Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Um nee, sorry.
Homeopathie berust op geheugen van water.
Citaat:In het pokkenvaccin zit gewoon aantoonbaar een ziekmakend ziektekiem.
Citaat:In Australie wordt nog wel eens homeopatisch ingeent met BMR waar GEEN detecteerbaar virus in zit. Deze mensen rende zo ongeveer als eerste naar de docter destijds toen mazelen uitbrak
Janneke2 schreef:Geen idee.
(Al vind ik die foto's van Emoto mooi.)
Ik heb het over wetenschap in de 18e eeuw, mensen met uitstekend verstand, scherpe waarneming en die met grote regelmaat als arts succes boekten met homeopathische verdunningen van planten en /of vergif.
SinneJ schreef:Janneke2 schreef:Geen idee.
Ik heb het over wetenschap in de 18e eeuw, mensen met uitstekend verstand, scherpe waarneming en die met grote regelmaat als arts succes boekten met homeopathische verdunningen van planten en /of vergif.
Heb je een bron hiervan? Want volgens mij gaat dit niet om homeopathie, maar fytotherapie. Iets was heel vaak verwisseld wordt.
Homeopathie is namelijk een onbewezen techniek aangezien men basically (suiker)water geeft waarin er geen element meer van de werkzame stof aanwezig is.
Heb je een bron hiervan? Want volgens mij gaat dit niet om homeopathie, maar fytotherapie. Iets was heel vaak verwisseld wordt.
Homeopathie is namelijk een onbewezen techniek aangezien men basically (suiker)water geeft waarin er geen element meer van de werkzame stof aanwezig is.
Roodvos schreef:Ook dat is te simpel gesteld naar mijn mening. Homeopathie werkt met verdunningen. Koffie, thee, melk, soep of een bakje water met afwasmiddel zijn ook verdunningen. Maar niemand hier zal beweren dat deze verdunningen geen werking hebben.
Cruciaal is naar mijn mening de mate van verdunning. In een aantal gevallen gaat die zover dat ik (chemicus) dat ook heel ver vind gaan. Net zoals dat de alcohol- of watermolekulen de werking van het middel opslaan. Dat is volledig tegen de thermodynamica.
Maar een D1 of C1 verdunning kan naar mijn mening zeker wel werkzame stof bevatten.
Fytotherapie maakt alleen gebruik van plantaardige grondstoffen, homeopathie ook van minerale en dierlijke grondstoffen.
Citaat:Homeopathie is namelijk een onbewezen techniek aangezien men basically (suiker)water geeft waarin er geen element meer van de werkzame stof aanwezig is.
Zerena schreef:En je weet wat ze zeggen he.... bij twijfel, niet doen
bigone schreef:Sommige mensen worden opgehemeld omdat ze niet laten vaccineren bvb een Wout Weghorst en het is iedereens goed recht, zonder meer echter wel compleet vol met tatoeages, zouden ze daar ook zo’n weloverwogen keuze hebben gemaakt ?
https://www.kwf.nl/standpunten/tatoeage ... nkerrisico
bigone schreef:Sommige mensen worden opgehemeld omdat ze niet laten vaccineren bvb een Wout Weghorst en het is iedereens goed recht, zonder meer echter wel compleet vol met tatoeages, zouden ze daar ook zo’n weloverwogen keuze hebben gemaakt ?
Doubtless schreef:bigone schreef:Sommige mensen worden opgehemeld omdat ze niet laten vaccineren bvb een Wout Weghorst en het is iedereens goed recht, zonder meer echter wel compleet vol met tatoeages, zouden ze daar ook zo’n weloverwogen keuze hebben gemaakt ?
Maakt het uit?
bigone schreef:Ja ik vind van wel, aangezien de meeste mensen die twijfelen over wel of niet vaccineren dit doen omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn. Lange termijn effecten van tatoeëren is wel bekend en dat doen ze wel dus vraag ik mij af of de mensen die tatoeëren en niet vaccineren zich in beide verdiept hebben .
Ook al wijs je een vaccin af op het feit dat je neus groen word, geen probleem mee. Maar bang zijn voor effecten van vaccineren en ondertussen wel iets doen wat inmiddels bewezen schadelijk kan zijn in veel grotere aantallen , tja. Dat rijmt niet imo.
Ibbel schreef:Ik denk meer dat het punt is, dat het zo irrationeel is niet voor een vaccinatie te gaan vanwege onbekende langetermijneffecten, terwijl andere risico's blijmoedig genomen worden, zonder ooit te twijfelen terwijl er negatieve effecten bekend zijn.
Doubtless schreef:bigone schreef:Ja ik vind van wel, aangezien de meeste mensen die twijfelen over wel of niet vaccineren dit doen omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn. Lange termijn effecten van tatoeëren is wel bekend en dat doen ze wel dus vraag ik mij af of de mensen die tatoeëren en niet vaccineren zich in beide verdiept hebben .
Ook al wijs je een vaccin af op het feit dat je neus groen word, geen probleem mee. Maar bang zijn voor effecten van vaccineren en ondertussen wel iets doen wat inmiddels bewezen schadelijk kan zijn in veel grotere aantallen , tja. Dat rijmt niet imo.
Dus je hebt eigenlijk alleen recht op een nee als je niet rookt, geen suiker eet, een goede balans hanteert tussen zuivel/vlees/groente/koolhydraten, niet zonder autogordel rijdt, geen alcohol drinkt, voldoende slaapt, stress goed reguleert, geen drugs gebruikt, voldoende lichaamsbeweging krijgt, and so on?
Heel eerlijk, bij dit soort posts gaan mijn nekharen overeind staan. Je bent niet goed wijs als dat je gedachtegang is.