Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 11:20

Dustinlover, ik denk idd dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt. Dat hou je tenslotte het langste vol :j en wat een mooi resultaat!

Mjetterd, supergoed *\o/*

Relaxed, dat scheelt weer :') is het altijd een krokant laagje? :D

Landvrouw, balen -O- ik hoop dat de app je inzicht geeft en dat het bij jou ook snel in je gewicht te zien is! Goed dat je niet opgeeft!

Cecile, interessant om te lezen! Ik kan me goed voorstellen dat je blij bent dat je geen strijd met zorgverzekeraars hoeft te voeren. Wat een ellende is dat -O-

Knudd, heel herkenbaar gevoel met vocht vasthouden. Ik drink ook te weinig en dat merk ik ook heel snel. Goed om bij te houden hoeveel je drinkt! Ik denk dat dat veel gaat schelen :j

juval, je hebt standaard 3 uren vergoeding in de basisverzekering die idd van het eigen risico af gaan. Ik ben vrij uitgebreid aanvullend verzekerd en heb nog 2u extra, maar dat is echt luxe. Heel veel aanvullende pakketten vergoeden niks.
En wat goed, die grens! Ik duim voor je dat je er komende tijd definitief overheen gaat *\o/*

Mijn weegschaal is blijkbaar iets positiever dan die bij de diƫtiste. Ik kwam heel lang niet onder de 128 op mijn eigen weegschaal en nu 127,7 *\o/* dat was wel even een opsteker. Ik wil me niet teveel focussen op dat cijfertje, meer op de eetgewoonten, maar deze was wel even erg fijn.
Net boodschappenlijstje gemaakt en straks inslaan *\o/* met alle groente enzo is het echt een meeega lange lijst haha.

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:44

Ohh butterfly dat had ik ook met die boodschappenlijst.. Ik moet nu ook weer nieuwe makenen weer heel veel groente en fruit. Ben ik niet gewend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:57

Ik weet niet of hier meer mensen alleen zijn, maar ik vind het dus heel lastig met boodschappen.. Ik kan een krop sla kopen, maar dat moet ik dan 3 dagen van eten.. Als ik echt zulke lijsten en recepten ga aanhouden moet ik uiteindelijk zoveel weggooien. Ik ben ook niet zo creatief met koken en lust best veel niet :+
Ik heb ook een tijdje maaltijden via de slager gehaald, maar daar was ik ook een beetje zat van, altijd hetzelfde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:00

Butterfly schreef:
Relaxed, dat scheelt weer :') is het altijd een krokant laagje? :D

Ja altijd KFC-recept, dus hotwings, chuncks of de strips:+ Soms mogen we ook iets nieuws testen en dat komt ook weleens uit de oven zonder laagje, maar dan heel lekker gekruid :D
Ik ben blij dat ik niet bij een bakkerij oid werk, dat zou echt dodelijk zijn voor me :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:44

Relaxed schreef:
Ik weet niet of hier meer mensen alleen zijn, maar ik vind het dus heel lastig met boodschappen.. Ik kan een krop sla kopen, maar dat moet ik dan 3 dagen van eten.. Als ik echt zulke lijsten en recepten ga aanhouden moet ik uiteindelijk zoveel weggooien. Ik ben ook niet zo creatief met koken en lust best veel niet :+
Ik heb ook een tijdje maaltijden via de slager gehaald, maar daar was ik ook een beetje zat van, altijd hetzelfde..

Voorverpakte zaljes sla van 50g vind ik ideaal daarvoor. Of van die kroppen Romeinse sla. Daar snij ik enkel van wat ik nodig hebt en dat bewaart lekker lang. Andere groenten in kleine porties kopen of invriezen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:01

Relaxed, ik voel met je mee!! Mijn vriend eet geen groente :roll: dus ik kook in principe dat dus ook voor 1 persoon.
Ik merk dat een weekmenu maken (of nog beter, een 2 weken menu) met lunch + diner heel goed werkt, dan kun je dus ook zeggen, oh vandaag maak ik een salade voor de lunch en dan kan ik daar morgen oid ook nog wat mee doen.
Verder gebruik ik daar de AH app ook wel voor (of Google); recept + ingredient en dan vind je soms van alles! Met courgette bijv. kun je dat een dag raspen ipv pasta en daar kun je ook heel goed een (bodemloze) quiche/omelette van maken en zo vind ik steeds weer nieuwe dingetjes.
Verder vind ik kropsla/ijsbergsla sowieso niet te nassen dus ik koop idd altijd van die zakjes gemixte sla met rucola/eikenbladsla ofzo.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:21

Ik vind het sowieso heel erg moeilijk om gezonde en makkelijke dingen te maken. Normaal ben ik van 6 tot 19.00 van huis en neem ik dus kant en klaar maaltijden vaak of visje uit de oven.
Ik ben echt verre van een keuken prinses en zoek regelmatig op internet naar recepten en dan zie ik weer van die producten er tussen staan dat ik denk ja dat heb ik al niet, of is toch te moeilijk.
Ik ben trouwens ook alleen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:33

