Urona447 schreef:Ik ben blijkbaar de enige die dit geen rare vraag vind, het zijn bijzondere tijden en veel mensen denken dat beademing de sleutel tot succes is maar vergeten de grote gevolgen en de herstelperiode die hierna van toepassing is.
Denk dat het meer een vraag was om bewustwording te creëeren, waarschijnlijk wel wat onhandig geformuleerd door de assistente maar goed die beste mensen hebben ook een loodzware taak momenteel.
In het ziekenhuis liggen ook veel mensen die "gewoon" zuurstof bijkrijgen en niet naar de IC hoeven. Volgens mij gaat 25% naar de IC en daarvan sterft dan weer een deel.
Ik vind het cru dat ze ongezien mensen al afhouden van een ziekenhuisopname, zeker wanneer iemand nog gewoon actief en gezond was. Zo houden ze kunstmatig de Coronacijfers wel laag natuurlijk... Iedereen die ongetest thuis ziek ligt of zelfs sterft wordt niet meegenomen in RIVM en GGD cijfers.
Het onthouden van basis zorg vind ik schandalig. Dat je met 75 en allerlei klachten niet meer geïntubeerd gaat worden om 3 weken op de IC te liggen vind ik heel wat anders dan niet eens opgenomen in het ziekenhuis voor extra geconcentreerde zuurstof. Vaak voel je je daardoor al veel beter en met infuus als je zelf niet goed meer eet of drinkt kun je ook ernstige verzwakking voorkomen. Dat soort maatregelen kunnen erger voorkomen en levens redden.