(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:17

Mijn hoofd voelt wat chaotisch. Probeer bij te lezen maar lukt niet helemaal.

Love_western wat naar dat je hebt moeten stoppen met je opleiding. :(:) Ik snap dat het zo voelt maar voor jezelf kiezen is nooit falen!

Joanne wat is de reden dat contractbeëindiging voor jou beter zou zijn? Lastige situatie want 70% scheelt veel en in deze situatie kun je ook geen andere baan zoeken, pas na het herstel.

Warboel wat een mooi vooruitzicht voor september! Echt iets om naar uit te kijken. Zo ga ik zelf over een paar weken naar Thailand. Vind het heel spannend maar ook leuk.
Die gedachtes zijn vreselijk. Ik heb ze ook gehad. Had nooit verwacht ze ooit te hebben en als je ze eenmaal hebt krijg je dat ook niet 1, 2, 3 weg. :\
Fijn dat het nu beter gaat en dat je er goed over hebt kunnen praten.

Leandra dat is een lange tijd maar valt geloof ik nog mee voor een psycholoog. Hier is de wachtlijst 2-3 maanden.

Ik werk niet in de zorg maar de wereld waarin ik werk staat bij artsen ook bekend als een wereld met hoge werkdruk, veel uitvallers etc.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:06

Janneke2 schreef:
Joanne1987 schreef:
Ze probeert me, zeggend dat dat voor mij het beste is, richting contract beëindiging te sturen. Liefst zou ik dat ook wel doen hoor, ben ik overal vanaf, maar 70% in de ww is ook niet echt haalbaar

Klein juridisch punt : ivm de ww is het belangrijk dat eventueel ontslag / contract niet verlengen HUN initiatief en besluit is, en geen resultaat van onderhandelingen ( = een bepaalde instemming van jouw kant).

Wie zelf ontslag neemt, geldt niet als 'onvrijwillig werkloos' en krijgt geen ww.

Zou dan met wederzijds toestemmen moeten

Reden is omdat Ik dan geen druk meer heb oa voor reïntegreren. Maar echte reden is natuurlijk dat hun bang zijn echt aan mij vast te zitten mocht ik een diagnose krijgen voor chronische ziekte

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:05

@goldie ik reageer later nog op je pb, had een heel lang bericht getypt en toen drukte ik m'n telefoon even op scherm op slot en daarna was het weg :(

Ik heb nu een nieuwe brief gekregen van de bedrijfsarts met een nieuwe afspraak, deze is op een tijdstip waarin ik normaal al niet werk maar dat geeft voor mij niks maar nu is het op een dag waarop ik ook vrij had gevraagd bij het werk(al voor ik uitviel) om een lang weekend weg te kunnen gaan, of deze vrije dagen zijn goed gekeurd weet ik ook nog niet. Hebben jullie een idee wat ik hier het beste mee kan?

Mandyy

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:08

Bij mij kan alleen de werkgever de afspraak verzetten.
Ik kreeg een uitnodiging voor in m’n vakantie en heb HR toen gevraagd het te verzetten. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:13

Ppfff wat maakt dat het steeds lastig als je stress al komt door werk, ik durf gewoon geen contact nu hierover te leggen omdat ik niet lastig over wil komen en ik in m'n hoofd ze al hoor zeggen dat het dan allemaal steeds langer gaat duren :( denk om het weekend weg dan maar af te zeggen terwijl het me juist energie geeft om even echt weg te zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:20

Kun je je vriend niet even je werk laten bellen. Met het verhaal dat hij de brief heeft gezien en dat dit precies valt in jullie weekendje weg. Of zij het kunnen verplaatsen?

Ik zou echt dat weekendje weg niet afzeggen. Maar ik snap je struggles wel hoor. Ik zou daar ook helemaal van slag van raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:22

Ah, dat is vervelend zeg. Ook vervelend dat jullie afspraken opgelegd krijgen, hier moeten gewoon zelf onze afspraken regelen. Hebben ook geen 'dan of dan moet je gaan', je moet gewoon als je langer dan een maand uit bent eerst geweest zijn voordat je weer aan het werk mag, voor een goedkeuring. De rest is geheel aan jezelf hoe vaak je gaat.

