Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 15:42

De ene buur is 95 en de andere is heel vaak niet thuis,haar hondje zit dan gewoon alleen.De meeste in mijn blok zijn niet thuis,zijn ook allemaal al wat ouder.
Heb er al aan gedacht om een advertentie te plaatsen op FB,maar je weet tegenwoordig ook niet meer wie er te vertrouwen is.Das ook zo'n lastige.

Het is erg lastig met zo'n hondje,maar hij kan er niks aan doen.Ik moet ook weer terug naar handtherapie,veel pijn nog steeds,maar stel het uit voor me hondje. Konden ze maar praten en begrijpen,kon ik hem uitleggen dat ik écht terug kom.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:48

maar wat is 'wat ouder'? Kijk 95 is misschien geen goed idee, maar veel oudjes vinden het vaak hartstikke leuk om even een huisdier te hebben.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:48

Hebben ze toevallig geen vrijwilligerscentrale oid. bij je in de buurt waar je een oproep zou kunnen doen om af en toe oppas voor je hondje te vinden?
Zo heb ik eens een week of 6 een 'leenhond' gehad waarvan het baasje aan haar heup geopereerd was en hem niet zelf uit kon laten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 16:11

Niet dat ik weet,maar ik ga gewoon een oproep zetten en kijk wat er op afkomt.
Kijk hij word al 13 jaar in Januarie,maar miss. word hij wel 16 jaar oud en ik kan niet blijven uitstellen om een afspraak voor me arm. Ik moet iets doen,ik denk nl. ook dat ze weer zullen gaan opereren,er zit weer een rood plekje [ik denk dat die achter gebleven is] en het ooglid onder zit heel erg verkleefd aan de oogbol.

@ Kinke ouder is in de 80 de ene buurman,de vrouw op de hoek werkt dagelijks en de meeste die wel thuis zijn en jong zijn zitten in de criminele wereld,daar heb ik ook geen contact mee.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 16:15

Ja precies, soms moet je ook echt aan je eigen welzijn denken hoor. Al begrijp ik heel goed dat je je hondje niet zomaar ergens achter laat. Aan de andere kant: met een paar uurtjes ben je waarschijnlijk al een eind geholpen. Als ze 'm dan even uitlaten en een aai over z'n bol geven dan ben je er eigenlijk al. Je zou 'm misschien zelfs nog voor even bij een pension onder kunnen brengen? Vragen of zij bereid zijn om tegen een kleine vergoeding even oppas te spelen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 16:24

Ik kan idd. niet wachten tot hij overlijd,ik moet nu een oplossing vinden.Het moet wel hier in huis, in een pension of bij andere mensen in huis doet hij precies hetzelfde,janken en blaffen.Hij heeft ook veel meegemaakt,ook als pupje [ik hem hem vanaf zijn 1ste jaar].
Moet goedkomen, heb heel veel kennissen in Ermelo die mij en chico kennen.Dat zou een hele grote opluchting zijn als ik dat voor mekaar heb.Uiteraard betaal ik ervoor,vind ik heel normaal.
Ik heb het huis al geregeld voor me dochter en de paardenopvang is ook geregeld.Dat is toch al een hele zorg minder.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 17:07

En kijk eventueel eens op Pawshake bijvoorbeeld wellicht zit daar nog iemand voor je tussen.
Sterkte met alles!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:57

Misschien kan oopoeh iets voor je betekenen? Dat is een website waar mensen samenkomen die willen oppassen en mensen die een oppas nodig hebben.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:19

Het is jammer dat hij niet bij een oppas kan, dan was je welkom om hem hier te brengen. Ik zit tussen jou en het umc in. Als je een keer echt omhoog zit en dat uit wil proberen dan mag je me altijd een berichtje sturen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 12:40

Pawshake helaas niks,maar ik heb gegoogled op hondenoppas aan huis en ik heb er een gevonden! die woont hier ook nog vlakbij.Ik hoop dat het wat kan worden,mijn hondje is geen makkelijke bij vreemden,jankt,blaft en piept veel,maar proberen ga ik sowieso doen als er niemand van me vrienden kan oppassen. Pfff dit lucht al heel veel op,wat stom dat ik daar zelf niet aan dacht he.

Heb nog veel gelezen over de pijnpoli van het UMC en ze gaan niet alleen maar medicijnen voorschrijven,ze gaan ook uitzoeken waardoor en wat de pijn veroorzaakt,en dát is precies wat ik wil.Ik wil graag uitsluitsel van een nieuwe tumor in de oogkas/hersens.
Ik heb een gedrags verandering,ik vermoedde dat en heb dit gevraagd aan me vrienden of ze vinden dat ik anders reageer en ben.En ja sommige vinden dat idd. Ik vind dat ik strenger en harder ben geworden,emotioneler en meer vergeetachtig.Natuurlijk kan dit ook andere oorzaken hebben,maar toch wil ik een tumor uitsluiten.
En weet je,als ze de oorzaak vinden van de pijn,kan er wat aan gedaan worden en ben ik straks verlost van de pijn!
Wat me ook al opviel,als ik met me hoofd omhoog kijk voel ik niks meer! net als met liggen.Dan klopt er toch duidelijk iets niet.
Mja hoop volgende week meer te weten.

