Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 23:33

lenaa_tje schreef:
Karl66 schreef:
Alleen gaat dit topic over de mensen van viruswaanzin, die na een namiddag googlen denken dat ze beter weten welke maatregelen wel en niet effectief zijn dan de mensen, die na een jarenlange studie en vaak nog meer jaren onderzoek, met veel mitsen en maren denken te weten wat verstandig is. En dat zijn mensen die je dus vooral niet het gevoel moet geven dat we ze ook nog serieus nemen.

Dan kan je het topic ook wel sluiten geloof ik. Een groot deel van die mensen staat te demonstreren bij de aanhangers van viruswaanzin omdat ze totaal de binding met Nederland en overheid zijn verloren en zich totaal verloren voelen. Zijn ze direct aanhanger van al deze theorieën dat denk ik niet. Juist daarom is gesprek belangrijk en daarbij hoort niet mensen belachelijk maken. Dat heeft nog nooit geholpen in een gesprek.

Oh er is genoeg wat anders en beter kan in Nederland, maar dat los je niet op door viruswaanzin serieus te nemen. Dat los je op door de echte problemen in dit land aan te pakken, niet door gekkies een podium te geven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 00:27

lenaa_tje schreef:
Electra gewoon interesse hoor en misschien off-topic maar waarom volg je die mensen dan op social media? Zo geef je ze toch ook juist de volgers?

We hebben gedeelde/gezamenlijke vrienden.
Dus ik zie deze wel eens reageren.
Ik lees hun (openstaande) FB of Twitter-berichten.
Maar ik ben vooral nieuwsgierig wat mensen drijft.

Ik volg ook Trump, Baudet en Wilders en daar ben ik zeker geen aanhanger van, maar je moet hun standpunten kennen, om je een mening te kunnen vormen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:19

Electra63 schreef:
lenaa_tje schreef:
Electra gewoon interesse hoor en misschien off-topic maar waarom volg je die mensen dan op social media? Zo geef je ze toch ook juist de volgers?

We hebben gedeelde/gezamenlijke vrienden.
Dus ik zie deze wel eens reageren.
Ik lees hun (openstaande) FB of Twitter-berichten.
Maar ik ben vooral nieuwsgierig wat mensen drijft.

Ik volg ook Trump, Baudet en Wilders en daar ben ik zeker geen aanhanger van, maar je moet hun standpunten kennen, om je een mening te kunnen vormen.

Andere definitie van volgen dus :) dit vind ik ook belangrijk en doe ik ook maar ik zou niet willen dat ze daar extra volgers aan over houden. Ook word ik niet lid van pagina’s op FB bijvoorbeeld.
Ik volg politieke partijen ook maar ook niet dat ik die via sociale media volg. Ook de partijen waar ik wel achter sta niet trouwens. :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:30

@karl66 dat kan je vinden maar in Nederland hebben groeperingen nou eenmaal een recht op een podium mits ze daarbij aan de regels voldoen. Juist door ze af te stoten en belachelijk te maken zullen ze alleen meer ontevreden worden. Daar zit juist het probleem.
Hier heeft een klein groepje gedemonstreerd waarbij de lokale nieuwssites aanwezig waren. Die willen natuurlijk wel wat sensatie dus de echte gekkies werden natuurlijk geïnterviewd (net als dat media dat ook doet in. Bijv. Oost Groningen en dat je dan denkt dit is echt niet de juiste afspiegeling van dit gebied. )

Er waren hier gewoon een heel aantal mensen aanwezig die te maken hebben met jeugdzorg en door de strenge Corona maatregelen hun kinderen niet konden zien. Die mensen zijn al boos, dit zijn mensen die de maatregelen van jeugdzorg sowieso al slecht vinden. Ze snappen niet dat hun kind niet bij hun mag wonen. Dit zijn mensen die iedere aangelegenheid aangrijpen om maar te laten zien wat er beter en anders moet. Dit vind ik situaties die veelal schrijnend zijn. Ben ik het dan met ze eens? Nee en zeker niet met de ideeën die ze aanhangen maar ik kan mij wel inleven in het gevoel van wanhoop.
Monddood maken vind ik ingeval niet de oplossing.

