Blugh, vandaag vreet-dag hier. Lijstje durf ik nogeneens online te gooien Moest ontzettend vroeg op, wel ok ontbeten maar verder echt de héle dag honger gehad. Zo maar goed afsluiten moet 'n appeltje en morgen er weer tegen aan!
Mama3
Geplaatst: 07-06-17 23:17
Een nieuwe titel, hopelijk helpt het en zijn we snel weer terug bij het gevoel van deel 2;)
Wat fijn Annikoe dat het langzaamaan beter gaat Jaimy, wat tof en wat ben je goed bezig! Laura, inderdaad handig de bbq of skottel op de camping. Ik denk dat wij hem ook mee nemen deze zomer, al gaan wij niet kamperen, het bracht me wel meteen op ideeen. Hier overigens dezelfde maandelijkse periode en behalve dat ik echt chagrijnig ben, ben ik al de hele week te snacken omdat het in huis was gehaald, ga ik toch voor de bijl. Gelukkig is het nu op en pak ik morgen weer gewoon fruit ipv chocomentos en knoppers... Goed idee trouwens om je middel te meten. Misschien moet ik dat ook eens doen ipv op de weegschaal te staan. En dan bij mijn sportschool meting niet kijken naar gewicht maar naar vetpercentage en cm
Hierbij mijn niet zo chique lijstje van vandaag; O; havermout banaan pannenkoekjes met 100%pindakaas T; na het sporten, 160 griekse yoghurt met een bakje 100% fruit van ah L; tomatensoep (verspakket ah) en een tarwebol kipfilet Tot hier ging het goed... maar toen plofte ik op de bank voor de 2 laatste afleveringen van greys anatomie en at ik zonder pardon 1,5 rol caramel choco mentos en 4 mini knoppers (of waren het er 6?) A; roerbak broccoli, kippendij reepjes, in kippenbouillon met ketjap manis en een schep rijst erbij
B; 15 min crosstrainer, klein uurtje kracht en buikspieren
Zo zeg, ik kom terug van een hapje eten in de stad en een concert en kan ineens 5 pagina's bijlezen. Jullie gaan hard vandaag! Om nog heel even terug te komen op de eerdere discussie; ik vind als nieuwkomer de toon hier helemaal niet vervelend. Ja er wordt advies gegeven en soms worden mensen ergens op gewezen wat ze misschien niet zo fijn vinden, maar het is allemaal goed bedoeld en nergens wordt het in mijn ogen vervelend. Ik zou het ook jammer vinden als jullie daarmee gaan stoppen, want het is juist heel nuttig!
Verder ga ik maar even geen lijstje plaatsen vandaag. Wel heel braaf het toetje overgeslagen en een kop groene thee genomen. Mét koekje. Dat dan weer wel. Daarna nog twee uur bij Passenger gestaan, dus wat extra ckal verbrand.
Nagini
Geplaatst: 08-06-17 01:39
@Borstnoot: TOP bedankt! Heb 'm even in Word gezet en ga 'm van het weekend maken. Klinkt heerlijk
@de rest ik zal straks even reageren, kom net op m'n werk aan
Laura82
Geplaatst: 08-06-17 07:54
Ik wilde net zeggen lekkere tijd om te moeten werken, maar toen zag ik je woonplaats
Ik ben vandaag vrij, het weer is niet best dus dat wordt een beetje binnen rommelen. Vanavond een condoleance dus sporten gaat helaas ook niet lukken. Als de kinderen zich even gedragen eens proberen wat oefeningen tussendoor te doen. Plan voor vandaag: O: 2 volk broodjes met pindakaas T: komkommer en tomaatjes L: meergranenbol met geitenkaas, sla en paprika T: appel A: weet ik nog niet zeker, ik denk gehaktbal met bloemkool en aardappelen
Hihi, ja das een stukkie verder met het tijdsverschil.
Mijn lijstje vandaag:
O: Perzik kwark taart (140 kcal) L: 2 meegranen wraps met ham en een beetje roomkaas, spinazie en tomaat D: Baked sweet potato met ananas, sour cream, bos ui en een beetje kaas. Yummie.
(gister was hetzelfde echter was de wrap met gerookte zalm ipv ham)
linoleum
Geplaatst: 08-06-17 08:09
Piekosjj ik heb dat ook altijd als ik heel vroeg bed uit moet. Onverzadigbaar. Kan dan de hele dag door blijven eten. Als ik goede nachtrust heb gehad is het veel makkelijker.
Mama, meten is sowieso daarom best interessant. Je gebruikt meerdere manieren om je vooruitgang bij te houden. Kan best zijn dat weegschaal tegenvalt, maar toch cm eraf zijn.
Ik moet zo vanaf station maar werk lopen 20 minuten. En ik hoop heel hard dat het droog is dan... vanavond wil ik graag nog sporten. Maar even kijken of ik dat red, aangezien ik pas om 19.00 thuis ben en dan nog eten moet maken. Anders even kort rondje langs de oefeningen.
Linoleum ik duim mee haha moet zo ook naar 't werk lopen 50 minuutjes
Ik merk qua nooit heel veel als ik ongesteld moet worden. Wel aan de meting. Gisteren gemeten alles was in cm afgenomen behalve me taille met 3 omhoog zit nu op 83 vorige x 80. Mijn buik zet altijd op.. Hopen dat 't met 2 weken weer beter is
Travellust
Geplaatst: 08-06-17 08:41
Ik ben echt zo jaloers op je Sanne. Ben er afgelopen jaar geweest en heb ontzettend heimwee...
