Depressief zijn in een lockdown

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:04

Fijne update Kaat! :)

Dammie

Re: Depressief zijn in een lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:29

Top nieuws +:)+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 13:42

Ik heb gisteren zowel met de psycholoog als de psychiater gesproken in verband met mijn uitgang en zij waren toch wel positief, dus ik verwacht dat ik misschien volgende week op ontslag mag. De 17de heb ik nog een familiegesprek in de avond en de 18de moet ik nog terug naar het ziekenhuis voor verdere allergietesten. Ik heb ook al mijn psychologe die mij uiteindelijk de opname heeft aangeraden opnieuw kunnen boeken voor 1 maart, dus als alles goed is gaat zij mij thuis verder kunnen begeleiden tot mijn verdere opname. In verband met Gent waren ze alleszins heel lovend daar bij het CGG. Ik sta nu schijnbaar op de 18de plaats.. Kan dus snel gaan, maar ook nog heel lang duren. Ik hoop uiteraard op het eerste zodat de overgang straks niet te groot is (en mijn plekje thuis niet te vertrouwd wordt).

Gisteren zijn we met enkele mensen gaan sleëen, was heel tof. Alleen voor mij achteraf gezien toch nog beetje te veel van het goede. Fysiek weer heel moe. Mijn gezicht is ook gezwollen door de lymfeknopen pff. Hoop dat die ellende toch ook snel gedaan is. Ik heb gewoon ook geen eetlust weer.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 20:36

Hey iedereen. Sorry voor de dubbelpost maar heb zonet vernomen dat ik morgen al op ontslag mag :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:43

*\o/*
Kaatastrof schreef:
Hey iedereen. Sorry voor de dubbelpost maar heb zonet vernomen dat ik morgen al op ontslag mag :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:53

Wouw! Dat gaat snel. Ben je er blij mee?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 21:18

Ja de psychiater kwam hier ineens vanavond nog binnen, verschoot er zelf ook wel van. Maar het is goed zo. Ik ervaar hier meer stress en ongemak dan dat het me nog helpt om hier te zijn. Het is dus tijd. :) Het enige waar ik me nu nog zorgen om maak is hoe ik in godsnaam al mijn spullen thuis krijg.. :+ Maar ik heb ook heel veel leuke vooruitzichten de komende tijd én ik heb vernomen dat de rijexamens terug doorgaan dus de komende weken ga ik denk ik theorie leren voor mijn rijbewijs - kwestie van me nuttig bezig te houden tot mijn volgende opname.

Ik ga alleszins blij zijn om thuis te zijn, terug lekker in mijn eigen bedje zonder lastig gevallen te worden.. Heerlijk aan mijn eigen tempo <3 Batterijen even opladen in alle rust zodat ik genoeg energie heb om dan volledig in therapie te gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:53

Tof Kaat. Ga er voor.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:24

Woohhooo *\o/* top!! Je hebt het verdiend! <3 ...maar he... :( blijven posten hier he <<) dikke knuffel!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:17

Wat een fijn nieuws!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:18

*\o/*
We horen het wel als je thuis bent, he...! :)F
(Oeps, is de verkeerde vlag...)

Nu ja: feestje! Y)(^) :)ddd *\%/*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 16:16

Afbeelding
Gepakt en gezakt.. Nu wachten tot mijn mama er is om me te halen. Ik heb ook een kaartje gemaakt voor de verpleging met 3 van de 6 ezeltjes die ze hier hebben erop. En traktaties voor de patiënten en personeel als bedankje.

Afbeelding

De assistent psychiater was ook heel lovend over me en zei dat hij veel geleerd heeft van me te behandelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:01

Ziet er allemaal heel erg goed uit Kaat. Leuk al die positiviteit, ik geniet daar heel erg van meid. Het "stralen" is voelbaar zowel als het gaat om je mooie tekening als je tekst.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 18:06

Kaat,

Wat fijn dat je naar huis mag!

Je kaartje is weer zo goed gelukt!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 20:17

Jongens wat heb ik gejànkt zeg bij het vertrekken. Even helemaal overladen geweest met emoties daar bij het afscheid aan de verpleegpost. Ook veel knuffels mogen ontvangen (mag eigenlijk niet met Corona maar in principe leven we daar in onze 'bubbel'..) van de medepatiënten. Het is toch wel een beetje bittersweet.. Zat daar nu toch ook al bijna 3 maand en dan begin je het er natuurlijk van binnen en buiten te kennen. Zeker dag zeggen tegen de verpleging waar je een goede band mee hebt opgebouwd deed ook wel pijn..

Maar zoals mijn vriend ook zei: "Look at you. Finally sharing your emotional side with others." En daarin heeft hij gelijk. Dàt was echt het teken dat ik klaar was om voorlopig te vertrekken. Ik durfde me daar, voor de ogen van tientallen mensen kwetsbaar op te stellen en toe te geven aan mijn emoties. Toegegeven - ze waren zo intens, die had ik sowieso niet kunnen onderdrukken - maar het deed écht wel deugd. Het waren ook tranen van dankbaarheid, niet van verdriet. Ze zeiden me nog daar dat ze zelden zo iemand dankbaar zien afscheid nemen wat uiteraard niet gek is op een opname dienst waarvan 90% van de bevolking er ongewenst opgenomen is.

