Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:En steeds meer landen gooien hun grenzen dicht voor reizigers die recent in China zijn geweest. Australië, de VS, Nieuw-Zeeland....
Loretta schreef:Dit gaat over die bizarre markt waar hoogstwaarschijnlijk het virus is ontstaan.
https://www.ad.nl/buitenland/een-kijkje ... ~a91de8f7/
Popstra schreef:Loretta schreef:Dit gaat over die bizarre markt waar hoogstwaarschijnlijk het virus is ontstaan.
https://www.ad.nl/buitenland/een-kijkje ... ~a91de8f7/
Dat soort markten zijn door heel Azië te vinden. Google eens Extreme Market, dat is in Sulawesi Indonesië. Worden gewoon hondjes voor je neus geslacht.
Maar vooral de hygiëne is ver te zoeken op die markten. Het is er warm en het zal er flink stinken lijkt mij. Niet zo gek er vieze ziektes uit breken. Ik vind het echt vieze mensen![]()
Ze moeten elkaar lekker op vreten ipv al die mooie dieren!
pien_2010 schreef:elnienjo schreef:Zou Thailand doen. De prijzen schijnen op dit moment te kelderen omdat er heel veel Chinezen hun hotels geannuleerd hebben.
Dat dacht ik ook gelijk en Thailand is erg mooi en apart ook.
Popstra schreef:Ze moeten elkaar lekker op vreten ipv al die mooie dieren!
safina schreef:Wel weer heerlijk Hollands trouwens, die reacties hier als "het zal daar nu wel erg goedkoop zijn, dus daar moeten we heen"
safina schreef:Wel weer heerlijk Hollands trouwens, die reacties hier als "het zal daar nu wel erg goedkoop zijn, dus daar moeten we heen"
pien_2010 schreef:Dus begrijp me goed. Ik onderschat dit Corona gedoe helemaal niet, want vraag me ook wel af, "China is normaal zo gesloten als het om zaken gaat en nu lijken ze zo open, is dat omdat het veel erger is dan dat ze laten weten, of is dat omdat ze echt net als een westers land hun zaken goed proberen aan te pakken?" Ook dat zal de tijd leren.
pien_2010 schreef:Popstra schreef:Ze moeten elkaar lekker op vreten ipv al die mooie dieren!Bah wat een nare reactie. Vind ik echt niet kunnen Popstra.
Die markten zijn inderdaad onhygiënisch, iets wat je wel vaker ziet in hele warme landen.safina schreef:Wel weer heerlijk Hollands trouwens, die reacties hier als "het zal daar nu wel erg goedkoop zijn, dus daar moeten we heen"
![]()
Tja we wachten het maar af hoe het virus zich gaat ontwikkelen.
Wat voor mij onduidelijk is als "ouwetje" die al vaker rampen heeft mee gemaakt in het leven en waar vroeger met minder mogelijkheden toch wat laconieker over werd gedaan:
Wordt er tegenwoordig hier meer aandacht aan besteed omdat we denken dat we alles kunnen controleren, of omdat de economische belangen zo vreselijk groot zijn, of omdat we niet meer gewend zijn met ziektes en ongemak om te gaan of is het werkelijk erger als vroegere ziektes en rampen? Ik denk dan ook aan de sprinkplagen ramp die op dit moment speelt en wat gisteren nogal heftig op het journaal gebracht werd.
Ik weet dat niet. Het is een vraag voor mij.
Ik weet nog goed dat toen ik kind was, we allemaal de mazelen hadden en er was eigenlijk niet zoveel aan de hand. Tja we waren goed ziek. Zo zijn er wel meer ziektes geweest waar in mijn ogen niet zoveel aan de hand was. We waren gewoon ziek en we ziekten uit.
Die laconieke houding die ik toen ervaren heb, we werden enorm goed opgevolgd en we ziekten goed uit!!, kan ook te maken hebben met de beroepshouding van mijn vader die arts was.
Dus begrijp me goed. Ik onderschat dit Corona gedoe helemaal niet, want vraag me ook wel af, "China is normaal zo gesloten als het om zaken gaat en nu lijken ze zo open, is dat omdat het veel erger is dan dat ze laten weten, of is dat omdat ze echt net als een westers land hun zaken goed proberen aan te pakken?" Ook dat zal de tijd leren.
pien_2010 schreef:Wat voor mij onduidelijk is als "ouwetje" die al vaker rampen heeft mee gemaakt in het leven en waar vroeger met minder mogelijkheden toch wat laconieker over werd gedaan:
Wordt er tegenwoordig hier meer aandacht aan besteed omdat we denken dat we alles kunnen controleren, of omdat de economische belangen zo vreselijk groot zijn, of omdat we niet meer gewend zijn met ziektes en ongemak om te gaan of is het werkelijk erger als vroegere ziektes en rampen? Ik denk dan ook aan de sprinkplagen ramp die op dit moment speelt en wat gisteren nogal heftig op het journaal gebracht werd.
