Hannanas schreef:Ik drink denk ik idd voldoende, tik wel minimaal de 2 liter.
Goede keto lunch is denk ik eiwitten, bijv vis, olie, en bijv roergebakken groenten, uitje erbij. Best saai hè. Wel snel. Daarna heb ik nog “trek”.
Ik ben nu iig begonnen met koolhydraatarm en geen suikers (geen suiker en sowieso geen bewerkt spul, nauwelijks granen behalve af en toe havermout en gierst en geen zoet fruit). Vanuit daar misschien richting keto. Website ketofit spit ik door.
Ik stuit idd tegen de afwisseling aan, tegen het vele koken en het vele vlees/kaas. Normaal eet ik ongv 2 x per week vis/vlees. Dat was de grootste reden ooit te stoppen met het dieet. Ik zie niet goed hoe ik aan de voldoende calorieën ga komen zonder veel slagroom/kaas/vlees.
Vanmorgen begonnen met skyr met zuur fruit en amandelen. Tussendoor nog meer amandelen en zo eet ik zalm met groenten. Maar ik heb wel honger :/
Zag op de afgelopen pagina meer nieuwelingen. Ben niet de enige

Mijn doel is minder opgeblazen buik, meer spier en minder vet op de buik en minder brainfog. Ik hoef niet af te vallen op hooguit 3 kg “voor het fijne gevoel”. Heb gewoon een gezond gewicht.
Met veel eiwit eten ga ik zwavel produceren

, rauwe groenten moet ik niet teveel doen, en voorzichtig met vette kaasproducten. Ik ben niet van plan rookkaascrackers met spek te gaan eten. (Ik duik zeker nog extra in dat extreme hoeveelheid vet verhaal).
Het zou denk ik gemakkelijker worden door aan alle “normale” recepten die ik doorgaans eet net een meer vet/eiwit tintje te geven. Zouden jullie willen helpen?
Bijv:
-Hutekase met zalm gaat goed, voorheen deed ik dat op roggebrood.
- tussen de middag een flinke kippenfilet met roergebakken groente valt een beetje “hol” (de neiging nog ff zoet fruit of een koekje of toch iets van brood te nemen erna) en geeft zwavel
Het is net als paardrijden hehe. Beetje hier beetje daar, beetje meer beetje minder. Ben wel gek op slagroom, echter lijkt mij dagelijks 250 ml slagroom oplepelen ook niet echt de bedoeling. Oftewel.. hoe hoe hoe!
Ik zou ook honger krijgen van zo'n lunch...
Ik zal even kijken wat ik vorige week heb gegeten...
Ontbijt is momenteel elke dag sojayoghurt met wheypoeder dus
Maandag
L: 2 zelf gebakken broodjes (recept staat al een paar keer in dit topic, kind kan de was doen), met gerookte kipfilet en jong belegen kaas en komkommer
D: Unox soep in pak heldere kippensoep en zelf een salade gemaakt van rucola en jonge bladsla met een dressing van mayo, olijfolie, franse moster, toegevoegd; gerookte zalm, cherry tomaatjes en een gekookt ei
T: Paar blokjes Mimolette kaas (ik was nieuwsgierig, wij maken dit op het werk), een zeevruchtenbonbon, komkommer en rundercervelaat
Dinsdag:
L: 2 zelf gebakken broodjes, één zoals maandag, en één met roomkaas, sla en zalm
D: Pizza (mozzarella bodem, met topping ook zelf gemaakt), was erg lekker
T: komkommer, ei, kipspiesjes, extra pure chocola (72%) en rundercervelaat
Woensdag:
L: 1 zelfgebakken broodje met kipfilet en kaas, pindakaas/chocosmoothie
D: Zelfde als dinsdag
T: ei, kipdijspiesjes, groene olijven
Donderdag:
L: 2 zelfgebakken broodjes, kipfilet en kaas
D: Koude courgette soep met gemarineerde zalmfilet op huid uit de oven en wat sla. In de courgettesoep zit dan nog een schepje griekse yoghurt en geraspte kaas
T: kipdijspiesjes, ei, 1 zeevruchtenbonbon, olijven en tomaat-olijvenkaas
Vrijdag:
L: 2 zelfgebakken broodjes, één met kipfilet en kaas, 1 met gerookte zalm en roomkaas (en sla)
D: Big M salade (een big mac, maar dan als salade, zelfgemaakt)
T: kipdijspiesjes, cheese pops en 1 zeevruchten bonbon
Zaterdag:
L: Big M salade
D: courgette soep, broodje met roomkaas en zalm
T: Handje nootjes, kipdijspiesjes, extra pure chocola, olijven, olijf/tomaat-kaas, rundercervelaat
Zondag:
O: Cake rol naturel met roomkaas/slagroom vulling en aardbeitjes (bij hotel mama)
L: Gebakken ei met kaas, 2 rookkaascrackers met filet american (nog steeds hotel mama) en avocado-chocolade vla
D: Hamburger (rundergehakt) met een plak cheddar, chilisaus (action heeft 0% saus, smaakt dikke prima!) en cherry tomaten
T: zeevruchtenbonbon
Ik ben alleen, werk 36 uur en 's avonds vaak naar stal. Vandaar dat ik af en toe twee dagen achter elkaar hetzelfde maak.. Maar wel altijd lekkere dingen, ik hou van in de keuken staan.
Om in de ochtend beter gevuld te raken ga ik dus MCT olie door m'n ontbijt gooien. En misschien dat ik binnenkort ook wel regelmatiger avocadovla ga eten tussen de middag. Laatst bij m'n moeder ook een heerlijke koffie mousse gehad, die zal ik van de week ook een keer meenemen, maar dan moet ik wel de caramelsaus hebben
Voor meer spieren kan je volgens mij het beste gaan krachttrainen, scheelt ook in zwavelproductie. Dat doe je namelijk vooral als je meer eiwitten neemt dan verbrand...
Minder opgeblazen kom je ook een heel eind mee door gluten- en lactosevrij te gaan eten (of low-FODMAP).
Ik heb de afgelopen week (zoals hierboven beschreven) in totaal 85 ml slagroom gehad... En dit was voor mijn doen een eentonig lijstje. Ik moet er even weer in komen wat werk betreft (3 weken vakantie gehad) en ik heb thuis nog heel veel dingen die ik kan doen met mooi weer. Dus dat is mijn excuus voor nu.
Verder ga ik nu maar eens aan de slag met mijn avond eten:
Aardappel anders ham-kaas met champignons, paprika (groen en rood) en spinazie. Daarbij doe ik twee kipworstjes, gemarineerd. Ik denk dat ik wel weer vol raak