Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:51

Gnome schreef:
mriek1990 schreef:
Oh zo fijn dat dat helemaal over is.
Haha al een mooi buikje zichtbaar dus? :D

Ja echt wel! Qua spijkerbroeken moet ik echt al zwangerschapsbroeken aan anders past het niet meer.

Gaat hard dan, super leuk.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:52

mriek1990 schreef:
[***] wat fijn van de nipt test. Opluchting is dat dan hé? De medische echo komt vast helemaal goed.

Gnome lekker op vakantie! Genieten zeg, is daar vast nog mooi weer. Hopelijk heb je dan helemaal geen last meer van de klachten. Dat zou wel heel fijn zijn.

Lisewiesje, vervelend zoveel last van je voet en daardoor je bekken. Blijft de pijn in je voet nog lang denk je?

Azmay gefeliciteerd met de 12 weken mijlpaal! <3 Ook flink vermoeid en last van je heupen dus. Dat is wel naar!

Marlis, verdorie nog steeds bloed verlies dus. Snap zo goed je onzekerheid! Had je nog extra contact gehad met de verloskundige?

Ik had vandaag ook weer wat. Ben met mijn domme hoofd tussen twee leerlingen gesprongen die aan het vechten waren met elkaar. Ik heb toen van één van de twee een trap in mijn buik gekregen, precies op de plek van mijn baarmoeder. Ik schrok er zelf behoorlijk van en de leerlingen ook. Die stopten gelukkig wel gelijk met vechten. ;)
Ik maakte me toch wat zorgen, dus maar een belletje gedaan naar de verloskundige. Die wilde mij voor de zekerheid toch wel even zien. Konden gelukkig binnen een uur terecht. Daar was godzijdank alles goed met de kleine. Hebben het hartje gehoord en dat was gewoon prima.
Moest alleen wel meteen bloed laten prikken omdat ik die negatieve rhesus factor heb. Als mijn bloed in contact komt met bloed van het kindje kan dit gevaarlijk zijn. Mócht dat zo zijn, zijn er gelukkig allemaal medicijnen voor. Uitslag daarvan krijg ik als het goed is vandaag.
Terug op werk kreeg ik wel van best wat collega's op mijn donder. Ook mijn vriend was best boos...én terecht. Was voor mij ook wel even een goede wake-up call dat ik dat niet meer moet doen! :o

Oei dat is idd handelen op de automatische piloot. Gelukkig alles oke met jou en de kleine.

LinsxDot

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:01

Marlis ik zou echt even bellen hoor. Want bloed verlies blijft en je bloeddruk daalt dat is niet goed hoor. Echt even boos worden en zeggen dat ze alles even na checken niet alleen de baby maar je eigen gezondheid is ook heel belangrijk misschien is er wel iets geraakt en is het niet goed waardoor blijft bloeden je moet echt even zeggen dat je na gekeken wilt worden hoor en dat je je niet goed voelt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:08

LinsxDot schreef:
Marlis ik zou echt even bellen hoor. Want bloed verlies blijft en je bloeddruk daalt dat is niet goed hoor. Echt even boos worden en zeggen dat ze alles even na checken niet alleen de baby maar je eigen gezondheid is ook heel belangrijk misschien is er wel iets geraakt en is het niet goed waardoor blijft bloeden je moet echt even zeggen dat je na gekeken wilt worden hoor en dat je je niet goed voelt

Dalende bloeddruk is helaas normaal, had vd week ook de lage bloeddruk aangegeven. En regelmatig eten en drinken helpt daar ook wel weer bij maar ben misselijk haha.

Vandaag dagje rustig aan thuis en dan morgen de nachtdienst in, 5 stuks. Op m'n werk weten ze van niks en hoop ik nog even zo te kunnen houden (blijf hier ook niet, dus is niet mn vaste team of iets).

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 13:56

Marlis schreef:
Hier elke x onwijs duizelig en lam lendig. Gister avond op werk mn bloeddruk gemeten en die was 93/66 en hartslag van 69. Nu voel ik me weer duizelig de hele dag en misselijk. Heb vanmorgen wel beschuit op maar krijg amper wat binnen, gister alleen een witte boterham.

Helaas de weegschaal zegt dat we er niet door afvallen haha.

Vd week was bloeddruk al lager voor mijn doen maar bleef de bovendruk nog 100 a 105 en dat merk je wel.