Edit. Ik wil hier jeugdzorg echt niet afvallen want ook daar sta ik achter. Een kind kan niet zomaar niet meer thuiswonen en het kind vind ik hier echt voorop staan maar ik kan mij wel inleven in de ouders die van oorsprong echt wel het beste willen en zielsveel van hun kind houden.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:35

Karl66 schreef:
Oh er is genoeg wat anders en beter kan in Nederland, maar dat los je niet op door viruswaanzin serieus te nemen. Dat los je op door de echte problemen in dit land aan te pakken, niet door gekkies een podium te geven.

Precies dit Karl66, hou op met dit virus te gebruiken om je onvrede over tig andere zaken aan op te hangen. Nogmaals, er is een pandemie, er gaan mensen aan dood, er blijven mensen leven die qua longfunctie nooit meer de oude worden en gelukkig hebben de meeste mensen helemaal geen klachten. Wees blij als je tot de laatste categorie hoort.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:39

wittepit schreef:
Karl66 schreef:

Precies dit Karl66, hou op met dit virus te gebruiken om je onvrede over tig andere zaken aan op te hangen. Nogmaals, er is een pandemie, er gaan mensen aan dood, er blijven mensen leven die qua longfunctie nooit meer de oude worden en gelukkig hebben de meeste mensen helemaal geen klachten. Wees blij als je tot de laatste categorie hoort.

Tja dat kan je vinden maar zo werkt het gewoon niet. Het is een feit dat deze mensen steeds meer ontevreden zijn en dat ze gewoon onderdeel zijn van onze samenleving.
Niet willen inenten is niks nieuws hoor. Of daar kritisch over willen zijn. Rudolf Steiner was daar duidelijk in. Vraag is wel waarom zijn onderwijs steeds meer aanhang trekt. En daarbij waarom die groep aanhangers tegen het inenten ook groeit.

En ja soms zou ik het ook ontzettend praktisch vinden als het internet en zijn gigantisch podium niet zou bestaan en dat niet iedereen maar alles erop kan zetten. En altijd maar argumenten kan vinden die hun menging kunnen ondersteunen :+

Karl66

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:01

Mensen hebben het recht om te demonstreren en andere mensen hebben het recht om ze belachelijk te vinden. Wat jouw voorbeeld van jeugdzorg betreft, het is goed om heel kritisch op jeugdzorg te zijn en te checken of ze wel de juiste beslissingen nemen. En als je vindt dat het daar niet goed gaat, dan moet je daar tegen gaan protesteren. Alleen wat er nu gebeurt is dat ze met corona een mooie kapstok hebben om hun onvrede over de jeugdzorg te uiten. En daarbij maakt het ze niet uit dat ze onzin over het virus uit lopen te kramen, domweg omdat het ze goed uitkomt in hun strijd tegen jeugdzorg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:06

Karl66 schreef:
Mensen hebben het recht om te demonstreren en andere mensen hebben het recht om ze belachelijk te vinden. Wat jouw voorbeeld van jeugdzorg betreft, het is goed om heel kritisch op jeugdzorg te zijn en te checken of ze wel de juiste beslissingen nemen. En als je vindt dat het daar niet goed gaat, dan moet je daar tegen gaan protesteren. Alleen wat er nu gebeurt is dat ze met corona een mooie kapstok hebben om hun onvrede over de jeugdzorg te uiten. En daarbij maakt het ze niet uit dat ze onzin over het virus uit lopen te kramen, domweg omdat het ze goed uitkomt in hun strijd tegen jeugdzorg.