Ik kook ook vaak voor mezelf alleen en eet er dan meerdere dagen van of vries enkele porties in. Pastasaus bvb maak ik telkens 8 porties van. Dat is 1 keer een uurtje werk maar dan heb ik de komende 8 weken al voor 1 dag in de week eten.
En veel dingen zijn erg snel klaar: avg duurt ook maar 20 minuten, of een tosti met salade, pasta met wat room en zalm en prei bvb, garnaal salade, etc. Dingen die meer werk zijn maak ik dus voor meerdere keren: curry, Chili, pastasaus, stoof potten etc.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 14:00

Precies poes, volgens mij is dat sowieso gezonder dan kant en klaar maaltijden. Dus daar valt heel wat winst te behalen. Moet natuurlijk wel iets zijn wat haalbaar moet zijn en je moet er in willen investeren.
Ik vind koken leuk, maar zeker door de week moet het wel snel klaar zijn,
Ik gebruik vaak het kookboek van Jamie Oliver "15 minuten." het is natuurlijk geen 15 minuten maar wel snel klaar en net even anders dan je eigen vaste combinaties.

Wat mij helpt zijn de Stop gedachten van; je/ik ben(t) geen kliko :roll: niet alles hoeft op. (bij restjes of wat mijn kinderen vroeger over hielden) maar ook in een restaurant als de porties te groot zijn.

En ik heb een lijstje van dingen die ook zo lekker vind dat ik ze niet wil laten staan (bonbonbloc praline puur bijv :~ ) maar daar staat dan tegenover dat er ook een waslijst aan junkfood is waarvan ik denk; wil ik dat echt? Dit helpt vooral bij het gedachteloos dooreten van maaktnietuitwat.
Ga voor kwaliteit, maak het zelf en geniet er van.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:30

Hoi ladies,

ik kom me hier ook maar eens melden, ik lees al even met jullie mee en ben al even bezig om af te vallen maar het valt niet mee...

Zojuist heb ik me daarom ook aangemeld bij Sonja Bakker voor een programma van 12 weken....
Ik hoop vooral dat dit helpt om weer even goed op orde te krijgen wat nu wel/niet een goede keus is om te eten, daarnaast vind ik t prettig even niet na te hoeven denken wat ik dan moet eten...

Ik wil zeker 25 kg kwijt (het liefst 30)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:41

Hier blijft de weegschaal stug op hetzelfde getal staan. :+ Nou ja betekend ook weer dat het er ook niet meer aan komt, om het maar even positief te bekijken. :=

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:04

Ik heb de laatste dagen wat uitgebreider(maar toch simpel) gekookt via recepten van WW
Krijg er wel wat lol in maar vind het vaak ook nog erg lastig vooral na lange werkdagen.

Couscous met garnalen en ananas (gisteren diner, vandaag als lunch)
Afbeelding

Gevulde paprika Met feta en courgette
Afbeelding

En voor stage deze mango yoghurt taart :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:12

Die taart ziet er wel lekker uit :') :9

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:15

Eloya schreef:
Ik heb de laatste dagen wat uitgebreider(maar toch simpel) gekookt via recepten van WW
Krijg er wel wat lol in maar vind het vaak ook nog erg lastig vooral na lange werkdagen.

Couscous met garnalen en ananas (gisteren diner, vandaag als lunch)
[ [url=m/1nU7j2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gevulde paprika Met feta en courgette
[ [url=m/klKPfW.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor stage deze mango yoghurt taart :)
[ [url=m/OnmYFC.jpg]Afbeelding[/url] ]

WW heeft vaak lekkere recepten, maar ook recepten die niet te haggelen zijn waaronder de skyrtaart :x

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 16:22

Oeh, die gerechten zien er wel heeel goed uit <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:25

Oeh ik zag bij de AH nog iets handigs.. Carpaccio, compleet pakketje met kaas, pijnboompitten en dressing. Zak rucola erbij en je hebt een lekkere maaltijd (een van de weinige salades die ik wel weg krijg :+ ) Ik doe het ook wel eens in een wrap of op een broodje :9

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:27

Hier weer even een snel berichtje maar ik heb heel goed nieuws!! *\%/*
Ik heb een nieuwe baan. Gewoon voor 40 uur ipv een 0 uren contract.
Het is productiewerk. Ik krijg laboratoriumtaken erbij en dat wordt steeds meer uitggebreid **\O/**
En alleen maar dagdienst.

Gewoon weer 3 pauze's en weer een beetje duidelijkheid en regelmaat. Als ik mijn proeftijd doorkom dan ga ik weer agility trainen met de hond van mijn broertje.

