No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:41

Ik heb nog steeds suiker op maar toch al wel een aantal keer m’n eigen bedacht toen ik iets wou pakken met suiker erin.
Op het werk had ik zin in cola, niet gepakt.
En later nog na het werk had ik zin om te stoppen bij het tankstation voor redbull, toen ben ik doorgereden. En Savonds op visite bij oma en m’n moeder. Toen heb ik cola en sinas laten staan en een toetje van chocolademousse met slagroom.
Dus voor mijn doen ben ik wel tevreden al kan het nog een stuk beter.

De rest die het wel vol houd:
Goed bezig +:)+

Unseen

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:43

Dag 2 overleefd!

Kwam vanavond een vriendin eten en we hebben Thai gehaald, dus wel toegevoegde suikers in de saus. Maar heb niet lopen snoepen en snaaien dus wat mij betreft een geslaagde tweede dag :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:46

Ook hier niet gesnoept al heb ik wel ontzettend honger steeds.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:53

Veel mensen die veel trek hebben tussendoor. Is bijvoorbeeld een gekookt eitje een idee? Je kan een paar eieren tegelijk koken en ze een paar dagen bewaren in de koelkast.
Of zorg dat je altijd bijvoorbeeld wat paprika's, worteltjes etc. in huis hebt. Dat je wel altijd wat kan snacken. Want honger hebben is echt niet nodig! :)
En lekker veel groente eten bij de maaltijd(en).

Wat overigens ook goed kan helpen is zorgen dat je genoeg drinkt. Helpt ook al om minder trek te hebben.

xdandelion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:55

Ik ga proberen ook mee te doen, of iig te minderen. Ben echt verslaafd aan suiker en dat is niet slim :+ Ik begin vanaf maandag, ik ga mijn best doen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:55

Ik eet al meer maar ik mis gewoon wat snack momenten blijkt nu toch :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:00

Ik was maandag al min of meer begonnen (vanuit een dieetperspectief, toen wist ik nog niet van dit topic), alleen nog suiker (en melk) in koffie, nu zelfs de suiker geschrapt (sinds gisteren) en het gaat echt ontzettend goed. De behoefte naar eten wordt al steeds kleiner en mijn lichaam slingert inwendig ook minder. Nu nog minder puistjes en dan ben ik helemaal gelukkig.

Ik krijg nog wat toegevoegde suikers binnen omdat ik producten op wil maken en ik er niet altijd in de winkel aan denk om te kijken, maar dat gaat over zeer kleine hoeveelheden. Denk aan 0.5g toegevoegde suiker per (werkelijke) portie.

Ook qua brood heb ik er nu eigenlijk niet op gelet, er was vrijwel geen geschikt brood dus toen ik eindelijk iets gevonden had dat te eten was, heb ik daar niet meer aan gedacht. Ik eet liever wraps als lunch dan brood, maar omdat ik dit weekend bij mijn ouders ben (eigen woning in de schuur), moest ik iets hebben dat gemakkelijker vervoerbaar is. Wraps vind ik dan toch minder praktisch, laat staan zelf wraps maken.

Maar houd dus moed! Slechts 4 dagen onderweg merk ik dat het echt al afzakt. Dat gekookte eitje ga ik trouwens ook proberen als hamvervanger op mijn wraps. Gekookte eieren blijven tot een week goed in de koelkast als de schil heel gebleven is.

Ik weet trouwens al wel dat ik 19 november een smokkelmaaltijd heb. Ik ga dan namelijk mee met een groepswandeling (beter gezegd, die organiseer ik) en we eindigen met een pannenkoek eten.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:12

Ieeehhhww koude eieren...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:50

Ik ben hier zo slecht in... Op mijn werk kan ik soms niet fatsoenlijk eten en als het erg druk is moeten we dus tussendoor wat pakken. Aangezien ik dan veel honger heb grijp ik snel naar suikers en vlugge energie... groooot nadeel van het werken in de keuken..

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 00:07

Wat goed bezig hier allemaal! Jeetje, ik dacht dat ik het moeilijk had toen ik gevulde Belgische chocola af moest slaan, maar jullie overtreffen het :')

Hier gaat het ook nog steeds goed! Soms wel trek, maar pak dan iets gezonders. Stuk fruit, extra boterham, whatever.
En ik weet niet in hoeverre dit nog netjes is.. Maar mijn stoelgang is voor 't eerst sinds lange tijd een beetje normaal := Komt meestal veel te langzaam, dan weer even te snel. Beiden is niet prettig :+ Toeval? Zou kunnen. Maar wie weet is het geen toeval. :D

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 06:55

Zo goedemorgen, gisteren aardig eraan gehouden ondanks dagje thuis.