Wat mij betreft sla je dan de plank mis met demonstreren. Demonstreren is niet om elkaar belachelijk te vinden.
Tja ik vind het niet raar dat jij alles aangrijpt als de bezoekersregelingen zijn opgeschort. Telefonisch contact en videobellen is niet hetzelfde. Ik ken ook een aantal pleegouders die hier niet achterstonden. De vraag mag best gesteld worden wat er nou belangrijker is. Dat zijn echt geen virusontkenners.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:08

Karl66 schreef:

Maar als je kritisch bent op de media / overheid wat betreft de corona maatregelen ben je een gekkie toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 09:53

Jildau schreef:
Karl66 schreef:

Maar als je kritisch bent op de media / overheid wat betreft de corona maatregelen ben je een gekkie toch?

Dat maak jij ervan. Maar het helpt niet echt dat er best wat 'gekkies' bij zitten die behoorlijk aan het uiterste spectrum van de maatschappij leven met hun denkbeelden. Dat doet de boodschap van mensen die het bestaan van het virus en de gevolgen niet ontkennen, maar wel gewoon kritisch zijn over hoe de overheid het aanpakt, geen goed. Dat is heel jammer.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 10:19

Karl66 schreef:
Alleen gaat dit topic over de mensen van viruswaanzin, die na een namiddag googlen denken dat ze beter weten welke maatregelen wel en niet effectief zijn dan de mensen, die na een jarenlange studie en vaak nog meer jaren onderzoek, met veel mitsen en maren denken te weten wat verstandig is. En dat zijn mensen die je dus vooral niet het gevoel moet geven dat we ze ook nog serieus nemen.

Nee. Jullie zijn al pagina's lang offtopic bezig en dat is ook de reden dat ik zelf niet meer heb gereageerd.
Enorm kinderachtig hoe hier alles wordt geridiculiseerd en hoe er dingen bij betrokken worden die helemaal niks met de openingspost te maken hebben.
Het topic heet viruswaanzin, puur omdat er zoveel waanzin is te vinden over Covid-19, en zoveel van de maatregelen waanzin zijn.
Heeft ansich niks te maken met de groep, die overigens zn naam veranderd heeft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:23

Jildau schreef:
Karl66 schreef:

Ik vind dat wel heel zwart wit. Er is een verschil tussen complottheoriën en kritisch zijn op de maatregelen van de overheid.

Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik de maatregelen van de overheid m.b.t. de ouderenzorg (want daar heb ik verstand van) bekritiseer en niet achter die maatregelen stond. Dat maakt me niet meteen een gekkie en ik ben ook nog geen enkel keer zo benoemd.

Ik noem iemand die kritisch kijkt naar de maatregelen en zegt "hey, deze maatregelen kosten ons zo ontzettend veel, staat dat wel in verhouding tot wat het ons oplevert?" ook geen gekkie als je dat goed kan onderbouwen.

Maar mensen die alle onderbouwing aan de kant gooien, vinden dat corona een onschuldig griepje is of zelfs van mening zijn dat het komt door 5G masten. Dat is wat mij betreft wel redelijk te scharen onder "gekkies" ja.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:25

Jildau schreef:
Karl66 schreef:

Nee, het woord kritisch wordt misbruikt om basale wetenschappelijke bevindingen te ontkennen. (Constructief) kritisch zijn is zeker niets mis mee.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:27

Ik vind het jammer dat door sommige het topic een soort van gekaapt word.
En inderdaad iedereen die een tegenargument heeft als Gekkie word verklaart omdat ze er zelf anders in staan.
En dit is niet de eerste keer dat ik diezelfde bokkers dat zie doen.
Geen enkele mening als die van hunzelf word gewaardeerd. Geen enkel respect naar andere.
Maar ik denk als dat eens omgedraaid zou worden, geen respect naar hen toe de tem over zal lopen.

Jammer heel jammer. Had een heel ander topic kunnen zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:29

ik denk dat een duidelijkere openingspost daarin een hoop had gescheeld. Ik heb een aantal pagina's geleden al geprobeerd om nou boven te krijgen wat de stelling was van TS, maar dat was vrij lastig want dat was een combinatie van
"corona bestaat niet"
en
"corona bestaat wel, maar de maatregelen zijn overtrokken".