Misschien een tipje of handigheidje voor andere:
i.p.v. wegen kun je ook jezelf meten. Borst, taille, schouders, heupen, kuiten, bovenarm, bovenbeen
Niet elke week maar doe dit om de 4-6 weken. Super leuk om te doen en om resultaat te zien. Wegen doe ik trouwen ook om de 4-6 weken
Op de link om je bmr te meten moet je ook taille invoeren dat ding is gek hoor wat er bij mij uitkomt
Spoiler: (dat ik niet helemaal gezond ben )
Nagini
Geplaatst: 08-06-17 09:22
Hahah gribaldi, ach. Het leven is ook hier niet altijd rozengeur en zonneschijn. Het zou mijn voorkeursland niet zijn.. maar tis dat mn vriend hier woont. Dus voor nu blijven we hier haha.
Over meten gesproken. Ik heb vorige week een meetlint gekocht en heb geen idee waar ik t gelaten heb. Lekker handig. Ben benieuwd of mn BMR anders is als ik dat in zou voeren.
Overigens als je nu (soms) onder je BMR eet zoals met MFP. Voor dit topic had ik nog nooit van BMR gehoord dus hield ik 1200 aan. Is dat echt slecht? Remt dat afvallen juist? Was ik benieuwd naar.
(Kan vast ook googlen maar was nu toxh al hier hahh)
Edit: wuhhh mijn weegschaal geeft met 71 aan!! Tis zo'n pijltjes weegschaal dus niet zo precies als de gym maar lijkt me stug dat ie 2 kilo afwijkt. Dus dan ben ik nu 2.5 kilo kwijt!
Laatst bijgewerkt door Nagini op 08-06-17 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Nagini, volgens mij wordt je BMR er niet anders van, maar wordt wat verteld over wat de omtrek is van je middel na het afvallen.
Onder je BMR eten betekent dat je onvoldoende kcal binnen krijgt om je organen draaiende te houden. Dat is voor een dagje geen probleem. Maar op langere termijn gaat dit wel gevolgen hebben. Denk aan het uitblijven van de ongesteldheid, zoals je vaker hoort bij bijv. eetstoornissen. Je lichaam bespaart zo kcal om ze elders te kunnen gebruiken.
Nee dat is ook weer zo, het leven is daar wel duurder. Althans gezonde dingetjes. Maar toen ik daar een aantal weken was ben ik niet aangekomen maar afgevallen dus het land had toch nog voordelen. Ik kom zeker terug om rechtsom Australië te bekijken. Maar NZ staat ook nog op de planning.
Haha heerlijk toch al 2,5 kg kwijt hopelijk is de weegschaal in de sportschool ook nog zo vriendelijk als je daar op gaat staan
Gelukkig Lieneke! Zou vandaag toch rond de 25 graden moeten worden..
Hahaha ja daar ben ik een beetje bang voor.. dat ie wat minder gewichtsverlies aangeeft
Laura82
Geplaatst: 08-06-17 12:07
Volgens de tabel van het voedingscentrum heb ik qua middelomtrek ernstig overgewicht, qua bmi matig overgewicht Dat was niet wat ik wilde zien...
Nagini
Geplaatst: 08-06-17 12:09
Dat is niet leuk!
Ik zit echt propvol.. had een seafood salad gemaakt.. en ik zit echt nog steeds op veel te weinig kcal voor de dag. Ik zit pas op 975 kcal maar er past echt niets meer in. (en zou ook niet weten wat).
Ach Laura.. Das even balen, niet wat je wilt. Maar je bent toch super bezig? Volhouden je komt er wel!
secricible
Geplaatst: 08-06-17 12:18
Laura82 schreef:
Volgens de tabel van het voedingscentrum heb ik qua middelomtrek ernstig overgewicht, qua bmi matig overgewicht Dat was niet wat ik wilde zien...
Maar wel interessant om je te beseffen. Buikvet is ongezonder dan heupvet, dus zie hetbals een extra motivatie aan de slag te gaan. Ben je daarnaast bewust dat wanneer je je vetvoorraad opslaat rond je buik de kans groter is dat je insulineresistent bent (en meer kans loopt op ziektes als diabetes e.d. In de toekomst) en dat het dus goed is om na te denken over je macros en hoeveel khd daar in passen.
Geen hele opbeurende tekst (sorry ) maar het veranderd niets aan wij je bent, het geeft je alleen extra kennis
Buikvet is minder gezond, omdat het tussen de organen zit. Heupvet zit tussen en op je botten en is dus minder een probleem. Een appelfiguur is dus minder gezond dan een peer of zandloper
Haha die salade kan ik maken als m'n vriend op werktrip is want hij eet geen enkele vis of schaaldieren.. dus zodra die weg is neem ik het er van
Travellust
Geplaatst: 08-06-17 12:43
Haha herkenbaar ja. Heb ooit eens burgers gemaakt van scampi's die gingen er goed in tot ik vertelde wat het was Of in een salade rivierkreeftjes doen goed husselen tot ze niet opvallen, de laatste 3 werden opgemerkt en kreeg ze mooi terug op mijn bord. En dan droog zeggen, ja vond sommige dingen al apart maar dacht dat het kip was
Ja vlees vind ik zelf ook wel lekker maar vis voor afwisseling is lekker. Gelukkig gaat het al steeds beter, tonijnsalade gaat nu goed. Zalm is altijd goed enkel bepaalde dingen nog niet maar daar hou ik zelf ook niet van haha.
Sec zit jij nog khd arm of was je daar vanaf gestapt?