Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:26

Ik ben ooit begonnen met een kanger penmodel setje , gevolgd door een kanger emow , daarna een vamo oid
Daarna boxmodelletjes van smok
Maar ben nu alweer dik een jaar tevreden met mijn eleaf istick 50 watt upgrade naar 65watt
En sinds een tijdje prismT20 s clearomisers Er op
Doe net geen dag met 1 Istick

Heb ook nog een halo setje gehad welke echt sigaret formaat is
Das echt drie keer niks
Te weinig liquid Er in
Te kleine batterijen
Dan maar gewoon een groter apparaat

Qua liquids idd begonnen Met USA mix en notre dame van ?? Naam kwijt

Inmiddels civap Helsinki, Chiqa banana, zap purple slushie, summer cider
En Smaakjes als big fat gum, chubby Berrie, blue granite van een Frans merk (again; naam kwijt ).
Maar best wel zoet

Bastin
Berichten: 200
Geregistreerd: 09-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:16

Hoi iedereen,

Ook ik ben sinds een maand gestopt met roken en begonnen met vapen. Ik val dit topic binnen dus weet niet of deze vaper al eens is langs gekomen. Ik gebruik de Aspire Nautilius AIO. Echt fantastisch ding. Heel makkelijk in gebruik! (Was trouwens ook erg goedkoop via AliXpress, ivm grotere tank). Tevens maak ik gebruik van Nic salts met hoog VG (heb last van tinnitus dus schijnt beter dan beter te zijn voor het piepen).

Zijn er meer mensen bekend met dit apparaat en het gebruik van nic salts? :)

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:18

Nee maar wel met tinnitus dus ik ben bijzonder benieuwd wat je nu precies bedoelt? :? Hoezo zou dat goed zijn?

Bastin
Berichten: 200
Geregistreerd: 09-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:26

Iris82 schreef:
Nee maar wel met tinnitus dus ik ben bijzonder benieuwd wat je nu precies bedoelt? :? Hoezo zou dat goed zijn?


Ik heb gelezen op het dampforum dat er een aantal personen waren/zijn die meer last kregen van hun tinnitus door het roken van 50/50. Zelfs iemand die denkt dat zijn tinnitus is ontstaan door het dampen. Dit is bij mij sowieso niet het geval. Schijnbaar toch iets te maken met pg? Lees in het topic dat het ototoxisch is. Ik ben uit voorzorg hoog vg gaan roken omdat ik geen enkel risico wil lopen. Mijn vriend rookt wel 50/50 en ik rook ook weleens van hem maar ik kan voor mezelf niet goed nagaan of mijn tinnitus daardoor werkelijk harder lijkt te zijn. De Tinnitus fluctueert bij mij namelijk nogal.

Ik heb dus nergens een enkel bewijs voor en weet ook niet of het daadwerkelijk zo is maar doe het meer voor mijn eigen gemoedsrust _/-\o_

Je kunt het topic vinden als je googled op dampen en tinnitus, weet niet of ik de link hier mag plaatsen namelijk.

Bastin
Berichten: 200
Geregistreerd: 09-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 16:59

Palmera schreef:
Een vraagje! Mijn liquid is tegenwoordig alleen nog maar in 50ml te verkrijgen. Niet erg.

Maar om mee te nemen naar werk e.d onpraktisch. Waar kan ik het in overgieten? Mijn 10 ml flesjes zijn uit 1 geheel plastic gemaakt, dus die kab ik niet navullen.
Iemand een suggedtie? :)


Heb je al een goed alternatief gevonden? Kijk anders eens op Aliexpress onder de zoeker liquid bottle. Dan vind je hele handige flesjes met naald wat het vullen ook erg makkelijk maakt *\o/*

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:11

Ik weet niet wat ik vandaag heb maar al m'n liquids smaken ontzettend vies.
|(
Snap er helemaal niks van.
Denk dat ik al 4x een nieuwe coil overal in heb gedraaid.
Zelfs mijn favo smaak is :r :r
Wel heb ik sinds gisteravond een zere keel en verstopte neus.
Zou dat daar door komen?
Ik was zo blij met m'n fruitmix dat ik nog 3 flesjes er bij had gekocht maar gatver de gatver...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:36

Goeie kans dat dat je smaak beïnvloed idd

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:44

Heeft er iemand nog belang bij een stel (zoete) kantklare smaakjes e-liquid? Ik heb wat flesjes over waar ik niets mee doe, want ik mix nu zelf mijn liquids. Zoveel beter!