Zit nu alweer aan de griekse yoghurt en een beetje chocolademelk. enige wat ik zo vroeg op krijgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:45

Goeiemorgen allemaal! Moeilijke ochtend hier, sta op het werk en heb net heerlijke koeken in de oven zitten. Met chocola, rozijnen, appeltjes etc. Njam njam :9

Maar...! Ik heb voor mij zelf een smoothie mee. Soyamelk, een pink lady, kiwi en wat havermout erin zodat hij zeker zou vullen. Want vrees dat ik er niet lang op ga teren :+ Vanmiddag voor mij een hele grote uitdaging: Alleen gaan winkelen en enkel met gezonde zaken thuis komen. Voor mij echt wel een gevecht tegen mij zelf. Mijn verslaving aan suikers (comfortfood en troosteten) heb ik mee genomen uit mijn tijd van depressie's. Dat zie je aan de weegschaal. 110 helaas :( Ik liep eigenlijk wel elke dag een winkel binnen voor koeken, chocolade, ijs, etc. Ik werkte dat ook vlot weg en ging dan alles verstoppen qua verpakking of in de haard gooien zodat mij vriend het niet zou vinden. Deze morgen teleurgesteld toen ik op de weegschaal ging en het weer +0,5 kilo was, ondanks mijn gevecht tegen de suikers gisteren. Ok, vriendlief heeft gelijkt als hij zegt dat ik het tijd moet geven. Maar het is zo moeilijk, ik voel mij nu ook beroerd (hoofdpijn, moe, duizelig) dat ik echt wel op zoek ga naar iets dat mij kan motiveren.

Mijn grootste struikelblok gaat zijn als er 2-3 kilo af is. Meestal beloon ik mij zelf dan met wat zoetigheid en is alles weer voor niets geweest.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:22

Topic zag ik al een paar keer voorbij komen.....steeds niet gekeken omdat ik stiekem weet dat ik er ook aan moet geloven.

Niet vanwege gewicht.....maar ik snoep echt te veel. En das nooit gezond.

Dus...tis al 3 november....maar ik ga mee doen. Lees straks even bij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:24

DeMolenhoek, je vriend heeft helemaal gelijk. Geef het tijd. Mijn lichaam werkt ook niet helemaal naar behoren. Mijn gewicht kan in 2 dagen ineens zonder eet-reden 2.5 kg toenemen. Reden: door mijn cyclus hou ik ineens meer of minder vocht vast, bordje Chinees gegeten, bakje chips gegeten, van paard vallen en flinke kneuzingen met vocht.

Als je gevoelig bent voor emotie eten (check), wees dan blij met andere dingen dan je gewicht. Een dag niet gesnoept bijvoorbeeld Is voor jou juist ontzettend knap.

Eetverslaving is een enorm moeilijke verslaving om vanaf te komen. Drank, drugs en cigarettes ZOU je kunnen annuleren uit je systeem. Maar eten moet je altijd. Daar kon je nooit meer vanaf.

Hou vol, jij bent sterker dan die hoofdpijn, dat bibberen, dat slome gevoel. Je kunt hem verslaan. Maak de stapjes gewoon klein. Het komende uur laat je suikerproducten staan. Als je zo 16 uur op een dag kunt denken, heb je het grootste deel van je wakkere dag al gehad.

Die klachten nu horen erbij. Wees daarvan bewust. Dan accepteer je het makkelijker. Vraag om steun bij mensen in de buurt. Licht een dierbare collega in zodat die je kan steunen.

Drink voldoende nu. Niet teveel koffie of zwarte thee. Als je daar gevoelig voor bent, kunnen die producten je suikerspiegel nog verder doen zakken waardoor je nog meer last van suikerbehoefte krijgt. En zorg voor voldoende proteïne in je eten. Van kh eten kun je nu wellicht ook een suikersuikersuikerkick krijgen.

Goed bezig allemaal! Hier gaat het redelijk. Alleen jammer dat ik alternatieve snaaiproducten zoek. Gelukkig Is er bijna niets meer in huis :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:41

DeMolenhoek schreef:
Goeiemorgen allemaal! Moeilijke ochtend hier, sta op het werk en heb net heerlijke koeken in de oven zitten. Met chocola, rozijnen, appeltjes etc. Njam njam :9

Maar...! Ik heb voor mij zelf een smoothie mee. Soyamelk, een pink lady, kiwi en wat havermout erin zodat hij zeker zou vullen. Want vrees dat ik er niet lang op ga teren :+ Vanmiddag voor mij een hele grote uitdaging: Alleen gaan winkelen en enkel met gezonde zaken thuis komen. Voor mij echt wel een gevecht tegen mij zelf. Mijn verslaving aan suikers (comfortfood en troosteten) heb ik mee genomen uit mijn tijd van depressie's. Dat zie je aan de weegschaal. 110 helaas :( Ik liep eigenlijk wel elke dag een winkel binnen voor koeken, chocolade, ijs, etc. Ik werkte dat ook vlot weg en ging dan alles verstoppen qua verpakking of in de haard gooien zodat mij vriend het niet zou vinden. Deze morgen teleurgesteld toen ik op de weegschaal ging en het weer +0,5 kilo was, ondanks mijn gevecht tegen de suikers gisteren. Ok, vriendlief heeft gelijkt als hij zegt dat ik het tijd moet geven. Maar het is zo moeilijk, ik voel mij nu ook beroerd (hoofdpijn, moe, duizelig) dat ik echt wel op zoek ga naar iets dat mij kan motiveren.
Mijn grootste struikelblok gaat zijn als er 2-3 kilo af is. Meestal beloon ik mij zelf dan met wat zoetigheid en is alles weer voor niets geweest.

