Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Primavera

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:32

Dikke knuffel Angela :knuffel:

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 12:48

Dikke knuffel Angela, mocht je je ei kwijt willen, mijn pb staat open. 2020 hetzelfde meegemaakt..

@lovelys; gefeliciteerd! :)

@Bhodi; lekker genieten van die wijntjes :)

Op de vraag hoe met alchohol en eten enz.
Ik doe gewoon alles tot positieve test :=
De eerst 10 weken heb je sws nog geen bloedband dus kan het precies geen kwaad. Daarbij zijn we nu pas 4 rondes “weer” bezig dus ik maak me nog nergens zorgen over.

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:03

Hoi allemaal,

Ik lees al even mee in jullie topic, maar heb nog niet gereageerd omdat wij op dit moment nog niet proberen zwanger te raken. Nu las ik dat jullie het over alcohol in de zwangerschap hebben en wil ik toch wat inbrengen. Ik ken kinderen met FAS (foetaal alcohol syndroom) en heb veel informatie opgezocht en een lezing bijgewoond. Helaas kan ook voordat de foetus een bloedband met de moeder heeft, alcohol al via lichaamsvocht de placenta bereiken. Het is dus NOOIT "veilig" om alcohol te drinken als je zwanger bent. En echt waar, je wilt niet dat je kind FAS krijgt. Je wilt niet elke dag naar de frustraties kijken waar je kind doorheen moet, terwijl je weet dat je het had kunnen voorkomen. Bij adoptie en ongeplande zwangerschappen kun je er simpelweg niks aan doen. Maar drink alsjeblieft niet bewust alcohol als je weet dat er een aardige kans is dat je zwanger bent. Bij pech kan één glas alcohol namelijk al schade veroorzaken bij het ongeboren kind.
Omdat ik er middenin zit weet ik er meer over dan de meesten, dus mijn berichtje is absoluut geen aanval! Ik heb begrepen dat veel verloskundigen nog denken dat een paar wijntjes aan het begin van een zwangerschap geen kwaad kunnen, dus dan kunnen jullie het ook moeilijk weten ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:39

Hier nog steeds vooral veel slijm en bruine afscheiding. Menstruatie zet niet door. Ik heb dit nog nooit gehad -O-

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:01

Dat had ik vorige ronde ook Bodhi, uiteindelijk wel doorgezet maar lastig is t wel he. Hopelijk zet het door of wordt je test toch nog positief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:04

Ik had dat de ronde voordat ik zwanger werd, heel gek en uiteindelijk een vrij heftige menstruatie. Waarschijnlijk gaat er dan iets niet helemaal lekker met innestelen (tenminste dat was de verklaring van de verloskundige) als je alsnog ongesteld wordt.

Ik wil je geen valse hoop geven maar het kan ook een innestelingsbloeding zijn en dan wordt je test alsnog positief. (En verklaard ook de negatieve test)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:51

Primavera: ja ik hoop ook dat het morgenochtend duidelijk geeft of doorzetten of gewoon een positieve test :=

Angela: dat is goed om te weten, dankjewel! Late innesteling zou kunnen, als het positief is, is het in ieder geval een kind van z’n vader :Y) ook altijd heerlijk op tijd…

Ik wacht morgenochtend af, dan zie ik wel weer. Eerst maar eens lekker slapen. Bedankt voor jullie reacties, echt heel fijn! <3

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 00:08

Maanlicht schreef:
Heeft iemand ervaring met de Fertilily?

Wij hebben hem een tijdje gebruikt. In het begin een beetje onwennig maar daarna ging het zonder na te denken erin. Meestal haalde ik hem na +/- 45 minuten eruit (hij mag max 1 uur blijven zitten), maar dat was meer een gevoel dat het optimaal gebruikt werd.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:31

Heel veel sterkte Angela :(:)

Even afwachten inderdaad Bhodi..

Bedankt voor de ervaring CynThier. Als het niet lukt deze ronde dan ga ik hem misschien wel aanschaffen.

