Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:44

nicky_rilana, beterschap!

Gianti, welke les is dat? :)

Ik heb het schroefje om mijn lupid pole vast te zeggen kapot gedraaid dus moet nu wachten op een nieuwe.. Voorlopig dus thuis niet oefenen -O-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:45

Vandaag voor het eerst een forearm stand gedaan... uiteindelijk wil ik naar de ayesha in deze vorm.. maar voor nu was dit wel moeilijk genoeg :+
Afbeelding

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:35

Goed bezig zeg!

Ik heb ook eindelijk weer eens getraind. Ik heb sinds de corona crisis misschien 4 of 5 keer getraind :') Ik wil nu wel weer proberen 1x per week te gaan.

Dit is van afgelopen donderdag:

Spoiler:
Afbeelding

Een paar weken terug:

Spoiler:
Afbeelding

En tijdens mijn zomervakantie heb ik 1x buiten getraind met een vriendin:

Spoiler:
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:37

Mooie foto’s mingming! Die ayesha met de benen over elkaar heb ik ook gedaan, met jou als inspiratie :D
Trouwens wel ff moeilijker dan de gewone ayesha...
Was de balans ff helemaal kwijt :+

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:39

Haha ja, we deden hem in de les en het duurde ook even voor ik mijn balans had. Maar ik had de gewone Ayesha toen dus ook al zo'n 7 maanden niet gedaan :') Heb nu telkens echt spierpijn na het trainen weer!

Blijgeestig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:08

even een upje. Ik ben weer op zoek naar een nieuwe sport / hobby. Ik heb op dit moment weinig kracht en ben totaal niet lenig. Ik woon in Groningen en ben nu opzoek naar leuke lessen. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je echt verbetering zag. Moet ik echt maanden oefenen voordat het wat wordt?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:18

Blijgeestig: ik kan je dan Calipso aanraden :D

Bij mij duurde het vrij lang, voordat ik verbetering zag.. maar ik heb er dan ook niet echt talent voor… duurde bv 4 maanden ofzo, voordat ik de inverted crucifix kon… en de ayesha duurde zo’n 1,5 jaar :=

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 07:33

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe vaak je gaat trainen natuurlijk. Toen ik 2x per week ging merkte ik snel verbetering in kracht en uithoudingsvermogen.

Nu ik 1x per week ga, is dat een stuk minder. Maar het is gewoon heel erg leuk

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:07

Leuk, weer eens activiteit in dit topic.

Hebben de mensen met een paal thuis nog tips voor inspiratie om thuis te trainen? Ik kan/ga even niet zoveel naar de studio maar mis wat motivatie om te trainen en ook beetje houvast oid...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:10

Margo: ik volg online lessen bij iemand… en anders kunnen wij ook wel een keer samen trainen, met een videoverbinding?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:19

Iemand die je prive kent? Of iets openbaars? Ja samen trainen is wel leuk om eens te doen!

Ik ken LushMotion, maar weet niet of dat leuk is... En heb ook al een ClassPass abbonement...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:42

Iemand die ik ken vanwege haar deelname aan het NK en WK… zij advereerde op fb, en daar heb ik op gereageerd :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:18

Blijgeestig schreef:
even een upje. Ik ben weer op zoek naar een nieuwe sport / hobby. Ik heb op dit moment weinig kracht en ben totaal niet lenig. Ik woon in Groningen en ben nu opzoek naar leuke lessen. Hoe lang duurde het bij jullie voordat je echt verbetering zag. Moet ik echt maanden oefenen voordat het wat wordt?

Ik zag al vrij snel verbetering, niet in kracht of lenigheid maar gewoon in het steeds beter kunnen van een trick.
Een simpele polestep had ik al moeite mee, maar week na week ging het steeds soepeler en beter. Dat maakte het voor mij juist zo leuk. Je hebt niet per se door hoe hard je aan het werk bent.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:12

Schopje :o

Hoe is het met de paaldansers?

Ik heb 10 jaar geleden een jaar of 2 erg actief gepaaldanst, toen gestopt. Heb het 5 jaar daarna in Engeland nog eens geprobeerd, na 5 lessen was ik er wel klaar mee -O-

Nu woon ik sinds 2 jaar in Denemarken en heb ik 5 maanden geleden een ontzettend leuke studio gevonden!

Dus nu weer erg actief en ik vroeg me af of ik dit plezier hier met bokkers kon delen! *\o/*

Mijn studio deelt de lessen op in 3 niveaus. Ik zit nog in niveau 1, maar ga erg hard (op de makkelijke kant, de moeilijke kant heeft echt nog struggles...).

