Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:14

Nog even een tip.. ga niet op het moment dat je omvalt van de honger naar de supermarkt waar de vers gebakken brood lucht je tegemoet komt.. zwaar dit haha :+

Imre

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:24

Hahaha Anne, dat is wel een extreem moeilijke situatie! :))

Gaat hier best goed met IF. Eet tijdens m'n window wel nog teveel, rare week met veel feestjes, etentjes en zaterdag nog een bruiloft, maar vanaf zondag ga ik daar weer goed op letten. Heb wel meer energie en een frisser hoofd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:44

Merk wel direct dat ik gisteravond ongezond heb gegeten (pizza en B&J :9), heb nu wel honger!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:50

Vanochtend per ongeluk om 9 uur uit automatisme al wat in mijn mond gestopt :') stom....

Verder bevalt het erg goed en ik zit braaf tussen de 1500 en 1700 kcal (Bij mij moet er wel 5 tot 7 kilo af)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:53

Ik probeer ook aan IM te doen. Ik zeg 'probeer' want het lukt me steeds een week wel en dan gaat het weer mis door migraine, menstruatie of iets anders waardoor ik mijzelf zielig vind en uit zelfmedelijden ga eten |o Dan gaat het bijvoorbeeld een hele week goed maar dan komt er een migraine aanval aan en dan ga ik 's avonds toch aan de M&M's.

Maar als het mij wel een aantal dagen achter elkaar lukt dan voel ik me meteen goed en fitter. Mooie stok achter de deur om vol te gaan houden dus.

Ik vast van 18.00 tot 10.00 uur maar als ik 's avonds wat later eet dan eet ik in de ochtend dus ook wat later. Vooralsnog stop ik de vast van vrijdagavond tot zondagavond zodat ik in het weekend wel gewoon 'mee kan doen' met anderen. Merk wel dat die behoefte er steeds minder is. Ik ben benieuwd of ik uiteindelijk naar de 5:2 vast kan gaan. Of misschien 3x 16:8 en dan 1x24u. Kan dat ook?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 10:38

Het calorieën tellen, daar heb ik wat moeite mee. Schrijf wel netjes op wat ik eet, maar niet hoeveel.

Het moeilijkste vind ik dat als je vandaag 'in de mist gaat' je het morgen op je bordje krijgt.

Gisteren om 17:30 al gegeten omdat ik in de avond een proefgerichte clinic gaf. In principe had ik nu dus al kunnen eten. Maar dan zit ik vanavond weer met vroeg eten terwijl ik normaal rond 1830 eet.

Vrijdag een etentje, ga ik dan morgen pas om 1330 eten en dan langer door met het feit dat ik zaterdag ook later kan eten...
Dilemma's haha

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:49

Mijn dag werd “verpest” door een stroopwafel-uitdelende collega. Heb geen zin om daar nee tegen te zeggen, genoeg andere dagen dat de lunch mijn eerste maaltijd is. Echt grappig hoe makkelijk ik zonder mijn jaaaaarenlange bakje yoghurt s ochtends kan.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:28

wittepit schreef:
Echt grappig hoe makkelijk ik zonder mijn jaaaaarenlange bakje yoghurt s ochtends kan.

Jaa me too! Met granola :P

De 'honger' duurt heel even maar snel vergeet je het en kan je zo door naar het 1e tussendoortje.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 11:28

Jaaa! En banaan, jammie

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:16

ik zat net op perongelijk 20 uur vasten ipv 16.... ik kon op mijn eetmoment echt niet eten ivm kei veel klanten, weinig bezetting, dus ik zat aan de balie.. kon dus moeilijk wat eten. ik merkte net wel dat ik ontzettend flauw werd. dus ben toch maar buiten pauzetijd wat gaan eten.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:18

wat drinken jullie tijdens de vast periode? Ik drink thee maar hoorde dat je ook niet alle thee's kan drinken. De herfstthee vind ik bijvoorbeeld errug lekker maar schijnt de vast te breken...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:36

Im drink water en kruidenthee.
Vanmorgen voelde ik me flauw worden en toen heb ik een opkikkertje gedronken. Dat doe ik alleeb als ik merk dat ik flauw word.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 12:47

Sjira schreef:
wat drinken jullie tijdens de vast periode? Ik drink thee maar hoorde dat je ook niet alle thee's kan drinken. De herfstthee vind ik bijvoorbeeld errug lekker maar schijnt de vast te breken...

