Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:29

Anoeska schreef:
Ik heb me echt nooit beseft dat er nog steeds mensen zijn die zich even met een natte lap wassen. In dacht serieus dat dat iets van de jaren ‘50 was.

Mensen zijn misschien wat milieu bewuster geworden en bewuster van het feit wat het teveel wassen met je huid doet?
Bij mij is het in elk geval echt vooral om water en energiebesparende redenen dat ik weinig douche.
Mijn water komt uit een put. Dit jaar maken we enorme droogte mee. Ik knijp hem nog steeds dat de put droog komt te staan. Ikzelf kan wel met water uit flessen toe en buiten mijn behoefte doen (want doortrekken kan dan ook niet), maar de paarden zullen toch ook moeten kunnen drinken.

Junia

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:36

Ik word niet eens wakker als ik niet douche 's morgens :o

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:39

Dat hebben veel mensen ook met koffie, maar dat vind ik ook bocht :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:04

alles is maar zo relatief als je het zelf bekijkt denk ik.

iemand die 2 keer per dag in de douche stapt,maar uren in de wind naar sigaretten ruikt(en ja,als je rookt,stink je altijd naar de sigaretten,dat kan je niet verbergen of camoufleren),vind ik bv 100 keer viezer dan iemand die 1 keer in de week douchet en naar paarden ruikt als je vlakbij staat(of koeien of eender wat).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:17

Qimm schreef:
Dat hebben veel mensen ook met koffie, maar dat vind ik ook bocht :')

Ik ben fan van koffie, maar ik word er dan weer niet wakker van |(

Van douchen overigens ook niet, daar word ik alleen maar chagrijnig van omdat het koud is als ik er onder vandaan kom...

Al met al word ik niet makkelijk wakker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:50

Anoniem schreef:
Ik dacht even dat je dat kacheltje aan had tijdens het douchen. :D

Ik heb m altijd aan het voeteneind van t bad aan staan hoor :jj :))

:')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:57

Ik douche het liefst iedere dag. M’n huid is alleen zo enorm droog dat, dat even geen optie is. Heb deze week toch weer vaker gedoucht en merk het direct.
Douche nu eens in de 2 dagen en ga daarbij een keer in bad. Verder gewoon wassen.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:05

Ik bijna elke dag maar dat komt voornamelijk omdat ik zwemles geef in chloorwater.
Die geur op het werk is prima, maar thuis ben ik er liever vanaf.
Eerder douchte ik in een ochtend - avond - een dag niet - ochtend - avond ritme.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 02:20

tengeltje11 schreef:

iemand die 2 keer per dag in de douche stapt,maar uren in de wind naar sigaretten ruikt(en ja,als je rookt,stink je altijd naar de sigaretten,dat kan je niet verbergen of camoufleren),vind ik bv 100 keer viezer dan iemand die 1 keer in de week douchet en naar paarden ruikt als je vlakbij staat(of koeien of eender wat).

Maar als je 1 keer doucht en naar paarden stinkt de hele tijd stink je wss ook naar zweet en andere dingen omdat je niet doucht.

Als iemand gerookt heeft ruik je dat inderdaad maar niet heel de dag. Ik tenminste niet :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 02:28

Elke dag douchen kan ik niet eens met mn huid :') en qua haren wassen.. ik was het als het vet begint te worden en dan ook met zo weinig mogelijk producten, sinds ik dat allemaal achterwege laat is mn haar een stuk gezonder minder snel vet en is mn huid meer in balans. **\O/**

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:31

Ik douche ook echt niet elke dag. Daar is mijn huid veel te droog voor en dan krijg ik heel snel exceem. 2/3 keer per week is echt zat (en ja ik werk op een stal en ja dat zullen mensen waarschijnlijk supersmerig vinden :P ) en mijn haar was ik twee keer per week. Vet wordt het toch bijna niet :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:00

MaTuMi schreef:
Ik bijna elke dag maar dat komt voornamelijk omdat ik zwemles geef in chloorwater.
Die geur op het werk is prima, maar thuis ben ik er liever vanaf.
Eerder douchte ik in een ochtend - avond - een dag niet - ochtend - avond ritme.

