Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:11

BellaSharon1 schreef:
Je hebt 2 verschillende soorten avocado’s, die met de gladde buitenkant bevatten meer koolhydraten, je moet dus die bobbelige nemen( volgens the new food).

ik zit nu op 4,8 kilo, heb afgelopen week niet gewogen ivm menstruatie, ik ben dan altijd stuk zwaarder.
Morgen start ik met week 5 van startgids 2

Jeetje... weer wat geleerd :')
Ik heb nog nooit een gladde schil gezien bij een avocado... :') Althans, in de winkel...
Dus ik zocht het op, gelukkig hier altijd de 'goede' avocado's, dus dat is wel heel fijn. :')
Ik dacht altijd dat die groenen voor het plaatje waren en gewoon onrijp :')

Is het niet interessant om te kijken of dat nu ook zo is? Omdat kha toch wel wat effecten schijnt te hebben op het lichaam die anders zijn dan met het gebruikelijk koolhydraatrijke dieet/leefstijl?
wel lekker bezig hoor!

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:35

Janine1990 schreef:
BellaSharon1 schreef:
Je hebt 2 verschillende soorten avocado’s, die met de gladde buitenkant bevatten meer koolhydraten, je moet dus die bobbelige nemen( volgens the new food).

ik zit nu op 4,8 kilo, heb afgelopen week niet gewogen ivm menstruatie, ik ben dan altijd stuk zwaarder.
Morgen start ik met week 5 van startgids 2

Jeetje... weer wat geleerd :')
Ik heb nog nooit een gladde schil gezien bij een avocado... :') Althans, in de winkel...
Dus ik zocht het op, gelukkig hier altijd de 'goede' avocado's, dus dat is wel heel fijn. :')
Ik dacht altijd dat die groenen voor het plaatje waren en gewoon onrijp :')

Is het niet interessant om te kijken of dat nu ook zo is? Omdat kha toch wel wat effecten schijnt te hebben op het lichaam die anders zijn dan met het gebruikelijk koolhydraatrijke dieet/leefstijl?
wel lekker bezig hoor!

Hihi zo blijven we altijd leren :)

Ik hoef niet op de weegschaal te staan om dat te zien, ik merk dat direct aan mijn kleding en heb echt een opgezetten buik, ik vind het alleen maar demotiverend om dan te zien dat ik ben aangekomen of niet ben afgevallen hihi.

Ik vroeg mij af, doen jullie ook nog sporten (buiten paardrijden)?

Janine1990

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:40

Oh bah, ja ik ben al 12 jaar aan de prikpil dus ik kan me weinig meer herinneren van ongesteld zijn.

Maar dan snap ik goed dat je gewoon ff niet weegt :j
Zal inderdaad niet motiverend zijn... En dan ook nog die hormoontjes erbij :Y)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:06

Janine1990 schreef:
Maar gisteren bijvoorbeeld?

Want zoals je verhouding nu is, is het niet heel wenselijk voor KHA, als je op die manier wilt afvallen.

Vul deze eens in:
https://gobento.nl/ketoapp/

Ik zit deze week te hoog in eiwitten; 6-64-30
Vorige week was beter: 6-72-22

Streven is 5-75-20, maar dat vind ik heel erg moeilijk.

Ik lees hier altijd met een schuin ook mee, maar houdt jij dus geen 0,8 a 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aan? 20 gram eiwit is extreem weinig toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:10

Hannanas schreef:
Janine1990 schreef:
Maar gisteren bijvoorbeeld?

Want zoals je verhouding nu is, is het niet heel wenselijk voor KHA, als je op die manier wilt afvallen.

Vul deze eens in:
https://gobento.nl/ketoapp/

Ik zit deze week te hoog in eiwitten; 6-64-30
Vorige week was beter: 6-72-22

Streven is 5-75-20, maar dat vind ik heel erg moeilijk.

Ik lees hier altijd met een schuin ook mee, maar houdt jij dus geen 0,8 a 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht aan? 20 gram eiwit is extreem weinig toch?

