Rotgriep :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:00

Ik wil graag ook aan het werk, maar ziek is ziek. Gisteren ging het redelijk,vandaag weer wat minder helaas. Mijn ha zei echt uitzieken het is een hardnekkige griep. Zo nog even slapen, want merk dat gisteren beter ging, want ik sliep een stuk beter dan vannacht.

Het hoesten vind ik echt het vreselijkst.

Ik ga eigenlijk niet naar buiten. Het is nu ook niet echt mooi weer, ik zit via wajong, bij de UWV, ik ben nog niet gebeld. Geen idee of ze dat gaan doen, maar goed we zien wel

Janine1990

Re: Rotgriep :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:09

Hmm... Martiniziekenhuis is niet zo snel als mijn huisarts in het terugsturen van dingen :')
Huisarts belt mij morgen... :+ Nog maar weer een dagje wachten op wat zij zeggen... Hoop iig over een paar weken controle te mogen hebben op gehaltes in het bloed.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:40

Ik probeerde net een kiwi te eten maar jeetje dat sap prikt in je keel :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 14:50

Lekker toch!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:59

Ik las net dat 't veelal de H1N1 variant is, die voorheen de Mexicaanse griep genoemd werd. Nou daar zijn toen inderdaad ook behoorlijk veel mensen lang en goed ziek van geweest.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:27

Ik ben weer terug in het topic (al las ik wel mee)

Ik heb net gebeld met mijn huisarts omdat ik, ondanks dat ik al weer normaal werk, nog wel wat klachten blijf houden (last van keel, links blijft zichtbaar dichter zitten tot aan mijn huig aan toe, verstopte neus, weinig energie, en soms nog best heftig hoesten, weinig lucht) hij wilt dat ik mezelf in de gaten houd. Werken mag van hem wel (vandaag en morgen 4 uurtjes, zaterdag vrij en zondag 7) maar na het weekend wilt hij weer van mij horen. Is er niks veranderd wilt hij mij zien.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:19

Hier net weer uit bed. Niet lang geslapen volgens mij, maar niet zo moe als vanmorgen.

Ik blijf echt een droge keel houden, ook al drink ik meer dan normaal.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:09

Goldie schreef:
Dat gaat niet echt in de zorg, is hier iig op de afdeling niet echt een mogelijkheid := Kan alleen in hele uitzonderlijke gevallen na overleg
met arboarts. En is inderdaad geen 8 maar 9 uur, maar gisteren ging het harstikke goed en nu lijkt het ook alweer iets beter (tot ik weer wat doe waarschijnlijk). En ik ben en blijf gewoon eigenwijs en voel me echt een aansteller nu :+

Wat irritant dat vocht, komt dat nog door die allergische reactie?

Is kwestie van mentaliteit van de afdeling . Tuurlijk gaat dat wel laten ze je gewoon ziek gemeld staan of op arbeidstherapeutische basis dan is er toch al iemand die jou taken doet .
En jij werkt gewoon de uurtjes dat het lukt boventallig zijn je collega’s ook mee geholpen

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:22

Het is bij ons niet zo dat als ik er niet ben dat er vervanging is/komt, het is hetzelfde werk maar met een poppetje minder. Er wordt gekeken op welke werkplek op de afdeling eventueel iemand gemist kan worden.w
We werken allemaal vaste uren en dagen. De radiotherapie is een beetje een bijzondere afdeling :+

Net weer even contact gehad en moet morgenochtend gewoon maar even kijken hoe het gaat :)
Iig wat vitamine P opgesnoven net, voelde me even wat beter. M'n dagelijkse opleving rond deze tijd :))
Laatst bijgewerkt door Goldie op 21-02-19 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:31

Hier helaas een terugval... ik heb afgelopen nacht zo goed geslapen en vanochtend voelde ik mij weer redelijk. Nu helaas niet meer.. ben weer zó moe en lig daarom ook maar weer in bed. Eerst vanmiddag al een paar uurtjes terug geweest, maar ik trek het gewoon niet om er uit te zijn.
Heb zo’n moe en week gevoel in de borstkas..
Eerst maar weer eens een paar uur lekker slapen nu..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:33

Ooh jak... Het is echt bij iedereen zo lijkt wel dat het beter gaat en dan weer minder :(:)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:34

Hier ook de hele dag te zweten in bed. Aardige hartkloppingen ook. Een noodle soepje gehad vandaag maar meer ook niet..