Dankjewel Anouska27 voor je lieve aanbod.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:59

misschien eerst een aantal keren tijd besteden aan gewoon ff kennismaken van hondenoppas en hondje?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:47

Gedragsverandering is denk ik op zich wel logisch te verklaren door wat jij meegemaakt hebt. Je verliest geheel onverwacht op een voor jou traumatische manier je partner. Bijna iedereen veranderd dan van karakter.
Maar dingen laten uitsluiten is nooit verkeerd

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 14:57

Eergisteren op controle geweest bij de oogarts,foute boel weer. Ze zien wel eindelijk in dat de behandeling zoals die nu al 5 jaar gaat geen resultaat geeft. Ze gaat het in de groep gooien en overleggen hoe en wat te doen.Oog zit verkleefd,is niet kankervrij, er is ingroei [volgens mij vaatingroei?] Ze had het over een chemokuur of een grote operatie met huidtransplantatie van de huid van mijn onderlip.
Ik vertelde haar van die vrouw die hetzelfde had als ik [van platform zeldzame kanker] en dat die na 17 operatie's eindelijk werd door gestuurd naar Rotterdam en nu genezen is.Ze werd gewoon pissig en zei dat het niet bij iedereen hetzelfde was,en toen ging ze weg.En dan kan je dus niks doen.

Ik word 13 januari gebeld in de middag wat ze besproken hebben en gaan doen.
Ik vind het wel fijn dat ze eindelijk ziet dat het zo niet werkt.

Ook ben ik bij de pijnpoli geweest,doet zijn naam wel eer aan! daar denken ze dat de pijn boven mijn oog atypische aangezichtspijn is.Ze hebben 2 injectie's gezet in een of andere zenuw [3ling zenuw?] een boven het oog in de wenkbrauw en 1 naast me neus in de wang [die deed zó pijn]. Heb tot 3 keer toe moeten gaan liggen om niet flauw te vallen. Over 2 weken terug komen en zetten ze nog een injectie.Als dit werkt dan krijg ik 2 á 3 x per jaar een injectie om de zenuw plat te leggen.
De injectie's hebben wel iets geholpen,de vervelende hoofdpijn is zo goed als weg,maar dat pijnlijke gevoel boven het oog is nog niet helemaal weg,maar wél voor 70%. Heel blij mee.

Vanmorgen verwijzing gekregen voor de handtherapie in het ziekenhuis,weer veel pijn in de arm,loop weer met de brace om.Word s'nachts wakker door pijn.
Mja volgend jaar weer verder,nieuwe ronde ,nieuwe kansen.Ik geef niet op!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:15

Volg al een tijdje je topic. Heb helaas geen tips. Wil je wel veel sterkte wensen en hoop dat 2020 voor jou een heel mooi jaar wordt, zowel qua gezondheid en privé Y;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:24

da's dan jammer voor haar dat ze pissig wordt van jouw opmerking, mag aannemen dat de kleuterschooltijd allang voorbij is. Is ze dan gewoon de kamer uitgelopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 15:58

Ja ze liep zo de kamer uit,er zat nog een oogarts bij.Zij komt altijd ff nachecken zeg maar,ze is het hoofd van de oogartsen. Kijk ik wil geen boze artsen want als je ze tegen je krijgt ben je verder van huis.Ik weet n.l. dat artsen zeer collegiaal zijn,geen kwaad woord over de anderen,want dan heb je ze tegen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:04

Je kan toch altijd vragen om een second opinion?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:06

fokfanaat schreef:
Je kan toch altijd vragen om een second opinion?

Daar is al een uitleg over in dit topic.Het oogziekenhuis neemt niet elke second opinion aan.Alleen wat voor hun intressant is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:18

En je bent niet interessant voor ze?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:21

fokfanaat schreef:
En je bent niet interessant voor ze?

Nee blijkbaar niet genoeg.Maar ik denk eerder dat ze ook daar overbezet zijn.
Ik denk dat daar het grote probleem ligt dat het niet meer zo gaat in de zorg als voorheen.En ik kan ze dat niet kwalijk nemen,ik zie met eigen ogen hoe druk het is.En ja,dat gaat wel ten koste van onze gezondheid.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:24

Mogelijk ben je nu wel interessant genoeg met de nieuwe conclusies van je arts.. met de vaatgroei etc. Je hebt weer nieuwe bevestiging. Ga ervoor gohya!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:29

Thnx.Hananas ik ga er zeker voor! nu de meeste pijn weg is heb ik ook weer energie!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 12:39

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 12:58

Ik heb dat ook gezien bij Hart van Nederland.Maar ik heb de keuze niet gemaakt voor het UMC Utrecht,dat heeft de oogarts uit het streekziekenhuis gedaan,die zei dat ze daar het meest kundig waren.
Ik heb al een paar keer aangehaald voor Rotterdam en er is 1x mee gewerkt.Helaas als je volgens Rotterdam niet geschikt bent voor hun ziekenhuis kan je er niet op behandeling.
Ik heb het gisteren nógmaals gelezen.

Pijn boven oog is weer gewoon terug,máár de hoofdpijn blijft weg!
Ik ga niet nog een injectie laten zetten op de pijnpoli.
Ik heb gister een hoop info gehad over EMDR en ik denk dat ik dat maar eens ga aanvragen.Door een trauma kan ik ook de pijnklachten hebben,ik ga het gewoon proberen.Zou sowieso goed zijn om het beeld kwijt te raken,om weer gewoon boven op die kamer te kunnen komen.Er slapen zal niet meer lukken,maar ik neem een andere slaapkamer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:08

EMDR lijkt me een goed plan, voor mij heeft het goed geholpen met trauma verwerking