Voor en na foto’s make up

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:36

Een domme vraag misschien, maar ik stel hem toch :+

In het middelbaar en op de unief kwam ik nooit buiten zonder make up. Maar nu ik de dertig nader, van thuis uit werk en beginnende rimpels zie bij leeftijdsgenoten, gebruik ik enkel nog make up wanneer ik uit eten ga, een leuke uitstap doe of een vergadering oid heb, omdat ik het dan gewoon verzorgd vind. Maar ik ben echt als de dood voor rimpels omdat ik me dagelijks opmaak terwijl ik toch geen collega's oid zie :o

Zijn er dames die deze gedachtengang herkennen? Anderzijds voel ik me zoveel mooier mét, dat het echt een dilemma is haha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:38

Bhriseis schreef:

In het middelbaar en op de unief kwam ik nooit buiten zonder make up. Maar nu ik de dertig nader, van thuis uit werk en beginnende rimpels zie bij leeftijdsgenoten, gebruik ik enkel nog make up wanneer ik uit eten ga, een leuke uitstap doe of een vergadering oid heb, omdat ik het dan gewoon verzorgd vind. Maar ik ben echt als de dood voor rimpels omdat ik me dagelijks opmaak terwijl ik toch geen collega's oid zie :o

Zijn er dames die deze gedachtengang herkennen? Anderzijds voel ik me zoveel mooier mét, dat het echt een dilemma is haha.

Elke avond netjes schoonmaken en een crempje stiekem de rimpeltjescreme... opsmeren... O:)

Goed, ik ga nu echt zoeken naar beeldmateriaal

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:40

Zo lang je je huid goed verzorgd en schoon houdt Bhriseis, komen de rimpels niet sneller door make up :)

kraakte

Re: Voor en na foto’s make up

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:13

Ik denk dat rimpels echt niet sneller komen wanneer je make up gebruikt hoor.
Denk voor n groot gedeelte genetisch bepaald en voor de rest invloeden van buitenaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:24

In make up zit vaak ook uv bescherming en verzorging dus je zou eerder minder vroeg rimpels krijgen denk ik dan :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:26

Make up veroorzaakt geen rimpels. Nooit.
Het kan het wel meer laten accenturen als je de verkeerde producten gebruikt (een hele poederige foundation accentueerd alle fijne lijntjes bv). Ook uitkijken op welke plekken je eventuele highlighter gebruikt.

Je huid inderdaad goed insmeren en gehydrateerd houden, dan oogt de huid meteen al stuk frisser en voller! :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:30

Ik smeer altijd factor 50 op, ook onder mijn BB-cream of foundation als ik dat die dag draag. :)
En elke ochtend en avond goed mijn gezicht reinigen en insmeren met creme. Al denk ik dat ik ook wel gezegend ben met mijn Surinaamse genen (ik ben een kwart Surinaams, mijn moeder half en mijn oma vol).

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:03

Bhriseis schreef:

In het middelbaar en op de unief kwam ik nooit buiten zonder make up. Maar nu ik de dertig nader, van thuis uit werk en beginnende rimpels zie bij leeftijdsgenoten, gebruik ik enkel nog make up wanneer ik uit eten ga, een leuke uitstap doe of een vergadering oid heb, omdat ik het dan gewoon verzorgd vind. Maar ik ben echt als de dood voor rimpels omdat ik me dagelijks opmaak terwijl ik toch geen collega's oid zie

Ik draag nu eigenlijk juist meer make-up dan in mijn schooltijd en toen ik in de 20 ben.
Inderdaad zoals gezegd, make-up veroorzaakt echt geen rimpels, gewoon je gezicht goed verzorgen.
Ik heb ze zelf vooral op mijn voorhoofd, maar die had ik ook al toen ik 25 was, en ik ben nu 37. Ik kijk blijkbaar gewoon vaak bedenkelijk

Ik zie overigens ook wel leeftijdsgenoten met rimpels waarvan ik denk :wow:
Maar eerlijk gezegd zijn dat vooral de zon en zonnebank verslaafden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:28

Wat denk je dat roken doet met je huid. Als ik oude klasgenoten zie die roken,,die zien er 10 jaar ouder uit joh ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:15

Ooh goed, blijkbaar ben ik die enige die die link legde :+ ik verzorg mijn huid sowieso dagelijks, maar mooi om te horen dat er geen verband is tussen rimpels en make up.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:35

Frummels schreef:
Ik smeer altijd factor 50 op, ook onder mijn BB-cream of foundation als ik dat die dag draag. :)
En elke ochtend en avond goed mijn gezicht reinigen en insmeren met creme. Al denk ik dat ik ook wel gezegend ben met mijn Surinaamse genen (ik ben een kwart Surinaams, mijn moeder half en mijn oma vol).