Ik ben echt zoooooo blij *\%/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:32

Spottedponie welkom!

Mirjam dat is balen, maar geef niet op!

Eloya, die paprika ziet er goed uit! Hoe maak je die?

Relaxed ik kocht No Fairytale wraps dat zijn groente wraps(smaken echt goed!) En daar deed ik dan Philadelphia light op met carpaccio, rucola sla En de rest en dan kleine hapjes van maken. Dan had ik een lekkere snack maar toch gezond! Ook op verjaardagen konden ze goed waarderen!

Arabella gefeliciteerd!!!

Hier net mijn frietje gebakken. Hij smaakte super, maar wel rekening gehouden met de sauzen en de hoeveelheid friet. Morgen eens kijken hoeveel kwaad het gedaan heeft.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:24

Heerlijk arabella, gefeliciteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:28

Gefeliciteerd arabella!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 01:49

Helaas kan ik mij inmiddels ook in dit topic melden. Heb een eetstoornis en het afgelopen jaar zijn de kilo's er opnieuw aangevlogen. ;( Ik ben echt bizar veel aangekomen en dat speelt nog steeds door bijna dagelijks eetbuien. Het geeft me zoveel ellende en toch kan ik er niet mee stoppen. Dat bevat ik bijna niet en vind ik ook niet aan anderen uit te leggen.
Ik weet wel wat gezond eten is, en heb ook een gezonde basis... Dus het enige wat ik eigenlijk moet stoppen voor een gezond eetpatroon en te gaan afvallen is het geen eetbuien hebben... Zo simpel en toch zo ontzettend moeilijk...

Zijn er hier ook mensen die in korte tijd veel zijn aangekomen en daar opmerkingen over krijgen?
Spoiler:
+ 35 kilo in een jaar en zelfs de meest vage kennissen menen daar iets over te mogen zeggen... Terwijl mensen die dicht bij me staan juist niets (durven? te) zeggen
En hoe gaan jullie daar mee om? Het liefst verstop ik me momenteel voor alles en iedereen.

@arabella: gefeliciteerd en wat super fijn zo'n baan! Denk echt dat dat ritme je enorm kan gaan helpen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:54

Helderder: oh die opmerkingen krijg ik ook wel eens. Vaak iets van oh wat zonde zeg dat je zoveel bent aangekomen, ja K.(mijn nicht) die is voedings blabla en dat werkt zo goed, misschien moet je eens met haar praten... Dat wil ik helemaal niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:26

Heftig helderder, die opmerkingen zijn echt niet leuk.. :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:26

Helderder schreef:
(...) bijna dagelijks eetbuien. Het geeft me zoveel ellende en toch kan ik er niet mee stoppen. Dat bevat ik bijna niet en vind ik ook niet aan anderen uit te leggen.

Eetstoornissen gaan ook in wezen niet over eten.
Nu ja, eten is het middel.
Doorgaans is het een kwestie van 'er is een trigger' (=in wezen een klein dingetje, bijvoorbeeld iemand trekt een wenkbrauw op) en er volgt een heftige emotionele reactie.
Bij jou kennelijk geen driftbui of acute hoofdpijn, maar eten - met - hoofdletters.
:(:)
Citaat:
Ik weet wel wat gezond eten is, en heb ook een gezonde basis... Dus het enige wat ik eigenlijk moet stoppen voor een gezond eetpatroon en te gaan afvallen is het geen eetbuien hebben... Zo simpel en toch zo ontzettend moeilijk...
Klopt, maar pak niet aan waar het probleem niet zit. 'Gedrag is maar het buitenste laagje', als je weet wat er achter of onder dat gedrag zit en dat aanpakt, stopt het ongewenste 'gedrag' "vanzelf".

Citaat:
En hoe gaan jullie daar mee om? (- Met iedereen die er wat van meent te moeten zeggen, J.) Het liefst verstop ik me momenteel voor alles en iedereen.

Schaamte is een erg pijnlijke emotie!
(En kan dus makkelijk een trigger worden voor een nieuwe eetbui, brrrr.)
Een paar koele afpoeier opmerkingen inoefenen (Ja, dat probleem is mij bekend, dank u.) en zo snel mogelijk een kussen oid opzoeken en daar op rammen terwijl je "Kop houden!" schreeuwt.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:14

arabella, gefeliciteerd *\o/*

helderder, knuffel :(:) ik struggle momenteel ook met mijn eetstoornis, en lastig om soms aan anderen uit te leggen wat het is :\

Ik heb gisteren een wat mindere dag gehad, vooral omdat ik constant een gevoel van honger had. Over mijn calorieƫn doel heen van de dag, wel netjes alles vastgelegd en mijzelf ook niet vervelend gevoeld dat ik meer heb gegeten. Ik heb gesport, vandaag ook alweer gesport en geen eetbui gehad, dus ik ben gewoon goed bezig :D