Anoniem schreef:Eigenlijk snap ik niet zo goed waarom er eerst gemaild zou moeten worden of het oke is dat je transgender bent? Vind jij zoiets zelf prettiger?
Ik ben er misschien te nuchter in en zou denken oh ja oke....dat is jouw ding, of je nou man, vrouw, alles tot de maan en terug en er tussenin of juist niet bent, maakt toch niet uit, als je je werk maar goed doet.
Ik vind dit ook wat apart om het op voorhand al te melden. Ik zou in een sollicitatiemail voor een stage jezelf voorstellen als wie je nu bent in het dagelijks leven (man) en in een eerste kennismakingsgesprek aangeven dat je op dit moment bezig bent in het proces van vrouw naar man. Je stagebieder heeft dan al een beeld van je. En misschien ziet hij ook al dat je nog geen man bent? (ik ken je niet, maar kan me voorstellen dat je misschien nog een vrouwelijk gezicht hebt en een hogere stem).
Ik begeleid zelf stagiaires en ik benoem bewust dingen die mij opvallen in het kennismakingsgesprek om te kijken wat er speelt en of dat van invloed is op de stage en begeleiding. Ik vraag er dus naar in het gesprek en zal daar niet over oordelen, maar wel inschatten wat dit voor gevolgen kan hebben (bv meer afwezigheid door medische afspraken, wisselend humeur door de hormonen etc.). Op zo'n moment kun je dus ook peilen of jíj je op je gemak voelt op de stageplek of dat het je niet uitmaakt en het puur om de kans gaat in de lastige industrie. Succes