Dit zijn procenten :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:21

Janine1990 schreef:
Hannanas schreef:

Dit zijn procenten :)

8)7 oja thnx _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:52

Hannanas schreef:
8)7 oja thnx _O-

Voor de volledigheid:
23 gram koolhydraten
90 gram eiwitten
150 gram vetten

Totaal 1800 kcal.

In werkelijkheid heb ik meestal meer eiwitten hoor... Kh's komen aardig uit :) Maar ik vind het heel moeilijk om deze verhouding te pakken. Hij is vandaag wel exact goed :+

Ga later deze week MCT olie bestellen voor 's ochtends door de yoghurt. Omdat ik er net te weinig voeding uit haal en elke dag zo'n beetje loop te klooien met te weinig vetten en te hoog eiwit.
En om mijn kcal te halen zit ik elke avond kaas en worst te eten wat qua verhouding helemaal niets doet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:46

Ja herkenbaar! Ik ben ook enorm aan het stoeien.
Ik wil suikervrij en koolhydraten beperkt eten. Dus niet volledig keto, op keto gaat mijn lijf echt slecht. Echter heb ik nu ook moeite met calorieën binnen krijgen. Mijn maag protesteert ook snel met veel (rauwe) groentes en van eiwitten... :D De vorige keer suiker/kh vrij zat ik iedere dag extra aan de vette vis en vet vlees met olie. Heb daarna een jaar geen zalm meer gegeten _O- kwam mn neus uit.

Dus petje af voor iedereen hier die het lukt. Ik ben dit weekend weer begonnen, beetje een combi tussen Candida/keto/suikervrij/kh-arm.

Worst en kaas voor de calorieën is nou ook niet echt gezond. En dat stuit me dan altijd tegen de borst. Hoe ga jij daar mee om?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:49

Nog wel een vraag of jullie dat herkennen: heb ik een goede maaltijd gegeten, keto.. en dan blijf ik honger houden. Gooi ik er dan wel wat zoets in, raak ik verzadigd. Suiker/koolhydraat verslaaft.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:55

Hannanas schreef:
Ik wil suikervrij en koolhydraten beperkt eten. Dus niet volledig keto, op keto gaat mijn lijf echt slecht. Echter heb ik nu ook moeite met calorieën binnen krijgen. Mijn maag protesteert ook snel met veel (rauwe) groentes en van eiwitten... :D De vorige keer suiker/kh vrij zat ik iedere dag extra aan de vette vis en vet vlees met olie. Heb daarna een jaar geen zalm meer gegeten _O- kwam mn neus uit.

Dus petje af voor iedereen hier die het lukt. Ik ben dit weekend weer begonnen, beetje een combi tussen Candida/keto/suikervrij/kh-arm.

Worst en kaas voor de calorieën is nou ook niet echt gezond. En dat stuit me dan altijd tegen de borst. Hoe ga jij daar mee om?

Aah mattie. Ik probeer nu dus ook suikerarm en kh arm/beperkt. Daar voel k me het beste bij. Van een echte keto maaltijd word ik dus echt beroerd.

En het klopt ergens in mijn hoofd niet om enkel vet te eten, ik ben dan bang dat ik dicht slib oid

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:16

Jester_ schreef:
Hannanas schreef:

Aah mattie. Ik probeer nu dus ook suikerarm en kh arm/beperkt. Daar voel k me het beste bij. Van een echte keto maaltijd word ik dus echt beroerd.

En het klopt ergens in mijn hoofd niet om enkel vet te eten, ik ben dan bang dat ik dicht slib oid

Wat dat laatste betreft kan ik je de docu 'The Magic Pill' aanraden :j

Heel veel informatie over het ketogeen dieet en de dubieuze herkomst van het 'vet is gerelateerd aan hart- en vaatziekten'-verhaal.
Sommige dingen gaan voor mij wel een beetje op het randje, maar dat kan je met een beetje gezond verstand wel in perspectief zetten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:19

Hannanas schreef:
Nog wel een vraag of jullie dat herkennen: heb ik een goede maaltijd gegeten, keto.. en dan blijf ik honger houden. Gooi ik er dan wel wat zoets in, raak ik verzadigd. Suiker/koolhydraat verslaaft.

