feit dat de mening van een ander niet de jouw hoeft te zijn, is er ruimte voor een zinnige discussie. Wel een discussie zonder termen als “ziende blind” enzo. Ik denk dat dit voor mensen als Olejon en Hahatsjoe een gemiste kans is.


Er is geen ruimte voor een zinnige discussie, dat is het nu juist. "Jullie" hebben gelijk en wat "wij" ook zeggen, wij hebben altijd ongelijk.


Nee, dat is niet waar. Als ik voor mezelf spreek, ik sta open voor discussie. Maar ik heb echt nog niet één inhoudelijke reactie gelezen. Het zijn oneliners, linkjes naar vage artikelen. Maar geen onderbouwing, geen uitleg, wel flauwe sneren over "wakker worden".

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:17

Oversterfte lijkt niet meer een ding te wezen:

https://www.ad.nl/binnenland/cbs-ook-in ... ~af2ebdb5/
Citaat:
CBS: ook in februari geen oversterfte
In de laatste twee weken van januari van dit jaar daalde het aantal sterfgevallen dusdanig dat er geen oversterfte meer was. Die ontwikkeling zet in februari dus door.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:22

Dat was te verwachten. Nu de corona en de nadelen van de maandenlange isolaties wat over zijn, zullen we rustigaan back to normal gaan. Gelukkig maar! *\%/*

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 18:48

hahahatsjoe schreef:
IMANDRA schreef:
En dat is dus het gekke! Mensen zoals hahahatsjoe zijn zó ontzettend kritisch op overheid, ziekenhuizen en vaccin-fabrikanten. Maar kritisch op hun eigen bronnen, zoals een random uitvaartondernemer zonder enige kennis over virussen of vaccins? Of een random persoon in NY wie ze niet eens kennen? Nee dat is dan weer te veel gevraagd, en als je het aangeeft schieten die mensen in de verdediging en is het ineens huilen omdat “pro-vaxxers zo gemeen zijn en mij de mond willen snoeren” 8)7

Ik vind het echt fascinerend dat ze zo selectief kritisch zijn. Triest, maar fascinerend.


O ja ? Dit bedenk je allemaal ter plekke en heb ik nooit gezegd. Ik heb geen bronnen, alleen mijn eigen mening gebaseerd op wat ik om me heen zie. Niemand hoeft mij iets te bewijzen, ik hoef niemand iets te bewijzen, ik ga slechts af op wat ik mee maak. Ik ben ook geen anti vaxxer, ik heb alleen dit vaccin niet genomen omdat ik van mening was dat mijn eigen weerstand zijn werk moest doen (en opeens was daar een vaccin, normaal wordt dat jaren getest en nu niet, dus ik hoef het niet, ik wachtte af). En mijn weerstand heeft zijn werk gedaan, ik ben 2 dagen ziek geweest van corona, meer niet. En dan dat krankzinnige gedoe met het uitsluiten van mensen als ze geen spuitje wilden, een spuitje nemen omdat ze op vakantie wilden, het stond me zwaar tegen. En mensen als Imandra die de wijsheid in pacht menen te hebben en alles zeggen te weten, het altijd beter weten... zeggen dat anderen dingen zeggen die dat nooit gezegd hebben.. Gestoord die hele ellende rondom corona.


Ik blijf dat toch ook altijd een bijzondere uitspraak: ik vind dat mijn weerstand zijn werk moet doen. Naar mijn idee vind iedereen dat :+ .

En de ellende met (vooral de eerste varianten) Corona was dat het ook random heel veel gezonde mensen die geen onderliggend lijden hadden of andere gezondheidsproblemen ‘goed pakte’.

Iemand die ik laatst heb leren kennen kreeg de eerste variant toen het net was losgebarsten. Liep het op in Amerika. Dit was een gezond iemand die veel paard reed en daarnaast ook regelmatig hardliep. Kerngezond. Ze werd dood ziek, heeft meer als 1,5 jaar geduurd voor ze er weer een beetje was. Nu kan ze weer werken maar haar longen zijn zo beschadigd dat ze nooit meer fatsoenlijk zal kunnen hardlopen.

Ik denk dat zij er ook vanuit was gegaan dat haar immuunsysteem het wel zou oplossen,
Zoals je dat altijd hoopt bij ziektes en virussen maar helaas werkt dat in de praktijk toch niet zo..

Mij lijkt het toch best kwetsend als ik steeds dat soort opmerkingen zou lezen van mensen die het geluk hebben gehad en zelf de dans zijn ontsprongen wbt ernstig ziek worden. Indirect zeg je dan zo ongeveer dat alle mensen die voor de Corona gezond waren en daarna wel heel ziek werden of erger dat die dan blijkbaar geen vertrouwen in hun eigen lichaam hadden. Of ik
vat dat verkeerd op en bedoel je dat er niet mee maar in ieder geval maakt het geen bal uit of je ‘vertrouwen hebt in je eigen immuunsysteem’ hoe een ziekte je te pakken neemt.

imaudy
Berichten: 5129
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:01

hahahatsjoe schreef:
chevax schreef:
Er komen hier interessante zaken voorbij die ook goed worden onderbouwd. Ik vind het jammer dat “de anderen” niet deelnemen aan dit gesprek/discussie. Want zolang aan beide kanten er respect is voor het feit dat de mening van een ander niet de jouw hoeft te zijn, is er ruimte voor een zinnige discussie. Wel een discussie zonder termen als “ziende blind” enzo. Ik denk dat dit voor mensen als Olejon en Hahatsjoe een gemiste kans is.


Er is geen ruimte voor een zinnige discussie, dat is het nu juist. "Jullie" hebben gelijk en wat "wij" ook zeggen, wij hebben altijd ongelijk.


Echt een fijne discussie is niet mogelijk nee. Dat komt omdat mensen perse is voor en tegen hokje gepropt moeten worden :D

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 21:15

Maar waarom wordt er nu wel herhaald dat er geen ruimte voor een discussie is en wordt er niet ingegaan op de keren dat er wordt aangegeven dat er wél behoefte en ruimte is voor zo'n discussie (maar wel zonder "ziende blind" en "wordt wakker"-toespelingen)?