Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:38

Wauw, lekker random blijkbaar gereageerd op een oud bericht van jou @XxLMMxX. Excuus daarvoor :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 16:42

Veel geld renee. Ik snap dat je daar even over moet denken. Mijn sporten worden bijna allemaal ook steeds duurder.

Lieke balen van jouw klim abonnement !

Marije jammer van je les…

Maandags aerial yoga gedaan.
De rest van de week ziek geweest.
En vandaag een hardloopwedstrijd. Ging goed gelukkig.

Ik wordt enthousiast als ik lees hoeveel jullie gepost hebben.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:22

Ik ben zelf tevreden over deze week. Hoewel ik niet zo vaak naar stal kon als ik zou willen.
5x 30-45 minuten online trainingen
2x loopband
2x rondje wandelen
1x paardrijden

Plan voor komende week
Maandag : 40 min fullbody & paardrijden
Dinsdag : 30 min upperbody/cardio & paardrijden
Woensdag : 45 min lowerbody/abs
Donderdag : 1 uur wandelen of op de loopband
Vrijdag : 40 min upperbody/cardio & paardrijden
Zaterdag : 30 min lowerbody/jumprope & 1 uur wandelen
Zondag : Rustdag (zal waarschijnlijk nog wel een rondje wandelen/met de camera op pad)

En ook 3x wil ik komende week met mijn dochter en haar fiets weer op pad. echter ligt het even aan het weer welke dagen dit gaan worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:30

Iedereen is lekker bezig zeg.

Ik heb maandag in de binnenbak gereden, dinsdag in het bos.
Woensdag een rondje gewandeld.
Donderdag had ik een rustdag en Elmo ook.
Vrijdag had ik privéles, gisteren lekker buiten gereden en vandaag een rondje gefietst met paard.
Komende week dinsdag weer kickboksen, voor t eerst sinds 15 november, toen ik mijn kuit blesseerde.
Heb ik wel zin in!
Verder wil ik als het even lukt 2x dressuur rijden deze week en vrijdag start de yoga na de vakantie ook weer.
Volgend weekend heb ik 2 hele dagen opleiding weerbaarheidstrainer, daar zullen we ook wel wat bij sporten ga ik vanuit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:50

Ik heb een conditiedip ofzo, kan het niet plaatsen. 3 dagen in mijnen gedoken in Frankrijk en Belgie, gisteren nog 1 duik in Zeeland op de terugweg en om 11 uur was ik gisteravond thuis, meer dan kapot. Ik heb al een dag of 3 dat ik snel buiten adem ben, maar ik kan niet zeggen dat ik ziek of verkouden ben. Wel wat een raar gevoel in de keel, dus ook niet 100%. Als ik op de bank zit, dan voel ik me 100%, maar als ik ga wandelen, dan voelt het of ik direct buiten adem ben zeg maar. Ook met paardrijden vandaag had ik dat. En toen wisten de 3 mormels, eh paarden ook nog te ontsnappen doordat 1 door het draad banjerde voordat ik de stroom er weer op kon zetten. Die 3 terughalen kostte gewoon kracht. Vanmiddag ook een uur geslapen, doe ik ook echt nooit overdag. Maar kennelijk had ik het nodig. Misschien straks nog een klein rondje wandelen, heb net 2.5km gedaan, maar het voelt raar, of ik gewoon vroeg op bed moet. De keel is ook niet echt pijnlijk, maar voelt of ik te vele gepraat heb, en soms heb ik een vieze smaak. Bleh.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:58

Serenta, idd een mooie week. Zou wel ideaal zijn als je dochter gewoon mee kan bij rondje lopen.
Marije, wat is dat dan voor een opleiding?

Hier even een dip. Begon met last van mn knie en nu verkouden en moe. Dus ik doe even niets. Komend weekend een weekend naar de Veluwe, dan wil ik wel weer opgeknapt zijn.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 17:01

Renee1991 schreef:
Hier ook weer migraine helaas. Dus training vanavond maar afgezegd.
Twijfel overigens nog steeds over of ik mijn abbo daar aan zal houden. Vind het echt veel geld. Als ik naar een reguliere sportschool ga heb ik toegang tot exact hetzelfde, enige verschil is dat je geen stok achter de deur hebt in de vorm van een aanmelding in de app en geen voedingsadvies. Maar inmiddels ben ik in het laatste zo thuis dat ik dat ook niet zal missen. En dan ben ik €45 per maand kwijt.

