Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:43

@Janneke,ja dat klopt dat de ouderwetse vaccins werken volgens hetzelfde principe als homeopathie.Maar hoe het nu zit met Pfizer en Moderna dat weet ik niet, die werken anders denk ik?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:53

Um nee, sorry.
Homeopathie berust op geheugen van water.
In het pokkenvaccin zit gewoon aantoonbaar een ziekmakend ziektekiem.
In Australie wordt nog wel eens homeopatisch ingeent met BMR waar GEEN detecteerbaar virus in zit. Deze mensen rende zo ongeveer als eerste naar de docter destijds toen mazelen uitbrak :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:10

Sizzle schreef:
Um nee, sorry.
Homeopathie berust op geheugen van water.

Geen idee.
(Al vind ik die foto's van Emoto mooi.)

Ik heb het over wetenschap in de 18e eeuw, mensen met uitstekend verstand, scherpe waarneming en die met grote regelmaat als arts succes boekten met homeopathische verdunningen van planten en /of vergif.

Citaat:
In het pokkenvaccin zit gewoon aantoonbaar een ziekmakend ziektekiem.

Ja, precies.
Een ieniemienie dosis gif in een relatief gezond mens werkt doorgaans uitstekend.
Citaat:
In Australie wordt nog wel eens homeopatisch ingeent met BMR waar GEEN detecteerbaar virus in zit. Deze mensen rende zo ongeveer als eerste naar de docter destijds toen mazelen uitbrak :+

Verdunningen waarbij je een halve gram in het meer van Genève kiepert - dat hoeft van ook niet. Is ook niet de kern.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:20

Janneke2 schreef:
Geen idee.

Ik heb het over wetenschap in de 18e eeuw, mensen met uitstekend verstand, scherpe waarneming en die met grote regelmaat als arts succes boekten met homeopathische verdunningen van planten en /of vergif.

Heb je een bron hiervan? Want volgens mij gaat dit niet om homeopathie, maar fytotherapie. Iets was heel vaak verwisseld wordt.

Homeopathie is namelijk een onbewezen techniek aangezien men basically (suiker)water geeft waarin er geen element meer van de werkzame stof aanwezig is.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:24

SinneJ schreef:
Janneke2 schreef:
Geen idee.

Heb je een bron hiervan? Want volgens mij gaat dit niet om homeopathie, maar fytotherapie. Iets was heel vaak verwisseld wordt.

Homeopathie is namelijk een onbewezen techniek aangezien men basically (suiker)water geeft waarin er geen element meer van de werkzame stof aanwezig is.

Homeopathie is op basis van kruiden toch? Waarom zou er geen werkzaam element daarin aanwezig zijn?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:28

Homeopathie is niet alleen op basis van kruiden. Met veel meer zaken dan kruiden worden homeopathische middelen gemaakt.

Fytotherapie is puur en alleen op basis van kruiden. Deze twee worden vaak door elkaar gehaald.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:30

SinneJ schreef:
Janneke2 schreef:
Geen idee.

Ook dat is te simpel gesteld naar mijn mening. Homeopathie werkt met verdunningen. Koffie, thee, melk, soep of een bakje water met afwasmiddel zijn ook verdunningen. Maar niemand hier zal beweren dat deze verdunningen geen werking hebben.
Cruciaal is naar mijn mening de mate van verdunning. In een aantal gevallen gaat die zover dat ik (chemicus) dat ook heel ver vind gaan. Net zoals dat de alcohol- of watermolekulen de werking van het middel opslaan. Dat is volledig tegen de thermodynamica.
Maar een D1 of C1 verdunning kan naar mijn mening zeker wel werkzame stof bevatten.

Fytotherapie maakt alleen gebruik van plantaardige grondstoffen, homeopathie ook van minerale en dierlijke grondstoffen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:35

De meeste mensen zullen inderdaad niet beweren dat koffie niets doet...

Het is de mate van verdunning die maakt of ik gezondheidsclaims waarschijnlijk acht, mogelijk, onwaarschijnlijk of nagenoeg onmogelijk.

En daarmee geloof ik dus ook wel degelijk dát er homeopathische middelen zijn die wat doen.

Maar afhankelijk van welke stoffen en in welke verdunning.

Een beetje hetzelfde als
'De dosis bepaalt of iets giftig is'
(En dat geldt dan dus voor alles, inclusief water...)

Qua vaccineren, briljante conclusies en uitprobeersel natuurlijk van Jenner ooit.