Staan er gegevens van de bedrijfsarts op? Anders kan je altijd even daar informeren of het een probleem is de afspraak te verzetten. Moet het niet rechtstreeks op je werk. Maar heb verder geen idee hoe het bij jullie werkt natuurlijk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:24

Bij mij mocht inderdaad ook alleen de werkgever de afspraak verzetten. Dat stond ook specifiek in de brief. Als dat het niet staat zou ik wel zelf de bedrijfsarts bellen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:44

Zo zou ik het ook doen. :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:49

Ik bel wel naar de bedrijfsarts als die zegt dat ik dat met mijn werkgever moet kortsluiten dan ga ik denk ik maar niet weg

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 16:24

Ik zou nu gelijk bellen, anders blijf je er het hele weekend mee rondlopen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:12

Kan je eventueel niet HR bellen? Als je liever niet je directe leidinggevende belt. Of even samen met je partner inderdaad?
Zou je weekendje weg er niet voor afzeggen hoor, ontspanning is ook zo belangrijk!

Hier kan ook alleen de werkgever de afspraak verzetten trouwens. Ik moet de 18e en werk tot dan sowieso niet. Wil daarna wel weer wat gaan doen maar vind het lastig bepalen hoeveel te veel is, maargoed daar heb ik een bedrijfsarts en psycholoog voor om me daarin te ondersteunen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 17:15

Ik heb niet gebeld en laat het weekendje weg maar voor een andere keer, alleen al het idee om het te moeten vragen levert me nu zoveel stress op dat ik het dan maar liever niet vraag en niet ga. Had gelukkig nog niet geboekt.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:01

Hebben jullie nu ook dat je in/na de burnout begint te twijfelen over je huidige baan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:03

Heb ik wel met mijn opleiding ja.

Voor nu besloten om qua zorg stap terug te doen. Maar wil mijn welzijn opleiding wel afmaken.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 00:11

ik heb geen huidige baan meer, maar weet nu door mijn burn out wel dat ik niet meer terug ga in die richting. Nu met een jobcoach via het uwv aan het kijken wat ik dan zou kunnen doen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 00:20

Ik begin er ook aan te denken m'n vakgebied staat ook wel bekend om burn outs ben ik met de jaren achter gekomen, maar omscholen, geen of heel weinig salaris krijgen terwijl je een huis hebt, opnieuw examens, weer vanaf onderaan de ladder beginnen, dat maakt het allemaal wel heel lastig. En m'n werkzaamheden vindt ik wel leuk. Vind het allemaal erg lastig.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 07:19

Ik heb dat ook. Zit ook te denken om heel wat anders te gaan doen.

Ik heb morgen een gesprek op mijn werk over het einde van mijn contract.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 10:18

Nee dat heb ik niet, ik vind nog steeds dat in fantastisch werk doe :j

Heftig Leandra..

Moonsparkle een weekendje weg zou je juist zo goed doen, je geeft zelf ook al aan dat het je juist energie zou geven. Zo zonde om het nu te laten schieten, maar snap wel dat het erachteraan bellen je ook veel stress geeft..

Heftige beslissing hoor love_western, snap dat het voelt als falen. Maar je kiest nu voor jezelf en dat is altijd goed!

Vorige week weer bloed geprikt, ene waarde is mooi maar nu is magnesium behoorlijk laag. Tijdens mijn opname was hij nog een tiende lager en kreeg ik via het infuus bij. Toen steeg hij iets, naar de waarde die het nu ook is, en kreeg ik nog meer via infuus. Maar nu is de waarde dus weer op hetzelfde lage niveau. Vanmiddag belafspraak met m'n internist, hopelijk stemt hij er mee in om hiervoor ook (tijdelijk) medicijnen voor te schrijven. Het is iets wat ook wel bij mijn aandoening hoort, maar las dat magnesium ook een behoorlijke wisselwerking heeft met stress, dus we zitten in een cirkeltje nu -O-
Afbeelding

Momenteel nog iets gaande waardoor ik behoorlijk van slag ben ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 13:43

Aah, sterkte Goldie :(:)
Magnesium kan inderdaad een rol spelen in verschillende dingen, ook naar het ontspannen van spieren ed. Dus kan me voorstellen dat het tekort niet zo handig is.

En jij ook Leandra. Kan je je wel vinden in het einde contract of totaal niet?

