Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 09:42

Elisa2 schreef:
Is het lezen zo moeilijk? heb je weleens een bijwerking geprobeerd te melden wbt de vaccins? Ik zou dat eens proberen en oordeel daarna maar. ;-)

Ik heb net even een test gedaan en een deel van het melden van een bijwerking doorlopen. Ze willen zorgvuldig zijn en daarom moet je veel vragen beantwoorden, als je dat al moeilijk vindt..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:37

als je al iets mankeert en ergens last van hebt en je krijgt vaccinatie en er verandert iets, heb je dat niet DOOR je vaccinatie gekregen, je had het al!!!!!!

Het probleem VOOR je vaccinatie kan je nooit DOOR je vaccinatie gekregen hebben!

zo zijn komen veel fabeltjes de wereld in en worden veel mensen bang gemaakt wat helemaal niet nodig is.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 10:45

speurneusc schreef:
als je al iets mankeert en ergens last van hebt en je krijgt vaccinatie en er verandert iets, heb je dat niet DOOR je vaccinatie gekregen, je had het al!!!!!!

Het probleem VOOR je vaccinatie kan je nooit DOOR je vaccinatie gekregen hebben!

zo zijn komen veel fabeltjes de wereld in en worden veel mensen bang gemaakt wat helemaal niet nodig is.

Sterker nog; veel problemen die direct na je vaccinatie optreden hebben ook niets met de vaccinatie te maken, correlatie is niet hetzelfde als causaliteit...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:36

speurneusc schreef:

Ja, en als je al problemen heb maar je overlijdt omdat Covid er bovenop komt dan ligt het aan Covid ipv aan het onderliggend lijden. :+ Meten met twee maten noemen we dat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:37

Esther schreef:
Elisa2 schreef:
Is het lezen zo moeilijk? heb je weleens een bijwerking geprobeerd te melden wbt de vaccins? Ik zou dat eens proberen en oordeel daarna maar. ;-)

Ik heb net even een test gedaan en een deel van het melden van een bijwerking doorlopen. Ze willen zorgvuldig zijn en daarom moet je veel vragen beantwoorden, als je dat al moeilijk vindt..

Ja en nu nog indienen :j kijk daarna maar hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:39

Elisa2 schreef:
Esther schreef:

Dat heb ik gedaan, ging super simpel? Ik zie het probleem echt niet. En nogmaals, als het je niet lukt kan je (huis)arts het voor je doen.
Volgens mij wil je gewoon niet dat het zo makkelijk gaat, je wilt alleen maar geloven dat het expres heel moeilijk gemaakt wordt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:44

Elisa2 schreef:

Suggereer je nou echt dat mensen nepbijwerkingen moeten gaan melden op de site van het Lareb om je punt op een internetdiscussieforum te maken? Er zijn meerdere mensen hier die gemeld hebben dat zij het vrij simpel vonden, dan denk ik dat vooral jij het heel lastig vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:47

nps schreef:
Elisa2 schreef:

Suggereer je nou echt dat mensen nepbijwerkingen moeten gaan melden op de site van het Lareb om je punt op een internetdiscussieforum te maken? Er zijn meerdere mensen hier die gemeld hebben dat zij het vrij simpel vonden, dan denk ik dat vooral jij het heel lastig vond.

Ja en daarna zeker weer miepen dat de bijwerkingen overdreven worden :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:49

Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 25-10-21 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:49

nps schreef:
Elisa2 schreef:

Op jou reageer ik sowieso niet meer, ik vind dat je een vervelende manier van discussieren hebt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:54

Elisa2 schreef:
speurneusc schreef:

Ja, en als je al problemen heb maar je overlijdt omdat Covid er bovenop komt dan ligt het aan Covid ipv aan het onderliggend lijden. :+ Meten met twee maten noemen we dat.

Euh, nee, dat wordt vrij gedetailleerd genoteerd.

Elisa2

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:01

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:06

Elisa2 schreef:
Op jou reageer ik sowieso niet meer, ik vind dat je een vervelende manier van discussieren hebt.

Boeiend, reageer gewoon op de inhoud? Dit is wel heeeel gemakkelijk zo zeg, jammer.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:11

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:12

Je komt met een artikel van 8 maanden oud en een opiniestuk als ‘bewijs’ ?
Ik had jou echt hoger ingeschat, Elisa.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:13

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:23

Elisa2 schreef:
https://www.hpdetijd.nl/2021-01-07/het- ... r-risicos/

Hier dan, als je alleen artsen serieus neemt. ;-)

En een ieder die persoonlijk meent te moeten worden, daar reageer ik niet op.

Wat ik zeg is dat het loont om zelf wat onderzoek te doen.

Carla Peeters is helaas ook redelijk bekend berucht wbt misinformatie en claims zonder bewijs.

Dus jouw onderzoek loont niet zo veel als je denkt dat het doet..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:29

Elisa2 schreef:

januari 2021...terwijl de inzichten zo ongeveer dagelijks veranderen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:29

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:

Carla Peeters is helaas ook redelijk bekend berucht wbt misinformatie en claims zonder bewijs.

Dus jouw onderzoek loont niet zo veel als je denkt dat het doet..

Is toch zoals ik al zei....FB en Youtube op het toilet...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:32

Elisa2 schreef:

Ja hoor , heel simpel en geen enkele moeite.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:35

Elisa2 schreef:

Doe dat dan in plaats van rond te rollen in de modderige uithoeken van het internet…..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:36

Elin_ schreef:
Ik zal wel gek zijn, maar sinds vaccinatie valt mijn haar uit :')
Verder niks. Ik geef geen licht in het donker, helaas. Alleen dus dat haar. Klink ik nu gek of meer mensen? :O

Nee hoor, op zich vrij logisch. Je lichaam schiet in een soort van stressreactie door vaccinatie. Moet heel hard werken om immuniteit aan te maken. Dus omdat het allemaal een tandje sneller gaat valt haaruitval ook op. Had ik ook en was na een maand of twee weer normaal.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:46

bigone schreef:
Elin_ schreef:
Ik zal wel gek zijn, maar sinds vaccinatie valt mijn haar uit :')
Verder niks. Ik geef geen licht in het donker, helaas. Alleen dus dat haar. Klink ik nu gek of meer mensen? :O

Nee hoor, op zich vrij logisch. Je lichaam schiet in een soort van stressreactie door vaccinatie. Moet heel hard werken om immuniteit aan te maken. Dus omdat het allemaal een tandje sneller gaat valt haaruitval ook op. Had ik ook en was na een maand of twee weer normaal.

Oh :+
Ik heb namelijk voor de rest echt nergens last van gehad. Lichtelijke spierpijn maar that's it (geprikte arm)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:47

Elisa2 schreef:
https://www.gelderlander.nl/doesburg/op ... ~a554ac06/

Hier staat sowieso al dat er veel meer bijwerkingen zijn dan er gemeld worden. Pas als er een aantal dezelfde bijwerkingen zijn wordt er een onderzoek gestart waar ook weer veel tijd overheen gaat.

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ngen-lareb
Als je alleen al naar dit artikel kijkt dan zie je hoe moeilijk het is voordat er iets "bewezen" ondanks ontzettend veel meldingen klachten.

Dat is normaal, ook voor bijwerkingen van andere middelen. Of wil je dat iedere melding direct onderzocht wordt zonder dat het gefilterd wordt? Wordt een duur grapje en dan krijg je een boekwerk in de bijsluiter.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:51

Elisa2 schreef:
speurneusc schreef:

en wat maakt dat uit??? ben je minder dood als je niet door covid overlijdt??