Over 4 weken mag ik mijn tweede Moderna.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:38

Roodvos schreef:
Ook dat is te simpel gesteld naar mijn mening. Homeopathie werkt met verdunningen. Koffie, thee, melk, soep of een bakje water met afwasmiddel zijn ook verdunningen. Maar niemand hier zal beweren dat deze verdunningen geen werking hebben.
Cruciaal is naar mijn mening de mate van verdunning. In een aantal gevallen gaat die zover dat ik (chemicus) dat ook heel ver vind gaan. Net zoals dat de alcohol- of watermolekulen de werking van het middel opslaan. Dat is volledig tegen de thermodynamica.
Maar een D1 of C1 verdunning kan naar mijn mening zeker wel werkzame stof bevatten.

Fytotherapie maakt alleen gebruik van plantaardige grondstoffen, homeopathie ook van minerale en dierlijke grondstoffen.

Bedankt voor de aanvulling! De mate verdunning doet er inderdaad wel toe, ik dacht dat enkel enorm hoge graden van verdunning tot homeopathie gerekend werden. In ieder geval is het niet allemaal 'natuurlijk' zoals graag gezegd wordt, dat is een andere tak van de geneeskunde.

Ik heb hier in België ook mijn uitnodiging gehad (ben 25). 2 juli krijg ik mijn eerste Pfizer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:40

Femke_Tweety dat was Paracelcus toch "In wezen is alles giftig, het is de hoeveelheid die de mate van giftigheid bepaalt" woorden van gelijke strekking?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:50

rien10 schreef:
Femke_Tweety dat was Paracelcus toch "In wezen is alles giftig, het is de hoeveelheid die de mate van giftigheid bepaalt" woorden van gelijke strekking?

Jup.

Toen al, láng lááng geleden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:10

SinneJ schreef:
Janneke2 schreef:
Geen idee.

Het gaat mij om de geschiedenis van de geneeskunde.
Fytotherapie gaat over kruiden en tot 1979 was dat een onderdeel van de studie voor apotheker.
Homeopathie is qua grondstof ruimer: mineralen, dierlijke producten en wat al niet. Gif en exudaten...
En idd: homeopathie werkt met verdunning, wel zo veilig.
Citaat:

Geschiedenis van de geneeskunde : men had niet zo veel ter beschikking, in de 18e eeuw maar wel gezond verstand en observatievermogen.
Verdund gif kan uitstekend werken, zo weten we al honderden jaren.
De techniek heeft zich uit en den treure bewezen.
Suikerwater ken ik niet, ik ken melksuiker en water plus alcohol als 'basis' voor de goedjes die je bij de drogist kunt kopen.
Daar kom je een aantal verschillende stromingen tegen, (Bach, Schüsslerzouten, complex middelen tegen 1 specifieke aandoening, etc.) en de homeopathie zelf is nog veel ruimer.
En in wezen is vaccinatie hier ook een onderdeel van.

Bij verdunning D1 is het spul zelf gewoon aanwezig in het flesje.
En bij de meeste (ouderwetse) vaccins is de ziekmaker ook ('verzwakt') aanwezig.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:34

Morgen mijn eerste, moderna of pfizer.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:10

Sjonge ts je topic is wel helemaal naar de barabiesjes he, met al die ongevraagde discussies over wat er in de vaccinaties zit en dergelijke.

Ik hoop dat je in het begin van het topic genoeg antwoorden voor jezelf hebt gehad.
Ik twijfel nog even verder.
En je weet wat ze zeggen he.... bij twijfel, niet doen ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:47

Sommige mensen worden opgehemeld omdat ze niet laten vaccineren bvb een Wout Weghorst en het is iedereens goed recht, zonder meer echter wel compleet vol met tatoeages, zouden ze daar ook zo’n weloverwogen keuze hebben gemaakt ?

https://www.kwf.nl/standpunten/tatoeage ... nkerrisico
Laatst bijgewerkt door BigOne op 18-06-21 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:48

Zerena schreef:
En je weet wat ze zeggen he.... bij twijfel, niet doen ;)

Ik zeg altijd bij twijfel wél doen, dan maak je nog eens wat mee ;)

Maargoed wbt vaccineren moet iedereen het echt helemaal voor zich weten.
Ikzelf heb het wel gedaan, voor mezelf, voor mijn ouders. En ondanks dat ik al Covid heb gehad, haal ik ook de 2e prik over een paar weken. Kom maar door met die antistoffen etc.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:54

bigone schreef:
Sommige mensen worden opgehemeld omdat ze niet laten vaccineren bvb een Wout Weghorst en het is iedereens goed recht, zonder meer echter wel compleet vol met tatoeages, zouden ze daar ook zo’n weloverwogen keuze hebben gemaakt ?