Ik ben nog steeds heel ongeduldig. Heb al drie dagen af en toe kramp, soms best venijnig. Een innesteling duurt meestal 2 dagen toch? Ergens ben ik bang dat het toch een vroege menstruatie is die niet lekker doorzet, maar dan is ie wel echt vroeg. Ik bloed ook niet.
Ik durf nog niet te testen, mijn early tests zijn vanaf 4 dagen voor de geplande menstruatie, dus het kan op zich al wel, maar ik wil tot donderdag wachten (eerste dag van de geplande menstruatie).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 21:09

Hmm ik denk dat het toch mijn menstruatie is..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:02

Balen maanlicht! Zet het door ja? :(

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:32

Ah wat balen maanlicht! :(:)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:24

Ik heb voor de zekerheid toch een test gedaan net, en ik was heel verrast. Ik geloof het nog niet helemaal haha

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:26

Haha gefeliciteerd! *\o/*

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:44

Ik heb net een test gedaan, zou vrijdag ongesteld moeten worden. Als ik met zaklamp schijn zie ik heeeeel vaag een klein streepje.. Donderdag maar weer een test doen om te kijken of hij dan wel duidelijk wordt want hier durf ik nog helemaal niks van te zeggen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 06:48

Froukje schreef:
Ik heb net een test gedaan, zou vrijdag ongesteld moeten worden. Als ik met zaklamp schijn zie ik heeeeel vaag een klein streepje.. Donderdag maar weer een test doen om te kijken of hij dan wel duidelijk wordt want hier durf ik nog helemaal niks van te zeggen.

Oh spannend! Nog even afwachten inderdaad.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:24

Oh toch maanlicht!! Wat goed en lekker duidelijk ook al! Gefeliciteerd <3

Spannend Froukje, ik duim voor je

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:54

Gefeliciteerd *\o/*

Hopelijk heb jij idd ook snel een duidelijkere test Froukje! Nu krijg k ook zin om vast te testen :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:23

Wauw maanlicht wat super! Gefeliciteerd! <3

Hopelijk lopen jouw testen snel op Froukje! :)

Hier zit ik middenin m’n menstruatie, hij is best wel heftig… heb nieuwe ovulatietesten besteld, want ze moeten mee op vakantie :+ ook direct zwangerschap dipstick tests gekocht, heb ik die vast in huis!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:06

Gefeliciteerd Maanlicht <3

Hier zijn de ovulatietesten niet opgelopen maar lopen een beetje te schommelen. Oftewel wat ik al verwachtte meer dan een week erop wachten |o

20ste dag cyclus vandaag. Dus dat word weer een lange _-:(

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:18

oh dat is lang Iloveiswan! Heb je altijd zo'n lange cyclussen?

Hier weet ik niet goed wat te verwachten. Sinds mijn bevalling maar 1 echt cyclus kunnen volgen en die was korter dan normaal. Dus nu weet ik niet of ik weer zo'n korte, iets langer of normaal moet verwachten :+

Ik zal het maar een beetje afwachten denk ik :P

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:27

Primavera schreef:
oh dat is lang Iloveiswan! Heb je altijd zo'n lange cyclussen?

Hier weet ik niet goed wat te verwachten. Sinds mijn bevalling maar 1 echt cyclus kunnen volgen en die was korter dan normaal. Dus nu weet ik niet of ik weer zo'n korte, iets langer of normaal moet verwachten :+

Ik zal het maar een beetje afwachten denk ik :P

Bij mij was ie wel meteen weer redelijk regelmatig, maar wel langer en heftiger dan voor de zwangerschap.
Dus ik denk gewoon even rustig afwachten, het is niet niks wat je hebt ondergaan hè . Maar ik herken het ‘ongeduldige’ wat eruit voort komt maar al te goed :knuffel:

Gefeliciteerd maanlicht!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:02

Ja nu al anderhalf jaar kan ik het nog steeds niet zo goed volgend. Sinds vorig jaar maart 4 of 5 x nu ongesteld geworden. App zegt. 44, 39, 32, 39 dagen gemiddeld.

Hoop dat het nog minder word. Maar vandaar dat ik wel met ovulatie testen bezig ben dan weet ik het ongeveer wanneer te verwachten.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:13

Iloveiswan als ik het zo op de vrouw af mag vragen, is er bij jou ook een aanwijsbare reden dat jouw cyclus zo schommelt? Of is het echt gewoon botte pech hebben?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:28

_Liiene schreef:
Iloveiswan als ik het zo op de vrouw af mag vragen, is er bij jou ook een aanwijsbare reden dat jouw cyclus zo schommelt? Of is het echt gewoon botte pech hebben?

Nope geen idee. Ik gooi het nog op ontpillen. Maar als ik mijn eisprong heb gevonden word ik wel 14/15 dagen erna ongesteld dus die eerste periode tot eisprong duurd bij mij zo lang.

Ik wil in oktober terug naar huisarts. Ben vorig jaar geweest en kreeg toen bloedonderzoek maar ben helemaal gezond en toen was het klaar.
December heb ik een hormoon kuur gehad voor 10 dagen en daarna ben ik eindelijk weer beetje ongesteld geworden