Ik kan eerlijk gezegd geen enkel moment honger... Wat zie jij als een 'goede keto maaltijd' dan?
Drink je wel voldoende? Ik lees hier mensen die 3 liter per dag drinken. Dat zou niet verkeerd zijn voor mij. Maar ik het lukt me waarschijnlijk niet. Veel keto/kha is best wel zout en kan ook dorst triggeren.
Honger en dorst geven eigenlijk hetzelfde gevoel...

Ik begrijp ook dat je wat moeite hebt met variatie aanbrengen. Welke sites gebruik/bezoek je?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:11

Ik drink denk ik idd voldoende, tik wel minimaal de 2 liter.

Goede keto lunch is denk ik eiwitten, bijv vis, olie, en bijv roergebakken groenten, uitje erbij. Best saai hè. Wel snel. Daarna heb ik nog “trek”.

Ik ben nu iig begonnen met koolhydraatarm en geen suikers (geen suiker en sowieso geen bewerkt spul, nauwelijks granen behalve af en toe havermout en gierst en geen zoet fruit). Vanuit daar misschien richting keto. Website ketofit spit ik door.

Ik stuit idd tegen de afwisseling aan, tegen het vele koken en het vele vlees/kaas. Normaal eet ik ongv 2 x per week vis/vlees. Dat was de grootste reden ooit te stoppen met het dieet. Ik zie niet goed hoe ik aan de voldoende calorieën ga komen zonder veel slagroom/kaas/vlees.

Vanmorgen begonnen met skyr met zuur fruit en amandelen. Tussendoor nog meer amandelen en zo eet ik zalm met groenten. Maar ik heb wel honger :/

Zag op de afgelopen pagina meer nieuwelingen. Ben niet de enige :)

Mijn doel is minder opgeblazen buik, meer spier en minder vet op de buik en minder brainfog. Ik hoef niet af te vallen op hooguit 3 kg “voor het fijne gevoel”. Heb gewoon een gezond gewicht.

Met veel eiwit eten ga ik zwavel produceren :') , rauwe groenten moet ik niet teveel doen, en voorzichtig met vette kaasproducten. Ik ben niet van plan rookkaascrackers met spek te gaan eten. (Ik duik zeker nog extra in dat extreme hoeveelheid vet verhaal).

Het zou denk ik gemakkelijker worden door aan alle “normale” recepten die ik doorgaans eet net een meer vet/eiwit tintje te geven. Zouden jullie willen helpen?
Bijv:
-Hutekase met zalm gaat goed, voorheen deed ik dat op roggebrood.
- tussen de middag een flinke kippenfilet met roergebakken groente valt een beetje “hol” (de neiging nog ff zoet fruit of een koekje of toch iets van brood te nemen erna) en geeft zwavel :+

Het is net als paardrijden hehe. Beetje hier beetje daar, beetje meer beetje minder. Ben wel gek op slagroom, echter lijkt mij dagelijks 250 ml slagroom oplepelen ook niet echt de bedoeling. Oftewel.. hoe hoe hoe!

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:49

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:58

Hannanas schreef:

Goede keto lunch is denk ik eiwitten, bijv vis, olie, en bijv roergebakken groenten, uitje erbij. Best saai hè. Wel snel. Daarna heb ik nog “trek”.

Ik ben nu iig begonnen met koolhydraatarm en geen suikers (geen suiker en sowieso geen bewerkt spul, nauwelijks granen behalve af en toe havermout en gierst en geen zoet fruit). Vanuit daar misschien richting keto. Website ketofit spit ik door.

Ik stuit idd tegen de afwisseling aan, tegen het vele koken en het vele vlees/kaas. Normaal eet ik ongv 2 x per week vis/vlees. Dat was de grootste reden ooit te stoppen met het dieet. Ik zie niet goed hoe ik aan de voldoende calorieën ga komen zonder veel slagroom/kaas/vlees.

Vanmorgen begonnen met skyr met zuur fruit en amandelen. Tussendoor nog meer amandelen en zo eet ik zalm met groenten. Maar ik heb wel honger :/

Mijn doel is minder opgeblazen buik, meer spier en minder vet op de buik en minder brainfog. Ik hoef niet af te vallen op hooguit 3 kg “voor het fijne gevoel”. Heb gewoon een gezond gewicht.