Het is verstandig dat je dat doet, maar helaas werkt een factor maar een uur ofzo geloof ik.
Je hebt wel van die sprays met spf die je over je make up heen kan sprayen de hele dag door. Geen idee welk merk alleen

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:13

velvetblack schreef:
Frummels schreef:

Het is verstandig dat je dat doet, maar helaas werkt een factor maar een uur ofzo geloof ik.
Je hebt wel van die sprays met spf die je over je make up heen kan sprayen de hele dag door. Geen idee welk merk alleen

Even onder de leessteen vandaan:
SPF 50 ofwel factor 50 betekent dat het 50 keer langer beschermt tegen de zon dan je huid zonder bescherming :) dus dat van een uur is afhankelijk van hoe snel je eigen huid verbrandt.

Leuk topic meiden!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:02

Hahaha ja 10 minuten bescherming dus ofzo :')

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:09

Ik ga echt nooit de deur uit zonder make up :o gebruik alleen maar een beetje oogschaduw en maskara maar anders vind ik het zo'n blote billen gezicht... beide foto's zijn beetje overbelicht en kwam net uit bed :+

Zonder:
Afbeelding

Met:
Afbeelding

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:58

Dit is voor, net uit de douche dus ook nog nat haar. Zo ga ik echt nooit de deur uit. Ik moet minstens altijd mijn wenkbrauwen gedaan hebben, omdat ik één rare wenkbrauw heb die me anders een hele rare blik geeft :+
Afbeelding
En dit is na. Mascara, wenkbrauwen, foundation en lipstick. Was de enige goeie foto die ik kon vinden met makeup.
Afbeelding

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:58

Amira wat ben jij knap!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:03

Even de meest lelijke foto die er van mij is.. Heb verder geen make-up loze foto's omdat ik altijd make-up op heb. Mijn wenkbrauwen zijn zelfs gedaan als ik slaap zeg maar.

Zet hem wel even als spoiler neer. :')

Spoiler:
Afbeelding

Met basis make-up:
Afbeelding

Denk erover om bij mijn wenkbrauwen permanente make-up te laten zetten. Het is echt vreselijk.

En inderdaad: superknap ben je Amira!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:11

Dan zou ik echt voor gewone getatoeerde gaan! Permanente wordt ondanks wat ze zeggen, echt heel lelijk op den duur en moet na zoveel tijd opnieuw

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:19

Joanne1987 schreef:
Dan zou ik echt voor gewone getatoeerde gaan! Permanente wordt ondanks wat ze zeggen, echt heel lelijk op den duur en moet na zoveel tijd opnieuw

Ik vind microblading het mooiste resultaat geven bij de voorbeelden die ik gezien heb. Maar goed het kost wel wat dus voorlopig nog maar even zelf aan de pruts. :D

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:30

Mooie looks, ik ben echt jaloers op alle mensen die eyeliner zo goed kunnen aanbrengen, bij mij ziet het er echt nooit uit :') Helemaal scheef en het gaat helemaal vegen :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:53

Elitedeux: oefenen oefenen!

Bij mij gaat het ook al veel soepeler dan paar jaar terug. Heel soms is het een bibber lijntje. Maar dat weet ik wel bij te werken

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:14

Misschien eerst maar eens een goede eyeliner aanschaffen, welke gebruiken jullie of vinden jullie fijn?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:19

Afbeelding

Die! Vind Bailey (mijn kater) ook hahaha! }:0

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:23

Ik gebruik de Master precise van maylebelline new York! Dat is een pennetje, ideaal :j

Ik maak ook gauw ff foto's! Leuk om al die foto's te bekijken.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:26

Leuk topic dit! Ik kijk al een paar dagen mee en vind het echt superleuk om al die transformaties te zien :) Zo knap om te zien wat sommige mensen met make-up kunnen!

Bij deze die van mij dan ook maar :=

Zonder:
Afbeelding

Met (iets meer dan normaal):
Afbeelding