Mbt het twijfelen over huidige baan moet ik zeggen dat ik daar nu steeds meer 'last' van krijg. Heb steeds geroepen dat ik gewoon terug wilde (en liefst zo snel mogelijk) maar ik begin daar nu steeds meer en meer aan te twijfelen. Alleen heb ik ook hetzelfde probleem van geen/weinig salaris wat geen optie is, terug naar school, etc. En dan natuurlijk ook de grote vraag: wat dan wel. Ik zou het echt niet weten. Hoop dat ik met de toekomstige gesprekken daar misschien wat meer duidelijkheid rond krijg, maar dan nog zou ik niet weten hoe, want gewoon volledig gaan studeren is geen optie want de kosten lopen door, en avondschool of dergelijke is geen optie want ik heb al moeite met werken en het huishouden, laat staan dat ik dan ook nog 2 avonden per week naar school moet ofzo ...

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:59

Knuffel Goldie!

Ja, ik kan me er wel in vinden. Wil sowieso niet terug. Ik heb/had wel leuke collega's maar inmiddels zijn er 2 van de 6 weg en het contact met de werkgever is er niet.
De bedrijfsarts had het ook geadviseerd. Ik kan daarna als het goed is een uitkering aanvragen en dan kan ik goed gaan kijken wat ik nu precies wil. Wil waarschijnlijk wel dan beginnen met vrijwilligerswerk. Maar eerst kijken hoe de trauma therapie gaat over 1,5 maand.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:31

Ik heb aan de ene kant wel twijfels over m’n werk, maar aan de andere kant ook niet. Mijn twijfels komen er vooral uit voort dat ik een heel andere opleiding gedaan heb, ik heb aan de kunstacademie gestudeerd en werk nu in de retail (werk in een Apple Store). Ik vind het werk echt ontzettend leuk maar ik voel me dan vaak onzeker omdat het raar voelt om HBO papieren te hebben en dan in een winkel te werken... :+ maar aan de andere kant, vind ik het heel erg leuk en ik ben ook leidinggevend in principe (senior sales advisor) dus het is ook weer niet een “gewone” winkel baan zeg maar.

Goldie wat balen dat je magnesium zo laag is! Hopelijk kunnen die medicijnen je wat helpen en ga je je dan ook wat beter voelen. Heb je je internist gesproken?
En sterkte met het andere, dikke knuffel :(:) het kan ook zo lekker voelen alsof alles dan in een keer tegen zit hè. Hopelijk komt het allemaal weer op z’n pootjes terecht :*

Leandra, moeilijke beslissing! Ik hoop wel dat het je ook wat rust brengt. Traumatherapie heb ik in het begin als súper heftig ervaren, maar het wordt wel echt beter is mijn ervaring. Dan kan je ook alles wat beter op een rijtje zetten in je hoofd. Jij ook een dikke knuffel en sterkte :(:)

Ik had het zaterdag echt te druk, gisteren was ik helemaal gesloopt. Vanochtend naar Yin Yoga geweest, even relaxen. Keek daar in de spiegel en ik zag echt spierwit := maar heb inmiddels weer een beetje kleur op m’n wangen. Morgen ga ik lunchen met een collega die ook met een depressie in de ziektewet zit, dus is wel heel fijn om even met hem te praten!
M’n vriend heeft nu al weken alleen maar late diensten, vind ik soms wel echt moeilijk om elke middag en avond alleen te zitten, alleen te eten, alleen naar bed gaan enzo... vandaag voel ik me wel een beetje alleen :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:38

Joanne1987 schreef:
Ze probeert me, zeggend dat dat voor mij het beste is, richting contract beëindiging te sturen. Liefst zou ik dat ook wel doen hoor, ben ik overal vanaf, maar 70% in de ww is ook niet echt haalbaar

Citaat:
Klein juridisch punt : ivm de ww is het belangrijk dat eventueel ontslag / contract niet verlengen HUN initiatief en besluit is, en geen resultaat van onderhandelingen ( = een bepaalde instemming van jouw kant).

Wie zelf ontslag neemt, geldt niet als 'onvrijwillig werkloos' en krijgt geen ww.

Citaat:
Zou dan met wederzijds toestemmen moeten

Reden is omdat Ik dan geen druk meer heb oa voor reïntegreren. Maar echte reden is natuurlijk dat hun bang zijn echt aan mij vast te zitten mocht ik een diagnose krijgen voor chronische ziekte

NEE: als je ww zou willen, dan hoort er geen wederzijdse instemming te zijn: zij ontslaan jou, punt.