Ik geef ook zwemles! Maat wij filteren op zout! Ideaal! Geen chloorlucht en beter voor mn huid en haar :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 18:21

ik douche 14x pweek
ochendt en avond, avond was ik mijn haar

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:35

Het verloopt hier praktisch hetzelfde als de wel/niet scheren discussie. := Mensen die zich niet scheren zijn natuurlijk ontzettend vuil in de ogen van de meeste mensen die zich wel scheren. :+

Maar bon, ik douche me ook echt niet elke dag hoor. :') En heb nog nooit te horen gekregen dat ik stink en moest het wel zo zijn dan ruik ik het zelf wel op tijd, is niet moeilijk om dat even te checken. Als mijn oma met haar hypergevoeligheid voor geuren niks ruikt (en ze is niet op haar mond gevallen) zal alles gewoon oké zijn.
Als ik niet douche was ik wel nog steeds mijn gezicht (veel te vaak per dag eigenlijk, misschien dat mijn gezicht daardoor ook veel sneller vettig is dan de rest van mijn lichaam) en verder gewoon een washandje voor mijn oksels aangezien die wel zweten maar de rest van mijn lichaam (op mijn hoofd na helaas) praktisch niet.

Ik snap wel dat andere mensen dagelijks een douche nemen, maar ik vind het niet per se nodig. Lijkt me echt zo vervelend als je dan nog eens dagelijks je haar wast het direct vettig wordt of je je vies voelt als je even wat minder tijd hebt..
En als iemand 'slecht ruikt' wilt het niet per se zeggen die diegene slecht doucht, volgens mij heeft de hoeveelheid dat je doucht er echt weinig of alleszins niet alles mee te maken.. Zweet zelf stinkt niet, de bacteriën die erin zitten wel. Ik ken mensen die dagelijks douchen waarvan ik vind dat hun lichaamsgeur onaantrekkelijk is (al stinken ze geen uur in de wind gelukkig).

En om op het punt terug te komen dat naar zeep ruiken zo lekker is blijkbaar moest ik toch even terugdenken aan een project dat een hele tijd terug gedaan is. Ik herinner me alleen de naam niet meer van het project. Maar ze hadden een soort van gigantische broeikas gemaakt (?) op aarde om te kijken of ze zo een ding ook op andere planeten zouden kunnen plaatsen en het bewoonbaar zou zijn.
Daar hebben ze dus alles 'in het klein' nagemaakt qua biotoop op aarde, ze kregen een hoeveelheid zuurstof waarmee ze het moesten doen (is wel deels misgelopen in het project, ze kwamen in de kast een tijdje met te weinig zuurstof te zitten doordat het beton dit blijkbaar opslurpte) en dan staken ze er proefpersonen in die er moesten overleven. Zij hadden natuurlijk wel water ter beschikking maar geen 'goed ruikende' zeep, doe of andere producten.
Uiteindelijk mochten mensen het ook komen bezichtigen vanachter het glas, en dit was natuurlijk niet het hoofddoel van het project maar ik herinner me nog zó goed dat die proefpersonen zeiden dat mensen echt vreselijk slecht ruiken eigenlijk. Dus of we werkelijk zo goed ruiken... In onze maatschappij is het natuurlijk de norm, maar blijkbaar is het zo geweldig toch niet.
Maar nu vraag ik me soms toch echt wel af wat dieren moeten denken als zij ons ruiken, als deze gewone proefpersonen het al zo fel kunnen ruiken..
Dus wat wij doen -ons zo vaak wassen met allerlei producten- is niet per se beter en/of gezond(er).

(Nu kan ik me gek gaan zoeken achter die documentaire. :') )

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:37

tengeltje11 schreef:

Ik vind een paardenlucht vies :+ Niet bij de paarden zelf, maar als ik thuis ben, douche ik altijd even!

