Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OlleBolle

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:23

Ik houd het inmiddels ook bijna niet meer uit... Jeukend gehemelte, jeukende ogen en niezen... Slik elke dag deslatoradine, maar heb nou niet het idee dat dat veel uithaalt :')

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:28

Hier slik ik dagelijks medicijnen, heb ik de luchtreiniger van de dyson aan en zojuist heb ik een dyson V11 gekocht voor de allergie, ben benieuwd of het verlichting geeft..

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 16:44

Ik heb het dit jaar al beduidend erger dan voorgaande jaren. Slik al een tijd (jaartje of 2/3?) loratadine En dan 1x 10mg per dag samen met oogdruppels

Heb alleen het idee dat de pillen hun werk niet echt meer doen, zeker niet op de ergste momenten -O-

Ik lees veel over stuifmeelkorrels, medical taping..
Heb al het topic een beetje doorgezocht maar hoor hier graag nog iets meer over. Andere opties mogen ook ..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:28

Meer mensen die vandaag gek werden van brandende ogen, gesnotter en doodmoe zijn? Al die pillen en druppels en nog winnen die K*tpollen. -O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:32

Jup.
Plus nog wat keelpijn.

Koppijn ook, maar daarvan weet ik nog steeds niet zeker of dat bij mij bij hooikoorts kan.

Vooral branderige moeie ogen en keelpijn en gewoon moe.

En dit jaar voor mij steeds weer de vraag wel of niet testen. Ik kan het vandaag zo goed aan de pollen koppelen dat ik het deze ronde niet nodig vind. Maar irritant is het wel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:43

Mijn man en ik snotteren door de hooikoortspillen heen, al jarenlang.
Aangezien wij al ruim een jaar niemand anders gezien of gesproken hebben, gaan we niet testen . Dan kan ik m’n caravan wel bij die teststraat gaan neerzetten (zit wel mooi tegenover het bos )
Onze nieuwe buren zijn wel irritant. Die kennen ons nog niet met ons gesnotter en roepen steeds keihard dat we moeten testen en onze ramen en balkondeur dicht moeten houden

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:57

Brandende ogen zijn geen Covid ding, dus dan is de rest ook hooikoorts wat mij betreft. :=

Lekkere nieuwe buren heb je Morrie! :=

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:04

Leuk zo’n buren morrie.
Snotter beetje maar wel flinke jeuk aan ogen en luchtwegen. Maar heb het nog redelijk onder controle.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:20

Lekkere buren idd :+

Hier ook kapot moe. En dochter inmiddels ook aan de pillen. Die zegt dat ze zich nu een stuk beter voelt. Krijgt wel andere pillen als ik, en een halfje gezien de leeftijd.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:14

Hier ook dikke ellende sinds vorige week al.
Ik overweeg toch eens te informeren voor immunotherapie.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:37

Hoi! Ik heb een vraagje, ik heb flink last van hooikoortsklachten, en dan niet perse het snotteren, maar vol hoofd, waardoor hoofdpijn. Droge keel, alsof ik heel de tijd droge zanderige stoffige lucht inadem, extreem moe, last van mijn ogen etc.

Nu heb ik het idee dat mijn levocetirizine pilletjes niet 24u werken. Laatst snachts zoveel last dat ik niet kon slapen, pilletje genomen en binnen een uur trok het weg en kon ik slapen.
Toen de dag erna 5u smiddags nieuwe genomen want ik trok het echt niet meer. Dat was gisteren, nu sta ik op met weer enorme last, maar ik lees overal dat je maar 1 pil per dag mag.
Hoe doen jullie dat? Houden jullie 1 per 24 uur aan? Of soms wat dichter erop?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:55

Voor spontane urticaria wordt het zelfs tot Max 4x per dag voorgeschreven. Alleen je hebt dan wel veel meer last van bijwerkingen. (Er van uit gaande dat je geen nierfunctiestoornis)

Gebruik je al neusspray en oogdruppels?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:08

Vorig jaar gebruikte ik prednison voor de hooikoorts. Hielp goed, maar niet wat je wil natuurlijk. Montekulast, desloratadine, fluticason, oogdruppels en wat puffend bij mijn astma deden het niet.