Je kunt alle theeën drinken. Dat kleine beetje calorieën doorbreekt het vasten niet.

Van pickwick hebben de winterglow en de Autumn storm geen calorieën. Weet niet van welk merk je ze drinkt?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:55

Ik drink eigenlijk de hele dag door alles waar ik zin in heb. Dus 'smorgens wel gewoon koffie en een glaasje sap. En 's avonds ook gerust een glas fris, wijn of bier. Verder houd ik me prima aan de tijden (tenzij er een speciaal etentje is of zo). Dus doe het eigenlijk niet helemaal volgens de regels, maar voel me er prima bij en ben er in een jaar 10 kilo mee afgevallen. Maar eet binnen de periode eigenlijk alleen als ik honger heb, meestal is het dan gewoon twee maaltijden, verder geen tussendoortjes of zo.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:33

Ik vast vandaag langer dan normaal. Werd vannacht. wakker van kramp in mijn maag en toen ik eruit moest stond ik te trillen en brak het koude zweet mij uit %)

Ik weet niet of er wat heerst maar hopelijk duurt het niet lang

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:54

Het gaat er toch juist om dat je geen voedingswaarden binnenkrijgt zodat je lichaam kan 'helen'?

Ik ben net deze afbeelding tegengekomen en daarmee is mijn vraag ook meteen beantwoord:

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:04

Sjira schreef:
Het gaat er toch juist om dat je geen voedingswaarden binnenkrijgt zodat je lichaam kan 'helen'?

Ik ben net deze afbeelding tegengekomen en daarmee is mijn vraag ook meteen beantwoord:

[ [url=m/27AniX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klopt maar dat zit hem niet in de ene calorie in een volledige kop thee. Je moet er maar eens wat wetenschappelijke artikelen op naslaan.
Veel informatie (misschien ook je afbeelding?) hebben geen wetenschappelijke onderbouwing.

Daarbij bevatten de meeste theeën geen calorieën, ook thee met een smaakje niet.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:14

Ik drink vooral s morgens zwarte koffie en de rest v de vast heet water (die ik dus net over de bank keil -O- )
Het scheelt dat ik niet v thee hou

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:17

Sall schreef:
Ik drink vooral s morgens zwarte koffie en de rest v de vast heet water (die ik dus net over de bank keil -O- )
Het scheelt dat ik niet v thee hou

Dat vind ik ook wel lekker, heet water. Gelukkig kan je bank dat wel hebben na drogen ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:24

Las ik hier dat er meer mensen een dipje hebben tussen 14:00 en 15:00?
Ik eet om 13:00 en het valt me nu op dat ik echt lui ben!

Eens in de gaten houden of ik dat vanavond ook heb na het avondeten.

Nu moet ik toegeven dat ik rete slecht gegeten heb: een grote pistolet met satesalade en een homemade smoothie. Suikers te over dus.
Morgen eens voor een salade gaan en dan vergelijking.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:37

Ook weleens lekker toch?
Bij mij is het in het weekend wat losser, maar dat moet ook kunnen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:40

Sall schreef:
Ook weleens lekker toch?
Bij mij is het in het weekend wat losser, maar dat moet ook kunnen

Zeker. Ben 1.70 en weeg ongeveer 59 á 60kg. Voor het gewicht hoef ik het niet te doen maar eet graag gezond. Best moeilijk met een kantine op school waar ze heel veel lekkere broodjes maken!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:48

Ja dat begrijp ik!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:51

Ik ga hier ook meelezen! (en mssn praten.. )

Ik ben er ook mee begonnen, deed het stiekem vroeger altijd al maar toen had het nog niet zo'n naam.
Daarna gestopt, want je moet ontbijten blabla. Nu dus weer aan het oppakken. Het enige lastige vind ik vooral het drinken. Ik ben geen water drinker, koffie ook niet en thee, mwah.. :')

Water met smaakje dan wel weer. Maar dat doorbreekt het dan eigenlijk ook weer..
Ben er nu sinds 3 dagen mee bezig en bevalt tot nu toe wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:15

Ha leuk Wen, wilde je net gaan vragen of je al meelas in het topic :')

Hier gaat het nog steeds goed! Begin het steeds meer te waarderen en er ook steeds meer aan te wennen. Iedere ochtend steevast 200 gram er af. Dat voelt echt goed :j Maar het grootste voordeel wat ik er toch wel bij heb is dat mijn darmen zo rustig zijn. Helemaal geen last meer van een opgeblazen, bolle buik (allergie/PDS).