Met veel eiwit eten ga ik zwavel produceren :') , rauwe groenten moet ik niet teveel doen, en voorzichtig met vette kaasproducten. Ik ben niet van plan rookkaascrackers met spek te gaan eten. (Ik duik zeker nog extra in dat extreme hoeveelheid vet verhaal).

Het zou denk ik gemakkelijker worden door aan alle “normale” recepten die ik doorgaans eet net een meer vet/eiwit tintje te geven. Zouden jullie willen helpen?
Bijv:
- tussen de middag een flinke kippenfilet met roergebakken groente valt een beetje “hol” (de neiging nog ff zoet fruit of een koekje of toch iets van brood te nemen erna) en geeft zwavel :+

Het is net als paardrijden hehe. Beetje hier beetje daar, beetje meer beetje minder. Ben wel gek op slagroom, echter lijkt mij dagelijks 250 ml slagroom oplepelen ook niet echt de bedoeling. Oftewel.. hoe hoe hoe!

Ik zou ook honger krijgen van zo'n lunch...

Ik zal even kijken wat ik vorige week heb gegeten...

Ontbijt is momenteel elke dag sojayoghurt met wheypoeder dus

Maandag
L: 2 zelf gebakken broodjes (recept staat al een paar keer in dit topic, kind kan de was doen), met gerookte kipfilet en jong belegen kaas en komkommer
D: Unox soep in pak heldere kippensoep en zelf een salade gemaakt van rucola en jonge bladsla met een dressing van mayo, olijfolie, franse moster, toegevoegd; gerookte zalm, cherry tomaatjes en een gekookt ei
T: Paar blokjes Mimolette kaas (ik was nieuwsgierig, wij maken dit op het werk), een zeevruchtenbonbon, komkommer en rundercervelaat

Dinsdag:
L: 2 zelf gebakken broodjes, één zoals maandag, en één met roomkaas, sla en zalm
D: Pizza (mozzarella bodem, met topping ook zelf gemaakt), was erg lekker
T: komkommer, ei, kipspiesjes, extra pure chocola (72%) en rundercervelaat

Woensdag:
L: 1 zelfgebakken broodje met kipfilet en kaas, pindakaas/chocosmoothie
D: Zelfde als dinsdag
T: ei, kipdijspiesjes, groene olijven

Donderdag:
L: 2 zelfgebakken broodjes, kipfilet en kaas
D: Koude courgette soep met gemarineerde zalmfilet op huid uit de oven en wat sla. In de courgettesoep zit dan nog een schepje griekse yoghurt en geraspte kaas
T: kipdijspiesjes, ei, 1 zeevruchtenbonbon, olijven en tomaat-olijvenkaas

Vrijdag:
L: 2 zelfgebakken broodjes, één met kipfilet en kaas, 1 met gerookte zalm en roomkaas (en sla)
D: Big M salade (een big mac, maar dan als salade, zelfgemaakt)
T: kipdijspiesjes, cheese pops en 1 zeevruchten bonbon

Zaterdag:
L: Big M salade
D: courgette soep, broodje met roomkaas en zalm
T: Handje nootjes, kipdijspiesjes, extra pure chocola, olijven, olijf/tomaat-kaas, rundercervelaat

Zondag:
O: Cake rol naturel met roomkaas/slagroom vulling en aardbeitjes (bij hotel mama)
L: Gebakken ei met kaas, 2 rookkaascrackers met filet american (nog steeds hotel mama) en avocado-chocolade vla
D: Hamburger (rundergehakt) met een plak cheddar, chilisaus (action heeft 0% saus, smaakt dikke prima!) en cherry tomaten
T: zeevruchtenbonbon

Ik ben alleen, werk 36 uur en 's avonds vaak naar stal. Vandaar dat ik af en toe twee dagen achter elkaar hetzelfde maak.. Maar wel altijd lekkere dingen, ik hou van in de keuken staan.

