Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inwonderland

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:53

Ik ben juist blij dat ik de kolf niet direct had, mijn borstvoedingperiode ging niet vanzelf, maar koste mega veel moeite. In de eerste week heb ik een professionele kolf gehuurd om te kijken of we de boel op gang konden krijgen en ik ook genoeg kon produceren om mijn kleintje te voeden.

Maar ik heb ook op het punt gestaan te stoppen en dan had ik met een dure kolf gezeten. Nu had ik hem toen het eenmaal nodig was ook met een dag in huis en heb ik tot 8 maanden kunnen voeden. Daarna wel heel blij dat ik voor dubbelzijdig en elektrisch ben gegaan, dat maakte het leven wel makkelijker. Maar als het wel mis was gelopen had ik echt wel in mijn maag gezeten met zo’n stomme kolf die niet echt matchte met mijn gevoel van falen.

Hopelijk was je GUO goed Anneert!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:57

Wat fijn dat je 20 weken echo goed was, Joanieke ! *\o/*

Hier nog wat afwijkingen gezien, maar niet voldoende voor vervolgonderzoek, zo opgelucht! Ook nog een serie foto’s mee gekregen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:44

Anneert wat fijn!!! Hopelijk nu lekker genieten van een welverdiende vakantie *\o/*

Hier zit een kolf ook bij de verzekering in qua dekking. Net als lactatiekundige. Ik wil als het lukt wel graag borstvoeding geven en me daar dus wel in verdiepen. Mogelijk ook al eerder beginnen met kolven. Dus dan ook al een kolf aanschaffen. Maar heb nog even om dat te beslissen.

Binnenkort ook maar eens voor de uitzetlijst gaan zitten. We gaan pas aanschaffen na 20 weken en als beneden verbouwing klaar is, zodat we ook plek hebben om de spullen neer te zetten. Maar dan is het voorbereidende werk alvast gedaan.

Momenteel bestaat de volledige baby inboedel op 2 voorleesboeken.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:10

Super fijn nieuws anneert *\o/* geeft toch een hoop stress

En nog meer goede uitslagen lees ik!! :D

Ik denk niet dat je gelijk een kolf hoeft te kopen.
Ik heb een keizersnee gehad en m’n borstvoeding kwam dan wel goed op gang maar mijn dochtertje weigerde aan de borst helaas. In t zh hadden ze een kolf die ik kon gebruiken en toen we naar huis gingen heeft m’n man een huur kolf gehaald. Na een week heb ik zelf een kolf gekocht en 3 maanden nog mee gekolft.
Wel handig om van te voren te oriënteren idd.
Flesjes had ik ook niet van te voren, m’n man is na een paar dagen vinger feeden voor een flesje gaan kijken :+
Hier dan weer wel veel hydrofiele in huis en ook nodig gehad maar misschien komt dat omdat mijn dochtertje veel mondjes terug gaf, dan ga je er hard doorheen!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:28

Tooske: 11 september, meisje
XFiemoX: 17 september, geslacht is een verrassing
Loei: 19 september, meisje
masyo: 22 september, meisje
Jettie: 25 september, meisje
Jazz: 28 september, jongetje
Belsje: 30 september, meisje
Lisan 89: 10 oktober, geslacht nog onbekend
J0anieke: 13 oktober, jongetje
_ab_: 21 Oktober, geslacht nog onbekend
Bumba01: 26 oktober, jongetje
Maaaarije: 29 oktober, geslacht nog onbekend
Saaarr: 8 november, jongetje
trustHim: 9 november, geslacht verrassing
Isabel: 27 november, geslacht verrassing
Sannens: 3 December, geslacht nog onbekend
linoleum: 7 december, geslacht nog onbekend

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 20:50

Saaarr schreef:
Maaaarije: 29 oktober, meisje

Anneert geniet van je vakantie! Hopelijk stelt dit je iets gerust.

Hier geen kolf en ga deze ook niet aanschaffen.
Ik heb van verschillende lijsten een lijst gemaakt waarvan ik denk het nodig te zijn.
Inmiddels zijn we ook al een heel eind op reis qua spulletjes. Van het weekend alles uitgezocht en gesorteerd.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 21:18

Anneert schreef:
Wat fijn dat je 20 weken echo goed was, Joanieke ! *\o/*

Hier nog wat afwijkingen gezien, maar niet voldoende voor vervolgonderzoek, zo opgelucht! Ook nog een serie foto’s mee gekregen.