Nu gebruik ik dymista en echt fantastisch. Soms vergeet ik gewoon de hooikoortspillen. Bij mijn paard hebben de buren een exotische tuin aangelegd. Wat er precies in staat weet ik niet, maar het was in het voorjaar voor mij de ergste plek om te zijn.

Nu geen last, zelfs de oogdruppels nog niet geopend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:22

Britt_Sisi schreef:
Hoi! Ik heb een vraagje, ik heb flink last van hooikoortsklachten, en dan niet perse het snotteren, maar vol hoofd, waardoor hoofdpijn. Droge keel, alsof ik heel de tijd droge zanderige stoffige lucht inadem, extreem moe, last van mijn ogen etc.

Nu heb ik het idee dat mijn levocetirizine pilletjes niet 24u werken. Laatst snachts zoveel last dat ik niet kon slapen, pilletje genomen en binnen een uur trok het weg en kon ik slapen.
Toen de dag erna 5u smiddags nieuwe genomen want ik trok het echt niet meer. Dat was gisteren, nu sta ik op met weer enorme last, maar ik lees overal dat je maar 1 pil per dag mag.

Kan zijn dat ze niet meer goed werken. Ik ben 2 jaar terug ook overgestapt naar een andere tablet omdat levoceterizine niet genoeg meer hielp. Ik gebruik wel altijd een neusspray naast de tabletten. Ik slik nu fexofenadine en livocab neusspray.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:33

Gianti schreef:
Voor spontane urticaria wordt het zelfs tot Max 4x per dag voorgeschreven. Alleen je hebt dan wel veel meer last van bijwerkingen. (Er van uit gaande dat je geen nierfunctiestoornis)

Kan ik dat ergens terugvinden? Ik heb me namelijk laatst rotgezocht en kon alleen maar 5mg per dag vinden overal. Ik heb laatst uiteindelijk maar een halfje genomen 's avonds terwijl ik 's morgens al een hele gehad had, en dood ben ik er niet aan gegaan :+ Maar ik kon nergens vinden dat ze levocetirizine tot 4x per dag voorschrijven. Ging het niet om gewone cetirizine?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:38

Ik word van cetrizine heel moe. Van loratadine heb ik daar minder last van.

Ik heb mezelf dit weekend grotendeels huisarrest gegeven...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:41

Alwiene schreef:
Gianti schreef:

Kan ik dat ergens terugvinden? Ik heb me namelijk laatst rotgezocht en kon alleen maar 5mg per dag vinden overal. Ik heb laatst uiteindelijk maar een halfje genomen 's avonds terwijl ik 's morgens al een hele gehad had, en dood ben ik er niet aan gegaan :+ Maar ik kon nergens vinden dat ze levocetirizine tot 4x per dag voorschrijven. Ging het niet om gewone cetirizine?

https://richtlijnendatabase.nl/richtlij ... inica.html

:)

Maar ik raad zeker ook aan om eerst andere medicatie te proberen en neusspray/oogdruppels (en uiteraard te overleggen met je huisarts)

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:13

Britt_Sisi schreef:

In overleg met de huisarts gebruik ik 2 soorten tabletten.
Fexofenadine voor in de ochtend en levocitrizine voor in de avond. In combinatie met 2 x per dag neusspray (Dymista) en 4 x per dag oogdruppels (livocab) is het daarmee voor mij te doen.
Ik zou zonder medicijnen volgens mij niet meer functioneren in de hooikoorts periode :(

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:37

Gianti schreef:
Alwiene schreef:

https://richtlijnendatabase.nl/richtlij ... inica.html

:)

Maar ik raad zeker ook aan om eerst andere medicatie te proberen en neusspray/oogdruppels (en uiteraard te overleggen met je huisarts)

Geweldig! Heel erg bedankt! Ikzelf gebruik al fluticason en vrij verkrijgbare oogdruppels ook maar ik vind het fijn om te weten dat op extreme dagen een extra dosis me niet meteen om zal leggen :+

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 11:35

Ik heb er op het moment ook echt niet normaal veel last van... Zou vorig jaar met immunotherapie beginnen, maar dat moest (bij mij iig) de eerste keer in het ziekenhuis, en door corona ging dat niet door. Dus ben aan het twijfelen om toch maar wat stappen te ondernemen :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 12:49

Oh, hooikoortstopic! Had dit nog niet eens gezien... Hier ook een patiënt die ook nog eens verslaafd is geraakt aan xylometazoline (in het rechterneusgat).