Om in de ochtend beter gevuld te raken ga ik dus MCT olie door m'n ontbijt gooien. En misschien dat ik binnenkort ook wel regelmatiger avocadovla ga eten tussen de middag. Laatst bij m'n moeder ook een heerlijke koffie mousse gehad, die zal ik van de week ook een keer meenemen, maar dan moet ik wel de caramelsaus hebben :P

Voor meer spieren kan je volgens mij het beste gaan krachttrainen, scheelt ook in zwavelproductie. Dat doe je namelijk vooral als je meer eiwitten neemt dan verbrand...
Minder opgeblazen kom je ook een heel eind mee door gluten- en lactosevrij te gaan eten (of low-FODMAP).

Ik heb de afgelopen week (zoals hierboven beschreven) in totaal 85 ml slagroom gehad... En dit was voor mijn doen een eentonig lijstje. Ik moet er even weer in komen wat werk betreft (3 weken vakantie gehad) en ik heb thuis nog heel veel dingen die ik kan doen met mooi weer. Dus dat is mijn excuus voor nu.

Verder ga ik nu maar eens aan de slag met mijn avond eten:
Aardappel anders ham-kaas met champignons, paprika (groen en rood) en spinazie. Daarbij doe ik twee kipworstjes, gemarineerd. Ik denk dat ik wel weer vol raak :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:34

Ik kom me hier ook even melden ben sinds maandag weer aan het afvallen een beetje en had al wat Keto recepten gevonden. Maandag had ik kip Siam met bloemkool rijst. Was heel erg lekker. Gister had ik gewoon roerbak met rijst en groente met oosters sausje. En vandaag heb ik een eigen soep met een twist. O.a wortel- brocolli- Gember en paprika. Natuurlijk ui en knoflook. En salade met kip. De salade is voor twee personen van de soep bewaar ik wat over is.
Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:47

Janine1990 schreef:
Hannanas schreef:

Bijv:

Ik zou ook honger krijgen van zo'n lunch...

Ik zal even kijken wat ik vorige week heb gegeten...

Maandag
L: 2 zelf gebakken broodjes (recept staat al een paar keer in dit topic, kind kan de was doen), met gerookte kipfilet en jong belegen kaas en komkommer
D: Unox soep in pak heldere kippensoep en zelf een salade gemaakt van rucola en jonge bladsla met een dressing van mayo, olijfolie, franse moster, toegevoegd; gerookte zalm, cherry tomaatjes en een gekookt ei
T: Paar blokjes Mimolette kaas (ik was nieuwsgierig, wij maken dit op het werk), een zeevruchtenbonbon, komkommer en rundercervelaat

Dinsdag:
L: 2 zelf gebakken broodjes, één zoals maandag, en één met roomkaas, sla en zalm
D: Pizza (mozzarella bodem, met topping ook zelf gemaakt), was erg lekker
T: komkommer, ei, kipspiesjes, extra pure chocola (72%) en rundercervelaat

Woensdag:
L: 1 zelfgebakken broodje met kipfilet en kaas, pindakaas/chocosmoothie
D: Zelfde als dinsdag
T: ei, kipdijspiesjes, groene olijven

Donderdag:
L: 2 zelfgebakken broodjes, kipfilet en kaas
D: Koude courgette soep met gemarineerde zalmfilet op huid uit de oven en wat sla. In de courgettesoep zit dan nog een schepje griekse yoghurt en geraspte kaas
T: kipdijspiesjes, ei, 1 zeevruchtenbonbon, olijven en tomaat-olijvenkaas

Vrijdag:
L: 2 zelfgebakken broodjes, één met kipfilet en kaas, 1 met gerookte zalm en roomkaas (en sla)
D: Big M salade (een big mac, maar dan als salade, zelfgemaakt)
T: kipdijspiesjes, cheese pops en 1 zeevruchten bonbon

Zaterdag:
L: Big M salade
D: courgette soep, broodje met roomkaas en zalm
T: Handje nootjes, kipdijspiesjes, extra pure chocola, olijven, olijf/tomaat-kaas, rundercervelaat

Zondag:
O: Cake rol naturel met roomkaas/slagroom vulling en aardbeitjes (bij hotel mama)
L: Gebakken ei met kaas, 2 rookkaascrackers met filet american (nog steeds hotel mama) en avocado-chocolade vla
D: Hamburger (rundergehakt) met een plak cheddar, chilisaus (action heeft 0% saus, smaakt dikke prima!) en cherry tomaten
T: zeevruchtenbonbon

Ik ben alleen, werk 36 uur en 's avonds vaak naar stal. Vandaar dat ik af en toe twee dagen achter elkaar hetzelfde maak.. Maar wel altijd lekkere dingen, ik hou van in de keuken staan.