Dat is een beetje ingewikkeld, om in beide tegelijk te geloven...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:30

Maar dat is wel wat Karl66 en een aantal anderen hiervoor suggereerde. Dan haal je ieder mogelijkheid tot discussie weg.
Hoef je het nog niet met elkaar eens te zijn maar om nou iedereen die wel is kritisch is te veroordelen tot 5g conspiracy theorieën is wel weer het andere uiterste.
Ik geloof niet dat al die mensen die in bijv. Berlijn op de been waren daar aanhangers van zijn.

Edit. De openingspost en de titel zijn daar dan misschien wel oorzaak van maar ik had het topic wat breder getrokken dan alleen Corona bestaat niet.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:42

Dimphyl schreef:
Karl66 schreef:

Nee. Jullie zijn al pagina's lang offtopic bezig en dat is ook de reden dat ik zelf niet meer heb gereageerd.
Enorm kinderachtig hoe hier alles wordt geridiculiseerd en hoe er dingen bij betrokken worden die helemaal niks met de openingspost te maken hebben.
Het topic heet viruswaanzin, puur omdat er zoveel waanzin is te vinden over Covid-19, en zoveel van de maatregelen waanzin zijn.

Ik vraag me dan eigenlijk wel af wat je van het filmpje vindt dat ik een paar pagina's terug gepost heb. Is het virus, de gevolgen en de maatregelen dan nog steeds waanzin? Of zie je het als "propaganda"?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:43

Dimphyl schreef:
Karl66 schreef:

Klopt imo wel dat er veel offtopic gegaan wordt. Ik lees het meeste ook niet meer...
Je stelt dat er veel waanzin te vinden is over Covid-19 en ook veel maatregelen waanzin zijn. Ik kan je ergens wel volgen, alleen vraag ik me af wat er dan beter was geweest?
Covid-19 is nieuw, er is dus ook nog veel niet over geweten. Maatregelen moesten worden genomen met de karige informatie die men had en proberend om het voor zoveel mogelijk mensen goed te doen. Tuurlijk zitten daar dan maatregelen bij die niet efficiënt blijken te werken of worden bepaalde 'groepen' mensen totaal vergeten, aan hun lot overgelaten. Je kan onmogelijk voor iedereen goed doen en je aanpak enkel afstemmen op de info die je op dat moment hebt. Het is niet zo moeilijk om achteraf te zeggen: het heeft niet het gewenste effect gehad, de maatregelen zijn onzin. Op voorhand weet je dat niet altijd.

En ja ik ben ook ontevreden met de maatregelen, behoor ook tot een groep mensen die eigenlijk behoorlijk vergeten worden bij de genomen maatregelen. Maar ik probeer de maatregelen wel zo goed als kan op te volgen en er gewoon het beste van te maken, voor mezelf en voor anderen.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:59

Of je nu voor, midden of tegen bent.. het gaat toch om verbinding? In dialoog gaan of discussie met elkaar. Ook de mensen die anders denkend zijn of buiten misschien het regulier maatschappelijk denken vallen?
Waarom zijn we anders een democratie en vieren we na de Tweede Wereldoorlog nog steeds het begrip 'Vrijheid'.

Ik vermoed dat zelf onder de andersdenkenden er genoeg zijn die het corona virus niet onderschatten of ontkennen, maar een aantal ervan zijn het gewoon niet eens met maatregelen.