Weten ze "gezellig" op jou in te praten 'dat je geen reïntegratie druk krijgt', ontspringen zij idd een dans.

Aan jou de keuze: een reïntegratie traject hoeft niet per se druk en ellende te zijn, en je krijgt wel ww.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:57

[***] schreef:
Aah, sterkte Goldie :(:)
Magnesium kan inderdaad een rol spelen in verschillende dingen, ook naar het ontspannen van spieren ed. Dus kan me voorstellen dat het tekort niet zo handig is.

En jij ook Leandra. Kan je je wel vinden in het einde contract of totaal niet?

Mbt het twijfelen over huidige baan moet ik zeggen dat ik daar nu steeds meer 'last' van krijg. Heb steeds geroepen dat ik gewoon terug wilde (en liefst zo snel mogelijk) maar ik begin daar nu steeds meer en meer aan te twijfelen. Alleen heb ik ook hetzelfde probleem van geen/weinig salaris wat geen optie is, terug naar school, etc. En dan natuurlijk ook de grote vraag: wat dan wel. Ik zou het echt niet weten. Hoop dat ik met de toekomstige gesprekken daar misschien wat meer duidelijkheid rond krijg, maar dan nog zou ik niet weten hoe, want gewoon volledig gaan studeren is geen optie want de kosten lopen door, en avondschool of dergelijke is geen optie want ik heb al moeite met werken en het huishouden, laat staan dat ik dan ook nog 2 avonden per week naar school moet ofzo ...

Ik ken je gevoel van het twijfelen over je baan, heb ik ook gehad. Bij mij is dat met hoe langer de burn-out duurde en hoe meer ik ging accepteren dat ik ziek was naar de achtergrond geschoven. Focus je eerst op beter worden :) Ook qua salaris snap ik je, zelfde situatie hier. Misschien is een loopbaanadviseur op een gegeven moment een idee om mee te praten? Dat laatste herken ik ook maar is dat misschien niet zo omdat je nu ziek bent? Misschien komt de energie weer terug als je hersteld bent van je burn-out :)

Hier vorige week weer een beterschapskaart van mijn werk gehad. Voor het eerst (van 6 kaarten) heeft de Manager Personeelszaken er iets opgezet. Mijn eigen Manager niet... Zo bijzonder en het zegt zoveel over ze :') Gelukkig een hoop collega's die een lief berichtje erop hebben gezet :j

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:02

Ik werkte met mijn WO opleiding in een administratieve functie :o waar ik het ook echt naar mijn zin had vanwege de veelzijdigheid. Maar heb toch de keuze gemaakt te switchen naar een baan in de IT (op mbo/HBO niveau, bij een gemeente, omdat ik niet houd van de druk van targets etc).
Ik ben nog steeds blij met die beslissing, ook al gaat het nu weer iets minder. Er komt een hoop op me af en ik vind het lastig om prioriteiten te stellen. Zeker omdat ik veel zelf moet uitvogelen, er is geen vaste richtlijn of handleiding van mijn werk. En dat heb ik nu net nodig, een beetje duidelijkheid :=
Stukje bij beetje gaat het steeds beter, maar er komen ook nieuwe dingen bij en eigenlijk gaat me dat wat te snel. Maar ja, als er een grote landelijke update is kan ik niet zeggen dat ik niet mee doe }:0

Ik denk nog wel eens dat ik terug wil naar mijn oude baan, maar dat is puur omdat ik daar veel kennis had van alle werkzaamheden. Ik had vertrouwen in mezelf. Nu is alles nieuw en ben ik onzeker. Maar eer we een jaar verder zijn, denk ik wel dat ik in mijn nieuwe baan beter op mijn plek zit.

Morgenochtend weer naar de psycholoog, hopelijk kan zij me weer even met de neus in de goede richting helpen. Ik las een zin die op mij wel van toepassing is: "I don't want to distract, I want to cope." Meestal doe ik het namelijk andersom, want dat is veel makkelijker...

Dikke knuffel voor iedereen :+: Ik lees hier wel mee maar soms ben ik zelf even te vol in mijn hoofd om te reageren op anderen. Maar ik leef wel met jullie mee!