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:42

Ik ben vandaag weer gaan werken, had vanavond een etentje waar ik graag heen wilde en kan niet ziekmelden op werk en dan wel naar etentje gaan...
End of the line: heb mijn etentje maar afgemeld en lig nu weer op de bank |o even proberen iets te eten en dan weer tijd voor mijn bed denk ik.. iets te fanatiek geweest. Gisteren ook Sl stage gehad

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 06:30

Ik mag mij ook weer melden.. in een week tijd was ik twee x ziek. Beide keren een ander virus lijkt het wel. De eerste keer lichte koorts en mij echt niet lekker voelen. Tweede keer kwam alles eruit en voelde ik mij zo slap als een vaatdoek. Daarbij ook lichte koorts.
Het ging nu een week goed en ik voelde mij kip lekker tot ik gister op stond met keelpijn en een naar hoestje.. Gewoon gaan werken en toen ik thuis kwam had ik het super koud.. temperatuur gemeten en ik heb gewoon 40 graden koorts... maar om mij nu weer ziek te melden.... heb mn thuis werkdag maar verschoven naar over twee weken en hoop toch wel snel op te knappen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:33

Uitzieken....

Eindelijk gewoon 8 uur geslapen ipv 12-13 uur zonder mijn bed uit te drijven.
Ben nog wat snotterig maar ik voel mezelf wel redelijk.

Neusspray doet zijn werk en kamille stomen ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 13:39

Wat heerlijk Mando!

Milatje, wat balen dat je weer ziek bent.... jij hebt echt de kettinggriep dus!

Theodora, voor jou een :(:) Ik begrijp je overwegingen, zuur dat je nu toch weer je etentje moest afzeggen. Maar op zulke momenten is het nergens beter dan in bed!

Cynn, Goldie, ItsMe2, hoe gaat het met jullie?

Ik heb nu echt nog heel erg last van moeite met focussen, maar voel me verder best goed. Ook verzuren mijn spieren echt van het niets doen. Als ik me even uitrek is het echt feest. Daarentegen kan ik vijf keer de trap op en af zonder een centje pijn :+
Al even een wasje gedraaid, straks nog even weer een lekker voetenbadje tegen de jeuk aan de voeten, heel irritant. Maar mijn voeten zijn al een heel stuk afgeslankt! Ik wil ook nog even de verzameling kattenspeeltjes onder de bank weg toveren :+ En misschien even wat oud papier opruimen :+

Huisarts heeft ook gebeld, ze wilde wel een oogzalf voorschrijven. Zelf voorgesteld even het weekend af te wachten vanwege die allergische reactie.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:08

Ik ben nog steeds energie aan het opbouwen. Mijn hoofd blijft helaas vol snot zitten. Net een paracetamol moeten nemen vanwege de hoge druk op mijn voorhoofd. Ik blijf al drie weken geel/groen snot snuiten. Dit moet toch ooit overgaan. Geen zin om hiervoor antibiotica te nemen, dat is troep.

Net mijn baas gesproken. Ik ga maandag weer beginnen met werken. In ieder geval komende week maximaal 50% van mijn uren. Fijn dat hij mee denkt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 14:13

Mooi dat je baas meedenkt Spekkie, hoop dat je dit weekend wat opknapt! Want zo te lezen zal het ook op deze manier nog niet meevallen om maandag halve dagen te beginnen...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:16

Haha, dat klopt! Ik ben nog niet heel actief! Maar we gaan zien hoe dat zich verder ontwikkelt :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:24

Na gisteren een terugval te hebben gehad lijkt het nu weer redelijk te gaan. Wel doe ik het nog heel kalm aan en lig ik nu ook weer even op bed. Ik voelde met het eten toch dat ik weer te moe werd. Nu nog een uurtje liggen en dan er weer uit en kijken hoe het gaat.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:26

Vandaag ook thuis hier. Nadat echt 3 collega's en een aantal vriendinnen zeiden dat ik echt beter thuis kon blijven. Daar zo mee bezig dat ik vannacht helemaal slecht heb geslapen..
Vanochtend leidinggevende gebeld en die herkende m'n nummer al :+ Hij zei al woensdag was ook nog niet top, dus vind het niet gek. En dat ik mezelf niet zoveel druk op moet leggen en vooral nog niet over maandag moet willen nadenken... Blijkbaar kent hij me inmiddels ook wel een beetje :=

Vanochtend heel rustig aan gedaan, daarna even bij m'n lieve paardje geweest, even wat rondjes in de bak getuft. Bek af na 15 minuten dus klaar. Nu op de bank netflixen met een beetje hoofdpijn. Ben vooral gewoon heel snel moe en buiten adem, niet meer overgegeven gelukkig :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 14:34

Haha mensen zien dat snel van je hoor Goldie :')

Itsme2 goed dat je even rustig aan doet... Van eten kan je idd moe worden door een suikerdipje.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:38

Hier alleen nog echt hoesten. Ga maandag weer werken, En snel moe als ik wat doe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 14:43

Wat fijn Joyce!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:44

Hier ook een slachtoffer van kettingziekte. Begon met buikgriep ergens in januari, daarna stevig verkouden, en afgelopen zondagavond ineens 40+ koorts en heftig hoesten. Ziekenhuis kwam uit op griep en longontsteking. Ben het niet gewend zo slap te zijn, heb al geneens energie om van de bank naar de wc te lopen. Voelt alsof ik continu door een dikke laag lucht loop. :\