Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:58

Bij ons zijn alle cliënten met pfizer gevaccineerd. Vandaag/dit weekend iedereen de 2e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:11

Bizar hè.. Bij ons was ook nagenoeg iedereen ziek van AZ.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:43

Is toch eigenlijk wat. De zorgmedewerkers worden allemaal met AZ geënt, worden veel van ziek, terwijl de mensen in de zorg zo hard nodig zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:50

welmoed__ schreef:
Is toch eigenlijk wat. De zorgmedewerkers worden allemaal met AZ geënt, worden veel van ziek, terwijl de mensen in de zorg zo hard nodig zijn.

Bij ons mwt pfizer

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:50

welmoed__ schreef:

Gelukkig is het maar relatief gezien kort ziek. Meeste klachten zijn tussen de 24 en 48 uur wel over. Met een Corona besmetting ben je een personeelslid langer kwijt dan na een vaccinatie.

Maar wel bizar dat je van AZ zo ziek wordt. Pfizer is het heel verschillend bij. De ene persoon wordt ziek , en de ander niet. Ik hoor wel veel in mijn omgeving dat vooral jonge mensen onder de 50 er zieker van lijken te worden dan daarboven.

Collega van mij had van Pfizer een hoge bloeddruk gekregen en is nog naar de huisartsenpost geweest. Mijn werkgevers beide hebben alleen pijn in hun arm gehad na beide vaccinaties en verder niks. Andere had alleen flinke hoofdpijn en een andere was bijna een week ziek. Zelf ben ik dan 1 nacht flink beroerd geweest maar echt ziek was het niet te noemen. Wel heel ellendig voelen maar geen koorts in ieder geval.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:56

Ik voel me nog steeds een potje ellendig. Gelukkig kunnen mijn kinderen een nachtje bij mijn moeder blijven slapen. Ik hoop dat ik morgen weer fit wakker word. Kan me de laatste keer niet herinneren dat ik me zo ziek heb gevoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:18

Voor wat ik nu met astra om mij heen hoor is iedereen ongeveer één dag ziek. Bij mij gaat het ook al weer stukken beter dan afgelopen nacht en vanmorgen. Dus het kan meevallen :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:27

Het was in Phase I/II bekend dat de groep 18-55 jaar de meeste bijwerkingen heeft, maar geen koorts.
De oudere groep had minder bijwerkingen.

https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 40-6736(20)32466-1/fulltext

Koorts is een systemische bijwerking en hoge koorts (>39) moet je zeker melden en niet denken dat het er wel bij zal horen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:46

Bij ons zijn ze met pfizer geënt maar ook daarvan zijn mensen ziek geworden

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:08

Ah ja, het is ook heel wisselend. Kijk naar de vaccinaties die kinderen krijgen. Sommige kinderen worden even flink ziek en anderen weer niet. Had alleen gehoopt dat ik bij de niet zieke mensen zou horen :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:54

welmoed__ schreef:
Ik heb gisteren mijn 1e vac gehad met AZ. Eerst nergens last van, maar later op de avond erg veel last van mijn lichaam, moe, hoofdpijn en erg veel last van de geprikte arm.

Heb twee collega's die echt goed ziek zijn geweest, boven de 39 graden koorts etc.

Hoor naar mijn gevoel veel meer bijwerken bij het AZ vaccin. Onze bewoners zijn woensdag allemaal gevaccineerd met Moderna en niemand heeft klachten.

Ligt dat er niet gewoon aan dat het personeel veel jonger is dan de bewoners? Hoe ouder, hoe minder hard je immuunsysteem op zo'n vaccinatie aanslaat tenslotte.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 00:12

Ik ben heel benieuwd.
Ik werk in ziekenhuis en verpleging ouderen.
Bij beiden veel personeel ziek na tweede enting Moderna en Pfizer (koorts en hoofpijn bij Pfizer en koort en braken bij Moderna)
Duur:24-48 uur
A.s week start de vaccinatie ronde 2 voor de clienten en patienten.
Allemaal in twee dagen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:03

elnienjo schreef:
welmoed__ schreef:
Ik heb gisteren mijn 1e vac gehad met AZ. Eerst nergens last van, maar later op de avond erg veel last van mijn lichaam, moe, hoofdpijn en erg veel last van de geprikte arm.