Maar serieus nog een vraag over het washandje: dan was je je dus met een washandje met zeep (douchegel etc etc), maar hoe spoel je dat dan weer van jezelf af? Washandje spoelen en dan opnieuw?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:59

Minimaal 7x per week. Als ik ‘s morgens niet douche dan is dat echt sneu voor mijn collega’s . Hele dag niet te genieten.
Door mijn reuma klachten kom ik naar het douchen pas op gang.
Dan nog regelmatig s’ avonds kom denk ik wel aan 10x

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:06

Ach alles hangt van de omstandigheden af.
mensen die roken vind ik over het algemeen ook wel stinken (dit is nu niet banketstaaf bedoeld naar de rokers) maar als niet roker ruik je dat gewoon echt meteen, dan kan je nog zo veel douchen..
Ik heb wel eens een feest waar vrienden van mij roken, maar als ik thuis komt walg ik gewoon van mijzelf omdat ik er naast gestaan heb en dus ook naar rook stink, alles gaat dan ook direct de wasmachine in anders ruik ik het de volgendedag door het hele huis.
Maar de mensen die zelf roken die ruiken dit gewoon niet meer, net als wanneer ik bij de paarden geweest ben, zelf ruik ik niks, maar als ik net het huis in kom lopen heeft mijn vader al snel door dat ik bij het paard geweest ben :+

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:17

Elke dag! Soms sla ik in een vakantie een dagje over als ik de volgende dag niks heb staan.
Maar ik moet wel elke dag ... mijn haar is ontzettend snel vet en niet douchen is dan onwijs smerig.

Ik weet dat je haar snel vet wordt van elke dag wassen, maar 1x of vaker wassen overslaan is echt geen optie!
Al geprobeerd namelijk, krijg onwijs veel vast van mn hoofd dan.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:37

Tiggs schreef:
Maar serieus nog een vraag over het washandje: dan was je je dus met een washandje met zeep (douchegel etc etc), maar hoe spoel je dat dan weer van jezelf af? Washandje spoelen en dan opnieuw?

In mijn geval; mijn oksels, gezicht en voeten idd met een klein beetje zeep, en dan weer afwassen met een schoon washandje, en de rest gewoon met warm water. Wel een beetje poetsen, eroverheen aaien heeft niet zo veel zin :+
Zeep op de rest van mijn lichaam vind ik echt onnodig, krijg er allee maar jeuk van. Onder de douche gebruik ik ook geen zepen, afgezien van de shampoo en conditioner (anders kan ik mn hoofd wel kaalscheren, heb haar dat ontzettend klit)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:31

In tijden van afwezigheid van stromend water en fatsoenlijke riolering. Toen stonk alles en iedereen

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:49

Het is dus gebonden aan de persoonlijke omstandigheden. bv vet haar, werkomgeving, gevoeligheid vd huid, zweetproductie enz. niet iedereen is hetzelfde gelukkig.
Zelf beperk ik het douchen tot 2x per week. Om mijn haar droog te laten worden duurt 1,5 uur (fohnen doe ik liever niet ivm pluizig worden) en de huid van mijn benen jeuken vreselijk na het douchen door gebruik van medicijnen. En gelukkig zweet ik niet enorm of althans is het niet te ruiken <<)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:47

Qimm schreef:
In tijden van afwezigheid van stromend water en fatsoenlijke riolering. Toen stonk alles en iedereen

Fabel.
http://historianet.nl/maatschappij/dage ... ddeleeuwen

Citaat:
MYTHE 1: Iedereen stonk een uur in de wind
FEIT: Het viel nogal mee met de stank in de middeleeuwen. De meeste mensen hadden reinheid en hygiëne hoog in het vaandel staan, wat wordt onderstreept door een Franse uitdrukking uit die tijd: 'Jagen, spelen, wassen, drinken – dat is leven!'

Er werd zelfs zo veel waarde gehecht aan reinheid, dat veel steden openbare badhuizen hadden, waar de inwoners zich regelmatig konden wassen. Sommigen gingen er zelfs elke dag naartoe.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:52

Nou ja, poep lag op straat :=

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:19

En de openbare badhuizen waren ook Vooral voor de hogere klassen.
De mensen die dagelijks op het land werkten ed,die vond je daar echt niet terug.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:20

Elke dag, soms sla ik eens een dag over.
Haren wassen doe ik ongeveer om de 3 dagen. Of na het paardrijden als ik erg gezweet heb natuurlijk