Om in de ochtend beter gevuld te raken ga ik dus MCT olie door m'n ontbijt gooien. En misschien dat ik binnenkort ook wel regelmatiger avocadovla ga eten tussen de middag. Laatst bij m'n moeder ook een heerlijke koffie mousse gehad, die zal ik van de week ook een keer meenemen, maar dan moet ik wel de caramelsaus hebben :P

Voor meer spieren kan je volgens mij het beste gaan krachttrainen, scheelt ook in zwavelproductie. Dat doe je namelijk vooral als je meer eiwitten neemt dan verbrand...
Minder opgeblazen kom je ook een heel eind mee door gluten- en lactosevrij te gaan eten (of low-FODMAP).

Ik heb de afgelopen week (zoals hierboven beschreven) in totaal 85 ml slagroom gehad... En dit was voor mijn doen een eentonig lijstje. Ik moet er even weer in komen wat werk betreft (3 weken vakantie gehad) en ik heb thuis nog heel veel dingen die ik kan doen met mooi weer. Dus dat is mijn excuus voor nu.

Verder ga ik nu maar eens aan de slag met mijn avond eten:
Aardappel anders ham-kaas met champignons, paprika (groen en rood) en spinazie. Daarbij doe ik twee kipworstjes, gemarineerd. Ik denk dat ik wel weer vol raak :)

Hoezo zou jij daarbij ook honger hebben?
Behoorlijke zalm moot incl vet en dan bijna een hele courgette. Het vult me slecht.
Paar dagen later zelfde tintjes lunch. Vette kip met een schepje quinoa en daarbij prei en paprika in kokosmelk.. idem dito. Heb net nog maar een eetlepel amandelpasta genomen.

Zou dit het koolhydraten en suikers afkick proces zijn? Het niet verzadigd raken.

Jouw menu’s lijken niet echt meer calorie bevatten. Jij eet zelfs geen ontbijt

Ik begrijp het niet :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:46

Hannanas schreef:
Janine1990 schreef:

Hoezo zou jij daarbij ook honger hebben?
Behoorlijke zalm moot incl vet en dan bijna een hele courgette. Het vult me slecht.
Paar dagen later zelfde tintjes lunch. Vette kip met een schepje quinoa en daarbij prei en paprika in kokosmelk.. idem dito. Heb net nog maar een eetlepel amandelpasta genomen.

Zou dit het koolhydraten en suikers afkick proces zijn? Het niet verzadigd raken.

Jouw menu’s lijken niet echt meer calorie bevatten. Jij eet zelfs geen ontbijt

Ik begrijp het niet :o

Zie deel van mijn quote in jouw quote...
Ik heb het weggelaten omdat het elke dag hetzelfde is...

Van alleen vlees en vis met groente raak ik niet vol. Misschien is het wel een mentaal dingetje hoor...
Dus ik ben dan meer van een klodder mayo erbij of een ei/scrambled eggs/gebakken ei. Maar net wat het gerecht kan hebben.
Groenten, ook courgette, zijn verhoudingsgewijs niet echte vetmakers... En juist vet en eiwit gebruik je om op te teren.

Courgette bevat per 100 gram 3,3 gram kh en in totaal 16 kcal. Die kcal haal je nog steeds je energie uit. Je lichaam verwerkt de energie die je binnen krijgt alleen anders.

Kip is ook niet echt vet, het is een van de magerste vleessoorten zelfs geloof ik?
Per 100 gram, 24 gram eiwit, maar 1,2 gram vet...
In plaats van kokosmelk zou ik overigens voor kokosroom kiezen.

Misschien is het afkicken, je hoort wel vaker mensen die er erg last van hebben. Persoonlijk heb ik nooit een dag getaald naar suikers of honger gehad... En ik zal het ook echt niet perfect uitvoeren hoor...

Overigens, ik zit dagelijks in totaal rond de 1800 kcal.