Maakt het uit?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:58

bigone schreef:

Waarom heeft het laten zetten van een tattoo invloed op de beslissing van vaccinatie?

Als ik een tattoo heb of McDonalds lekker vind, zijn mijn argumenten tegen vaccinatie niet meer geldig?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:59

bigone schreef:

De BNers die wel laten vaccineren komen ook met uitgebreide filmpjes en dergelijke, dus dan mag dit ook toch?

Van mij hoeft het beide niet hoor, daar niet van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:05

Doubtless schreef:
bigone schreef:

Maakt het uit?

Ja ik vind van wel, aangezien de meeste mensen die twijfelen over wel of niet vaccineren dit doen omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn. Lange termijn effecten van tatoeëren is wel bekend en dat doen ze wel dus vraag ik mij af of de mensen die tatoeëren en niet vaccineren zich in beide verdiept hebben .
Ook al wijs je een vaccin af op het feit dat je neus groen word, geen probleem mee. Maar bang zijn voor effecten van vaccineren en ondertussen wel iets doen wat inmiddels bewezen schadelijk kan zijn in veel grotere aantallen , tja. Dat rijmt niet imo.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:14

Dat ben ik niet met je eens. Het is altijd een afweging van wat het je waard is.
Ik kan zeker stellen dat de kans op lange-termijn effecten door paardrijden veel groter is dan door vaccinatie (of zelfs door Covid, echt heel wat breuken en letsels die slecht helen bij een val). En toch rijd ik paard en wil ik geen vaccin :)

Een tattoo is iets dat levenslang zichtbaar is. Ik kan me voorstellen dat mensen daarvoor dat kleine risico echt wel willen nemen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:19

bigone schreef:
Ja ik vind van wel, aangezien de meeste mensen die twijfelen over wel of niet vaccineren dit doen omdat de lange termijn effecten niet bekend zijn. Lange termijn effecten van tatoeëren is wel bekend en dat doen ze wel dus vraag ik mij af of de mensen die tatoeëren en niet vaccineren zich in beide verdiept hebben .
Ook al wijs je een vaccin af op het feit dat je neus groen word, geen probleem mee. Maar bang zijn voor effecten van vaccineren en ondertussen wel iets doen wat inmiddels bewezen schadelijk kan zijn in veel grotere aantallen , tja. Dat rijmt niet imo.

Dus je hebt eigenlijk alleen recht op een nee als je niet rookt, geen suiker eet, een goede balans hanteert tussen zuivel/vlees/groente/koolhydraten, niet zonder autogordel rijdt, geen alcohol drinkt, voldoende slaapt, stress goed reguleert, geen drugs gebruikt, voldoende lichaamsbeweging krijgt, and so on?

Heel eerlijk, bij dit soort posts gaan mijn nekharen overeind staan. Je bent niet goed wijs als dat je gedachtegang is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:26

Ik denk meer dat het punt is, dat het zo irrationeel is niet voor een vaccinatie te gaan vanwege onbekende langetermijneffecten, terwijl andere risico's blijmoedig genomen worden, zonder ooit te twijfelen terwijl er negatieve effecten bekend zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:42

Ibbel schreef:
Ik denk meer dat het punt is, dat het zo irrationeel is niet voor een vaccinatie te gaan vanwege onbekende langetermijneffecten, terwijl andere risico's blijmoedig genomen worden, zonder ooit te twijfelen terwijl er negatieve effecten bekend zijn.

Laat maar Ibbel, mensen snappen of willen het niet snappen om het dan meteen op alles te betrekken ipv op het specifieke voorbeeld wat ik gaf. Maar jij snapt het.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:43

Doubtless schreef:
bigone schreef:

Dus je hebt eigenlijk alleen recht op een nee als je niet rookt, geen suiker eet, een goede balans hanteert tussen zuivel/vlees/groente/koolhydraten, niet zonder autogordel rijdt, geen alcohol drinkt, voldoende slaapt, stress goed reguleert, geen drugs gebruikt, voldoende lichaamsbeweging krijgt, and so on?

Heel eerlijk, bij dit soort posts gaan mijn nekharen overeind staan. Je bent niet goed wijs als dat je gedachtegang is.

Laat mij dan maar niet goed wijs zijn, lezen is een kunst die sommigen niet beheersen.