The Ordinary

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linoleum

Berichten: 6500
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:55

MyWishMax schreef:
Oke, sowieso niet de spf van TO proberen. Dat is echt 10 keer niks :D

Ook mee eens. Zoals ik dat gewoonlijk ben met jou als het over skincare gaat _O-

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:56

Nee die schijnt ruk te zijn.
Op het moment gebruik ik voornamelijk alleen nog de rose hip seed oil. Die blijf ik heerlijk vinden voor mijn drogere huid. Die doe ik dan voor ik naar bed ga als laatste stap in m'n verzorging.

MyWishMax

Berichten: 25547
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:58

Ik gebruik alleen nog af en toe de matrixyl als ik dat goed schrijf en de argeline? Paar keer per week. Verder meer koreanse merken icm the inkey list. Die laatste is vaak beter verkrijgbaar en paar producten die ik van to gebruikte vind ik beter van til.

Maakt To niet slecht maar wel soms lastig te krijgen of 10 producten nodig wat je ergens anders in 2 kan. Het is wel heel fijn qua budget en uitproberen. En ik heb er echt veel profijt van gehad. Alleen jammer dat hun Moisturizer niet echt geschikt was en reiniger ook niet.

Oh, de peel gebruik ik 1 of 2 keer per maand haha.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:27

TO is toch niet zo lastig te krijgen? Gewoon te bestellen op Douglas en TO zelf.
Dat alles los is juist hun hele ideaal? Zodat je alleen koopt wat je nodig hebt zeg maar.

MyWishMax

Berichten: 25547
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:19

Bij Douglas was alles wat ik nodig had 9 van de 10 keer uitverkocht of ze verkochten het niet. Net als op andere sites en op hun eigen site. ;)

Dat alles los is fijn als je iets speciaals nodig hebt of wat wilt proberen. Niet als je meerdere dingen wilt gebruiken, zodat je 10 verschillende dingen in 1 routine aan aan het brengen bent. Zou alsnog niet zo he erg zijn als de textuur fijn was,maar dat valt mij wel eens tegen dus zijn er andere merken die ik prettiger vind. Ik hoef geen losse niacinamide, aangezien ik die in een prettiger formule kan krijgen met andere actives die mijn huid fijn vindt.

Er zit ook een grens aan hoeveel producten tegelijk aanbrengen handig is. Dus als je dan 1 product met 3 actives hebt is dat makkelijker als 3 losse. Maar het is voor mij vooral de textuur waardoor ik eraf gestapt ben. Niet slecht maar ook met klein budget zijn er voor mij fijnere opties. Die uiteindelijk goedkoper worden doordat je minder losse dingen nodig hebt.

Raad het echt nog steeds aan aan mensen om uit te testen, maar ook dat als de textuur je niet aanstaat je vervolgens merk a, b of c kan proberen. Til als je hetzelfde idee van losse actives wilt houden of ander merk als je wat wil combineren. Het blijft alsnog beter als veel wat je in de drogist kan krijgen voor ook een leuke prijs en evht gericht op resultaat en niet op marketing met leuke verpakking.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:22

Nou prima dan toch?! Dan koop je iets anders. :)
Ik ben nu ook over op iets met meerdere stoffen in een.
Maar vind TO nog steeds fijne dingen hebben.

MyWishMax

Berichten: 25547
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 15:26

Ik zeg toch niks anders? :?

Ashleytjuhh

Berichten: 6708
Geregistreerd: 24-06-08

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:38

Ik gebruik nu verschillende dingen van TO:

-Ik begin met gezicht reinigen ( heb nog een 1 met alcohol er in die ik wel eerst opmaak dan nog 1 zonder halen)
-Toner
-TO: Niacinamide 10%+Zinc 1%
-TO: Hyaluronic Acid 2% +B5
- Oogcreme
- Dagcreme met spf

In de avond het zelfde alleen komt daar nog van to: Azelaic Acid Suspension 10% bij
en de dag creme is dan vervangen voor een nachtcreme

1x in de week een masker tussen de toner en TO in
1x per week een fruitzuurpeeling Aha 30% en BHA 2%

ik zoek alleen nog een fijne dagcreme en losse spf wat raden jullie aan? Als ik iets mis of verkeerd doe hoor ik het ook graag. Ik ben compleet nieuw met de TO :o

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28011
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:14

Zijn er hier nog koopjesjagers? Nog de hele maand 23% korting!

Ik heb mijn staples weer ingeslagen, plus matrixyl en argireline erbij voor 's avonds als nieuw in mijn routine. Ben benieuwd of ik daar wat van ga merken...!

veneri
Berichten: 904
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:11

Rije schreef:
Zijn er hier nog koopjesjagers? Nog de hele maand 23% korting!

Ik heb mijn staples weer ingeslagen, plus matrixyl en argireline erbij voor 's avonds als nieuw in mijn routine. Ben benieuwd of ik daar wat van ga merken...!