Dat vind ik bv in de zorg. Dat ze de eerste 6 - 8 weken de boel hebben dichtgegooid en niemand meer van buitenaf welkom was, was te begrijpen. Het menselijke en sociale aspect wil ook wat, zeker voor ouderen die we willen beschermen maar sociaal engagement i.p.v. isolement dienen we ook niet te onderschatten op langere termijn. Gelukkig nu weer langzaam op afstand toegestaan. Er zijn een hoop ouderen toch achter uitgegaan, verpieterd of e.d. ;( Terwijl we juist ook die doelgroep willen beschermen met alle maatregelen. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij de familie niet mocht komen destijds, maar waarbij de verpleging wel fysiek contact (kus geven) met de clienten. Die verpleging ging vervolgens ook weer naar huis en terug in de eigen leefomgeving. Ik snap dat na een langere periode dat dat voor familieleden frustrerend kan zijn. Super hoe de zorg zich inzet, het gaat om de maatregelen. Ergens moet je een lijn trekken en die geldt voor de gemene deler in een democratie en samenleving.

Ben je dan een gekkie als je je niet helemaal in de maatregelen kan vinden van de regering die zijn opgelegd? Hoop mensen zullen begrip hebben gehad voor de maatregelen. We weten nog niet precies hoe het virus zich ontwikkelt en wat het doet. De effecten zijn wel duidelijk. Sterker dan de griep, dus zeggen dat het 'maar' een griepje is, is gewoon niet waar.

Wat is wel waar en waarheid? Het is maar net hoe je statistieken en media interpreteert van uit je eigen gezichtsveld en perceptie. Hoe je bent opgevoed en wat je hebt geleerd wat jouw referentiekader is. Denk dat het vooral verstandig is de basis maatregelen te blijven volgen in het openbaar en daarbij gewoon logisch na te denken en erna te handelen. Hoe moeilijk is dat? Gezond verstand gebruiken, kritisch blijven, niet de meute volgen. Jezelf inlezen, etc.

Bv..
Waarom werkt de combi van anti malaria, zink en AB wel bij een x aantal patiënten, waarvan de arts wil behandelen i.p.v. af te wachten tot mensen nog zieker worden of twee testen te moeten afwachten? Mensen komend huilend binnen bij hen met het idee dat ze dood gaan. Diezelfde groep leeft gelukkig nog. Mensen in de zorg hebben preventief anti malaria pillen gekregen.. is dat verstandig? Geen idee. Wel zien ze dagelijks x corona patiënten die er extreem aan toe zijn (en dus geen regulier griepje), van die groep is niemand ziek geworden. Toeval?

Ik zeg niet dat het waarheid is, maar er zijn ook andere verhalen bekend en te horen.

Denk dat niemand echt het antwoord weet en dat we met elkaar juist in dialoog moeten blijven om een standpunt in te kunnen nemen waar het gros naar kan leven en zich in kan vinden. {:} In plaats van elkaar te bestempelen tot iets wat misschien niet in mijn/ons straatje past. Wat niet wil zeggen dat anders denkende(n) per definitie ongelijk hebben.

Weet ik hoeveel landen werken nu aan een vaccin, waar er doorgaans jaren overheen gaat (HIV bv geen vaccin) en nu is er een machtsstrijd gaande. Hoe weet je dan per definitie dat je het 'juiste' vaccin hebt als je die wil halen tegen corona? Wat doet het met je lichaam, wat zijn de bijwerkingen?

Doe je huiswerk... en laat jezelf informeren, volg de basis regels en we zijn met elkaar al goed op weg.

Wat straks met vrije artsenkeuze waar een beperking op wordt gelegd met de Noodwet, iemand daar bij stilgestaan wat de impact daarvan gaat zijn versus 'vrijheid'. Nu is vrijheid sowieso subjectief, maar toch.

In Duitsland/Berlijn zijn ze ook om diverse redenen de straat opgegaan en dat waren er veel. Heel veel.. gaan al die mensen ziek worden en mogen al die mensen die wellicht wel ziek worden, geen zorg krijgen omdat ze andersdenkend zijn en zich uiten? Je kan wel discussiëren of demonstreren de beste oplossing is gezien de huidige omstandigheden. En welke risico's dat met zich mee brengt. Gaan we überhaupt nog iets horen van al deze demonstranten en hoeveel daarvan daadwerkelijk besmet of ziek zijn geworden?