Ik heb al desloratadine (vroeger Aerius) wat vroeger wel hielp, maar in de bijsluiter staat dat het mijn reactievermogen kan beïnvloeden, wat niet heel handig is met autorijden en met trainen van paarden.

Gisteren heb ik van de huisarts fluticason gekregen waar ik eigenlijk helemaaaaaal niet blij mee ben als ik zo de bijsluiter lees. Bovendien moet ik dan 'cold turkey' afkicken van de xylo, wat vannacht dus niet gelukt is (paniekaanvallen ivm enorm dichte neus dus om 3:00 toch maar een spray genomen). Ik begrijp dus dat fluticason niet helpt bij het 'openen' van de luchtwegen, en dat is nu voor mij eerste prioriteit...

En dan vinden mensen het vreemd als ik zeg dat ik een hekel heb aan het voorjaar...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:18

Agossie schreef:
Oh, hooikoortstopic! Had dit nog niet eens gezien... Hier ook een patiënt die ook nog eens verslaafd is geraakt aan xylometazoline (in het rechterneusgat).

Ik heb al desloratadine (vroeger Aerius) wat vroeger wel hielp, maar in de bijsluiter staat dat het mijn reactievermogen kan beïnvloeden, wat niet heel handig is met autorijden en met trainen van paarden.

Gisteren heb ik van de huisarts fluticason gekregen waar ik eigenlijk helemaaaaaal niet blij mee ben als ik zo de bijsluiter lees. Bovendien moet ik dan 'cold turkey' afkicken van de xylo, wat vannacht dus niet gelukt is (paniekaanvallen ivm enorm dichte neus dus om 3:00 toch maar een spray genomen). Ik begrijp dus dat fluticason niet helpt bij het 'openen' van de luchtwegen, en dat is nu voor mij eerste prioriteit...

En dan vinden mensen het vreemd als ik zeg dat ik een hekel heb aan het voorjaar...

Hier nog een junk, ik gebruik denk ik al 2 jaar xylo en fluti dagelijks beide, maar het mag geloof ik niet :+ Xylo verslaving duurt hier denk ik al 15+ jaar ofzo, ga ik niet zomaar vanaf komen, maar de fluti werkt voor mij wel zodat ik hem minder vaak nodig heb, het werkt alleen niet instant inderdaad. Dus is geen alternatief vind ik.

Wat die bijsluiter van de desloratadine betreft, volgens mij is dat standaard en weet je snel genoeg of jij wel of niet suf wordt ervan, zeker bij dagelijks gebruik is je lijf er snel aan gewend dacht ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:23

Ik heb ooit 1 keer xylo gebruikt bij hooikoorts omdat ik niks anders had. Bleef ms beroerd voelen en hielp maar heel kort. Ik gebruik dat echt alleen als ik neusverkouden ben. En dan ook echt 1 week.Ik ben de afgelopen dagen veel buiten. Merk het wel. Draag vaak een zonnebril helaas met paardrijden nog geen goede oplossing voor gevonden. Zou wel graag dan ook een bril kunnen dragen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:16

Ik werkte met desloratadine gewoon nachtdiensten. Gaf geen sufheid zoals ik bij de middelen zonder recept wel had.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:45

Vandaag desloratadine genomen voor het eerst weer en inderdaad geen probleem. Gelukkig! Wel had ik veel minder last van mijn verstopte neus! Dus wie weet helpt het goed. Alleen nu weer een volle neus. Nu wel proberen af te kicken van de xylo, want normaal heb ik nooit echt last van een verstopte neus, maar door de xylo dus wel steeds.