Goeiemorgen allemaal! Moeilijke ochtend hier, sta op het werk en heb net heerlijke koeken in de oven zitten. Met chocola, rozijnen, appeltjes etc. Njam njam
Maar...! Ik heb voor mij zelf een smoothie mee. Soyamelk, een pink lady, kiwi en wat havermout erin zodat hij zeker zou vullen. Want vrees dat ik er niet lang op ga teren

Vanmiddag voor mij een hele grote uitdaging: Alleen gaan winkelen en enkel met gezonde zaken thuis komen. Voor mij echt wel een gevecht tegen mij zelf. Mijn verslaving aan suikers (comfortfood en troosteten) heb ik mee genomen uit mijn tijd van depressie's. Dat zie je aan de weegschaal. 110 helaas

Ik liep eigenlijk wel elke dag een winkel binnen voor koeken, chocolade, ijs, etc. Ik werkte dat ook vlot weg en ging dan alles verstoppen qua verpakking of in de haard gooien zodat mij vriend het niet zou vinden. Deze morgen teleurgesteld toen ik op de weegschaal ging en het weer +0,5 kilo was, ondanks mijn gevecht tegen de suikers gisteren. Ok, vriendlief heeft gelijkt als hij zegt dat ik het tijd moet geven. Maar het is zo moeilijk, ik voel mij nu ook beroerd (hoofdpijn, moe, duizelig) dat ik echt wel op zoek ga naar iets dat mij kan motiveren.
Mijn grootste struikelblok gaat zijn als er 2-3 kilo af is. Meestal beloon ik mij zelf dan met wat zoetigheid en is alles weer voor niets geweest.