Heb twee collega's die echt goed ziek zijn geweest, boven de 39 graden koorts etc.

Hoor naar mijn gevoel veel meer bijwerken bij het AZ vaccin. Onze bewoners zijn woensdag allemaal gevaccineerd met Moderna en niemand heeft klachten.

Ligt dat er niet gewoon aan dat het personeel veel jonger is dan de bewoners? Hoe ouder, hoe minder hard je immuunsysteem op zo'n vaccinatie aanslaat tenslotte.

Dat is bij ons niet zo hoor. Hele gemengde groep, maar denk toch wel dat de gemiddelde leeftijd van het team aardig overeenkomt met dat van de bewoners.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:15

Ik heb gistermiddag AZ in m'n arm gekregen. Arm is stijf en pijnlijk, maar geen hoofdpijn, geen koorts, geen andere klachten.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:40

Voelt wel goed om volledig gevaccineerd te zijn nu :D Ik had de tweede keer pijnlijke arm en wat lamlendig, maar geen koorts en met paracetamol + een dienst doen op de huisartsenpost voelde ik me weer goed, lol. Afleiding helpt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:03

Nou begreep dat bewoners later toch ook verhoging hebben gekregen, de grootste groep althans. Dus qua bijwerkingen maakt het niet veel uit wat je krijgt.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:03

Tanya schreef:
Voelt wel goed om volledig gevaccineerd te zijn nu :D Ik had de tweede keer pijnlijke arm en wat lamlendig, maar geen koorts en met paracetamol + een dienst doen op de huisartsenpost voelde ik me weer goed, lol. Afleiding helpt.

Dit had ik ook! Voelde me thuis voor m’n dienst heeeeel zielig, maar eenmaal aan het werk nergens meer last van :+ En mijn “klachten” zijn ook weg. Had elke keer wel een keer keelpijn of snot in mijn keel ofzo, nu al een week niet meer _/-\o_

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 21:43

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:58

Ja dat is inderdaad mooi nieuws... aan de andere kant hou ik mijn hart vast voor mogelijke mutaties en wat dat doet met immuniteit. Hoop toch echt dat het vaccineren de kanteling gaat worden / is waar we zo hard op wachten.

Het voelt wel super goed nu in ieder geval om ingeënt te zijn, echt lekkerder gewerkt vanochtend :D was steeds zo bang andere mensen te besmetten.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:38

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt en word 14 maart geënt met AZ. Moet zeggen dat ik er wel tegenop zie, ik hoor in mijn omgeving ook veel mensen die er flink ziek van zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:43

Suor schreef:
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt en word 14 maart geënt met AZ. Moet zeggen dat ik er wel tegenop zie, ik hoor in mijn omgeving ook veel mensen die er flink ziek van zijn.

Misschien helpt het als ik zeg dat een corona besmetting nog heel wat erger is dan ziek worden van het vaccin. Las dat een kennis van mij was gevaccineerd met AZ en corona toch echt heel wat erger vond voelen dan ziek worden van het vaccin.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:53

En hoewel het ziek zijn van de vaccinatie natuurlijk ruk is, is het over het algemeen wel van korte duur. 1 á 2 dagen, en dan hoef je er natuurlijk niet eens ziek van te worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:02

Inderdaad, na een goede dag is het wel over. Ik voelde me even flink beroerd, maar de volgende dag ging het al een stuk beter. Even doorbijten :+

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:42

Van corona hoef je je ook niet ziek te voelen... Mijn vriend heeft corona gehad en had totaal geen klachten. En zo ken ik meerdere mensen. Dus dat is voor mij persoonlijk geen argument. Ik laat mij ook niet enten voor mijzelf, maar voor de kwetsbare mensen waarmee ik werk en in mijn omgeving.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:02

Suor schreef:
Van corona hoef je je ook niet ziek te voelen... Mijn vriend heeft corona gehad en had totaal geen klachten. En zo ken ik meerdere mensen. Dus dat is voor mij persoonlijk geen argument. Ik laat mij ook niet enten voor mijzelf, maar voor de kwetsbare mensen waarmee ik werk en in mijn omgeving.

En van het vaccin hoef je ook niet per se ziek te worden hè. M'n vader heeft ook nergens last van gehad met AZ.