Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Britt_Sisi schreef:Hoi! Ik heb een vraagje, ik heb flink last van hooikoortsklachten, en dan niet perse het snotteren, maar vol hoofd, waardoor hoofdpijn. Droge keel, alsof ik heel de tijd droge zanderige stoffige lucht inadem, extreem moe, last van mijn ogen etc.
Nu heb ik het idee dat mijn levocetirizine pilletjes niet 24u werken. Laatst snachts zoveel last dat ik niet kon slapen, pilletje genomen en binnen een uur trok het weg en kon ik slapen.
Toen de dag erna 5u smiddags nieuwe genomen want ik trok het echt niet meer. Dat was gisteren, nu sta ik op met weer enorme last, maar ik lees overal dat je maar 1 pil per dag mag.
Hoe doen jullie dat? Houden jullie 1 per 24 uur aan? Of soms wat dichter erop?
Gianti schreef:Voor spontane urticaria wordt het zelfs tot Max 4x per dag voorgeschreven. Alleen je hebt dan wel veel meer last van bijwerkingen. (Er van uit gaande dat je geen nierfunctiestoornis)
Gebruik je al neusspray en oogdruppels?
Alwiene schreef:Gianti schreef:Voor spontane urticaria wordt het zelfs tot Max 4x per dag voorgeschreven. Alleen je hebt dan wel veel meer last van bijwerkingen. (Er van uit gaande dat je geen nierfunctiestoornis)
Gebruik je al neusspray en oogdruppels?
Kan ik dat ergens terugvinden? Ik heb me namelijk laatst rotgezocht en kon alleen maar 5mg per dag vinden overal. Ik heb laatst uiteindelijk maar een halfje genomen 's avonds terwijl ik 's morgens al een hele gehad had, en dood ben ik er niet aan gegaanMaar ik kon nergens vinden dat ze levocetirizine tot 4x per dag voorschrijven. Ging het niet om gewone cetirizine?
Britt_Sisi schreef:Hoi! Ik heb een vraagje, ik heb flink last van hooikoortsklachten, en dan niet perse het snotteren, maar vol hoofd, waardoor hoofdpijn. Droge keel, alsof ik heel de tijd droge zanderige stoffige lucht inadem, extreem moe, last van mijn ogen etc.
Nu heb ik het idee dat mijn levocetirizine pilletjes niet 24u werken. Laatst snachts zoveel last dat ik niet kon slapen, pilletje genomen en binnen een uur trok het weg en kon ik slapen.
Toen de dag erna 5u smiddags nieuwe genomen want ik trok het echt niet meer. Dat was gisteren, nu sta ik op met weer enorme last, maar ik lees overal dat je maar 1 pil per dag mag.
Hoe doen jullie dat? Houden jullie 1 per 24 uur aan? Of soms wat dichter erop?
Gianti schreef:Alwiene schreef:
Kan ik dat ergens terugvinden? Ik heb me namelijk laatst rotgezocht en kon alleen maar 5mg per dag vinden overal. Ik heb laatst uiteindelijk maar een halfje genomen 's avonds terwijl ik 's morgens al een hele gehad had, en dood ben ik er niet aan gegaanMaar ik kon nergens vinden dat ze levocetirizine tot 4x per dag voorschrijven. Ging het niet om gewone cetirizine?
https://richtlijnendatabase.nl/richtlij ... inica.html![]()
Maar ik raad zeker ook aan om eerst andere medicatie te proberen en neusspray/oogdruppels (en uiteraard te overleggen met je huisarts)
Agossie schreef:Oh, hooikoortstopic! Had dit nog niet eens gezien... Hier ook een patiënt die ook nog eens verslaafd is geraakt aan xylometazoline (in het rechterneusgat).
Ik heb al desloratadine (vroeger Aerius) wat vroeger wel hielp, maar in de bijsluiter staat dat het mijn reactievermogen kan beïnvloeden, wat niet heel handig is met autorijden en met trainen van paarden.
Gisteren heb ik van de huisarts fluticason gekregen waar ik eigenlijk helemaaaaaal niet blij mee ben als ik zo de bijsluiter lees. Bovendien moet ik dan 'cold turkey' afkicken van de xylo, wat vannacht dus niet gelukt is (paniekaanvallen ivm enorm dichte neus dus om 3:00 toch maar een spray genomen). Ik begrijp dus dat fluticason niet helpt bij het 'openen' van de luchtwegen, en dat is nu voor mij eerste prioriteit...
En dan vinden mensen het vreemd als ik zeg dat ik een hekel heb aan het voorjaar...