Vooropgesteld dat het vreselijk is om te zien hoe mensen aan de gevolgen van corona of met corona en andere onderliggende oorzaak overlijden (en ja, ik heb bekenden verloren) |( Het is ook niet zo dat mensen niet meer mogen overlijden aan iets, dat lijkt nu wel de strekking te gaan zijn met het aantal besmettingen.

In Italië gaan er ook behandelend artsen de bühne op die met extreme omstandigheden gedeald hebben, maar zij zeggen ook vaak: er waren voor maart al zoveel meer mensen besmet dan we weten. Dit loopt al veel langer en misschien al vanaf eind 2019. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken en uitzoeken.

Ik zou zeggen, leer van elkaar, heb respect voor andermans denkende(n). Waarom denken ze zo en wat is daar de achterliggende reden van? Ik heb echter weinig respect voor mensen die zich niet aan de basis hygiëne regels houden in het openbaar en houd afstand.

Heel veel sterkte voor alle mensen die betrokken zijn of besmet zijn :knuffel:

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:08

Willekes +:)+
Goed omschreven :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:49

Ik heb an sich niks tegen andersdenkenden want er zijn een aantal maatregelen waar ik ook zo het mijne van denk. Waar ik het ook niet per se mee eens ben of die ik dubbelstrijdig vind. Maar baat het niet dan schaadt het niet, in de meeste gevallen...

Wat ik wel heel vervelend vind, zijn de mensen die het bagatelliseren en het afdoen als een fabel als je probeert uit te leggen wat we in de zorg hebben meegemaakt.
Ik hoor en lees het om me heen ook steeds meer, dat het aantal overleden mensen ongeveer gelijk is aan een stevig griepseizoen. Ja dat klopt, maar men vergeet vervolgens verder te kijken en zich te realiseren dat die cijfers zo laag zijn dóór de maatregelen. En dat terwijl er in het begin een groep was die vond dat het niet streng genoeg kon "omdat we gelijk liepen qua besmettingen met Italië" en het daar toch wel behoorlijk uit de hand was gelopen. Maar kijk op dit moment alleen al naar bijv. Brazilië en Amerika. De chaos daar is immens.

En zelfs met deze cijfers hebben we het druk genoeg gehad in de zorg. Onze IC capaciteit is bijna verdrievoudigd terwijl er niet ineens 3x zoveel gespecialiseerd IC-personeel was. Ik heb collega's die nu, zo'n 4 maanden later, nog steeds op therapeutische basis werken omdat ze flink ziek zijn geweest en nog vérre van op hun oude conditie zitten. En dat zijn dan mensen waarbij ziekenhuisopname niet nodig was. Of collega's die er mentaal overwerkt/overspannen van zijn geraakt. En tuurlijk, ik ken ook mensen en collega's die ziek zijn geweest en amper klachten hebben gehad. Maar het ziekteverzuim bij ons was laatst nog steeds ruim 2x zo hoog dan normaal. En het is nu niet alleen covid, de ergste druk is daar momenteel vanaf, maar het is juist ook weer alle andere zorg die nu ingehaald moet worden omdat die is blijven liggen. Maar veel mensen realiseren zich dat niet.

Bij patiënten hebben we dingen meegemaakt die ik tijdens een normaal griepseizoen niet zie. Mensen die 2 maanden op de IC hebben gelegen, patiënten wiens partner bij ons overleed vlak voor of na dat ze zelf bij ons opgenomen moesten worden en daardoor niet eens meer afscheid hebben kunnen nemen. Dat klinkt misschien als uitzonderlijk maar dat was het zeker niet. Om nog maar niet te beginnen over het gevoel te hebben niet op je klinische blik te kunnen varen omdat men zo snel en zo hard ineens kon instorten. Dat zijn situaties die mij/ons niet bepaald in de koude kleren zijn gaan zitten. Medisch psychologie kwam er niet voor niks regelmatig bij zitten tijdens onze pauzes.
En het constant in isolatie staan is ook niet bepaald fijn en lichamelijk vrij zwaar.