Hier overigens ook een (al wat oudere) Garmin. Heel erg blij mee, nog steeds. Ik heb een inmiddels drie jaar oude vivoactive 3S. Ik heb wel rondgekeken maar ik vind de Fenix echt lomp groot :+

Lastig is dat ja!
Hier zijn de prijzen en abonnement vormen ook veranderd, helaas dus ook duurder.
Kan nu met mijn huidige abbo niet meer vrij trainen en alleen aan de lessen meedoen. Dat doe ik ook 90% van de tijd, maar bijvoorbeeld voor Hyrox wilde ik wel een paar keer oefenen. Dat kan nu ook niet..
Voor een meerprijs kan dit wel en dat krijg je naast je crossfit abbo ook direct toegang tot de gewone gym.
Klinkt wel aantrekkelijk, maar ik ga daar nu ook nooit heen dus waarom dan wel :Y) .

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 18:39

Ik zou vanochtend yoga les hebben. Niet heel veel zin om te gaan. Toch mezelf heen gesleept. Kwam ik in een file van een uur terecht….. Les gemist!

Vanavond een nieuwe poging. Opzich lijkt het me wel fijn voor mijn spieren namelijk. Die voel ik nog na gister.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 20:17

File van een uur :oo Wel goed dat je alsnog bent geweest!

Hier vanavond m’n gebruikelijke ronde krachttraining gedaan met een crossfit eindronde. Lekker! Eind van de maand doen we weer een meting, heel benieuwd.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:52

Balen die file!

Lekker Renee zo'n rondje crossfit.

Ik was ook sporten voor het eerst in lange tijd. Eerst half uurtje loopband met heuvels en daar een skills in van alles squaten, kettlebell enz). Vond het heerlijk.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:59

Wat is iedereen nog lekker aan het sporten!

Hier een weekje geen normale sport, maar vakantie in Lapland! :D
Gister avond en net een stuk gewandeld in de hoop op het noorderlicht, helaas is het te bewolkt. Overdag een tocht met de husky's gemaakt.
Morgen langlaufen, staat 5 a 6 uur voor de tocht. Ik denk dat ik gesloopt ben erna, haha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:04

Dat is veel leuker dan sporten kosseh! Geniet ervan daar en ik duim dat je het noorderlicht nog te zien gaat krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:41

Langlaufen is zwaaaarrrrrr.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 17:31

Ik heb spiieeeeeerpaaaaaain :7

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:46

germie schreef:
Langlaufen is zwaaaarrrrrr.

Haha, valt wel mee toch?
Ik vond het vorig jaar op de trails goed te doen. Dit keer was het of track door de poedersneeuw, was iets zwaarder maar nog steeds goed te doen.

Daarna nog een 3,5 km gewandeld door het bos, over een sneeuwpad. Zo mooi, zelf nu het al donker is :D

Renee1991, sterkte!! Wat heb je gedaan??

Bedankt Faringo! Noorderlicht is deze week helaas echt een hele kleien kans. Voorspelling is onwijs bewolkt. Maar hé eigenlijk alleen maar top, goede reden om nog een keer te gaan :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:02

Jammer dat de voorspelling niet heel gunstig is voor het noorderlicht.

Langlaufen heb ik nog nooit gedaan dus geen idee of het zwaar is.

Oef die zware spierpijn is echt niet lekker. Moet zeggen dat het bij mij nog meevalt. Had het veel erger wacht na zo lang niets doen.

Ik heb vandaag ondanks de kantoordag nog meer dan 10.000 stappen gezet.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 21:21

Ik had een bootcamples afgesproken vanavond. Het regende zo hard, dat ik op de bank thuis ben blijven zitten. Schiet niet echt op…. :-)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:09

Yes, eerste kickbokstraining weer gehad.
Ging lekker, al heb ik wel wat ingeleverd in conditie in de afgelopen 8 weken.

