Thijsje38 schreef:Ik schrijf nu even van mij af omdat het nog vers is. De PO belde net hoe het ging met mij toen even volledig ingestort.
Eigenlijk wel een fijn Sinterklaas cadeau!
Aandacht...!
Iemand die naar jou omkijkt, om jou geeft.
Aandacht is belangrijk voor een mens, we zijn sociale wezens.
Citaat:
Alles wat ik opgekropt had kwam er uit want ja verder heb ik weinig mensen behalve hier waar ik het kan uiten dus ik loop er alleen mee rond.
GOED ZO... !!!!
Zeg maar waar het op staat.
Als gezegd, we zijn sociale wezens en depressief zijn is al verschrikkelijk -
in je eentje rondlopen met deze zware last/ ziekte is gigantisch zwaar.
Prima dat je je hier kunt uiten. 'Beter iets dan niets', maar ik gun je zoveel meer steun en hulp.
Citaat:
De dagen worden steeds moeilijker. Ik voel me gewoon een mislukkeling. Dat maakt het gevoel van vechten ook steeds onzinniger want waarom zou ik vechten om toch maar te mislukken in deze wereld?
Bedenk ook, dat trauma en depressie samenhangen met uitputting.
Graag veel steun...!!!
Citaat:
Als ik naar mijzelf in de spiegel kijk wordt ik alleen verdrietiger. Vorig jaar zag ik er beter uit toen dacht ik ook nog met rijden we maken stappen vooruit ik durf mezelf te laten zien! Nu denk ik als ik ooit weer opstap gaan mensen mij uitlachen dus dan denk ik bij voorbaat al ik rij maar niet meer.
... wat voor mij als ruiter belangrijk is, is de reactie van Knollie en de mening van mijn instructrice.
Al zal ik meteen zeggen dat ik noch dol ben op uitgelachen worden noch zit te wachten op scheve blikken.
Ik stel me voor dat jij op dit moment zo'n honger naar erkenning hebt, dat je vermogen om dit soort zaken naast je neer te leggen nul is geworden.
Dat kan wel weer over gaan, daar niet van.
Citaat:
Dan krijg ik opmerkingen tja dan kan je hem beter verkopen als je het niet meer leuk vind… maar ik vind het wel leuk alleen ben bang voor wat een ander vind. Maar dan denk ik misschien hebben ze gelijk en moet ik mijn paard maar te koop zetten
Nee, nee, nee en nog eens nee.
Oude, gouden regel: in toestanden zoals waar jij nu verkeert: neem niet meer onomkeerbare beslissingen dan strikt noodzakelijk.
Je lieve paard verkopen waar jij wel degelijk plezier in kunt hebben -
"wel sakkerloot hoe heb ik het nu...?!"
gaat niet weg omdat jij zo vreselijk honger naar erkenning hebt!!!!
Citaat:
(met als gedachte kan maar vast geregeld zijn als ik er niet meer ben) dit heb ik ook zo tegen de PO gezegd en ik schrok er zelf niet eens meer van.
Goed om het uit te spreken!
En je huidige leven is ook zo ongeveer niet leefbaar, dus de gedachte 'Zo wil ik niet verder' vind ik volstrekt terecht.
Citaat:
Ik denk steeds ik wil mijn oude ik weer terug maar tegelijk denk ik is dit misschien wel de echte ik en was de vrolijke een bedrieger?
Depressie is een rotziekte die berucht is om dit soort gevoelens en gedachten.
Houd maar vast aan de gedachte 'Ik wil mijn oude ik terug!'
Prima...!
... en dan niet al te verbaasd zijn als die rotziekte die gedachte ogenblikkelijk - letterlijk! - komt verzieken.