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:46

Ik ben ook naar de volgende stap, was al een poosje geleden overgestapt naar shake en vape want heel veel lekkerder en nu een enorme bestelling geplaatst om zelf te gaan mixen.
Behoud nog wel wat kant en klare voor in mijn tas, ook ga ik over naar DL dus daphara als je tips hebt en die flesjes nog kwijt wilt heel graag

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:10

Hoe gaat het hier bij jullie ondertussen?

Ik vroeg me af of jullie soms ook slecht tegen bepaalde liquids kunnen? Ik heb de laatste tijd echt zoiets vaag. Vroeger kocht ik bijna altijd dezelfde liquid, ging helemaal goed. Nu heb ik hem na een lange tijd eens opnieuw gekocht en ik merk echt dat ik me er op de een of andere manier niet goed door voel? Bij andere liquids ook, precies een vage soort hoofdpijn en raar gevoel in mijn lichaam.. :=
Vind het wel spijtig want vorig jaar was ik zo weg van die liquid. :+ Ook vape ik volgens mij te veel want de liquid waar ik nu wel tegen kan heeft soms plots geen smaak meer, erg vervelend. :')

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:12

Welk nicotine gehalte gebruik je?
Misschien een stapje lager gaan?

Wbt smaak dat heb ik ook dus ik wissel regelmatig af tussen een paar verschillende.
Wel altijd van het zelfde merk.

Palmera

Berichten: 9502
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:17

Geen last van. Ik zit al dik een jaar met dezelfde smaak, zelfde merk. Wél naar 0 afgebouwd. En bevalt prima.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:24

Ik heb het wel gehad dat de liquid plots geen smaak meer had. Even stoppen of een andere smaak proberen hielp dan wel. Nu damp ik al jaren dezelfde zonder problemen.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:40

Licht in je hoofd en misselijk komt idd vaak door te hoog in nicotine.

Ik ben nu weer sinds woensdag helemaal om en door DL mengen en veeeel meer kennis denk ik volledig om. Heb ook veel meer energie.

Wel baal ik enorm van de nieuwe wetgeving alsof ze dampen/vapen willen ontmoedigen, heb nu overigens van riot vape menthol mojito en echt liefde, inhale is fruitig en exhale is fris

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:53

Ik gebruik bij elke liquid hetzelfde nicotinegehalte dus volgens mij ligt het daar niet aan. :) Het komt echt door de nieuwe (smaak) van de liquid dat ik mij erg vaag begin te voelen.

Welke nieuwe wetgeving is er dan? Het is sowieso wel vervelend dat mensen zo belachelijk doen om vapen..

Nieuwe smaakjes zijn altijd leuk. :D In Duitsland is er ook zo'n handig iets. In de vapeshops daar mag je de smaken gewoon proberen met de vapes die er staan! Je krijgt dan zo'n 'teutje'/dopje om op de vapes te zetten die dus al 'klaar' zijn. In elke vape zit een andere smaak en er staan er zeker een stuk of 30.
Ik wou dat ze dat hier ook hadden. Ik durf nooit zo goed nieuwe smaken te kopen, zeker omdat ik meestal grote flesjes koop van boven de 20 euro en dan zit je ermee..

De smaak die mij op dit moment erg ligt in Monstrous Energy van One Percenter. Het heeft een soort van muntsmaak maar niet extreem. Ik hou normaal gezien niet eens van munt dus ik was erg onder de indruk. :') Het is lichtjes zoet maar niet in overdreven maten doordat het nog iets fris heeft. Proefde het toevallig toen ik mijn nieuwe RBA kocht en ik geen liquid bijhad, was die man zo vriendelijk om mij een tester mee te geven en die is erg goed bevallen. :j (Wat ook erg gaaf is is dat de liquid er in het flesje gewoon doorzichtig uitziet, maar als je hem in je tank doet en de zon schijnt erop dan ziet het paars.)
Hiervoor dampte ik dus Illusions van The Prophet (waar ik nu dus niet meer tegen kan :+ ). De liquid van Pachamama met guava zou ik ook aanraden (al heb ik die nog niet geprobeerd met mijn nieuwe tank, wie weet kan ik daar ook niet meer tegen :') )

Wat ik eigenlijk best 'grappig' vind is dat smaken zo fel verschillen. Mijn vriendin houdt bijvoorbeeld wel van vanille en koffiesmaken maar ik vind die dingen dus echt te ranzig voor woorden. Terwijl ik normaal gezien wel vanille lust, maar vapen, yikes... Hebben jullie nog zo'n voorkeuren?

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:00

The prophet heb ik hier ook staan, heb wel het idee dat die lekkerder is in mtl als dl.
Vanaf 1 juli worden er geen flessen meer verkocht van groter als 10 ml, zoals shake&vape alles 10 ml max dus word daardoor wel een stukje prijziger.