Ben wel nieuwsgierig naar TO
Misschien leuk om nu eens te proberen....waar kan je bestellen met deze korting?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28011
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:57


Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:32

Vanwege de zeer aantrekkelijke prijzen van The Ordinary en de goede verhalen ben ik mij nu ook aan het inlezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn huid is droog en trekt nogal, vooral op bijvoorbeeld mijn voorhoofd. Ook heb ik nogal veel last van oneffenheidjes, geen acne oid maar een vrij ruwe huid door het vele buitenzijn. Daarbij heb ik veel last van roodheid, vooral op en rondom mijn wangen.
Het lastige is dat ik best wel een gevoelige huid heb, die ook enorm rood kan worden of gaan branden na het gebruik van producten. Zal TO geschikt zijn voor mijn huid?

Nyaleti

Berichten: 6345
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:56

Ik heb voor het eerst geïnvesteerd in m'n huid :o
Na wat zoeken en twijfelen een hele reeks van The Ordinary besteld. Via Douglas, 25% korting op alles. Sommige producten waren daar goedkoper, andere net een beetje duurder maar ze hadden alles nog op voorraad wat niet zo was op de site van the Ordinary zelf.

@seventeen, je kan via de website zelf een "build a routine" of "your regimen" kiezen. Dan geef je aan waar je last van hebt en komen er verschillende opties.

Ik heb bewust alles van één merk besteld want ik zie daar het voordeel wel van in.
squalane cleaner, Azelaic Acid, Caffeine oogserum, Niacinamide serum en de Moisturizer.

Dit kwam er bij mij uit na de vragen te beantwoorden. Ik heb wat acne, roodheid, gecombineerde huid en oneffenheden. (Klinkt wel dramatisch lelijk zo maar van alles een beetje gelukkig :') )

Twijfel over de Moisturizer omdat ik daar wisselende recensies over heb gelezen maar anders heb ik nog een fijne dagcrème staan.
Wat ik wel erg vreemd vind, is dat het dus maar 1 Cleanser heeft en 1 Moisturizer 'dagcreme' terwijl ze wel pleiten voor een 3 stappen methode?



Ben erg benieuwd. Denk dat het placebo effect ook wel werkt omdat ik voor het eerst wat luxere producten bestel met ook serums. Hoop écht dat het bevalt want heb best wat uitgegeven :o

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28011
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: The Ordinary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:22

Ik ben nu denk ik zo'n anderhalf jaar bezig en ik zie écht verbetering. Ik heb daarvoor nooit wat aan mijn huid gedaan behalve een cremepje en een scrubje op een blauwe maandag, maar nu hou ik het netjes bij en zie ik echt een veel fijnere huid.

Ik kan ook heel erg aanraden om iig mee te lezen op de fb-groepen en daar kun je ook ideeën opdoen qua regimens.

linoleum

Berichten: 6500
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 10:51

Seventeen schreef:
Vanwege de zeer aantrekkelijke prijzen van The Ordinary en de goede verhalen ben ik mij nu ook aan het inlezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn huid is droog en trekt nogal, vooral op bijvoorbeeld mijn voorhoofd. Ook heb ik nogal veel last van oneffenheidjes, geen acne oid maar een vrij ruwe huid door het vele buitenzijn. Daarbij heb ik veel last van roodheid, vooral op en rondom mijn wangen.
Het lastige is dat ik best wel een gevoelige huid heb, die ook enorm rood kan worden of gaan branden na het gebruik van producten. Zal TO geschikt zijn voor mijn huid?

Als ik het zo lees, kan je vooral wel wat extra verzorging voor een droge huid gebruiken. Als ik dan even enkel naar The Ordinary producten kijk zou je bijvoorbeeld dit kunnen doen als simpele basis routine:

Reinigen - Squalane Cleanser
Serum - Hyaluronic Acid 2% + B5
Moisturizer - Natural Moisturizing Factors + HA

Eerst geen exfolianten, gezien zowel de droge huid als dat je een gevoelige huid hebt.

Mocht je nog verder willen kijken naar andere merken, dan zou je bijvoorbeeld ook bij The Inkey List naar de Recipe Builder kunnen kijken. Daar heb je nog net wat meer opties naar mijn mening, voor vergelijkbare prijzen. Maar past even niet in dit topic :+

Seventeen
Berichten: 1204
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 22:31

Als eerste bedankt voor alle tips!
Ik heb de test even gedaan en daar kwam het volgende uit:
Squalane cleanser en squalane 100% plant derived, niacinamide 10% en zinc 1% en Natural Moisturizing Factors + HA.
In de avond eigenlijk dezelfde routine maar dan de Azelaic Acid Suspension 10% erbij.

Zitten hier exfolianten bij? En wat is het verschil met bijv. de hyaluronic acid zoals hierboven?
Ik ben een echte loser in skincare haha.