Oh wat fijn Anneert!

Ik had al wat overbroekjes voor bij de wasbare luiers besteld (ook omdat ik graag wilde voelen hoe de stoffen waren) en de kinderwagen staat hier ook al een hele tijd in de kast.. :') Vorige week zijn de slaapkamers (onze en die van de baby) gestuct. Die moeten we schilderen voor 10 juni, dan komen ze het tapijt leggen. Tot dat klaar is wacht ik even met verder spulletjes aanschaffen. Merk dat alles nu in tassen bij de wasmachine beland omdat ik er verder nog geen plek voor heb.:=

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 05:33

Dank jullie allemaal.
Ik wacht met een kolf (heb er 2 aangeboden gekregen) tot na de geboorte.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 08:01

Wat een super fijn nieuws anneert! Geeft een hoop rust zo.

Ik heb ook al bijna alles dat ik nog moest kopen, ik was een beetje enthousiast. Oude kinderwagen hadden we weg gedaan, die was niet fijn, en nu een tweedehands Joolz terug. Alles in maat 50 al, nog een paar in maat 56 nodig. Grotere maten hebben we sowieso nog van m'n zoontje. Wil alleen nog een nieuw babynest en een nieuwe wieg, maar daar wacht ik nog wel langer mee

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:00

Super fijn Anneert! *\o/* *\o/*

Ik ben zo benieuwd naar het geslacht van ons kleintje. We twijfelen nog tussen een pret-echo of toch wachten tot de 20 weken echo. Onze 20 weken echo is medisch en doen ze in het Radboud ZKH ivm dat ik geboren ben met een hartafwijking. Heeft iemand daar ervaring mee, is het leuker om het geslacht dan via een pret echo te weten te komen? :)

Uitzet lijst ben ik nu op mijn telefoon begonnen. Ook om alle tips een beetje bij te kunnen houden :D

Citaat:
RoWi: 9 November, geslacht verrassing

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:03

RoWi, nog iemand met een hartafwijking! Ik heb ook allemaal extra controles en echo’s voor zowel mezelf als baby ivm mijn erfelijke hartafwijking. Moet jij dan ook ‘verplicht’ in het Radboud bevallen?
Geen ervaring qua wanneer geslacht en welke echo. Denk dat wij ook bij medische gaan horen. Mijn man hecht er meer waarde aan dan ikzelf :')

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:13

Ah wat ‘cool’! Fijn om ervaringen uit te kunnen wisselen :)
Bij mij was het een afwijking in de geleiding: bundel van Mahaim in combinatie met ritme stoornissen. Ik heb als kind lang bètablokkers geslikt en daarna met 16jr een ablatie waarbij ze het extra geleidingspunt hebben weggebrand. Sindsdien geen klachten meer.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit erfelijk is, daar is toentertijd niet over gesproken. Maar toen ik het bij de verloskundige vertelde wilden ze me toch graag in het ziekenhuis zien. Ik hoop dat de 20 weken echo inderdaad ook meer informatie geeft over de bevalling. Het Radboud zou best ver weg zijn als we daar moeten bevallen :')

Geslacht maakt ons ook niks uit, maar we zijn wel héél nieuwsgierig :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 11:26

Fijn dat je geen klachten meer hebt! Maar nu met zwangerschap toch weer spannend wel, vind ik tenminste. Hoop voor je dat bevallen gewoon in eigen omgeving kan!
Ik heb AVSD, oftewel een gat tussen de linker en rechterzijde van het hart. Geopereerd en zelf geen enkele klachten. Maar met zwangerschap extra bloed en bloedbaan, dus voor mezelf extra controles. Daarnaast dus de erfelijke variant (mijn moeder heeft het ook) dus ook baby krijgt extra controles en 13 en 20 weken echo zijn sowieso in het UMCG gelijk.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:34

Whoopsie, mijn oude datum is weer teruggekomen in de lijst! Even aanpassen!

Ik twijfel ook enorm over een pretecho voor het geslacht of wachten tot 20 weken haha. Nu heb ik van te voren nog de 13 weken echo gelukkig. Maar tussen de 13 en de 20 weken is het wel lang wachten denk ik.
Dus daar dub ik ook nog even over.