Verder dacht ik gister avond dat het bloedverlies op hield, was zo weinig en licht maar het is er gewoon weer helaas.

Ohhh jasses zeg het wordt er niet beter van. Ben je misselijk of lukt het eten gewoon niet van de vermoeidheid enzo?

En echt super k van het bloed hoor. Heb je ook pijn?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:57

Gnome schreef:
Marlis schreef:
Hier elke x onwijs duizelig en lam lendig. Gister avond op werk mn bloeddruk gemeten en die was 93/66 en hartslag van 69. Nu voel ik me weer duizelig de hele dag en misselijk. Heb vanmorgen wel beschuit op maar krijg amper wat binnen, gister alleen een witte boterham.

Helaas de weegschaal zegt dat we er niet door afvallen haha.

Vd week was bloeddruk al lager voor mijn doen maar bleef de bovendruk nog 100 a 105 en dat merk je wel.

Verder dacht ik gister avond dat het bloedverlies op hield, was zo weinig en licht maar het is er gewoon weer helaas.

Ohhh jasses zeg het wordt er niet beter van. Ben je misselijk of lukt het eten gewoon niet van de vermoeidheid enzo?

En echt super k van het bloed hoor. Heb je ook pijn?

Nee geen buikpijn of krampen.

En misselijk ja geen idee, kan natuurlijk ook van lage bloeddruk en niet lekker voelen komen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 14:10

Ben het wel eens met LinsxDot dat het goed is om toch contact te houden of even bij de huisarts aankloppen. Misschien even bloedprikken bijvoorbeeld..

Denk goed om jezelf in ieder geval.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:53

Ik had mij al in t begin gemeld, maar verder niks meer gezegd. Wilde eigenlijk vandaag afwachten ivm eerste echo.

Zit op 8 weken en 4 dagen. Uitgerekende datum 04-06-2023. Maar ze zei bij 12 weken echt vaststellen.

Heel gek om zo de echo te zien. Hij kon uitwendig dus dat was fijn. Maar zo klein, en toch zo snel een hartje zien kloppen.

Besef dat er gewoon een baby in je groeit is echt nog even wennen.

Wel echt gigantisch misselijk en veel overgeven.
Verloskundige zei kijk het nog even een weekje aan. Anders even bellen naar de HA.

Zoals andere al zeggen Marlis, goed om je zelf denken! Je kan beter een keer te veel bellen dan te weinig.

Probeer vanaf nu actief mee te lezen en te praten :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:04

Gek hè zo'n echo rond die tijd. Ik vond de echo rond die periode echt een maf kikkervisje. :D Fijn dat je een goede eerste echo had! Wel balen van het overgeven, hopelijk wordt dat snel minder.

Gnome schreef:
Ben het wel eens met LinsxDot dat het goed is om toch contact te houden of even bij de huisarts aankloppen. Misschien even bloedprikken bijvoorbeeld..

Denk goed om jezelf in ieder geval.

Helemaal mee eens. Better safe than sorry!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:24

Freekieee schreef:
Ik had mij al in t begin gemeld, maar verder niks meer gezegd. Wilde eigenlijk vandaag afwachten ivm eerste echo.

Zit op 8 weken en 4 dagen. Uitgerekende datum 04-06-2023. Maar ze zei bij 12 weken echt vaststellen.

Heel gek om zo de echo te zien. Hij kon uitwendig dus dat was fijn. Maar zo klein, en toch zo snel een hartje zien kloppen.

Verloskundige zei kijk het nog even een weekje aan. Anders even bellen naar de HA.

Zoals andere al zeggen Marlis, goed om je zelf denken! Je kan beter een keer te veel bellen dan te weinig.

Fijn dat je een goede echo gehad heb

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:26

Ik ben iig even niet misselijk. Al dagen misselijk en amper wat kunnen eten. Maar net alles eruit gegooid en de misselijkheid is nu even foetsie.

Vanmorgen alleen een beschuit op verder vandaag niks. Vanavond moest ik een cheeseburger van de Mac maar bleef dus niet erin

Onwijs veel dutjes gedaan vandaag. Morgen ook rustig aan en dan hou ik hopelijk mn nachtdiensten vol.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 00:37

Gadsie marlis, dat is niet veel wat je binnen krijgt dan :(:)

Lag net op bed en voelde weer flink maagzuur aan komen. Dus ik pak even 2 gaviscon pilletjes.

