Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:15

MarlindeRooz schreef:
Onthoud dat gezond eten het allerbelangrijkste is voor je lijf. Dus als je dat doet mag je ENORM trots zijn op jezelf want dat is net zo knap als afvallen! :j

En ik zou je dan inderdaad elke twee weken of elke maand wegen als het je te veel raakt. Ik weeg mezelf ook pas weer als ik niet meer ongesteld ben hoor. :)

Daar zeg je wel wat inderdaad, met dat ongesteld zijn. Ik heb komende week stopweek, en daar is mijn lijf ook iedere maand aan toe zeg maar. (De pil doet niets tegen mijn PMS helaas.) Maar dat zal ik ook wel terugzien op de weegschaal... Aan de andere kant: dat is de eerst meting. Dus misschien dat het dan extra meevalt de week erop. _O-

ivy_power89

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:46

Zo de project gezond boodschappen zijn binnen, morgen starten *\o/*

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:49

Fijne posts en tips, dank je wel!
Mss elke dag wegen en dan t gemiddelde nemen, mss is dat wat voor mij.
En meten is ook een goede, vanaf aankomende vrijdag ga ik dat dan ook doen.
Dank!

Deze hele week ( op oudejaarsavond na) goed gegeten volgens project gezond. Vind dat n hele fijne leidraad en ook in de avond kan iedereen gewoon mee-eten, geen gekke dingen oid.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:11

Ik heb het vegetarische boek van Project Gezond besteld. Moet nog 2 weken wachten voordat het komt.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:23

Ja ik ook. Ben benieuwd hoor.
Ik vind het een fijne manier van gezond normaal eten en afvallen.
Geen gekkigheid met gekke gerechten of voedsel maar gewoon normaal.

Je mag ook gewoon een double cheese lasagne eten of shoarma zoveel lekker gerechten en je heb plezier in koken

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 17:58

Mando schreef:
Ja ik ook. Ben benieuwd hoor.
Ik vind het een fijne manier van gezond normaal eten en afvallen.
Geen gekkigheid met gekke gerechten of voedsel maar gewoon normaal.

Je mag ook gewoon een double cheese lasagne eten of shoarma zoveel lekker gerechten en je heb plezier in koken

Jullie hebben mij nieuwsgierig gemaakt, dat laatste klinkt goed :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:00

Mijn vader en stiefmoeder zijn ook heel enthousiast en veel afgevallen met Project gezond.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:03

Oh, ik zit even op de site te neuzen en dat ziet er heerlijk uit zeg! Misschien ook maar het kookboek van bestellen! Ik pak nu vooral nog recepten uit de app van weightwatchers, die zijn ook heel lekker.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:16

Ik meld mij hier ook! Tot ongeveer 1,5 jaar geleden woog ik altijd rond de 63 kg bij 1.68 meter. Prima gewicht dus. Daarna ben ik gaan samenwonen en door alle lekkere dingen ietsjes aangekomen. :D :o Vervolgens heb ik te maken gekregen met erg veel werkgerelateerde stress en ben ik gaan emotie eten. Resultaat is dat ik ruim 15 kg ben aangekomen en nu 78,5 kg weeg. ;(

Het afgelopen jaar heb ik al tal van pogingen gedaan om af te vallen maar telkens hield ik dat maar 2 weken vol, viel ik 1,5 kg af om vervolgens weer in mij oude gewoontes terug te vallen. En dat is snoepen zodra ik stress heb |( Ik wil de aangekomen 15 kg weer proberen kwijt te raken in het aankomende jaar.

Zijn hier meer mensen die echte emotie eters zijn? Hoe gaan jullie hier mee om? De werkgerelateerde stress gaat hier nog aanhouden tot halverwege juli dus ik zal toch echt moeten leren om hier op een andere manier mee om te gaan ipv te gaan eten...

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 18:46

Oh die vega variant van project gezond ziet er goed uit! Ik heb hem ook besteld. Ben niet zo'n keuken prinses maar dit ziet er goed uit :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 18:47

Ik heb het zomerboek van Project gezond! Ik vind dat er veel lekkere recepten in staan (ook voor snacks). En het geeft ook fijne houvast voor als je een dagje geen inspiratie hebt voor een dagmenu!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:05

Heeft project gezond ook een boek zonder dagmenu's maar vooral de recepten en tussendoortjes?

Hier vandaag naar de supermarkt verderop gefiets ipv die om de hoek voor de boodschappen. Klein begin in meer bewegen dus :-)

Vanavond ipv halen zelf lekker krieltjes opgebakken met gekruide kipstukjes, sla erover en zelfgemaakte knoflooksaus obv griekse yoghurt. Was lekker!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:33

Alleen het topboek heeft geen dagmenu's

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:37

Bienotje schreef:
Heeft project gezond ook een boek zonder dagmenu's maar vooral de recepten en tussendoortjes?

Hier vandaag naar de supermarkt verderop gefiets ipv die om de hoek voor de boodschappen. Klein begin in meer bewegen dus :-)

Vanavond ipv halen zelf lekker krieltjes opgebakken met gekruide kipstukjes, sla erover en zelfgemaakte knoflooksaus obv griekse yoghurt. Was lekker!