Citaat:
RoWi: 9 November, geslacht verrassing
Sannens: 7 December, geslacht nog onbekend

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 18:22

Ik vond de pret echo wel heel waardevol. Bij 16 weken zie je het kindje nog op een heel beeld, dat is bij de 20 weken echo niet meer het geval omdat het al zo groot is. Daarnaast ging ze vrij snel door met alles tijdens de 20 weken echo, waardoor je eigenlijk niet even de tijd hebt om even iets langer naar een handje te kijken oid. Daar hebben ze eigenlijk ook niet echt de tijd voor, omdat ze zoveel moeten bekijken en checken.
De 16 weken pret echo vond ik veel gemoedelijker en rustiger, maar de insteek van de echo is dan natuurlijk uberhaupt al heel anders.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 19:55

Ik heb ook met 16 weken een geslachtsecho gehad was erg leuk! Nu 1 gepland met 27 weken aangezien ik anders tussen de 20-36 weken geen echo’s heb....

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-22 20:04

Ik twijfel ook nog of ik een echo wil tussen nu en de bevalling. Heb er nu nog niet de drang voor omdat ik hem ook al geregeld voel, dus ik wacht nog even af met inplannen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:13

Ja ik heb ook een pretecho gedaan en vond dat ook wel echt mooi. Met 20 weken hebben ze inderdaad zo veel te checken en ik vond die pretecho wel heel fijn.

Ik moet met 32 weken nog een echo, ze kon niet goed zien of m'n placenta te laag lag of niet. Placenta ligt rechts, maar dan zit m'n heupbot in de weg. Moest me niet druk maken, want trekt bijna altijd bij. Maar wel een extra echo.

En veel verloskundigen doen sowieso ook nog een liggingsecho rond 35 weken. En soms krijg je nog groeiecho's als dat nodig is.
Dus grote kans dat je sowieso nog wel 1 a 2 echo's krijgt tussen de twintig weken echo en de bevalling

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:18

Er is bij mij geen aanleiding voor groei echo’s. En de liggingsecho is idd pas rond de 35-36 weken. Dus voor mij toch 16 weken geen echo.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:19

Hoi! Mag ik mij ook hier melden?
Ik ben zwanger van de 3e en 17 oktober uitgerekend.
Vandaag de 20 weken echo gehad en alles was goed. Zaterdag weten we wat het wordt!

Ik sta onder controle in het ziekenhuis en krijg sowieso elke 4 weken een (groei) echo. Ondertussen al een hele lading foto's van de kleine. En van de vorige ook :=

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 20:50

Nee zou ook gewoon een pretecho inplannen hoor, je kan de mooiste 3d echo's ook maken rond 27/28 weken :D

Welkom Zamora, wat fijn dat de twintig weken echo goed was! Ooh spannend!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 21:03

Welkom zamora

Ik heb vorige week met 15 weken geslachtsecho gehad, aangezien ik ook een 3d/4d echo wil in onze praktijk het echopakket aangeschaft en heb nu dus die en nog een 2d echo van 30 min te goed

De 3d/4d ga ik in augustus plannen met 27 weken, de andere twijfel ik om die tussen de 20 weken en 27 weken te den of toch nog wat later

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:52

In .be krijg je volgens mij elke 4 weken standaard een echo en naar het einde toe, wordt dit 2 en 1 week.

Heeft iemand een idee van wat je nu ECHT in huis moet halen? Ik en net eens zo'n lijstje aan het maken geweest en ik zit nu al aan 6000 euro en daar zitten echt nog geen leuke dingen bij, alleen praktische :+ zoals kamertje, koets, stoomding, ... Dus wel grote dingen, maar geen kleertjes, speelgoed of dingen die gewoon ja fijn zijn.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 16:13

€6000? := Bij dat bedrag komen wij niet eens in de buurt. En dan hebben we de kamer nog laten stuken ook.. :')
Het kind wil eten, slapen en iets om mee te spelen. En kleertjes natuurlijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:17

Ik ben ook heel benieuwd wat daar allemaal bij zit en wat je voor welk budget hebt ingecalculeerd. Wij waren echt niet van plan om zoveel uit te geven :')