Niveau 1 in deze studio is:
Tease, knee hook, fireman, chairspin, carousel, sunwheel
crucifix, straddle, klimmen, dramaqueen, hangback, elbow hang, butterfly, angel (outside leg hang), scorpio (inside leg hang).

Dit was vandaag. Dramaqueen heeft me een hoop kopzorgen bezorgd. Het naar voren hangen en echt loslaten zat behoorlijk tussen m'n oren.
Spoiler:
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 18:21

Ik paaldans nog steeds, maar ik doe het minder dan ik zou willen… ik mis de motivatie om thuis te trainen, zonder les of trainingsmaatje :o

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:58

Ik heb ook wel even een dipje gehad. Merk voornamelijk dat als ik drukte thuis heb en dan twee of drie keer niet ga dat dat niet meehelpt voor de motivatie.

Ondertussen wel weer lekker bezig. Het zou wel lekker zijn als het wat dichterbij was. Nu toch wel een half uurtje onderweg enkele reis om te paaldansen.

De handspring Ayesha zou ik zo graag willen doen, maar die gaat bij mij nog niet helemaal vanzelf :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:07

Die kan ik alleen met hulp van een rubber band… :)

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:38

Ik zit nog een beetje met de balans in mijn heupen, om goed recht te kunnen en blijven hangen. Heel frustrerend als het elke keer niet lukt :')

Heb ook een hele tijd gedaan over de Brass Monkey, vraag me niet waarom, maar vanaf de grond kwam ik er heel lang niet in. Nu heb ik hem eindelijk onder de knie en snap ik niet wat er nou zo'n probleem was :+ .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 14:53

Dat heb ik met de Ayesha vanuit de invert… kostte me 1,5 jaar om te leren… en nu weet ik niet meer wat er zo moeilijk was :')

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 21:50

Wat leuk een nieuw actief leven in dit topic. Ik ben ook nogsteeds bezig, maar ik heb een hele grote dip gehad. Afgelopen februari mijn sleutelbeen gebroken en geopereerd en dat schoot niet echt op en nu 4 weken geleden de pin laten verwijderen dus nu probeer ik weer fanatieker te gaan paaldansen.

Voor dat ik mijn sleutelbeen brak was het doel eigenlijk een Russian split. Maar dat heb ik voor nu weer even opzij geschoven. Ook hoop ik ooit een iron x te kunnen. Maarja nu maar weer eerst arm training doen en vertrouwen opbouwen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 22:04

Wat leuk om te lezen dat dit nog leeft!

Hebben jullie ook de hoop geprobeerd? In mijn studio worden ook hoop en silks aangeboden. Silks was NIET mijn din :+ Hoop overweeg ik nog.

Ik moet vooral werken aan rug en schouder flexibiliteit. Mijn benen zijn behoorlijk hypermobiel. Lijkt heel leuk, is ook heel lastig.

Ik heb vooral heel veel lol. Ik ga nu 4x per week en ik heb in 5 maanden mijn lijf ZO enorm zien veranderen

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 19:58

Super leuk weer wat activiteit. Hier tot twee jaar terug actief polefitness gedaan. Nu wilde ik het weer oppakken maar helaas zijn de lessen er niet meer. Weet iemand een goede thuispaal?
En hier in West Friesland leuke lessen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:05

Ik heb een x pole. En vind zelf chroom het fijnst. Maar de pole fitness palen zijn gepoedercoat dacht ik. Het is ook maar wat je zelf het fijnst vind. Je hebt ook nog brass dit plakt nog beter dan chroom. Maar dat doet ook meer zeer.
West Friesland is een beetje uit de richting daar kan ik je niet bij helpen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 20:12

Eydis schreef:
Super leuk weer wat activiteit. Hier tot twee jaar terug actief polefitness gedaan. Nu wilde ik het weer oppakken maar helaas zijn de lessen er niet meer. Weet iemand een goede thuispaal?
En hier in West Friesland leuke lessen?

Ik heb een Xstage... mijn plafond is niet geschikt om een paal aan vast te maken, of tussen te klemmen... het is wel wat aan de lage kant (paal is 2,29 meter), maar hey... ik kan er bijna alles op :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:02

Wij verhuizen hopelijk binnen nu en 6 maanden, dan hoop ik ook thuis een paal te krijgen. Ik merk dat ik bij elk huis dat we bekijken in de gaten houd of het plafond geschikt is :7

Vanmiddag een hoop les, nooit eerder gedaan, ben benieuwd!