Top inderdaad maar die staan volgens mij ook allemaal op de site.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 19:54

Aardappels anders van project gezond is ook erg lekker

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:00

En het toscaanse kippannetje ook zo heerlijk

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 20:26

Aukelizzy schreef:
Ik meld mij hier ook! Tot ongeveer 1,5 jaar geleden woog ik altijd rond de 63 kg bij 1.68 meter. Prima gewicht dus. Daarna ben ik gaan samenwonen en door alle lekkere dingen ietsjes aangekomen. :D :o Vervolgens heb ik te maken gekregen met erg veel werkgerelateerde stress en ben ik gaan emotie eten. Resultaat is dat ik ruim 15 kg ben aangekomen en nu 78,5 kg weeg. ;(

Het afgelopen jaar heb ik al tal van pogingen gedaan om af te vallen maar telkens hield ik dat maar 2 weken vol, viel ik 1,5 kg af om vervolgens weer in mij oude gewoontes terug te vallen. En dat is snoepen zodra ik stress heb |( Ik wil de aangekomen 15 kg weer proberen kwijt te raken in het aankomende jaar.

Zijn hier meer mensen die echte emotie eters zijn? Hoe gaan jullie hier mee om? De werkgerelateerde stress gaat hier nog aanhouden tot halverwege juli dus ik zal toch echt moeten leren om hier op een andere manier mee om te gaan ipv te gaan eten...

Dan wegen wij bijna hetzelfde. Ik ben 1.65 en weeg 82kg. Ik ben ook een echte emotie eter..
Mijn doel is om bij de 70 te komen en te blijven. Mijn tip is denk ik afleiding zoeken en veel drinken helpt ook wel maar alsnog vind ik het ook erg moeilijk dus tips van anderen zijn welkom :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:08

Hier ook 1.65 m. en als doel nu 58 kg.
Hier geen emotie eter gelukkig maar ben gewoon lui. :P Haat sporten en ben dol op frikandel speciaal en winegums. Zegt genoeg denk ik. :') :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:13

Ik doe niet aan hardloopschema je kunt wel als leidraad aanhouden maar echt luister naar je lichaam.
Mijn opbouwen ging heel langzaam bewust express om mijn spieren te laten wennen met name knieën en scheenbeen.

Ben eind sept begonnen met 1x min hardlopen en dat dan 15-20x In een sessie en ben pas in dec laatste week naar vast gegaan zonder wandelen dus vorige week 2x gelopen 20 min week later 30 min en vandaag 40min aan een gesloten
En zo hoop ik weer snel naar 17-25km te gaan en te trailen

Schema’s die volgde zorgden voor ongemakken

Suzanne das gewoon mooi lijntje hoor…o ik dacht dat je 58 woog.
Heb geen idee hoeveel ik weeg ….ik ga niet wegen doe ik wel over 3 maanden.
Laatst bijgewerkt door tita op 02-01-22 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:13

Tita: ja als die 58 haal wel ja! Dat is het doel. _O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:14

Suzanne F. schreef:
Tita: ja als die 58 haal wel ja! Dat is het doel. _O-

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:18

Aukelizzy schreef:

Ik eet vooral door stress en vermoeidheid dus begrijp je wel.

Mijn dagen zijn erg druk en mijn nachten voortdurend onderbroken door ons jongste kind. Heb de laatste 14 maanden niet één nacht doorgeslapen, ik word elke 3 / 4 uur gewekt.

Dus ik eet héél veel om het allemaal vol te houden. Terwijl al die ongezonde voeding averechts effect heeft want het put je lichaam alleen maar uit, en ondanks bv. 3000 kcal per dag ben je eigenlijk ondervoed door gebrek aan voedingsstoffen.

Het is veel beter om gezond te eten enerzijds en om te leren gaan met stress / emoties etc anderzijds. Dit vergt een nieuwe manier van denken.

Bv leren ademhalen, gaan sporten ipv snaaien bij een dipje,... maar ook heel regelmatig eten zodat je spijsverteringstelsel in ieder geval geen stress ervaart. Een lichaam vindt het heerlijk om op vaste tijdstippen gevoed te worden.

Leren omgaan met emoties is sowieso heel belangrijk en voor de ene persoon meer nodig dan de andere.
Het is een proces met vallen en opstaan. Maar wel een interessant proces, je leert jezelf er beter door kennen :)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:10

Ik meld me ook hier, qua beweging al goed en regelmatig bezig maar qua voeding gaat het vaak mis. Denk dat ik +- 8 kg kwijt moet. Volgende week maar wegen na de eerste gezonde dagen :evaw:

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:14

Vandaag was dag 1 en ben best trots!

Geen ongezonde snacks gegeten (terwijl er redband snoepjes waren), boodschappen gedaan en zojuist een wrap gesmeerd van project gezond voor m'n lunch op werk morgen :) Vanmiddag een wandeling gemaakt.

Morgen vanuit m'n werk naar stal, 1 paard longeren + 1 rijden, dus dat is wel even voldoende beweging haha. Op de dagen dat m'n paard vrij heeft/bijrijdster komt ga ik hardlopen! Dat zou zo'n 2-3x per week worden denk ik :)

Startgewicht was dus 69.5kg dus ben benieuwd:D

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 22:53

Suzanne F. schreef:
Hier ook 1.65 m. en als doel nu 58 kg.
Hier geen emotie eter gelukkig maar ben gewoon lui. :P Haat sporten en ben dol op frikandel speciaal en winegums. Zegt genoeg denk ik. :') :+

Hee, een hoogte en doelgewicht buddy! Best toevallig :D