Nu voel ik daadwerkelijk de lucht boven mijn navel zo opgeblazen ben ik. De ergste pijn heb ik er al af kunnen boeren maar ga nog steeds niet kunnen slapen zo.

Wauw _O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:48

Azmay schreef:

Lag net op bed en voelde weer flink maagzuur aan komen. Dus ik pak even 2 gaviscon pilletjes.

Nu voel ik daadwerkelijk de lucht boven mijn navel zo opgeblazen ben ik. De ergste pijn heb ik er al af kunnen boeren maar ga nog steeds niet kunnen slapen zo.

Wauw _O-

Wauw zoveel lucht. Nog wel even kunnen slapen hopelijk?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:50

Hier twee crackers en een glaasje water binnen! Nu even de honden laten plassen. Dacht eerst maar snel wat erin, voor ik weer misselijk ben.

Gister en vandaag geen helder bloed, alleen bruin wat ik verlies.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 09:06

Azmay schreef:

Wauw _O-

Dit komt me zo bekend voor van een week terug. Toen dacht ik ook een paar rennies te nemen.. Hing gelijk boven de wc haha. Maagzuur is nu gelukkig weg na de 2e behandeling. Hopelijk bij jou ook snel voorbij.

Ik heb vannacht 11 uur geslapen.. Had het even nodig blijkbaar. Werd een keer tussentijds wakker en toen had ik helemaal geen klachten meer. Heel onwerkelijk gevoel. Nu na het opstaan wel weer een beetje het gevoel alsof ik constant honger heb maar is veel minder dan de afgelopen dagen. Langzaam maar zaken word ik weer een mens *\o/* :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 09:07

Marlis schreef:
Ik ben iig even niet misselijk. Al dagen misselijk en amper wat kunnen eten. Maar net alles eruit gegooid en de misselijkheid is nu even foetsie.

Vanmorgen alleen een beschuit op verder vandaag niks. Vanavond moest ik een cheeseburger van de Mac maar bleef dus niet erin

Onwijs veel dutjes gedaan vandaag. Morgen ook rustig aan en dan hou ik hopelijk mn nachtdiensten vol.

Pfft zit je niet mee. Misschien ook eens een behandeling doen? Scheelt echt een hoop ellende en je verzwakt heel rap anders.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 09:08

Freekieee schreef:

Gefeliciteerd!! Wel rot dat je je zo voelt. Kijk het overgeven niet te lang aan hoor.. Ik ben al bijna 2 weken aan het herstellen van 1,5 week veel overgeven. Je put er echt van uit. Voel je vrij om jezelf aan het lijstje toe te voegen! :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:41

Lisewiesje schreef:
Gnome schreef:
En weer even een lijstje die aangevuld mag worden. Heb het topic even terug gelezen maar niet iedereen heeft een datum genoemd of is nog actief maar voeg uiteraard vooral toe als je denkt dat er iemand ontbreekt!!

Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Gnome - 19 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 25 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linsxdot - 24-juni-2023 - geslacht nog bekend
Freekiee- 04-juni-2023 - geslacht nog onbekend

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:58

Hoop dat jullie je snel weer beter voelen dames, ga tot nu toe fluitend door de eerste paar weken heen dat was bij de eerste wel anders.
Gisteren nog 2 uur bezig geweest om het hele huis te versieren zonder moeite

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:58

En op moment dat ik het zeg heb ik ineens bloed verlies..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 10:59

LinsxDot schreef:

Ah nee! Helder of bruin? :(

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:01

LinsxDot schreef:

-O-

Hopelijk blijft het bij een beetje en is het gewoon een adertje ofzo! Ik heb het deze zwangerschap nu 3x gehad en elke keer schrik ik me het apezuur.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:02

Het is donker en was best veel maar mindert nu wel denk… dus even afwachten je schrikt je idd kapot

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 11:06

Ik had het inderdaad ook met 6 weken ongeveer. 3 dagen donker bruin bloed. Hopelijk snel weer voorbij!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:15

Gnome schreef:
Ik had het inderdaad ook met 6 weken ongeveer. 3 dagen donker bruin bloed. Hopelijk snel weer voorbij!

Dat stelt me gerust haha. Me zoontje is jarig wat een goed kado dit pfff dikke stress