Mijn ontbijt is inderdaad mager, maar goed, daar voeg ik binnenkort wat MCT aan toe. Zit op 156kcal.
Echter neem ik het pas rond half 10/10 uur op mijn werk. Tot 12 uur heb ik dan geen trek en ook geen moeite om gebak af te slaan.
Mijn lunch zit rond de 550 kcal, avondeten net zo met uitschieters richting de 650-700kcal en de rest vul ik op met tussendoortjes (kaasblokjes, courgette, stukjes worst). Streven is echt wel 1800, maar als ik 's avonds laat thuis ben en geen trek heb, dan wil het nog wel eens 200 of 300 lager uitvallen. Zo kan ik tenslotte ook een keer wat hoger uitkomen. :)

Vandaag had ik citroentaart meegenomen naar het werk... 349 kcal, 3 gram kh. Collega van mij heeft daarna nog maar 2 plakjes brood gehad... Hij had gewoon geen trek meer... Het was een beetje een zwaargewicht, die taart...

Maar echt, tel je koolhydraten en calorieën eens en dan kom je er vast achter waarom wel en waarom niet...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:46

BeFunny schreef:
Ik kom me hier ook even melden ben sinds maandag weer aan het afvallen een beetje en had al wat Keto recepten gevonden. Maandag had ik kip Siam met bloemkool rijst. Was heel erg lekker. Gister had ik gewoon roerbak met rijst en groente met oosters sausje. En vandaag heb ik een eigen soep met een twist. O.a wortel- brocolli- Gember en paprika. Natuurlijk ui en knoflook. En salade met kip. De salade is voor twee personen van de soep bewaar ik wat over is.
[ [url=m/anVnoY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die salade ziet er lekker uit!
Heb je een recept?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:51

Monnik zit echt wel de hele avond vol van enkel groenten en vlees hoor...
Rest van de dag eet ik ook echt niet veel

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:47

Vandaag heb ik een stomme dag op het werk voor de boeg. Een avondmaaltijd wat mij niet lekker lijkt (kip curry) en ben ik ongesteld dus......!
Afbeelding

Vond ik wel dat ik mezelf ( en mijn vriend) mocht verwennen met een toetje.

Aardbei/ framboos/ braam met vanille mascarpone en chocolade slagroom <3 ik heb er zin in!

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:07

Oehhh dat toetje!
Keto proef? Ongezoet behalve met vanille?

En je curry ziet er goed uit maar met hetzelfde probleem als ik heb; te mager?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:08

@ Janine ik denk dat ik echt minimaal 2200 Kcal Per dag nodig heb.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:10

Ziet er lekker uit hoor! :D

Ik heb een weekeind weg voor de boeg. Morgen avond kookt iemand Nasi wat ik dus niet mee kan eten door de rijst. Zaterdag avond gaan we of uit eten, of er worden pannenkoeken gebakken, dus ik heb maar een pan soep gemaakt uit het boekje. Staat nu in de vriezer en morgen kan het mee zodat ik morgen avond een lekker soepje heb, en voor zaterdag ook een alternatief mochten er pannenkoeken worden gebakken. :j Voor het ontbijt neem ik denk ik zaden crackers en rookkaas crackers mee, met gewoon wat rookvlees/ kipfilet of rosbief erop. (zo hoef ik niet de hele keuken (en koelkast) in beslag te nemen voor mijn ontbijt) En er zijn eieren dus met mijn lunch moet het ook goedkomen. Voor mij dus voor het eerst kha en een weekeind weg dus ik hoop dat ik goed genoeg ben voorbereid. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:21

Hannanas schreef:
@ Janine ik denk dat ik echt minimaal 2200 Kcal Per dag nodig heb.

Dat kan ook hoor... Bereken het eens op Gobento.nl
Geeft best een goede indicator.

Sport je veel? Dan is keto/kha niet altijd even makkelijk geloof ik...

Die curry ziet er lekker uit!

Ik ga morgenavond uit eten, dus het recept voor dat toetje is wel welkom... Ik denk aan een brunch voor morgen, om laag in kcal te blijven zodat ik ruimte heb voor het avondeten en kcal technisch niet zo hoog uit kom...