Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maris schreef:Ze adviseren er trouwens ook om de magnesium over de dag te verdelen. Omdat je maar iets van max 150 mg per keer kan opnemen.
Daihyo schreef:onpaard schreef:Ik kreeg 1x per week 25.000 ie en dat 6 of 8 weken lang. Mijn huisarts berekend dit op de waarde van de vit D gevonden in mijn bloed en mijn lichaamsgewicht.
En wat was jouw waarde vit D toen je daarmee moest starten?
De mijne is 38 en ik werd naar de drogist gestuurd
Ik slik nu 3 weken 3000IE via de drogist, maar merk echt geen verschil. Sterker nog, de klachten (gewrichtspijn en -stijfheid) lijken erger te worden.
Janine1990 schreef:Ik zou zeggen lees het topic en je wordt heel wat wijzer, ook zeker mbt je waarde... 30 is echt laag...
Maris schreef:Die formule gaat, geloof ik , uit van een goede waarde van 90 nmol. In de facebookgroep hanteren ze goed van 100- 200 nmol. Daar adviseren ze dus 5000 ie per dag, en dan nog K2 en magnesium erbij.
En dan voor altijd. Want als je stopt gaat je vitamine D waarde weer omlaag. Wellicht kom je er dan wel achter dat je b.v. in de zomer minder D3 kan innemen, maar dat is voor iedereen anders.
Werken je nieren niet goed of denk je dat alleen door de stress ? Want voor magnesium inname is de werking van je nieren wel belangrijk, dus bij nieren die niet goed functioneren overleggen met een arts mbt magnesium.
Als je het bloedprikken niet wil vragen bij de huisarts, via internet kan je ook D3 laten testen. Ofwel met een druppel bloed ( b.v. cerascreen ) of via bloedonderzoek ( bloedwaardentest.nl ).