Uiteraard zal ik verder blijven schrijven in dit topic. Ik weet echter niet in hoeverre ik dat nog zal doen nu ik thuis ben - ik wil ook niet te veel offtopic gaan ofzo en mijn leven is verder niet zo heel boeiend. :') Wat ik wel kan delen is hoe het verder gaat nu bij de psycholoog tot mijn verdere opname en hoe ik me mentaal hier verder ontwikkel misschien.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:24

Dit heeft mij toch wel een Smile op mijn gezicht. Ik weet dat je een lieverdje bent. Met een goed hart<3 ze zullen je wel missen. Tga je goed meid! Ik wens je tgeluk en de rust toe die je verdiend ...en idd. Laat maar af en toe hier een berichtje na... <3 een hele dikke dikke welverdiende knuffel meid! Tkomt helemaal goe mee u e <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:37

:* ik wens je het allerbeste toe Kaat :*

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:18

Wow, wat maak je ons blij met je geluk... Veel succes terug in de 'echte' wereld. En blijf ons schrijven inderdaad, zeker als het straks toch weer minder mocht gaan!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:14

Wat een mooie stap, alweer!
Geniet van het mooie witte winter-wonderland dit weekend.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:41

Wauw dit topic even niet gezien maar weer opgezocht omdat hij naar beneden was gezakt en zie alleen maar fijne updates. Wat een topper ben je, ik ben echt blij voor je dat je naar huis mag. :* Vind je het spannend om weer thuis te zijn?

Het allerbeste Kaat :* Hopelijk blijven we van je horen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 23:59

Topper kaat <3 !

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 14:01

Bedankt voor de gelukswensen <3

Ik vind het wel spannend om thuis te zijn maar het voelt ook veilig. Ik heb namelijk al vrij lang geen drang meer gehad. Ik begrijp nog altijd niet goed wat er precies gebeurd is en hoe het komt dat ik ineens dat 'Aha!' moment gekregen heb, maar dat doet er ook niet heel veel toe. Ik heb gisteren nog lang met mijn vriend gebeld en dat geeft mij ook wel rust omdat ik weet dat ik aan hem alles kan vertellen en dat hij graag naar me luistert. Daardoor heb ik me niet eenzaam hier gisteren gevoeld in mijn kamer. Mijn oudere broer heeft me ook geholpen met mijn wandtapijt op te hangen waardoor het hier nog gezelliger geworden is. Het is fijn om weer echt in MIJN kamer te zijn, mijn eigen stekje omringd door de dingen die ik liefheb. Ik heb helaas wel erg slecht geslapen maar ik heb wat last van mijn luchtwegen en vooral heeeel veeel jeuk weer. :L Ik mag weer even geen antihistamine nemen omdat ik binnen een week weer een afspraak heb bij de allergoloog en daardoor slaap ik dus heel onrustig..

Ik heb vandaag nog gebeld naar Gent om te kijken of er toevallig niet al opgeschoven was op de wachtlijst en om nog wat info te vragen in verband mijn opname. Ik ben sinds 1 februari van de 18de naar de 13de plaats gegaan *\o/* De mevrouw aan de telefoon schatte dat ik nog zo'n 5 weken ging moeten wachten dus het gaat toch iets sneller dan ik verwachtte. De weekplanning ziet er ook wel fijn uit, de therapie is intensief maar we hebben ook wel veel vrije momenten. Zo mag heb ik woensdagnamiddag vrij bijvoorbeeld en zou ik dan ook even naar huis mogen. De weekendregeling verloopt er ook wat anders - ik mag vrijdag vanaf 15u vertrekken en moet dan zondag tegen de middag terug zijn om te eten. Na het middagmaal mag je schijnbaar wel weer vertrekken maar aangezien het toch wel een eindje is weet ik niet of ik dat ga doen. De andere optie is dat je zaterdag pas vertrekt en dan mag je tot maandagochtend thuis zijn.

Verder is het basisprogramma 8 weken - dat is de opstart van DGT. Dus ik zit sowieso minimaal 2 maand in opname. Daarna volgen er 3 modules die 24 weken duren. Afhankelijk van hoe ik het doe gedurende de 8 weken kan er bekeken worden of de modules in dagtherapie of eventueel zelf ambulant doorlopen kunnen worden. Dagtherapie wordt voor mij al lastiger in verband met vervoer maar wellicht dat ik bv. de laatste module ambulant kan doen. De volledige bezetting op de afdeling bedraagt 27 man en we worden opgesplitst in 2 groepjes van 9. Blijkbaar krijg je ook een peter of meter toegewezen bij het begin van je opname. Dit is een patiënt die er al even zit en je op sleeptouw neemt. Vind ik zelf wel een fijn idee want ik ben iemand die uit haar schulp getrokken moet worden. Ik zou het ook wel fijn vinden om iemand te begeleiden bij de aanvang van hun opname.

Dus al bij al allemaal positief en ik denk wel dat ik de juiste beslissing heb gemaakt.

Als het goed is ga ik zometeen paardlief even opzadelen want er komt een vriendin rijden en daarna komt mijn vriend nog even langs. Morgen vertrekken we dan op een weekendje weg voor valentijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:10

Wat een fijne update Kaat. Geniet van het weekendje <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:45

Een stralende Kaat is wel heel tof om mee te maken. <3 Ik vind het allemaal zo fijn klinken en zo fijn voor je.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 14:46

Wat een fijne updates Kaat! Veel plezier op je weekendje!