Zelf voorkeur voor fruit en fris, alles met custard of yoghurt ofzo vind ik tot nu toe niet lekker wat mn keuze vaak wel beperkt :’) en als je die smaak die je nu vaped lekker vind probeer die van riot squad heel erg vergelijkbaar maar vind deze net iets voller van smaak. Ben wel iemand die erg veel afwisseld

Als er mensen geintresseerd zijn heb nu erg veel recepten klaar staan om zelf te mengen wil best wat delen binnenkort

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:01

Ik heb vooral fruitsmaken.
Heb al jaren banaan en sinds kort heb ik de blauwe bes ontdekt :9
Ik meng dan meestal 3/4 fruitsmaak met 1/4 neutrale tabaksmaak omdat ik het anders te zoet vind.
Laatst ook eens een flesje cappuccino meebesteld om te proberen :r
Echt goor, dus koffiesmaken zijn niet aan mij besteed terwijl ik gek ben op een bak koffie of cappuccino :')
Ergens een drupje mint/munt bij in doen vind ik ook af en toe wel lekker.

Smaakjes testen kon bij de Primera in het dorp hiernaast ook.
Zo heb ik de Heizen van Socialites ontdekt, ook een mengsel van fruit en mint.
Ook erg lekker maar ontzettend sterk qua smaak dus deze meng ik ook vaak met wat neutralers.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 15:23

Wow die regel is echt belachelijk... Hoop dat ze in België gewoon normaal blijven, hier is het sowieso al een stuk duurder dan NL..

Sommige smaken vind ik na een tijd inderdaad ook veel te zoet. :+ Nu tijdens de examens gebruik ik stress als excuus en kap ik er extra nicotine bij. Echt slecht, ik weet het. :’)

Zelf mengen heb ik nog nooit gedaan maar het klinkt wel interessant!

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 16:14

Belgie is al vrij streng wat betreft regelgeving maar daar kon je iig nog shake&vape in winkels halen :') en eh als meer nicotine je wel van de sigaretten dan afhoud prima toch!

Banaan en aardbei enzo trekt me niet zo vind meloen heel erg lekker en verder voornamelijk fruitmixen en hou juist enorm van sterke smaken.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:08

Wat een rust hier :')

Gister mn nieuwe setup gekocht eindelijk de smog X priv mod met de zeus X rta, is mn eerste rta en dahmm zoo blij mee ookal huilde mijn portemonnee.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:17

RTA's zijn geweldig. :j Ik heb ook heel lang getwijfeld. Mede omdat de coils die ik gebruikte niet verkrijgbaar waren in de stad waar ik woonde, moest mijn moeder ze altijd voor me meenemen. :') Dacht er eerst aan om gewoon een andere tank te kopen maar uiteindelijk heeft de RTA bij mij ook de doorslag gegeven. Ook wel omdat de eerste man in de winkel het allemaal heel dramatisch stelde, dat ik altijd zo'n tangetje bij me zou moeten hebben en het niet 'gemakkelijk' is om het in elkaar te zetten.. Daarna maar naar een andere winkel gegaan en daar heel goed geholpen.
Veel duurder in aankoop maar het is zoveel goedkoper in gebruik.
Ik heb mijne nu ongeveer 4-5 maanden en heb de coil (ijzerdraadje dus) nog nooit moeten vervangen en het katoen is belachelijk goedkoop. :') Heb mijn eerste zakje van +- 7 euro nog steeds. :') (En bijzonder genoeg verbruik ik minder liquid als ik met mijn RTA damp)

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:34

Ik zuip liquid als een malle nu :') Wel verliefd op de blauwe mod met rainbow RTA.
Was gister wel prutsen hoor helemaal hoe je je katoen in je coil krijgt, nu gelukkig bij mn coil katoen met van die veterpuntjes eraan.

Qua smaak en damp is het vooral enorm en voel me echt voldaan ipv toch steeds denken aan die sigaret ookal staat het nu op 15 dagen zonder

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:45

Dat wordt vanzelf wel minder geloof me... _O- In het begin ging ik er ook heel erg hard voor maar na een tijdje kan het wel even 'te veel' worden zeg maar.. :p
Katoen met veterpuntjes? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Wel goed dat het je van de sigaretten houdt. :j

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:09

Afbeelding
Deze echt top en kan met 1 "sliert" mn single coil 2 keer wicken

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:22

Oh dat is wel erg handig inderdaad. :j Al word je de 'normale' ook wel gewoon. Hoewel... Ik heb nu soms echt van die kleine verdwaalde stukjes katoen in het zakje zitten omdat het soms te dik is, of net te dun, of,... Erg vervelend. :')

Hoe bedoel je 2 keer wicken precies? Ik heb ook een single coil maar als het katoen vuil is is het toch 'gedaan'? :o