En tuurlijk, waarschijnlijk lag het aantal besmettingen al veel eerder veel hoger en wordt er wellicht een kleiner deel daadwerkelijk goed ziek omdat we inmiddels weten dat er ook een hoop mensen met geen/weinig klachten positief testen. Maar als iedereen tegelijkertijd ziek wordt dan trekt de zorg het niet. En niet alleen dat overigens, er is eerder al ergens in dit topic aangegeven dat het niet alleen om het sterftepercentage gaat maar ook om het aantal mensen dat restklachten blijft houden, zoals permanente hart- of longschade. En ook dat gaat vast en zeker een flinke belasting worden op de zorg en de zorgkosten in de toekomst.

Wb HCQ heb ik, volgens mij ook in dit topic, al eens uitgelegd dat dat niet zo zaligmakend is als gesteld wordt en dat ook voor gezonde mensen de bijwerkingen en risico op hartritmestoornissen, maar ook hallucinaties en paranoia, niet mals is. Met Azithromycine hetzelfde overigens, ook daar is hartritmestoornissen een bekende bijwerking.

En wb het demonstreren, dat vind ik lastig. Enerzijds is het een grondrecht en wens ik je alle succes, anderzijds vind ik het ook lastig omdat ik gezien heb wat de gevolgen kunnen zijn en vraag ik me af of het echt wel verstandig en nodig was. Met voldoende afstand op zich prima, maar hoe vaak houden mensen zich daar niet aan, juist als het gaat om een groep die er niet in gelooft? Het gaat dan nl. niet meer alleen om jezelf, maar juist ook om de mensen om jou heen en de mensen daar weer omheen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:00

Willekes: het is licht ironisch te noemen dat je zegt "informeer jezelf" terwijl veel van de punten in je post al lang en breed onderuitgehaald zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:13

lenaa_tje schreef:
Karl66 schreef:

Wat mij betreft sla je dan de plank mis met demonstreren. Demonstreren is niet om elkaar belachelijk te vinden.
Tja ik vind het niet raar dat jij alles aangrijpt als de bezoekersregelingen zijn opgeschort. Telefonisch contact en videobellen is niet hetzelfde. Ik ken ook een aantal pleegouders die hier niet achterstonden. De vraag mag best gesteld worden wat er nou belangrijker is. Dat zijn echt geen virusontkenners.

Er is niks tegen op kritisch zijn, er is ook niks tegen op demonstreren. Maar op het moment dat je je eigen zaak, die totaal redelijk kan zijn, koppelt aan een kompleet onzinnige zaak als viruswaanzin , dan zet je jezelf ook in dat hoekje.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:21

Karl66 mijn punt is juist dat er nog meer mensen zijn die demonstreren en helemaal zich niet hebben aangesloten bij viruswaanzin (of waarheid wat is het nou?) En juist de discussie met die mensen sluit je nu ook. Opnieuw je hoeft het niet eens te zijn maar je hoeft ze ook niet beschuldigen van 5g conspiracy theorieën.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:41

Het vaccin bijvoorbeeld: ja doorgaans duurt het heel lang om van een nulpunt naar een vaccin te komen. Maar er bestond al een vaccin voor een virus die op corona leek, waarvandaan ze zijn gaan ontwikkelen. Dus het kan sneller omdat ze niet vanaf niks/nul hoeven beginnen.

Magrathea schreef:
Willekes: het is licht ironisch te noemen dat je zegt "informeer jezelf" terwijl veel van de punten in je post al lang en breed onderuitgehaald zijn.

Dit ja.

En die malariapillen hebben ook allerlei bijwerkingen dus grootschalig preventief inzetten als nog niet duidelijk is dat ze werken kan ook gewoon gevaarlijk zijn.