Smoothies hebben een hele hoge glycemische index. Je kan ze beter laten staan. Het zijn in feite suikerbommen en ze vullen inderdaad niet lang.

Beter is het om producten met weinig koolhydraten te gebruiken of waar de koolhydraten langzaam vrij komen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:46

Molenhoek, het komt goed, geef het inderdaad de tijd. Ik schommel ook mega erg, vandaag wel 0.3 eraf. Maar ik kan morgen zo weer een kilo zwaarder zijn.

Vergeet niet dat we in soya melk (geloof ik) ook veel suikers zitten. Ik vind het altijd verleidelijk omdat het plantaardig is dus klinkt het gezond. En ik wil je nog als tip mee geven: eet eerst voordat je boodschappen gaat doen! Je zal zien dat je veel minder ongezonde dingen in je karretje mikt. Ik ben ook zo'n emotie eter, en als m'n bloedsuiker dus wat laag is, ga ik zoetigheid kopen.

Ik werd vanochtend wakker en ik was echt mega uitgerust, ik heb het gevoel dat dit door de suikers komt. Het schrappen van suikers dus. Wel nog dagelijks hoofdpijn, hopelijk is dat na het weekend weg. Het weekend gaat wel een uitdaging worden, ben bij m'n vriend thuis. Dan ben ik m'n hele regelmaat kwijt en m'n "eigen eten". Vind dat soms erg lastig

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:01

Ik had gisteren 3-gaatjes bij de tandarts, en ik weet wel hoe dat komt, ik snoep echt veel en veel teveel..
Dus ik ga een poging doen! Mijn doel is vooral mijn snoepgedrag minimaliseren.
Momenteel eet ik 2-4 koekjes per dag en een stuk of 20 snoepjes :o .
En verder meestal zoiets:
O: muesli met volle melk
T: koekje, stuk fruit en snoepjes
L:3a4 boterhammen, met wisselend beleg.
T: koekje, snoepjes
D: wisselend, wel redelijk gezond
T: koekjes.

Ik geef nog borstvoeding dus heb ook wel wat extra nodig, zal dus meer richting noten oid moeten kijken.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:03

allemaal goed bezig zo te lezen!
Alleen het feit al dat je bewust bezig bent met voedsel is al een hele stap vooruit!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:24

Goed bezig allemaal :).

Eten jullie nog wel dingen als brood enzo? Of hebben jullie alles geschrapt?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:25

Es_ther schreef:

Helemaal zonder suiker overleef je niet :+
Ik eet nog gewoon brood, en eigenlijk alles waar geen suiker aan toe is gevoegd.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:29

ik denk dat als je snoep en koek al uit je eetpatroon haalt in ieder geval al meer dan de helft minder suiker binnenkrijgt.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:29

Ik eet het wel gewoon, maar probeer wel te minderen in koolhydraten. Ook omdat ik af wil vallen. Maar dat wil ik pas vanaf de 13e streng gaan doen. Ik ga aankomende woensdag tm zondag naar Berlijn met vriendlief. Ga om de suikers etc denken, maar ook een beetje genieten :)
En dan daarna weer volgas er tegen aan! Hoop nog 5 kilo kwijt te raken voor het nieuwe jaar. Dus nog 4.7 vanaf vandaag :D hoop dat het lukt, het zal pittig worden omdst ik absoluut niet wil crashen!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:34

Je wilt niet crashen. Maar 5 kg in 6 weken vind ik redelijk crashen.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:35

Goed bezig allemaal!

Ik wil inderdaad alleen minderen met de zoete dingen, zoet broodbeleg, toetjes, chocomelk, chocolade, koekjes. Brood eet ik wel gewoon, aardappelen weinig, maar dat at ik al weinig. Net als zoet broodbeleg trouwens. En zelf nergens suiker aan toevoegen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:36

Azmay schreef:
Es_ther schreef:

Helemaal zonder suiker overleef je niet :+
Ik eet nog gewoon brood, en eigenlijk alles waar geen suiker aan toe is gevoegd.

Ook helemaal zonder suikers overleef je prima. Zetmeel wordt namelijk gewoon omgezet naar suiker. Maar zelfs zonder zetmeel overleef je prima. Het is wel harder werken voor je lichaam, dat wel, maar aangezien je langdurig zonder eten kan(vitaminegebrek gaat je als eerste opbreken, zeker het tekort aan vitamine C) kan je lichaam dus blijkbaar prima zonder suiker. Je glucosevoorraad is namelijk met een paar dagen echt wel op. En ook mensen die een koolhydraat"vrij" dieet, soms zelfs met maar maximaal 15g koolhydraten per dag en die allemaal uit groenen, redden het ook gewoon.

Nu zeg ik niet dat je helemaal zonder suiker moet eten. Maar je hoeft absoluut niet bang te zijn voor een suikertekort.