Been van de blessure nog een beetje gespaard in overleg met de trainer.
Ben benieuwd hoe die morgenochtend aan voelt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:14

Goed bezig @Marije :j hier ook net terug van bokszaktraining, was weer een heftige, maar erg de moeite waard als je dan weer geweest bent :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 09:21

En zo werd je ineens vannacht wakker met een hele dikke achillespees en nu doet elke stap enorme pijn. En dat dus van het nietsdoen. Hoe kan zoiets? En hoe kom je er weer vanaf? Ik ga eerst maar proberen om zwaardere pijnstillers van de huisarts te krijgen, want gewone ibuprofen doet niets. En ik ben niet meer van plan om volledig rust te nemen, zo langzamerhand wil ik de hondenbeet ook eens afsluiten en weer voluit sporten. En ik sport al een half jaar niet eens intensief, alleen duiken, paardrijden en wandelen en af en toe een les crossfit, maar de laatste les was ook al in november (in december waren er geen lessen).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:15

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 10:20

Marije_jiplover schreef:
@Germie: misschien heb je hier iets aan: voetentraining ipv rust bij hielspoor.
https://voetentraining.nl/hielspoor/hie ... -aan-doen/

De hielspoor is nu het probleem niet, maar de achillespees. Ik doe al een half jaar echt alles om er van af te komen, maar niets werkt. En nu ineens is de achilespees heel dik geworden en doet elke stap pijn.
En dit moet echt snel verbeteren, want ik ga volgende week dus met sledehonden op pad en veel wandelen, dus dat zijn relatief rustige sporten, maar je moet wel kunnen lopen en steppen.
Ook wil ik de Fjellheisen wandelend doen via het sherpa pad (is 40 minuten wandelen en je bespaart 35 euro doro niet de lift te nemen). Het plan voor volgende week is een 15-20km per dag wandelen. Wel allemaal redelijk vlak. Maar nu is 1km al veel omdat in de woonkamer strompelen al pijnlijk is. Zelfs met paardrijden voel ik de pees.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:24

Mag ik me hier ook melden?
Na jaren vrijwel niets doen ( buiten wandelen en de paarden) toch weer een sportschool abonnement genomen. Vorige week ingeschreven, gelijk die dag begonnen met fitness ( apparaten).
En twee dagen later een les yoga .
Maandag pilates gedaan, en vanochtend weer fitness.
Verder probeer ik meermaals per week te wandelen ( wandel wel elke dag met de hond, maar die kan niet goed meer want is al 12). Met de pony wandel ik eens per week ook rond de 8-10 kilometer.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:41

Ik heb gisteren lichamelijk even een rustdag. Had uiteindelijk nog flink spierpijn gekregen van maandag.

Vanavond ga ik eerst even op de crosstrainer en loopband en daarna ga ik een half uurtje een HITT les mee doen. Wordt afzien denk ik, maar een half uurtje is nog te overzien en doe lekker mee in mijn tempo. Heb ook een les PT ingepland. Heb er echt weer zin in. Zaterdag 10 km wandelen en zondag 18 km. Dan heb ik in week meer bewogen dan in de hele maand december haha.

Lekker Marije dat je je eerst kickboksles weer hebt gehad. Slim om het blessure been nog wat te sparen.

Ik heb echt 0 ervaring met blessures aan de achillespees dus heb geen tips voor je germie. Wel heel vervelend.

Goed bezig Muze in de sportschool!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:47

Mijn spierpijn valt gelukkig mee en ook nauwelijks wat gevoeld aan mijn kuit, gisteren of vandaag, na het kickboksen van dinsdag.

Gisteren paard los gewerkt, was zo gaar van mijn werkdag, dat erop gaan zitten geen goed plan was, want ik kon niet naar het bos omdat het al donker was en in de bak heb ik gewoon mijn volle concentratie nodig.

Hopelijk vanmiddag even met de trailer naar de rijvereniging, want met dit weer het bos in, is ook niet echt een goed plan.

@Faringo, niets mis met een rustdag, zeker niet als je best wel spierpijn hebt.

Welkom, Muze.

Sterkte, Germie, voor de achillespees verder geen suggesties voor je.
Intapen misschien, dat werkte bij mijn kuit wel goed, toen ik die beetje bij beetje meer ging belasten.