Ik weet dat niet. Het is een vraag voor mij.
Ik weet nog goed dat toen ik kind was, we allemaal de mazelen hadden en er was eigenlijk niet zoveel aan de hand. Tja we waren goed ziek. Zo zijn er wel meer ziektes geweest waar in mijn ogen niet zoveel aan de hand was. We waren gewoon ziek en we ziekten uit.
Die laconieke houding die ik toen ervaren heb, we werden enorm goed opgevolgd en we ziekten goed uit!!, kan ook te maken hebben met de beroepshouding van mijn vader die arts was.
Dus begrijp me goed. Ik onderschat dit Corona gedoe helemaal niet, want vraag me ook wel af, "China is normaal zo gesloten als het om zaken gaat en nu lijken ze zo open, is dat omdat het veel erger is dan dat ze laten weten, of is dat omdat ze echt net als een westers land hun zaken goed proberen aan te pakken?" Ook dat zal de tijd leren.
Loretta schreef:safina schreef:Wel weer heerlijk Hollands trouwens, die reacties hier als "het zal daar nu wel erg goedkoop zijn, dus daar moeten we heen"
Als echte koopjesjager kan ik anders wel melden dat ik ver uit de buurt van dat virus blijf. Het probleem is dat we gewoon te weinig van het virus af weten om goed te beoordelen hoe gevaarlijk het nu precies is. Dat autoriteiten zulke drastische maatregelen nemen zegt mij toch wel dat er iets aan de hand moet zijn. Dus nee, ik doe nu even niet mee aan de koopjesjacht.
elnienjo schreef:China beseft dat ze dit niet onder de pet kunnen stoppen en werken mee uit economische belangen. Denk dat China er niet van wakker ligt als er van hun eigen bevolking (grote getalen) mensen sterven, maar ze moeten niet hebben dat de rest van de wereld de handel on hold zet. Ze leven daar immers van die massa export naar het westen.
Kelly_ann schreef:Heb jij dan een paardenbedrijf in China?Mijn bedrijf ligt ook stil, nog tot zeker 9 februari. Het terrein waar ik werk (een park) is afgesloten en ik bestel al mijn eten en boodschappen online. Mij collega's waren allemaal naar familie met Chinees Nieuwjaar, wat betekent dat ik samen met 1 andere collega de zorg heb voor onze 24 paarden.
Marie_Anne schreef:Is het ook niet omdat er veel meer de wereld rond gevlogen wordt dan vroeger? Het verspreidt zich nu gewoon razendsnel, dat is niet meer te vergelijken met vroeger denk ik?
Kelly_ann schreef:elnienjo schreef:China beseft dat ze dit niet onder de pet kunnen stoppen en werken mee uit economische belangen. Denk dat China er niet van wakker ligt als er van hun eigen bevolking (grote getalen) mensen sterven, maar ze moeten niet hebben dat de rest van de wereld de handel on hold zet. Ze leven daar immers van die massa export naar het westen.
Bedenk wel dat vanuit China nu alles 'on hold' is gegaan hé... En dat juist het westen met problemen zit omdat veel uit fabrieken in China niet geleverd kan worden want alles ligt stil.
Bedenk ook dat China veel eerder dan de WHO extreme maatregelen heeft genomen. Steden zijn op slot, de rest van China ligt het openbare leven plat, mensen werken niet, kinderen gaan niet naar school.
Dit kan wel eens economische problemen gaan geven, en niet alleen in China. China zelf is er bij gebaat deze ziekte zo snel mogelijk te stoppen, en ze zetten echt hoog in. Ook al is de mortality rate lager dan b.v. SARS.
Mijn bedrijf ligt ook stil, nog tot zeker 9 februari. Het terrein waar ik werk (een park) is afgesloten en ik bestel al mijn eten en boodschappen online. Mij collega's waren allemaal naar familie met Chinees Nieuwjaar, wat betekent dat ik samen met 1 andere collega de zorg heb voor onze 24 paarden.
Kelly_ann schreef:Niet mijn bedrijf als in 'mijn eigendom' Pien, maar mag er wel met veel plezier werken!
Loretta schreef:In Europa geland met een toestel met wel een hele passende bestickering van hoe de wereld er nu op dit moment voor staat.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4556676 ... -marseille
Kan nog weleens een historische foto worden.